Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenHier zit mijn pedaal ongeveer vast, kan nog ronddraaien maar loopt totaal niet soepel meer. Smering is niet het probleem, is precies dat er metalen onderdelen gebroken zijn.
Nu is het kiezen tussen klikpedalen (en dure schoenen) of terug gewone pedalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenVerdorie, ik heb zin om me dit te kopen, ziet er vet uit.
Iemand enig idee van nieuwprijs? Die groene sidewalls vind ik wel lekker, het heeft iets.
Comment
-
Deugt die vork een beetje? Je ziet het wel weinig, Marzocchi...
Ah, en wat met die afmontage aan het stuur? Dat ziet er om de één of andere reden 'oud' uit... Maar waarschijnlijk ligt het aan de foto, XT 2007 ziet er inderdaad zo uit.
Wat is er dan zo goed buiten de groep? Ritchey stuur en de velgen en zo bedoel je?
En nog maar 'es een edit : De bovenbouw van die vork ziet er anders uit dan foto's die ik vind van een 2007 Bomber, kan dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenDeugt die vork een beetje? Je ziet het wel weinig, Marzocchi...
Ah, en wat met die afmontage aan het stuur? Dat ziet er om de één of andere reden 'oud' uit... Maar waarschijnlijk ligt het aan de foto, XT 2007 ziet er inderdaad zo uit.
Wat is er dan zo goed buiten de groep? Ritchey stuur en de velgen en zo bedoel je?
En nog maar 'es een edit : De bovenbouw van die vork ziet er anders uit dan foto's die ik vind van een 2007 Bomber, kan dat?
Geen competitiemateriaal natuurlijk, maar toch allemaal spullen die gewoon goed zijn.
Het kan wel dat de vork een onderhoud nodig heeft.
Comment
-
Niet als het waar is wat hij zegt, maar 10 keer rijden op 2 jaar vind ik weinig.
Competitiemateriaal heb ik ook helemaal niet nodig, maar van Deore/Alivio en een Suntour XCR naar Deore XT en een Marzocchi Bomber is een hele vooruitgang vind ik...
De banden zien er in alle geval nieuw uit, wachten op antwoord nu... Merci voor de uitleg!
Nog één ding: hoeveel zou de veerweg zijn? 100/120? Niet dat het van belang is, maar ik ben een cijferfreak.
Edit: nevermind, verkocht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenNiet als het waar is wat hij zegt, maar 10 keer rijden op 2 jaar vind ik weinig.
Competitiemateriaal heb ik ook helemaal niet nodig, maar van Deore/Alivio en een Suntour XCR naar Deore XT en een Marzocchi Bomber is een hele vooruitgang vind ik...
De banden zien er in alle geval nieuw uit, wachten op antwoord nu... Merci voor de uitleg!
Nog één ding: hoeveel zou de veerweg zijn? 100/120? Niet dat het van belang is, maar ik ben een cijferfreak.
Edit: nevermind, verkocht...
Comment
-
Ikzelf zou nooit barends op een riser monteren. Ik wou op mijn huidige bike ook een riser, dus heb ik er een Ritchey WCS Rizer op gezet i.p.v. het standaard recht stuur.
Vroeger reed ik altijd met een recht stuur met barends.
Comment
-
Mja, even nagedacht en ik denk dat ik ofwel barends ga plaatsen op m'n riser ofwel een gewoon recht stuur ga steken en barends. Ik heb het nog eens goed bekeken, ik denk dat dat wel moet meevallen. Waarom wil je het zelf niet op een riser?
Als ik die WCS dingen wil monteren, komt het voor barends, stuur en stuurpen samen op een dikke 60 euro waar je weinig tot niets van voelt, dat is het me niet waard... Buiten de looks gerekend dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenMja, even nagedacht en ik denk dat ik ofwel barends ga plaatsen op m'n riser ofwel een gewoon recht stuur ga steken en barends. Ik heb het nog eens goed bekeken, ik denk dat dat wel moet meevallen. Waarom wil je het zelf niet op een riser?
Als ik die WCS dingen wil monteren, komt het voor barends, stuur en stuurpen samen op een dikke 60 euro waar je weinig tot niets van voelt, dat is het me niet waard... Buiten de looks gerekend dan.
Comment
-
TT in buizingen.
Op 11 maanden niets gefietst, vorige maandag 35km op de weg, vorige vrijdag 35 km op de weg en gisteren 40km in regen, slijk, serieuze beklimmingen, zotte afdalingen, gladde stukken waar ik op mijn bek ben gegaan....
=> ME = DOODOP en al mijn spieren zo stijf als iets
Het was wel een prachtig parcour!Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Comment
-
Ohla: http://cgi.benl.ebay.be/VTT-RockRide...3A1%7C294%3A50
, nieuwprijs 1000 euro maar met die velgen (standaard XM317) en andere prullen toch zo'n 1300 denk ik. En nog geen bod. Wel een te klein kader voor mij...
Comment
-
Ik heb echt zin om die fiets te kopen als de prijs niet te hard stijgt.
Maar in hoeverre valt een te kleine kader (een L is 19", dit is een M waar ik de maat niet van vind en ik ben ongeveer 1.90) te compenseren met een langere stuurpen en een hoog ingesteld zadel? Ik rij nu op een 19.5" en dat zadel staat al redelijk hoog. Desnoods alles overbouwen op het frame van de 6000, maar dan blijf ik over met een Decathlon frame met een rare mix op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenIk heb echt zin om die fiets te kopen als de prijs niet te hard stijgt.
Maar in hoeverre valt een te kleine kader (een L is 19", dit is een M waar ik de maat niet van vind en ik ben ongeveer 1.90) te compenseren met een langere stuurpen en een hoog ingesteld zadel? Ik rij nu op een 19.5" en dat zadel staat al redelijk hoog. Desnoods alles overbouwen op het frame van de 6000, maar dan blijf ik over met een Decathlon frame met een rare mix op.
Dat frame ziet er exact even groot uit en het gaat hier om een L. Het lijkt mij in feite wel mogelijk dat de maat in de advertentie die jij plaatste niet klopt, maar zeker ben ik natuurlijk niet. Best eens navragen bij de verkoper. Mss staat de maat op het frame vermeld.
Comment
-
Die review had ik ook gelezen, daar staat dat inderdaad van die 19".
En ja, als ik visueel mijn bovenbuis doortrek komt die ook ergens bovenaan het achterwiel uit. Hier is dat iets lager.
Maar als ik een latje evenwijdig houd komt dat gelijk op de twee foto's. Fak ik zou wel eens geluk (en jij gelijk ) kunnen hebben, want dat frame ziet er op het tweede zicht inderdaad niet 17-18"-klein uit.
Nu hopen dat hij laag in prijs blijft. Thx voor de tip, ik had het niet in het snotje!
Comment
-
Gaan kijken. En probeer die fiets eens. Bepaald te groot zal hij zeker niet zijn met een bovenbuis van 60 cm, maar als je graag een relatief compacte fiets hebt, kan dit wel een goed fietsje zijn voor jou.
Comment
-
't Is redelijk ver om 'zomaar' eens te gaan kijken, maar ik ben er 90% van overtuigd dat dit goed moet zitten voor mij. Die stuurpen ziet er langer uit dan de mijne, bovenbuislengte is ongeveer gelijk en dit is een straight i.p.v. riser. Godverdorie, m'n aandacht voor het examen morgen is opeens ver te zoeken.
De afmontage deugt toch, vermoed ik? Of zijn er pijnpunten bij Decathlon-fietsen?
Comment
Comment