Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik heb zeer goeie ervaringen met het merk met de gele sticker, ook (lange tijd geleden al wel) één keer garantieclaim ingediend en perfect opgelost, en ik heb het gewoon hard voor het merk met de gele sticker. Kans is dus groot dat het terug een set wielen wordt van het merk met de gele sticker.
    Ik rijd al 25 jaar met het merk met 'de gele sticker', was vroeger trouwens een rode sticker, buiten één gescheurde Mavic CXP 33 koersvelg NOOIT problemen gehad met het merk met 'de gele sticker'. Niks mis mee om dus te blijven kiezen voor het merk met 'de gele sticker'.
    Laat de stoere jongen met de vooroordelen maar verder janken...

Comment

• Jongens, ieder zijn voorkeur ...
      Trouwens, met de velgen van Mavic is bij mijn weten nooit wat mis geweest. Met de volledige wielsets waren er in het verleden soms wel problemen.
      Iedereen heeft zo zijn criteria om te bepalen wat goed is en wat niet. En de looks van een product spelen bij sommigen ook meer mee dan bij anderen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik weeg goed 90 kilo, rook, m'n conditie is pover (vergeleken met vroeger), rijd op een vrij zware bike van 13 kg die helemaal niet gemaakt is op cross country doorperen, en ik MTB voor 't plezier. Ik haal echt geen nut uit een superlichte wielenset, 't moet gewoon een beetje stevig zijn, liefst een merk dat soepel is in garantie, en dat je veel vindt. Voor de rest is mij alles goed. Als 't er ook nog een beetje goed uitziet is dat bovendien mooi meegenomen.

Crossmax ST interesseert me wel, of de Crosstrail.

Comment

• Trouwens, nog iets. Iemand pics van het Cannondale Factory Team? Hun materiaal, dan. Als 't effe kan een Rize.

Thanks!

(las ergens iets van witte Mavics, daarmee)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik rijd al 25 jaar met het merk met 'de gele sticker', was vroeger trouwens een rode sticker, buiten één gescheurde Mavic CXP 33 koersvelg NOOIT problemen gehad met het merk met 'de gele sticker'. Niks mis mee om dus te blijven kiezen voor het merk met 'de gele sticker'.
            Laat de stoere jongen met de vooroordelen maar verder janken...
            Op zich zijn het goede producten, maar ze hebben hun zwakke punten, zoals daar zijn de naven en de dunne velgwanden op de oude(re) crossmaxxen. Ik ben weeral door de naaf van m'n SL gegaan en nu moet ik weer een half jaar wachten alvorens Mavic me komt vertellen dat ze die naaf niet kunnen vervangen onder garantie. Dus dat wordt een nieuwe naaf, met bijhorend kostplaatje, en binnen een jaar sta ik er weer met hetzelfde probleem.
            Maar als wiel vind ik ze te goed om weg te gooien, erg he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Trouwens, nog iets. Iemand pics van het Cannondale Factory Team? Hun materiaal, dan. Als 't effe kan een Rize.

Thanks!

(las ergens iets van witte Mavics, daarmee)
              bedoel je de fietsen waar Paulissen en co mee rondreden op Houffa? Daar heb ik wel wat van maar ik moet wachten tot m'n PC gemaakt is, kan de foto's niet bewerken voor het ogenblik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Op zich zijn het goede producten, maar ze hebben hun zwakke punten, zoals daar zijn de naven en de dunne velgwanden op de oude(re) crossmaxxen. Ik ben weeral door de naaf van m'n SL gegaan en nu moet ik weer een half jaar wachten alvorens Mavic me komt vertellen dat ze die naaf niet kunnen vervangen onder garantie. Dus dat wordt een nieuwe naaf, met bijhorend kostplaatje, en binnen een jaar sta ik er weer met hetzelfde probleem.
                Maar als wiel vind ik ze te goed om weg te gooien, erg he
                Tuurlijk heeft Mavic zwakke punten... al meer dan 30 jaar hebben ze wereldwijd al miljoenen exemplaren wielsets gesleten. Nogal wiedes dat er zo nu en dan al eens problemen opduiken. Het feit blijft wel, dat zelfs in deze tijden van internet waar iedereen individueel op zoek kan gaan naar hét 'ideale' setje, nog steeds Mavic de plak zwaait. Enerzijds door hun looks, platte spaakjes met al dan niet gefreesde roodgekleurde naafjes en flashy stickers scoren altijd beter dan de eenvoudig ogende conventioneel gespaakte wielen, anderzijds door dat ze nog steeds kwaliteitswielen aanbieden. Kijk maar naar de topploegen (o.a. het Cannondale MTB Factory Team), zij kiezen nog steeds héél dikwijls voor het merk met 'het gele stickertje'. Bijvoorbeeld de SLR's die ik heb, dat zijn ongelooflijk zalige wielen, ondanks het spaakprobleempje dat ik gehad heb bollen die wielen super en ze zijn héél sterk. Een tweetal weken geleden kreeg ik tijdens het rijden nog een stok in het achterwiel, wiel van 25 per uur ineens naar nul per uur. Nota bene, aan de kant van die beruchte gevijlde spaakjes. Ik vreesde het ergste... en weet je wat? Niks... geen krimp gaf dat wiel, geen spaak over, niks!
                Enfin, 'k wil maar zeggen... 't is verre van kommer en kwel met het merk met 'het gele stickertje'.

Comment

• Vandaag in 't dorp hier... best wel indrukwekkend!

Comment

• Jakkel, Mavic levert helemaal nog geen 30 jaar wielsets. Velgen wel, maar geen wielsets. Die zijn er bij mijn weten pas eind jaren '90 gekomen.
                    Sommigen geven mss onterecht kritiek op Mavic, maar bij jou is het tegendeel het geval.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Mijn kritiek is zeker niet onterecht. Er zijn er nog veel meer die speling op de achterassen krijgen met de Crossmax wielen, maar meestal wordt daar niet over gesproken want je staat daar dan zo'n beetje als jan lul met je dure wielen.
                      Wel vreemd dat het met de duurste wielen het meest gebeurd. Waarschijnlijk in hun zucht om nog lichtere wielen te maken, een beetje bespaard op de kwaliteit van het aluminium.

Comment

Mijn kritiek is zeker niet onterecht. Er zijn er nog veel meer die speling op de achterassen krijgen met de Crossmax wielen, maar meestal wordt daar niet over gesproken want je staat daar dan zo'n beetje als jan lul met je dure wielen.
                        Wel vreemd dat het met de duurste wielen het meest gebeurd. Waarschijnlijk in hun zucht om nog lichtere wielen te maken, een beetje bespaard op de kwaliteit van het aluminium.
                        Denken dat lichte onderdelen van goeie kwaliteit zijn, enkel en alleen omdat ze veel geld kosten, is sowieso al een belachelijke redenering.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Jakkel, Mavic levert helemaal nog geen 30 jaar wielsets. Velgen wel, maar geen wielsets. Die zijn er bij mijn weten pas eind jaren '90 gekomen.
                          Dat weet m'n gat ook, allée, speciaal voor u: "Al meer dan 30 jaar hebben ze wereldwijd al miljoenen exemplaren VELGENsets gesleten". Nu goed?

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Sommigen geven mss onterecht kritiek op Mavic, maar bij jou is het tegendeel het geval.
                          Ik kan moeilijk beginnen te liegen over MIJN meer dan 25 jaar ervaring met het merk met 'de gele sticker' hé...

Comment

Mijn kritiek is zeker niet onterecht. Er zijn er nog veel meer die speling op de achterassen krijgen met de Crossmax wielen, maar meestal wordt daar niet over gesproken want je staat daar dan zo'n beetje als jan lul met je dure wielen.
                            Ik heb met mijn SLR's (met zeker al 5.000 km op de teller) nog niks naafproblemen gehad. Voilà, da's mijn ervaring.

Comment

• Jan, je veralgemeent nogal eens. Punt.
                              Ik heb met mijn Mégane ook nog nooit problemen gehad, maar toch zou het één van de automodellen zijn waar het meest problemen mee zijn. OK, ik heb eens gelezen dat er uiteindelijk nog maar 70 probleemgevallen op 1000 geproduceerde stuks (ongeveer) zijn, maar goed.
                              Ikzelf heb helemaal niets tegen Mavic. Nog nooit een volledige wielset van gekocht, maar ik sluit zeker niet uit dat dat er eens van komt.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Jan, je veralgemeent nogal eens. Punt.
                                Ik veralgemeen niet. Ik geef mijn ervaringen met het merk mee. Het feit ook dat Mavic al jaaaaren de plak zwaait in het velgen- en wielenwereldje zegt genoeg. Da's ook een 'punt'.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Ik heb met mijn Mégane ook nog nooit problemen gehad, maar toch zou het één van de automodellen zijn waar het meest problemen mee zijn. OK, ik heb eens gelezen dat er uiteindelijk nog maar 70 probleemgevallen op 1000 geproduceerde stuks (ongeveer) zijn, maar goed.
                                Ikzelf heb helemaal niets tegen Mavic. Nog nooit een volledige wielset van gekocht, maar ik sluit zeker niet uit dat dat er eens van komt.
                                Ja, ik heb toch ook nog nooit gezegd dat Mavic hét kwaliteistmerk bij uitstek is??
                                Aan 'veralgemenen' doen is wel het laatste wat ik ooit doe hoor... er zijn er anderen hier die dat wel héél goed kunnen... amai..

Comment

• En jij bent de eerste die op zijn paard zit als er iemand een slecht woord over Mavic schrijft.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Tja, de ene km is de andere niet zeker? In alle geval, ik heb het nu weer aan de hand, en mijn Crossmax II heeft het ook zitten, zij het in mindere mate. Deze wielen zijn al wel van 2002 (of daaromtrent) en hebben keramische lagers. Niet dat dat veel verschil uitmaakt wat de sleet betreft, die zit niet aan de lagers maar aan de as van de naaf zelf)
                                    Je merkt het door je cassette vast te pakken aan het wiel en te proberen ze van links naar rechts te trekken, als je dat kan heb je prijs.

Comment

Tja, de ene km is de andere niet zeker?
                                      Daar zeg je alles mee. Bovendien kan niet iedereen uitmaken wanneer die lagers versleten zijn of er te veel speling op de body komt...

Comment

• Als het echt te erg wordt, hoor je het . In vrijloop gaat er door de trilling van de bewegende cassetebody een hoog geluid ontstaan.. dan stop je vanzelf wel

Comment

• Gisteren de Cannondale gepast en hij paste! Hij staat hier al naast de Koga te blinken. Gisteren eventjes mee kunnen
                                          Zalig machien

Comment

Working...
                                          X