Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenIk heb echt zin om die fiets te kopen als de prijs niet te hard stijgt.
Maar in hoeverre valt een te kleine kader (een L is 19", dit is een M waar ik de maat niet van vind en ik ben ongeveer 1.90) te compenseren met een langere stuurpen en een hoog ingesteld zadel? Ik rij nu op een 19.5" en dat zadel staat al redelijk hoog. Desnoods alles overbouwen op het frame van de 6000, maar dan blijf ik over met een Decathlon frame met een rare mix op.
Ik heb er €1000 op geboden en denk hem zelf voor minder mee te krijgen, maar ga toch nog even met mijne doorfietsen.
Zo'n specialized heeft toch meer uitstraling dan een decathlon he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenMijn budget is maximum 600 euro, en het merk van een fiets zegt me bijster weinig. Ik heb het eigenlijk ook niet zo voor Specialized.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenKut é, valt onze 6de man weg voor de 24u van Westerlo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenVooral kwa nachtrust kan zo ne 6de man het verschil maken.
Vorig jaar ook met 5 en ik heb 3u geslapen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenKut é, valt onze 6de man weg voor de 24u van Westerlo
Comment
-
Guys, een afstellingsvraagje.
Ik heb dus een Cannondale Prophet, voorderailleur zit dus met een houder rond de trapas gemonteerd en niet met een klem op de staande buis. Is een Shimano XT. Shifters vooraan (Sram X-7) zijn vervanger door gripshifts X-0. Achterderailleur afstellen lukt perfect, maar vooraan ... niet.
Enkele vraagjes :- H en L schroef : zitten die 'omgekeerd' op een XT? Buitenste schroef voor afstelling kleine blad, en binnenste schroef voor grote blad, of zitten ze 'logisch'?
- Probleem is dat ik het bereik naar buiten toe (grote blad) niet ver genoeg krijg. Op 't grote blad en de kleinste cog achteraan sleept de ketting tegen de buitenzijde van de derailleur. Zelfs op 2e kleinste cog ook, en 3e kleinste minimaal. Als ik met de H-schroef speel, lukt het me geenszins om de ketting van het grote blad af te duwen, krijg 'm er met moeite op. Spelen met kabelspanning via de instelschroeven op de shifters helpt ook al niet.
- Past een front derailleur met klem rond de staande buis op mijn bike, of moet 't zo-ene zijn met houder die rond de trapas zit?
- Heb al verschillende bronnen (Bike-magazine, online threads, youtube) bekeken en "alles" geprobeerd om 't juist te krijgen ... werkt gewoon niet.
Thanks
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGuys, een afstellingsvraagje.
Ik heb dus een Cannondale Prophet, voorderailleur zit dus met een houder rond de trapas gemonteerd en niet met een klem op de staande buis. Is een Shimano XT. Shifters vooraan (Sram X-7) zijn vervanger door gripshifts X-0. Achterderailleur afstellen lukt perfect, maar vooraan ... niet.
Enkele vraagjes :- H en L schroef : zitten die 'omgekeerd' op een XT? Buitenste schroef voor afstelling kleine blad, en binnenste schroef voor grote blad, of zitten ze 'logisch'?
- Probleem is dat ik het bereik naar buiten toe (grote blad) niet ver genoeg krijg. Op 't grote blad en de kleinste cog achteraan sleept de ketting tegen de buitenzijde van de derailleur. Zelfs op 2e kleinste cog ook, en 3e kleinste minimaal. Als ik met de H-schroef speel, lukt het me geenszins om de ketting van het grote blad af te duwen, krijg 'm er met moeite op. Spelen met kabelspanning via de instelschroeven op de shifters helpt ook al niet.
- Past een front derailleur met klem rond de staande buis op mijn bike, of moet 't zo-ene zijn met houder die rond de trapas zit?
- Heb al verschillende bronnen (Bike-magazine, online threads, youtube) bekeken en "alles" geprobeerd om 't juist te krijgen ... werkt gewoon niet.
Thanks
Zou het kunnen dat de kabel van de voorderailleur op de meest losse stand (dus op het kleinste blad, uiterst links) een beetje loshangt? Is dat het geval, maakt de kabel dan los en span hem een beetje aan. Mogelijks gaat daar een ietsiepietsie van het bereik verloren op het grootste blad (gesteld dat het de shifters zijn die op het grootste blad niet genoeg kabel meer kunnen trekken).
Of zou het plaatje waar dat ding op zit een klein beetje naar binnen geplooid kunnen zijn?
Of je een voorderailleur met gewone klem kan monteren op een Prophet? Ik weet het niet zeker, maar ik vrees er een beetje voor. Op de huidige Prophet (er is maar één model meer) zit ook een E-type-derailleur (dus met bevestiging aan de trapas). Er bestaan voorderailleurs met de klem onderaan (top swing), maar die worden niet gebruikt. Raakt mogelijks de swingarm?
Edit:
Er zijn nog twee Prophetmodellen voor modeljaar 2009.Last edited by Beta; 24/06/2009, 09:47.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNee, kabel hangt niet los in die stand.
Ik kan ook met de hand de derailleur niet verder trekken dan de stand (op 't grote blad) waarop de ketting nog de kooi raakt (op de twee kleinste cogs), het lijkt alsof 'ie gewoon een tik te weinig bereik heeft.
En niets gewijzigd aan de fiets? Nieuw crankstel bv.
Comment
-
Gta, zit er speling op de kooi van je derailleur ? Kan je maw de kooi van je derailleur met de hand makkelijk bewegen op de uiterste stand ?
E-type derailleurs zijn een hoop ellende. Op een van mijn vorige fietsen had ik dat ook, en bij frequent mtb gebruik betekende dit om de 6 maanden een nieuwe voorderailleur..
Comment
-
Kan je die metaalplaat niet een beetje naar buiten plooien? Mogelijks trekt dat ding constant naar binnen door de spanning op de kabel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtendas het weekend na de Cristalp. Dan ga ik nog niet 100% zijn vrees ik. Anders had ik mij wel kandidaat gesteld (als ik mocht van u )
Zelfs op 50% zou ge al nuttig kunnen zijn
Comment
Comment