Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb wat kilometers gedaan met de Raceking 2.2 Supersonic en ben echt wel overtuigd geraakt! Het wordt deze band voor de 24u in Westerlo. Past wel maar net in m'n frame, haartjes raken frame
beginnersvraag : ik heb opgemerkt dat het middenste blad van mijn tripple ovaal is, ik vind niet direct iets terug op het net dat zoiets bestaat dus dan is dit gewoon verwrongen? Ik merk er voor de rest niets van bij het trappen.
hier een foto van het probleem. tziet er mij meer verwrongen dan standaard uit neen?
Heb wat kilometers gedaan met de Raceking 2.2 Supersonic en ben echt wel overtuigd geraakt! Het wordt deze band voor de 24u in Westerlo. Past wel maar net in m'n frame, haartjes raken frame
Waarom zulke dikke banden?? Welk nut hebben die bij de 24 uren?
Btw, gisteren 80 km's in de regen, in de modder in 't bos gereden.
En dit allemaal om de afpijling van onze toertocht te controleren en de pijltjes na de laaststen te verwijderen. Morgen nog de 10 uren van Grobbendonk en dan gaat de MTB voor een hele poos aan de haak.
En dan op naar onze 10-daagse fietsvakantie in de Alpen begin juli!
Die heb ik ook nog gehad, op mijn Scott Boulder.. Prma banden, maar rolweerstand van jewelste.
Als je ze nu nog ergens kan vinden, zullen ze wel fameus verduurd zijn...
Met zo'n profiel heb je natuurlijk al wel wat rolweerstand, en dan ook nog eens rekening houden met het zachte materiaal van die bleke versie ...
hier een foto van het probleem. tziet er mij meer verwrongen dan standaard uit neen?
Het verschil met de andere tandwielen is idd vrij groot, maar een tandwiel plooi je niet zomaar in die richting hoor, geloof me. Je mag er nog zoveel krachten op uitoefenen. Van bovenaf gezien is het tandwiel recht, veronderstel ik?
Allicht een tandwiel dat achteraf vervangen geweest is. Het middelste wordt al eens meer gebruikt dan het kleine en het grote.
Heb je een foto van de andere kant, kwestie dat we kunnen zien om welk materiaal het juist gaat, want zo is het een beetje moeilijk.
Niet Panaracer, maar Tioga. Dit is de Psycho K-S van begin de jaren '90. Destijds één van de beste banden op de markt. Ik heb nog de gewone (met zwart loopvlak) gehad en ik was daar zeer tevreden over.
De mijne waren zwaarder en iets slijtvaster tegenover die bleke, die, door het lichtere materiaal, nog iets meer grip hadden.
Damn it, mijn trapas staat los. Die van het huidige systeem, moet die aangespannen worden aan de lagers zelf, of toch aan de twee bouten in de linker-crank?
Ik heb een Sram GXP2-crankstel met GXP-trapaslagers.
Daarnet eens geprobeerd door eerst de buitenste inbudbout los te draaien en dan de binnenste te proberen aanspannen, maar die binnenste stond al vast. En hem nos draaien veroorzaakte niet meer speling, dus dan toch maar aan de lagerschalen zelf draaien? Ik moet dan eens naar een dealer, want daar heb ik geen sleutel voor.
Dat zal iets van een 30-35 PSI worden met latex bibatjes
Daar hoef je geen 2.2's om te monteren hoor. Gisteren de 10 uren gereden met kaalgereden 2.0 Hutchinson Piranha's, vooraan 2 bar (28 PSI) en achteraan 2,2 bar (31 PSI).
Trouwens over die 10 uren, derde plaats gemende ploegen gereden, nog net op het podium dus. Spijtig dat ons 'meiske' in de ploeg voor een maand terug nog nooit een MTB had gezien, toch redelijk veel kostbare tijd verloren door haar. Enfin, 't was plezant en dat is eigenlijk 't voornaamste natuurlijk.
Mooie gevarieerde omloop, een pak zwaarder dan vorig jaar. Heel weinig wegstukken, veel redelijk technische singletracks en een paar onvervalste héél droge Kempische zandbakken met bijhorende klimmetjes. Het leek soms alsof je in de duinen aan zee aan het rijden was.
Edit: nog een schone foto gevonden, was een wreed steile helling gevolgd door een heel mulle op en neergaaande zandstrook. Daar stonden er veel te voet op 't laatst.
The poor man's Zaskar was een Avalanche AL. Die had ook een aluminium frame en was minder afgemonteerd (met Deore LX, geloof ik). De Zaskar had standaard minstens Deore XT. De versie op de foto is nog veel duurder afgemonteerd, maar uiteraard verre van standaard.
Damn it, mijn trapas staat los. Die van het huidige systeem, moet die aangespannen worden aan de lagers zelf, of toch aan de twee bouten in de linker-crank?
Ik heb een Sram GXP2-crankstel met GXP-trapaslagers.
Daarnet eens geprobeerd door eerst de buitenste inbudbout los te draaien en dan de binnenste te proberen aanspannen, maar die binnenste stond al vast. En hem nos draaien veroorzaakte niet meer speling, dus dan toch maar aan de lagerschalen zelf draaien? Ik moet dan eens naar een dealer, want daar heb ik geen sleutel voor.
Damn it, niemand? Ik dacht toch echt dat Jan mij deze keer met veel trots zou vertellen hoe het zit.
Kami? Adri?
Damn it, niemand? Ik dacht toch echt dat Jan mij deze keer met veel trots zou vertellen hoe het zit.
Kami? Adri?
Ah zo, het denigrerende 'jantje' of 'jakkeltje' laten we plots weer eens achterwege??
Allée vooruit, omdat je voor één keer eens vriendelijk bent mijnheer beta.
Als de speling zich in de traprichting voordoet kan je 'r vanuitgaan dat de inbusboutjes in de linkse crank losstaan. Maar da's bij u blijkbaar niet het geval.
Als de speling lateraal is kan je er negen op de tien zeker van zijn dat de lagerschalen wat losgekomen zijn. Boel demonteren, schroefdraad zuiver maken en een zacht tot middelmatig borgend goedje opdoen (ik gebruik Loctite 222). Vervolgens alles terug monteren. Ik zeg niet dat het probleem zo opgelost gaat zijn (ik zie uw fiets niet, 'k kan het probleem bijgevolg niet echt voelen, zien,... vandaar), maar negen op de tien gaat het dat wel zijn. Als je geen sleutel hebt, ga er gewoon eentje kopen, Van Eyck heeft alle soorten en echt veel kost dat niet. Gaat u misschien nog goedkoper uitkomen dan naar een fietsenmaker te gaan en dan heb je die sleutel voor in de toekomst moest je nog eens problemen hebben. En zo schaaf je je kennis weer wat bij, toch altijd meegenomen... vind ik toch.
The poor man's Zaskar was een Avalanche AL. Die had ook een aluminium frame en was minder afgemonteerd (met Deore LX, geloof ik). De Zaskar had standaard minstens Deore XT. De versie op de foto is nog veel duurder afgemonteerd, maar uiteraard verre van standaard.
En the rich man's Zaskar was een titanium Xizang, en daar had je dan ook nog een goedkope versie van , de Lightning
Comment