Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Mooie hond GTX.. ik zie dat Cannondale de kabels nu ook langs de bovenbuis leidt ipv langs de onderbuis zoals vroeger op de Caad4. Dat is toch beter voor de kabels.
    Thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
      Een snelle gsm foto alvast

Vet. Stuur wat lager en hij is af.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Knappe fiets walter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          Vet ding! Mooier dan een grote kader eigenlijk, nu loopt het zo wat af.
          Veel plezier ermee!
          In theorie zou mn kader een maatje kleiner moeten maar dat zat niet lekker. 18,5" is perfect gewoon voor wat ik er wil mee doen.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Vet. Stuur wat lager en hij is af.
          Reden?

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
          Knappe fiets walter
          Merci voor de complimenten.
          Deze week toch al een keer met naar het werk kunnen fietsen. Hopelijk volgende week wat beter weer zodat ik dat vaker kan doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
            Reden?
            Een iets sportievere zit, maar ook optisch. Er zitten nogal veel spacers onder je stuurpen. Om die kwijt te spelen, moet je niet alleen die ringen er vanonder halen, maar ook je stuurbuis laten afzagen door de dealer (zou hij toch gratis moeten doen, want dat hoort bij de levering van de fiets).
            Echter, zelf heb ik ook nog nooit een vorkbuis afgezaagd of laten afzagen. Ik monteer de spacers gewoon boven de stuurpen. Het is iets minder mooi, maar op die manier kan je er achteraf ook geen miserie mee hebben (mocht iemand achteraf die fiets willen overkopen en het stuur hoger willen zeggen of mocht je het zelf terug hoger willen).
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb uw tip eens op de mijne geprobeerd Beta, het ziet er wat raar uit maar het zit wel beter.

Comment

• Ik ga dat ook eens proberen binnenkort!
                Vandaag m'n eerste bandje moeten plakken. Een doorn was de boosdoener.

En het belooft fijn fietsweer te worden deze week, nog eens wat Lichtaart gaan rijden dus. Hopelijk tegen het weekend alweer wat los zand daar, daar hou ik toch wel van.
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Genoeg grip in zand met die banden?
                  Zoals op de foto te zien is () gisteren onverwachts in een modderig veld terecht gekomen, nul grip...

Comment

Genoeg grip in zand met die banden?
                    Zoals op de foto te zien is () gisteren onverwachts in een modderig veld terecht gekomen, nul grip...
                    Nee, op zich zijn ze niet helemaal ideaal op 't zand nee. Schieten soms tekort. Maar valt best nog mee, en vind het wel fun.
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Toen ik m'n fiets pas had ook veel modder gezien, en vond die banden daar best heel goed in. Maar wij hebben zandmodder, en bij jullie is dat lemiger en dus gladder zeker?

Jouw fiets is eigenlijk de voorganger van mijne he, modeljaar 08? Welke remmen zijn dat; tevreden?
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Dit week-end niet op de fiets gezeten. Om meerdere redenen eigenlijk. Niet zo veel zin om alleen te gaan fietsen, het weer zag er niet steeds even goed uit, ik ben druk bezig met het voorbereiden van een examen, dan ook nog een huis te onderhouden en, last but not least, de knieprobs die een beetje teruggekomen zijn ... (enkel als ik fiets wel).
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Inderdaad, gladde boel! Dat ziet er droog uit maar glijdt verraderlijk hard.

Maar de uwe is een 6300 hé, dit is een 6000.
                          Remmen zijn Shimano M485, ik vind ze wel goed. Blokken zijn nog altijd zo goed als nieuw, bijten voldoende progressief. Je moet hard doorknijpen om full lock te krijgen, wat ik wel goed vind.
                          Alleen de vork vind ik iets minder, het lijkt wel of die maar de helft van z'n veerweg effectief benut, en er zit al wat speling op de lockout. Als ik hem sluit, kan ik toch nog een paar millimeter veren...

Comment

Alleen de vork vind ik iets minder, het lijkt wel of die maar de helft van z'n veerweg effectief benut, en er zit al wat speling op de lockout. Als ik hem sluit, kan ik toch nog een paar millimeter veren...
                            Ja, de mijne begint dat ook al te hebben, maar dat wist ik op voorhand. Gewoon oprijden die handel en een verse (betere) eronder.
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• glad was het zeker.
                              Ik was gisteren om 5 uur opgestaan om rond 6 uur te kunnen starten in langdorp voor de 110km

in de eerste kasseien strook ben ik onderuit gegaan en is blijkbaar mijn derailleur beschadigd geraakt.
                              Na de eerste bevoorrading heb ik ergens te hoog geschakelt en was mijn ketting tussen mijn spaken en pion gekomen...

resultaat:
                              -30 km mountainbike tegen 25 gemiddeld
                              -XTR shadow carbon derailleur stuk
                              -Body van dt240s naaf stuk
                              -KMC X9 ketting wss stuk
                              -Wiel moet herspaakt worden
                              -Enkele snij/schaafwonden in mijn bil
                              -Bril stuk

Comment

• Serieus lijstje
                                Was die van Wolfsdonk zeker, gisteren nog een hoop volk gezien die daarvan terugkeerden.
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• idd ja Wolfsdonk-Langdorp.
                                  Bril is het ergste. Ik heb nu lenzen aan maar die beginnen te irreteren als ge die meer als 16-17 uur aan een stuk op hebt.
                                  En te druk met werk om te gaan kijken voor enne nieuwe. Woensdag mss best een dag verlof nemen.

De rest is niet zo heel erg.
                                  -Ketting/pion moesten toch ongeveer vervangen worden
                                  -ideaal excuse om lichtere spaken te gebruiken bij het herspaken
                                  -DT-swiss body kost geen stukken van mensen
                                  -XTR shadow werkt nog maar niet zoals het zou moeten. Mss dat ik hem beetje kan terug plooien anders nieuwe als het te erg blijkt.

Comment

• Ah, een echte bril, ik hoopte eerder op zo'n fietsbrilletje. Ik rijd ook met een bril, en dat is ook mijn dagdagelijkse
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• ja idd mijn dagdagelijkse bril. Ik heb nog een oude maar die is al zeker 15 jaar oud. Die durf ik niet op te zetten naar het werk
                                      Eigenlijk zou ik die beter dragen tijdens het fietsen maar die glazen zijn iets kleiner en houden minder modder tegen.

Comment

• Koop dan een fietsbril met versterkte glazen. Dat je daar op bespaart, maar niet op de afmontage van je fiets, begrijp ik niet goed.
                                        Zelf draag ik nog maar een paar jaar een bril met een lichte correctie (+1), dus om te fietsen draag ik zelfs helemaal geen bril, maar toch heb ik een reservebril. Ik zat al twee keer een paar dagen zonder bril en om TV te kijken en op de pc te werken, vond ik het toch wel vervelend geen bril te hebben. Heb dan maar gemaakt dat ik nog een extra (gewone) bril heb.

Edit:
                                        Hola, dit is mijn 21.000ste post.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Lenzen all the way.

Comment

Working...
                                          X