Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
    Een keer een mountainbikeboekske meegegraaid in de winkel, omdat er een leuke test in stond van 12 hardtails ~2000 euro (voorlopig way out of line voor mij, maar dan weet ik waarvan te dromen ). En reclame van de KTM Myroon, wat een knappe fiets zeg...

GEIL !!!!!!!!!!!!!!!
    wat kost zo'n ding?

Comment

• 4899 € blijkbaar.

Comment

• Zo, Speedmax liggen erop (nu valt het me wel op dat de vorige versleten waren, slicks rijden snel ), bar ends gekocht van BBB (staan inderdaad een beetje lullig op die riser Beta , dus op termijn uitzien voor een recht stuur) en zo'n hoesje voor de achtervork.
        Nu ben ik aan het denken over een volgende mod.
        Ofwel crankstel en voorderailleur vervangen (die zijn nu Alivio), ofwel een nieuwe wielset (ik dacht aan Fulcrum Red Metal 5). Wat zou het meest te voelen zijn? Gewicht bespaard in de velgen is natuurlijk altijd goed, maar ik vind nergens terug wat mijn Bontrager Ranger velgen wegen. De looks vind ik wel zalig van die Fulcrums...

Comment

Zo, Speedmax liggen erop (nu valt het me wel op dat de vorige versleten waren, slicks rijden snel ), bar ends gekocht van BBB (staan inderdaad een beetje lullig op die riser Beta , dus op termijn uitzien voor een recht stuur) en zo'n hoesje voor de achtervork.
          Nu ben ik aan het denken over een volgende mod.
          Ofwel crankstel en voorderailleur vervangen (die zijn nu Alivio), ofwel een nieuwe wielset (ik dacht aan Fulcrum Red Metal 5). Wat zou het meest te voelen zijn? Gewicht bespaard in de velgen is natuurlijk altijd goed, maar ik vind nergens terug wat mijn Bontrager Ranger velgen wegen. De looks vind ik wel zalig van die Fulcrums...
          MTB-banden die versleten zijn, bollen sneller dan MTB-banden die nieuw zijn. Of bedoelde je iets anders?
          Een crankstel en voorderailleur maken niet zóveel uit. Mss toch beter lichtere wielen kopen dan.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• De versleten bolden niet sneller dan deze, maar ik had meer verschil verwacht. Beetje blindgestaard op de SPEED.
            Best die velgen eens wegen dan, al vind ik voor 50% de looks belangrijk.
            De laatste tijd heb ik weer last van getik (precies of het met die warmte is...) aan de linkerkant van de trapas als ik gewoon trap. Ferm doortrappen = geen getik, los trappen = geen getik. Dus enkel als je trapt om op snelheid te blijven of lichtjes te versnellen.

Comment

De versleten bolden niet sneller dan deze, maar ik had meer verschil verwacht. Beetje blindgestaard op de SPEED.
              Best die velgen eens wegen dan, al vind ik voor 50% de looks belangrijk.
              De laatste tijd heb ik weer last van getik (precies of het met die warmte is...) aan de linkerkant van de trapas als ik gewoon trap. Ferm doortrappen = geen getik, los trappen = geen getik. Dus enkel als je trapt om op snelheid te blijven of lichtjes te versnellen.
              Dat getik zal idd met de warmte te maken hebben. In de winter heb je daar niet snel last van.
              Gewoon een beetje vet of olie doen aan de onderdelen die tikken, al denk ik dat het bij jou aan de draad van de lagers van het crankstel te wijten zal zijn. Daar kan je niet zo op één, twee, drie een beetje olie aan doen natuurlijk.
              Wat is je budget voor wielen eigenlijk?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Budget = wat ik voor de mijne terugkrijg + pakweg 50 euro.
                Geen idee wat ik ervoor kan vangen...
                Maar op mountainbike.be staan er voor 100, wel zonder graphics.

Comment

Budget = wat ik voor de mijne terugkrijg + pakweg 50 euro.
                  Geen idee wat ik ervoor kan vangen...
                  Maar op mountainbike.be staan er voor 100, wel zonder graphics.
                  Hmmm. 50 € voor een paar wielen is nogal weinig. Nu ja, voor nieuwe toch. Ik zou tweedehandse kopen voor dat geld. Dat was je allicht van plan?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Je hebt het niet door denk ik. Of krijg ik niets terug voor de mijne?
                    Pak dat ik daar nog 60 voor krijg, dan is m'n budget 110 ongeveer. Ik weet wel niet of die 60 realistisch is of niet.

Comment

Je hebt het niet door denk ik. Of krijg ik niets terug voor de mijne?
                      Pak dat ik daar nog 60 voor krijg, dan is m'n budget 110 ongeveer. Ik weet wel niet of die 60 realistisch is of niet.
                      Amai. Ik was iets te snel. Wat heb je nu in je fiets zitten? Kijk anders een op een site als bikecomponents.de. Die is vrij goedkoop en er staat heel veel op.
                      Voor een goeie 100 € zou ik ook nog uitkijken naar jonge tweedehands. Of naar een oud model.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Die site vraagt 180 ongeveer, ik heb er al gevonden die 135 vragen voor Red Metal 5 (atbike.be, wel geen centerlock). Da's nog te doen.
                        Nu heb ik Bontrager Ranger liggen.
                        Maar 2dehands krijgt inderdaad de voorkeur, als ik op één of andere manier de stickers terug erop kan krijgen koop ik deze: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=63727

Comment

• Mooi setje.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Mooi setje.
                            wat vind je van die fietsjes van hierboven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              wat vind je van die fietsjes van hierboven?
                              Die KTM? Ik vind die maar zo-zo.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb een KTM staan in Zwitserland en het is werkelijk de slechtste die ik ook gehad heb. Na een half jaar piepte en kraakte alles al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Ik heb een KTM staan in Zwitserland en het is werkelijk de slechtste die ik ook gehad heb. Na een half jaar piepte en kraakte alles al.
                                  Niet goed onderhouden allicht.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Die KTM? Ik vind die maar zo-zo.
                                    Nee, daarboven, ik heb 3 links naar 'budget' fietsjes geplaatst en wou eens weten wat jullie daar van vonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Ik ken nogal weinig van MTB's maar is dit iets?

Die voorderrailleur lijks me nogal prullig of is dat maar een gedacht?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      http://www.fietskopen.be/fietsen/mou...a-beta-xt-2009

Dit lijkt me precies wel iets.

Is dat iets prijs/kwaliteit?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Dit is wel weer meer dan ik er aan wou geven maar lijkt me een mooie aanbieding te zijn?

http://www.12gotrading.com/?page=rec...8&orderby=merk
                                      vooral de 2e leek me interessant.

Comment

Niet goed onderhouden allicht.

Even weinig als m'n Ridley die na 2 jaar 0 problemen heeft

Comment

• Moet dat nieuw zijn Jupke?

Comment

Working...
                                          X