Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zelf ook nog eens wat gezocht en zie:

Deze bike is zoals het hoort.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Deze is ook wel ... VET.

OK, deze is écht af. Volledig afgemonteerd zoals het hoort. Nogal kleurrijk, maar hey, zo hoorde een Fat Chance afgemonteerd te zijn. Grafton and Ringlé all over the place.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Specialized Stumpjumper M2.

Een replica ven de bike waar Ned Overend destijds mee reed.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Deze heb ik er persoonlijk altijd wat over gevonden, zeker voor een Klein:

Tinker Juarez destijds met zijn Klein (nog voor hij voor Cannondale reed).
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• afgelopen weekend de herdermarathon gereden.
            Beste tourtocht die ik tot nutoe heb gereden.
            Zal ook wel aan het weer gelegen hebben.
            Jammer genoeg niet de 140 kunnen doen vanwege tijdsgebrek.
            heb er maar 105 gedaan met ongeveer 2000 hoogte meters.
            De dag ervoor wel trouwfeest gehad en maar 3 uur kunnen slapen.
            Toen ik thuis was gelijk enne brok inslaap gevallen in de tuin

Comment

• IVM de foto's uit de oude doos:
              Om naar te kijken zeker, en als verzamelobject ook, maar ga er eens een marathon mee in de Ardennen rijden, en het zal al heel wat minder lekker voelen. Ondertussen hebben we vering en schijfremmen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                IVM de foto's uit de oude doos:
                Om naar te kijken zeker, en als verzamelobject ook, maar ga er eens een marathon mee in de Ardennen rijden, en het zal al heel wat minder lekker voelen. Ondertussen hebben we vering en schijfremmen
                Klopt natuurlijk wel, maar als fietsje voor erbij om in de eigen streek te rijden, lijkt mij dat wel zalig. Niet dat ik plannen heb hoor.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ga misschien binnenkort ook MTB'en als extraatje tussendoor.
                  Ik ben stilletjes aan aan het uitzien naar een fietske, degelijk maar zeker niet top-of-the-bill.

Was aan een 600 euro aan het denken, mag wat meer, liefst iets minder.

Gewone remmetjes zullen wel voldoen, lockout van de vering moet niet aan het stuur, enkel de vitessen mag wel iets kwalitieit zijn.

Wat stellen jullie voor?

Comment

• Had zelf dit ding al zien staan: http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes/bike.html?b=867

Comment

• Voor die prijs iets tweedehands alleszins.
                      Uitkijken naar iemand die zijn hobby stopzet.
                      Eventueel een tweedehandse Canyon?

Edit:
                      Damn, je was me zelf al voor. Al zou ik wel een duurdere tweedehands kopen.
                      Last edited by Beta; 25/05/2009, 21:47.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        Ik heb die nu 1 jaar, als je wil post ik mijn bevindingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                          Ik heb die nu 1 jaar, als je wil post ik mijn bevindingen
                          Dat mag zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Voor die prijs iets tweedehands alleszins.
                            Uitkijken naar iemand die zijn hobby stopzet.
                            Eventueel een tweedehandse Canyon?

Edit:
                            Damn, je was me zelf al voor. Al zou ik wel een duurdere tweedehands kopen.
                            't moet niet altijd duur zijn he

Mijn eerste koersfiets heeft ook 2 keer niks gekocht en daar ben ik 3 jaar heel goed mee geweest.

Op deze moment weet ik nog niet goed wat ik met MTB aan wil dus steek ik er niet meer geld in. Mijne kameraad heeft een heel degelijke focus gekocht voor 550 en dat is een heel net goed fietske.

Als ik geld zat had kocht ik me direct ne specialized weetikveelwatte maar dat heb ik niet dus ....

Comment

't moet niet altijd duur zijn he

Mijn eerste koersfiets heeft ook 2 keer niks gekocht en daar ben ik 3 jaar heel goed mee geweest.

Op deze moment weet ik nog niet goed wat ik met MTB aan wil dus steek ik er niet meer geld in. Mijne kameraad heeft een heel degelijke focus gekocht voor 550 en dat is een heel net goed fietske.

Als ik geld zat had kocht ik me direct ne specialized weetikveelwatte maar dat heb ik niet dus ....

Ik zeg niet dat je je budget moet opdrijven, alleen dat ik een duurder model als tweedehandsfiets zou kopen. Voor hetzelfde budget dus.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zeg niet dat je je budget moet opdrijven, alleen dat ik een duurder model als tweedehandsfiets zou kopen. Voor hetzelfde budget dus.
                                Mja, maar 'k heb bij een occasie altijd schrik dat ik binnen dit en een half jaar de helft kan vernieuwen en dan uiteindelijk toch een pak meer kwijt ga zijn.

Stel dat ik een veel betere occasie koop maar na een maand ketting en tandwielen moet verwisselen voor 300 euro (kzegmaariet) dan ben ik nog een stuk maar kwijt dan de bedoeling was.

Daarmee, liefst een degelijke budget-nieuwe, tenzij ik een garantie-goede-occasie kan vinden, maar hoe doe je dat?

Comment

Mja, maar 'k heb bij een occasie altijd schrik dat ik binnen dit en een half jaar de helft kan vernieuwen en dan uiteindelijk toch een pak meer kwijt ga zijn.

Stel dat ik een veel betere occasie koop maar na een maand ketting en tandwielen moet verwisselen voor 300 euro (kzegmaariet) dan ben ik nog een stuk maar kwijt dan de bedoeling was.

Daarmee, liefst een degelijke budget-nieuwe, tenzij ik een garantie-goede-occasie kan vinden, maar hoe doe je dat?
                                  Zoals ik zei: stopzetting hobby. Of gewoon algemeen een MTB van iemand die er nooit veel mee gereden heeft.
                                  En anders een model van vorig jaar of zo?
                                  Mijn madam wil dat ik mee ga "slapen". Anders zou ik eens meezoeken op de tweedehandssites. Echter, "slapen" heeft voorrang.
                                  Slaapwel!
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• poept ze

Comment

Zoals ik zei: stopzetting hobby. Of gewoon algemeen een MTB van iemand die er nooit veel mee gereden heeft.
                                      En anders een model van vorig jaar of zo?
                                      Mijn madam wil dat ik mee ga "slapen". Anders zou ik eens meezoeken op de tweedehandssites. Echter, "slapen" heeft voorrang.
                                      Slaapwel!
                                      Eigenlijk willen wij dat allemaal ni weten !! allee, ikke toch ni...
                                      Voorzichtig met de knie

Comment

Dat mag zeker
                                        Eerst en vooral moet je weten dat 500€ voor een nieuwe MTB gewoon weinig is. Als ik kijk bij andere merken wat je krijgt voor 500€, dan kom je met veel minderwaardige onderdelen naar huis.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden van de fiets. In die zin dat ik, gezien de prijs, geen echte nadelen kan opsommen.

OK, je hebt geen schijfremmen. Maar enkel in de winter bij erg zwaar terrein (velg onder modder) voel je dat bijtkracht een stuk minder is, in normale situaties remmen ze héél goed. Bij droog weer, hebde volgens mij echt geen schijfremmen nodig, tenzij je dikwijls gaat downhillen. Wel is het zo dat mijn velgen op bepaalde plaatsen al serieus zijn afgesleten, maar ik ben wel erg aggresief in het remmen.

Ander nadeel zou de Aliveo voorgroep kunnen zijn. Tot nog toe heb ik ook daarmee geen echte problemen mee gehad. 1 keer bij zwaar offroad had ik moeilijkheden met het schakelen, maar dat was wel een tamelijk uitzonderlijke situatie( héél veel modder). Maar dat is het nu net, hoe duurder, hoe vlotter het toch nog zal gaan in die uitzonderlijke situaties. Dus opnieuw als je van plan bent dat dikwijls tegen te komen, dan is een betere groep aan te raden, anders voldoet het perfect.

Banden zijn ook OK, nog niet platgereden en qua grip zit het goed. Wel tamelijk wat asfalt gedaan en toch al wat profiel kwijt, maar lijkt me normaal.

Voorvork ben ik ook tevreden van maar dit is de eerste die ik heb, dus kan niet echt vergelijken. Maar als je ziet dat andere merken die gebruiken op fietsen die een pak meer kosten moet dat wel OK zijn.

Dus, over het algemeen echt heel goeie fiets voor weinig geld, ik ben er alvast supertevreden van. Als je de extremen beperkt (qua downhill, modder en zand) dan is het zeker een goeie keuze. Ben je van plan om echt zware offroadstukken te doen, ook in de winter zou ik uitkijken naar iets met een betere (shimano) groep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          Eigenlijk willen wij dat allemaal ni weten !! allee, ikke toch ni...
                                          Voorzichtig met de knie

Zo erg is het nu ook weer niet met de knie. Alleen bij langdurige belasting voel ik nog steeds dat er iets niet pluis is.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X