Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten

deze nog liever dan bovenstaande
    Hey, ik heb niets tegen geanodiseerde onderdelen hoor. Integendeel! Alleen dat grijs i.c.m. met dat geel en blauw vind ik niet super. De Fat Chance hierboven spreekt mij ook al meer aan.
    In feite vind ik een hardtail sowieso mooier dan een fully. Check anders eens mijn posts op de laatste pagina's. Ik heb al een paar bikes gepost die ik zo in huis zou halen. Een Yeti ARC en Manitou HT spreken mij bv. wel aan. Had zelf al gezegd dat, mocht ik toch genoeg geld hebben, ik een hele collectie van die oldies in huis zou halen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
      Dit ios vroeger altijd mijn droombike geweest : een GT Zaskar

Was ook één van mijn droombikes. Een gepolierde Zaskar LE van begin de jaren '90. Die van het begin van de jaren '90 OF die versie die jij postte. Het verschil is vooral de gusset die eerst onder de bovenbuis zat en vanaf ongeveer midden jaren '90 onder de hoofdbuis. Ook de achterpatten verschillen wat. Vergelijk maar eens met de zwarte Zaskar die ik een paar dagen geleden postte.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Zelf ook nog eens wat gezocht en zie:

Deze bike is zoals het hoort.
        Deze dus.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Yep,had em al gezien...ook zeer nice
          Het was nu niet echt specifiek gericht op deze rode maar kwam deze tegen en vind hem wel knap zo.

Btw,mijne bike van 10 jaar geleden heb ik ook veel plezier aan beleefd.
          Gekocht als Giant Terrago maar zogoed als alles aangepast:
          -Sram ESP 9.0 achterderailleur en shifters - XT V-brakes - Mavic 217 sunshine LE met goude nipples en XT naven en voorwiel gevlochten gespaakt - GoreTex shift cables - fi'zi:k zadel - lx voorderaillerur - stx crank - X-lite bar ends kort - X-lite titanium zadel spanner Azonic stem - specialized kevlar banden stock stuur en zadelpen.
          Spijtig genoeg heb ik er nooit foto's van genomen toen die nog in topstaat stond.
          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
          Audi S3 '02 sold => topic
          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Ik had vroeger o.a. een Cannondale M2000 van 1993.
            Mods: Ringlé Ti Skewers, Ringlé Moby Post, Answer Hyperlite, Manitou 4, Magura HS33 (die gele), Selle Italia Flite, Onza Raw 110 bar-ends, een brakebooster en dan nog wat onderdelen vervangen door slijtage.
            Standaard zaten daar verder nog Ritchey-cranks, een Control Tech-stuurpen, Dia Compe 986-remmen (de Magura's zijn er eigenlijk maar vrij laat gekomen), en Deore XT-onderdelen (topmount shifters, versnellingsapparaten, naven, trapas, cassette en ketting) op.
            Zalige fiets, al was de Manitou niet echt de beste vork ooit. Elastomeren die quasi niet meer werkten bij lage temperaturen (waren nog geen MCU's toen).
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zoek de fout:

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Taurine versus hamer :

het verschil met de alu c'dale is wel 'frappant'..

Comment

Zoek de fout:

de vork?? foto is wat klein maar dat lijkt me een tita exemplaar van een paar jaar later?
                  In combi met die platformpedalen is dat niet zo mooi

Comment

• beginnersvraag : ik heb opgemerkt dat het middenste blad van mijn tripple ovaal is, ik vind niet direct iets terug op het net dat zoiets bestaat dus dan is dit gewoon verwrongen? Ik merk er voor de rest niets van bij het trappen.

Comment

Nog een mooi fietsje:

hoe noemen deze bandjes? is er een specifiek merk dat ze maakt of zijn er verschillende ? zoja, welke zijn de beste?

Comment

• Ik dacht dat Panaracer die vroeger maakte, had een speciale naam maar die ben ik vergeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                          beginnersvraag : ik heb opgemerkt dat het middenste blad van mijn tripple ovaal is, ik vind niet direct iets terug op het net dat zoiets bestaat dus dan is dit gewoon verwrongen? Ik merk er voor de rest niets van bij het trappen.
                          Dat hebben ze ooit gemaakt hoor. Zou een betere krachtverdeling opleveren, 't is echter nooit bewezen, en bijgevolg ook nooit doorgebroken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Dat hebben ze ooit gemaakt hoor. Zou een betere krachtverdeling opleveren, 't is echter nooit bewezen, en bijgevolg ook nooit doorgebroken.
                            het is terug aan het opkomen verschillende grote namen rijden ermee.
                            Bekenste merk met ovale bladen is Rotor op dit moment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Ik dacht dat Panaracer die vroeger maakte, had een speciale naam maar die ben ik vergeten.
                              butterscotch

Comment

de vork?? foto is wat klein maar dat lijkt me een tita exemplaar van een paar jaar later?
                                In combi met die platformpedalen is dat niet zo mooi
                                De pedalen. Die hellen over naar achter, terwijl die normaal moeten overhellen naar voor. Ik begrijp echter niet goed hoe dat kan, want de draad voor pedalen links en rechts is verschillend, dus dan kunnen de pedalen onderling toch niet verwisseld worden?
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Shimano doopte dit systeem "Biopace". En idd, het positief effect is nooit bewezen.
                                  Bedoeling was om het dode punt makkelijker te overwinnen. Dat is het punt dat de ene pedaal bovenaan staan en de andere onderaan, dus het punt waarop je het minst kracht kan uitoefenen met de benen omdat er dan amper hefboom is.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik dacht dat Panaracer die vroeger maakte, had een speciale naam maar die ben ik vergeten.
                                    Niet Panaracer, maar Tioga. Dit is de Psycho K-S van begin de jaren '90. Destijds één van de beste banden op de markt. Ik heb nog de gewone (met zwart loopvlak) gehad en ik was daar zeer tevreden over.
                                    De mijne waren zwaarder en iets slijtvaster tegenover die bleke, die, door het lichtere materiaal, nog iets meer grip hadden.

120d Hatch Edition Sport

Comment

butterscotch
                                      Ik vind er geen foto van, maar waren die niet nog bleker? Bijna wit?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik vind er geen foto van, maar waren die niet nog bleker? Bijna wit?
                                        Gevonden:

Die zijn toch wel redelijk verschillend van de Tioga Psycho's.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Niet Panaracer, maar Tioga. Dit is de Psycho K-S van begin de jaren '90. Destijds één van de beste banden op de markt. Ik heb nog de gewone (met zwart loopvlak) gehad en ik was daar zeer tevreden over.
                                          De mijne waren zwaarder en iets slijtvaster tegenover die bleke, die, door het lichtere materiaal, nog iets meer grip hadden.

Die heb ik ook nog gehad, op mijn Scott Boulder.. Prma banden, maar rolweerstand van jewelste.
                                          Als je ze nu nog ergens kan vinden, zullen ze wel fameus verduurd zijn...

Comment

Working...
                                          X