Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Camelbak aanschaffen é adri!
    ik heb er hier 2 liggen, ik wil dat gewicht niet op m'n rug.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Dat wordt zo warm en weegt door vind ik..
    Ik heb daar ook al mee gereden, maar probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Beetje op getraind om minder water te gebruiken, ik kom nu meestal toe met 2 bidons..
    Bovendien kan je bij bevoorradingen steevast je drinkbus laten bijvullen...
    Ik rij niet veel toertochten, dus geen bevoorradingen

Comment

Camelbak aanschaffen é adri!
      Ne camelbag is alleen goed als je heel lang (+/- meer dan 5u., afhankelijk van 't weer) zonder een bevoorrading op pad moet. Met twee grote drinkbussen kom je al heel ver hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ne camelbag is alleen goed als je heel lang (+/- meer dan 5u., afhankelijk van 't weer) zonder een bevoorrading op pad moet. Met twee grote drinkbussen kom je al heel ver hoor.
        Je kan soms ook een extra windbescherming meenemen voor afdalingen, en nog wat extra eten. Voor elk wat wils é, ik ben aan het uitkijken maar er is veel teveel keuze

Comment

• Heb zelf ook een Camelbak liggen, maar wel een basis model, net omdat ik het sowieso niet zie zitten om met een rugzak rond te bollen. De inhoud is 1,5 liter en er is nog één heel klein zakje waar sleutels en wat kleinigheden in kunnen.
          Ik kocht dat ding in feite voor wandeltochten. Toen ik veel last had van mijn knie, kon ik nog wel wandelen, dus deed ik dat. Een mens wil buiten zijn ...
          Op de fiets heb ik die Camelbak nog niet gebruikt, maar ik heb dan ook nog steeds niet langer dan 2,5 uur op de fiets kunnen zitten. Dan is zo'n zak helemaal niet nodig.
          Geen idee of ik hem ooit op de fiets zal gebruiken.

Edit:
          WTF! Ik zat constant Camelbag te schrijven. En dat terwijl ik al zat te denken: "die gast schrijft het verkeerd." Blijkbaar schrijf ik dat woord uit automatisme makkelijk verkeerd.
          En Jakkel heeft het ook voor.
          Last edited by Beta; 02/06/2009, 18:54.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik gebruik alleen nog een drinkbus voor afstanden <50km, voor de rest allemaal camelbag. Ik heb er geen last van dat dat ding op m'n rug hangt.

Heb vroeger nochtans toch ook met 2 bidons op m'n fiets gezeten en een zadeltasje en al de shit. Geef mij toch maar zo'n rugzakje. Ieder zijn voorkeuren natuurlijk!

Comment

Ik gebruik alleen nog een drinkbus voor afstanden <50km, voor de rest allemaal camelbag. Ik heb er geen last van dat dat ding op m'n rug hangt.

Heb vroeger nochtans toch ook met 2 bidons op m'n fiets gezeten en een zadeltasje en al de shit. Geef mij toch maar zo'n rugzakje. Ieder zijn voorkeuren natuurlijk!
              Loshangende dingen zoals een zadeltas en dergelijke vind ik inderdaad vervelend. Maar een drinkbus die vastzit, 'k zou niet weten welke hinder ik daarvan zou kunnen ondervinden. En zo'n camelbag op m'n rug, retehard zweten eronder... en dan die boel uitkuisen enzo.... nee, niks voor mij.
              Maar inderdaad, iedereen zo zijn voorkeuren.

Comment

• idem hier. Ik rijd bijna altijd met een kamelenzak.
                Handing om ook wat materiaal mee te nemen,gsm op veilige mannier mee te nemen,regenjasje,extra droog t-shirt,....

En trainen om minder te drinken lijkt me niet echt gezond eigenlijk. Sinds ik de camelbak heb heb ik mezelf geleerd om meer en constanter te drinken. En dat doet toch goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  ik heb gisteren 5u35 gereden op 1 bidonneke. Op het einde wel kunnen bijvullen aan een bron. Dus eigenlijk 2 bidonnen.
                  Camelbak brengt gewicht op de verkeerde plaats voor mij. Er zit al zoveel in die rugzak. Voor de Ardennentochten neem ik wel kleingeld mee, om onderweg aan de 1 of andere automaat te tanken, als ik in de bewoonde wereld passeer.

Comment

• Als je veel alleen fietst leer je wel om materiaal mee te nemen. Eens even opsommen wat er in m'n rugzak zit:

1 fietspomp dubbele aktie
                    2 binnenbanden
                    1 setje rustinnekes, bandenlichters, plaksels
                    1 multitool
                    1 kettingpons
                    1 HD pomp voor vering(en)
                    1 overlevingsdeken
                    1 volledige ehbo set
                    2 a 3 energierepen
                    1 stormfluitje
                    1 GSM
                    1 13.6 Mp fototoestel (kleintje maar toch)
                    1 regenjasje

ik gebruik een Deuter Race, en die weegt 2kg met alles erin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      ik heb gisteren 5u35 gereden op 1 bidonneke. Op het einde wel kunnen bijvullen aan een bron. Dus eigenlijk 2 bidonnen.
                      Camelbak brengt gewicht op de verkeerde plaats voor mij. Er zit al zoveel in die rugzak. Voor de Ardennentochten neem ik wel kleingeld mee, om onderweg aan de 1 of andere automaat te tanken, als ik in de bewoonde wereld passeer.
                      Gisteren 130 km gereden (4 uur) en mijn twee grote drinkbussen (totaal 1.5 lt.) waren tot op de bodem leeg hoor, zeker met zo'n weer.

Comment

Als je veel alleen fietst leer je wel om materiaal mee te nemen. Eens even opsommen wat er in m'n rugzak zit:

2 binnenbanden
                        1 multitool
                        1 kettingpons
                        1 overlevingsdeken
                        1 volledige ehbo set
                        2 a 3 energierepen
                        1 stormfluitje
                        1 GSM
                        1 regenjasje

Jij bent echt wel op alles voorbereid, maar helemaal alleen, ver weg van de bewoonde wereld kan je inderdaad best goed voorzien zijn.

Comment

• Inderdaad. Ik kan het niet meer bijhouden hoe dikwijls ik om een pomp gevraagd wordt onderweg. Onlangs nog 4 mountainbikers, 1 stond met platte band en geen 1 van hen had een pomp bij, schandalig eigenlijk.

Comment

• Ah, en nog vergeten, DEET spray en een apparaatje om gif uit te zuigen

Comment

• Adri,

Wat hoor ik hier allemaal. Mijn camelbag weegt al zoveel met enkel dat drinken dus kon er geen plakgerief meer bij. (ik was die met de platte band!)

Zat trouwens een scheurtje in de voorband. was 500m verder al terug plat.
                              Heb nu steeds een biba mee voor in de tubeless. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen.

Toch fijn om u eens int echt te zien

Comment

• Lol, het blijft een schande.. je ziet, beter wat minder drinken en een pomp en een binnenband meenemen.

Comment

• Ik steek alles in m'n truitje en zakje onder m'n zadel, zit goed vast geriemd dus geen last van.
                                  En dat samen met 1 of 2 bidons.

Als ik langer rij is het meestal toch iets georganiseerd en kan je wel bijvullen.

Meestal bij
                                  2biba's
                                  kettingpons
                                  pomp
                                  zwitsers zakmes (mes, schroevendraaier, schaartje,...)
                                  bandenlichters
                                  imbussleutelkes (2 maten voor zowat alles op m'n fiets)

eten, geld, gsm en eventueel regenjasje gaat in m'n truitje

Comment

• Ik neem minder materiaal mee. Binnenband (moet er eigenlijk nog eens kopen voor die koersfiets, want zit al even zonder ), bandafnemers, een pompje, mijn GSM en een sleutel van de voordeur. That's basically it.
                                    Normaal gezien ook nog een multitool van Parktool, maar weet die al een paar maand niet meer liggen. Moet die eens ergens verloren gelegd hebben.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Opgelet met dingen in je truitje te steken, zakken scheuren. En vergeet nooit de rits van je zadeltasje dicht te doen.

Comment

Opgelet met dingen in je truitje te steken, zakken scheuren. En vergeet nooit de rits van je zadeltasje dicht te doen.
                                        Zakken die scheuren van er wat gereedschap in te steken? Lijkt mij toch eerder aan de kwaliteit van de kledij te liggen dan.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je veel alleen fietst leer je wel om materiaal mee te nemen. Eens even opsommen wat er in m'n rugzak zit:

2 binnenbanden
                                          1 multitool
                                          1 kettingpons
                                          1 overlevingsdeken
                                          1 volledige ehbo set
                                          2 a 3 energierepen
                                          1 stormfluitje
                                          1 GSM
                                          1 regenjasje

Fietspomp
                                          2 binnenbanden
                                          bandenlichters
                                          multtitool(C'dale Haedwrench)
                                          ehbo set(zo'n rood zakje van bij AS Adventure) met anti-allergie pillen en inspuiting tegen wespensteken
                                          2 performance energy suikerdrankjes, soms nog wat vaste voeding
                                          GSM in waterdichte omhulling
                                          autosleutels/ huissleutel

Enkel het type binnenbandjes verandert, de rest heb ik altijd mee, koersfiets of MTB.
                                          Alles in zakken op het truitje.

Voor de ruigere Ardennenritten, neem ik soms nog een buitenband mee, en dan verhuist alles naar een fietsrugzakje van TheNorthFace, type camelbak, maar zonder de waterzak.

Comment

Working...
                                          X