Dat zal een medium zijn...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
kameraad gaat een mtb kopen om afentoe met mij te kunnen trainen.
Dees 2 zijn nog in the running
Compleet nieuwe XT groep van 2 weken oud. Juicy 7 remmen, x223 velgen
850€ particulier
of deze
F800SL
Compleet XTR afgemonteerd (960+950crank) (Deore blok+ketting)
819 velgen (origele cdale naven)
1Gen Lefty
750€ winkel (dus beter voor service etc)
De laatste heeft momenteel de voorkeur omdat hij uit een winkel komt en echt perfect inorde is.
De eigenaar van de F3000 antwoord traag en vaag op mijn vragen.
Jammer want die kader is beter en mooier (persoonlijke smaak)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten@ Jupke
Ik heb wel nog een deftige bike staan, 2 jaar oud en kheb er dit jaar met de winter bij slecht 4 keer opgezeten.
het gaat om een Merida Matts lite, het is een alu kader, de groep is sram (ik zou moeten zien het is x.9 of x.7) en de voorvork is een rock shock Reba.
Van mij mag em weg indien interesse dan wil ik wel een foto en een gedetialleerde lijst van de onderdelen posten.
Mss niet onbelangrijk, ikzelf ben 1m74
Heb je een foto, maat en vraagprijs?
'k kan er wel eens over denken ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenkameraad gaat een mtb kopen om afentoe met mij te kunnen trainen.
Dees 2 zijn nog in the running
Compleet nieuwe XT groep van 2 weken oud. Juicy 7 remmen, x223 velgen
850€ particulier
of deze
F800SL
Compleet XTR afgemonteerd (960+950crank) (Deore blok+ketting)
819 velgen (origele cdale naven)
1Gen Lefty
750€ winkel (dus beter voor service etc)
De laatste heeft momenteel de voorkeur omdat hij uit een winkel komt en echt perfect inorde is.
De eigenaar van de F3000 antwoord traag en vaag op mijn vragen.
Jammer want die kader is beter en mooier (persoonlijke smaak)
Comment
-
ja door de kleur viel hij in het begin zelfs af van het lijstje maar ik moest toch in die winkel zijn en in real life is die kleur wel mooier als op de foto (gelukkig)
Die platte achtervork viel mij ook direct op. Er zitten zelfs schroeven in (geen idee waarom)
De Lefty is al een oud model maar perfect onderhouden. Ze is redelijk zwaar (bena 2kg) en heeft 'maar' 100 mm veerweg tegenover de 110 van de nieuwe.
De eigenaar van de F3000SL antwoord echter niet zoals het hoort. Als je dan 850€ gaat betalen en dan nog eens erachter moet komen dat de vork op onderhoud moet voor 150€ ,... dan is het verschil tussen de 2 fietsen in prijs veel te groot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenja door de kleur viel hij in het begin zelfs af van het lijstje maar ik moest toch in die winkel zijn en in real life is die kleur wel mooier als op de foto (gelukkig)
Die platte achtervork viel mij ook direct op. Er zitten zelfs schroeven in (geen idee waarom)
De Lefty is al een oud model maar perfect onderhouden. Ze is redelijk zwaar (bena 2kg) en heeft 'maar' 100 mm veerweg tegenover de 110 van de nieuwe.
De eigenaar van de F3000SL antwoord echter niet zoals het hoort. Als je dan 850€ gaat betalen en dan nog eens erachter moet komen dat de vork op onderhoud moet voor 150€ ,... dan is het verschil tussen de 2 fietsen in prijs veel te groot.
Met 100 mm veerweg is niets mis. De Fatty Ultra heeft maar een paar cm minder veerweg.
Comment
-
Op de F3000 is niks meer af te dingen. Daar was hij dan wel weer heel duidelijk over.
Bij de F800 hebben we nog niet direct gepolst maar ik denk dat daar op andere mannieren mogelijkheden zijn. Een spider voor het 950 crank, een SI stuurpen,....
Liever enkele kleine handigheden als de prijs laten zaken en ze naderhand moeten bijkopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenOp de F3000 is niks meer af te dingen. Daar was hij dan wel weer heel duidelijk over.
Bij de F800 hebben we nog niet direct gepolst maar ik denk dat daar op andere mannieren mogelijkheden zijn. Een spider voor het 950 crank, een SI stuurpen,....
Liever enkele kleine handigheden als de prijs laten zaken en ze naderhand moeten bijkopen...
Komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Of als die fietsenmaker niet van de goedkoopste is (meestal het geval), dan is een directe korting natuurlijk het voordeligst. Met het geld dat je uitspaart, bestel je voordeliger in Duitsland.
Het kan natuurlijk ook dat de dealer gewoon meer korting wil geven in materiaal dan effectieve korting. Als hij een keer nadenkt zou hij het toch zo moeten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenkameraad gaat een mtb kopen om afentoe met mij te kunnen trainen.
Dees 2 zijn nog in the running
Compleet nieuwe XT groep van 2 weken oud. Juicy 7 remmen, x223 velgen
850€ particulier
of deze
F800SL
Compleet XTR afgemonteerd (960+950crank) (Deore blok+ketting)
819 velgen (origele cdale naven)
1Gen Lefty
750€ winkel (dus beter voor service etc)
De laatste heeft momenteel de voorkeur omdat hij uit een winkel komt en echt perfect inorde is.
De eigenaar van de F3000 antwoord traag en vaag op mijn vragen.
Jammer want die kader is beter en mooier (persoonlijke smaak)
Comment
-
Is dit z'n geld waard?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
Dat frame ziet er op het eerste zicht niet slecht uit, maar het is een no name-frame, dus allicht bepaald niet duur. Ik schat zo 500 € nieuw, incl. demper. Mss zelfs minder.
De verkoper bedoelt Deore LX, niet Deore LS. Ik zie ook nog Deore-onderdelen. Dus vergaap je zeker niet te veel op doe XTR-achterderailleur. Die is top, maar de rest van de afmontage is veel bescheidener.
Het is ook niet duidelijk hoe oud de fiets juist is, maar ik zou er toch nog 100 € proberen afkrijgen. Als je gaat kijken, doe dan een startbod van 350 € of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenAlles ziet er heel netjes uit, zijn die remmen fatsoenlijk?
Ik vraag me wel af of dat enige meerwaarde gaat leveren t.o.v. m'n 6000. 't Is een goedkope fully, dus ja... Die achterdemper laat niet veel goeds zien op het net.
Magura maakt trouwens al heel lang hydraulische remmen voor fietsen. Ze waren bij mijn weten de eersten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen collega van me heeft net dezelfde als die F800, zelfs de kleur is hetzelfde. Die vork is een lefty ELO met 100 mm veerweg, hij heeft daar al veel problemen mee gehad. Daarenboven komt nog dat die vork pokkezwaar is, zal niet ver van de 2.000 gr. liggen. Ik zou onmiddellijk voor de eerste kiezen, en als de looks van de Lefty voor uw maat ook niet prioriteit zijn, adviseer 'm dan maar die eerste. En over die 20 mm's meer veerweg gaan we weer niet lullen hé, die zijn écht wel overbodig hoor, da's simpelweg een verkoopsargument.
ELO stond idd bekend om snel kappot te gaan.
Totale fiets weegt 10,5 kg (aan de haak gehangen daar) dus dat valt ook nog wel mee.
Ik heb een lefty en een fatty dus ik kan zelf redelijk goed oordelen over het verschil van 20mm en dat is veel meer als een verkoopsargument
En de kans is groot dat mijn carbon lefty naar hem wordt overgedragen volgend jaar als ik mijn nieuwe koop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
Zoals beta zegt beginnen met 350€ te bieden en zeker niet te hoog gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenIk heb een lefty en een fatty dus ik kan zelf redelijk goed oordelen over het verschil van 20mm en dat is veel meer als een verkoopsargument
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJaja, en ik had een Fatty met 60 mm en nu een Fatty met 80 mm, ik kan dus ook oordelen over die 20 mm'kes. En ik ondervind dat wel als een 'verkoopsargument', zeker op een hardtail.
Heb je ooit een vork gehad met ongeveer 45 mm veerweg? Het verschil met die 80 mm (nu ja, in feite maar 76 mm), was toch ook groot.
Als je echt wil voelen dat je vork heel veel veert, ben je verkeerd bezig, want dan zal je zeggen dat hij teveel pompt. Een goeie vork strijkt gewoon alles glad, alsof de hobbels er niet zijn. Dan voel je niet eens dat hij 9 - 10 cm veert.
Met mijn Fox kan ik trouwens ook effectief meer riskeren dan met die Fatty.
OK, de stijfheid zal erop achteruit gegaan zijn, maar dat nadeel wordt heel ruim gecompenseerd door de voordelen van de Fox.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk had een Fatty met 80 mm en nu een Fox met 100 mm. Ik vind het verschil groot. De Fox spreekt makkelijker aan, maar voor de rest voel je niet dat je zo veel veerweg hebt. En dat noem IK wel degelijk een verkoopsargument. Liever een vork die iets sneller begint in te veren.
Heb je ooit een vork gehad met ongeveer 45 mm veerweg? Het verschil met die 80 mm (nu ja, in feite maar 76 mm), was toch ook groot.
Als je echt wil voelen dat je vork heel veel veert, ben je verkeerd bezig, want dan zal je zeggen dat hij teveel pompt. Een goeie vork strijkt gewoon alles glad, alsof de hobbels er niet zijn. Dan voel je niet eens dat hij 9 - 10 cm veert.
Met mijn Fox kan ik trouwens ook effectief meer riskeren dan met die Fatty.
OK, de stijfheid zal erop achteruit gegaan zijn, maar dat nadeel wordt heel ruim gecompenseerd door de voordelen van de Fox.
Ik heb afgelopen weekend nog met verschillende MTB competitierijders gesproken en eens gepolst naar dat veerweggedoe. Conclusie: voorvering op een hardtail: oké, maar hoeft zelfs nog niet voor de meesten, zeker niet zolang er geen hardcore toestanden à la Ardennen aan te pas komen. Geert Wellens nog zien dokkeren op kempische boomstronken (en ja, dat zijn ook klappen hoor) twee weken terug... met een vaste vork, enfin, we wijken af. Lengte veerweg: eigenlijk totaal onbelangrijk. Als de hardste klappen maar opgevangen worden, of dat nu 60, 80 of 100 mm is. Als er in een foldertje staat: "Veerweg 100 mm", dan slaat dat aan natuurlijk. Zet je 60 mm in een foldertje dan moet niemand het meer hebben, enfin, de 'massa' toch niet. En 't is net die massa die geld in 't laatje brengt natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAllemaal theoretische bullshit en verkoopspraat.
Ik heb afgelopen weekend nog met verschillende MTB competitierijders gesproken en eens gepolst naar dat veerweggedoe. Conclusie: voorvering op een hardtail: oké, maar hoeft zelfs nog niet voor de meesten, zeker niet zolang er geen hardcore toestanden à la Ardennen aan te pas komen. Geert Wellens nog zien dokkeren op kempische boomstronken (en ja, dat zijn ook klappen hoor) twee weken terug... met een vaste vork, enfin, we wijken af. Lengte veerweg: eigenlijk totaal onbelangrijk. Als de hardste klappen maar opgevangen worden, of dat nu 60, 80 of 100 mm is. Als er in een foldertje staat: "Veerweg 100 mm", dan slaat dat aan natuurlijk. Zet je 60 mm in een foldertje dan moet niemand het meer hebben, enfin, de 'massa' toch niet. En 't is net die massa die geld in 't laatje brengt natuurlijk.
En natuurlijk is er een verschil tss 60 en 80 en 100 mm. Dat ontkennen is je reinste larie. Het enige dat je ertegen kan aanbrengen is dat een verende vork meer is dan alleen de veerweg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAllemaal theoretische bullshit en verkoopspraat.
Ik heb afgelopen weekend nog met verschillende MTB competitierijders gesproken en eens gepolst naar dat veerweggedoe. Conclusie: voorvering op een hardtail: oké, maar hoeft zelfs nog niet voor de meesten, zeker niet zolang er geen hardcore toestanden à la Ardennen aan te pas komen. Geert Wellens nog zien dokkeren op kempische boomstronken (en ja, dat zijn ook klappen hoor) twee weken terug... met een vaste vork, enfin, we wijken af. Lengte veerweg: eigenlijk totaal onbelangrijk. Als de hardste klappen maar opgevangen worden, of dat nu 60, 80 of 100 mm is. Als er in een foldertje staat: "Veerweg 100 mm", dan slaat dat aan natuurlijk. Zet je 60 mm in een foldertje dan moet niemand het meer hebben, enfin, de 'massa' toch niet. En 't is net die massa die geld in 't laatje brengt natuurlijk.
lefty geeft meer comfort, is ongeveer even stijf en geeft meer tractie omdat ze met sag werkt.
Comment
Comment