Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Een post daterende van 19 januari, gisteren de 1000 km overschreden en nog altijd verliefd. Elke rit is een plezier!

Binnenkort wel eens binnendoen om de derailleur terug af te stellen enzo. En ik ga ook eens proberen m'n stuur wat te verlagen.
    Als het gewoon is omdat je derailleur iets minder goed naar de grotere tandwielen schakelt (komt veel voor bij nieuwe fietsen van een paar weken of een paar maand oud) is het omdat de kabel wat uitgerekt is. Dus gewoon de plastieken verstelschroef achteraan je deailleur (waar de kabel de derailleur raakt) wat uit draaien.
    Mocht je of het grootste of kleinste tandwiel niet meer kunnen nemen of als je ketting over dat tandwiel wil wippen, dan is er evenwel iets anders aan de hand. Je zegt het maar.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Als het gewoon is omdat je derailleur iets minder goed naar de grotere tandwielen schakelt (komt veel voor bij nieuwe fietsen van een paar weken of een paar maand oud) is het omdat de kabel wat uitgerekt is. Dus gewoon de plastieken verstelschroef achteraan je deailleur (waar de kabel de derailleur raakt) wat uit draaien.
      Dat is het inderdaad. Iets teveel 'lag' in vergelijking met eerst, de fietsenboer had dat ook voorspeld. Denk ook dat m'n ketting iets te los ligt.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Dat is het inderdaad. Iets teveel 'lag' in vergelijking met eerst, de fietsenboer had dat ook voorspeld. Denk ook dat m'n ketting iets te los ligt.
        Ze lijkt mij alleszins niet te lang. Wil je ze iets meer opspannen, draai dan eens aan de bout waarmee je achterderailleur tegen je frame rust. Zo span je de ketting wat op.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Lijkt mij ook af fabriek gedaan. De letters op de witte spaak, die spuit je daar zelf niet zo op..
          Vraag eens van welke proteam bike, dan kan je eens opzoeken op basis van dat team...
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          How how, da's daar niet opgespoten hoor.
          Al die opschriftjes die je daar ziet zijn allemaal stickers, met eventueel een vernislaagje over. Spuit dat zeer kleine Mavic logootje maar eens op zo'n spaak, da's tijdrovend en verre van simpel. De opschriften op de rode spaakjes van m'n SLR's zijn ook stickertjes met een laagje vernis over.
          Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Dat bedoelde ik ook Jakkel, dat je dat zelf bijna niet kan doen...
          Je zegt dat het van de fabriek zo gedaan is want zelf zoiets erop spuiten, dat kan je niet. Waarop ik zeg dat dat zelfs in de fabriek van Mavic er niet opgespoten wordt, maar dat het dus ook zelfklevertjes zijn. Waardoor het dus perfect mogelijk is dat een flinke hobbyist zoiets zelfs kan... waardoor het dus bijgevolg niet persé OEM hoeft te zijn....
          Kan je nog volgen? 't Is eigenlijk heel simpel hoor.

Comment

• Jakkel, details hoor..
            Maar als jij dat wil, ga je dat zeker ook kunnen.
            Je moet ze dan wel hebben, die stickertjes, of kan je daar allemaal zo makkelijk aan komen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Jakkel, details hoor..
              Soms kunnen details wel een gans andere uitkomst tot gevolg hebben hé... enfin soit...

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Maar als jij dat wil, ga je dat zeker ook kunnen.
              Je moet ze dan wel hebben, die stickertjes, of kan je daar allemaal zo makkelijk aan komen ?
              Ik denk wel dat ik dat zou kunnen ja. En die stickertjes, alles kan gemakkelijk nagemaakt worden met al die geavanceerde computerprogramma's van tegenwoordig. Ik heb ooit eens een foto van een Cannondale opschrift doorgemaild naar iemand die stickers maakt, enkele dagen later had ik m'n opschrift met hetzelfde lettertype van het merk.

Comment

• stickers is idd geen probleem.
                ik heb ook de originele stickers van mijn ZTR velgen afgehaald en laten vervangen door dezelfde stickers maar dan met andere kleuren zodat het beter bij de fiets paste.

Comment

• Dat het allemaal wel kan, akkoord, maar dan moet je er toch erg veel tijd insteken, en dat heb ik er persoonlijk niet voor over....

Comment

• Volgende week ga ik normaal gezien ook nieuw speelgoed gaan bestellen.
                    Ik heb 1 van deze 2 op het oog :

Ofwel deze ( Rockhopper Disc)

ofwel die ( Rockhopper Comp )

Verschil tussen beide :

remmen = Avid Juicy 3 SL (Comp) / Tektro Auriga Comp (Disc)
                    vork = RockShox Tora SLite (Comp) / RockShox Dart 3 SL (Disc)

Welke van beide is de betere ?

Qua schakelhendels en achterderailleur zou ik liever grip shift en SRAM derailleur hebben dus deze gaan er af.
                    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                    Audi S3 '02 sold => topic
                    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• tora is 'beter' als dart
                      juicy 3 is beter als tektro

Comment

• DE comp lijkt mij de betere keuze, wat is het verschil kwa budget?

Comment

• Hier de foto's van de F5. De hond wou derbij staan, dat is altijd zo als ik foto's maak

Comment

• En wat vind je van de zithouding. Los van het feit dat het stuur vrij hoog staat, lijkt hij ook vrij lang.
                            Die stuurpen, is dat een 100 mm? Anders mss vervangen door een 80 mm. Wat echter ook kan helpen, is het zadel wat meer naar voor schuiven. Het staat nu vrij ver naar achter.
                            Het verschil qua houding met de koersfiets is groot zeker? Welke maat is die racefiets trouwens?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

En wat vind je van de zithouding. Los van het feit dat het stuur vrij hoog staat, lijkt hij ook vrij lang.
                              Die stuurpen, is dat een 100 mm? Anders mss vervangen door een 80 mm. Wat echter ook kan helpen, is het zadel wat meer naar voor schuiven. Het staat nu vrij ver naar achter.
                              Het verschil qua houding met de koersfiets is groot zeker? Welke maat is die racefiets trouwens?
                              Het is anders dan de Scott, maar ik heb men zadel nu al wat hoger geplaatst, misschien dat het nog iets hoger moet Ik he dat trukje met achterhet zadel leunen geprobeerd en ik kon er nog een 2l fles tussen steken

Inderdaad een 100mm. Gohja kga nog zien, ik denk eraan een ander stuur te plaatsen want ik vind dit toch nogal zeer breed. Ik geloof dat het 66 of 68 cm breed is. Bar-ends moeten er ookn og op komen. Ja het zadel gaat nog verzet worden.

Ja een serieus verschil Vooral de houding van de handen door het breedte verschil van beide sturen Al moet ik zeggen dat ik met beide graag rij. Ze hebben beide een goede balans wat het mogelijk maakt de bochten scherp aan te snijden. Dat kon soms al eens fout lopen met de Scott

Schoenen voor de klikpedalen ga ik ook nog eens kopen.

Ik denk dat de koersfiets een 52 is 100% zeker ben ik niet maar ik dacht dat een 51 te klein was op de piste

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                Het is anders dan de Scott, maar ik heb men zadel nu al wat hoger geplaatst, misschien dat het nog iets hoger moet Ik he dat trukje met achterhet zadel leunen geprobeerd en ik kon er nog een 2l fles tussen steken

Inderdaad een 100mm. Gohja kga nog zien, ik denk eraan een ander stuur te plaatsen want ik vind dit toch nogal zeer breed. Ik geloof dat het 66 of 68 cm breed is. Bar-ends moeten er ookn og op komen. Ja het zadel gaat nog verzet worden.

Ja een serieus verschil Vooral de houding van de handen door het breedte verschil van beide sturen Al moet ik zeggen dat ik met beide graag rij. Ze hebben beide een goede balans wat het mogelijk maakt de bochten scherp aan te snijden. Dat kon soms al eens fout lopen met de Scott

Schoenen voor de klikpedalen ga ik ook nog eens kopen.

Ik denk dat de koersfiets een 52 is 100% zeker ben ik niet maar ik dacht dat een 51 te klein was op de piste
                                Zelf heb ik het eigenlijk nog wel voor die brede sturen. Ik had op de mijne standaard een 580 mm (denk ik, want ik heb het nooit gehad; al van bij de levering in de winkel laten vervangen) recht stuur. Nu een Ritchey WCS Rizer van, ik geloof, 660 mm. Bar-ends moet je daar niet op zetten. Ten eerste past dat visueel helemaal niet op een rizer, en ten tweede wordt zit je wel érg breed als je die dan vastneemt.
                                De MTB in maat M als je koersfiets een 52 is, id idd wat aan de grote kant, maar bon, ik zou er allicht toch een kortere stuurpen op monteren. Is dat stuur oversized? Anders gewoon een oversized stuurpen gaan kopen. Als het stuur niet oversized is, moet je wel een beetje opletten, want een standaard racestuur heeft een diameter van 25,8 mm, terwijl een MTB-stuur een diameter heeft van 25,4 mm. Dus dan moet je zeker zijn dat je een MTB-stuurpen in je handen hebt als je er eentje zou kopen.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Thanks voor de tips
                                  Kzal hem binnenkort dan misschien es binnen doen. Over een paar weken wordt ik uitgemeten dus dan ga ik precies weten hoe en wat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    DE comp lijkt mij de betere keuze, wat is het verschil kwa budget?
                                    100€
                                    De disc is 699€ en de comp 799€.

@saikoboarder

Het zal dan toch de Comp worden denk ik.
                                    Op die 100€ komt het ook niet aan en heb zo toch weer iets degelijker materiaal.
                                    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                    Audi S3 '02 sold => topic
                                    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Post eens wat zelfgemaakte foto's. Alleszins een mooi fietsje. Heel leuk om mee door de stad te crossen en af en toe eens off-road te gaan. Hier ga je alleszins nog veel plezier aan beleven.
                                      Een snelle gsm foto alvast

Comment

• Vet ding! Mooier dan een grote kader eigenlijk, nu loopt het zo wat af.
                                        Veel plezier ermee!

Comment

• Mooie hond GTX.. ik zie dat Cannondale de kabels nu ook langs de bovenbuis leidt ipv langs de onderbuis zoals vroeger op de Caad4. Dat is toch beter voor de kabels.

Comment

Working...
                                          X