Vreemd dat er gele remcilinders op de HS11-remmen zitten. Is dat altijd zo tegenwoordig, of is dat een eigenaardigheidje van deze fiets? Ik veronderstel het laatste ...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
@Leftlane: Knappe kleuren
@Jupke: Qua service is Van Eyck zeer goed dus dat zit al snor, iets dat voor mij toch ook wel belangrijk is
edit: Ik weet niet of je daar al geweest zijt maar zoniet moet je dat zeker eens doen, daar staan serieus wat fietskes bij elkaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten@Leftlane: Knappe kleuren
@Jupke: Qua service is Van Eyck zeer goed dus dat zit al snor, iets dat voor mij toch ook wel belangrijk is
edit: Ik weet niet of je daar al geweest zijt maar zoniet moet je dat zeker eens doen, daar staan serieus wat fietskes bij elkaar.
Mijn eerste wintertenue kwam ook van daar toen ze nog in tessenderlo zaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZiet er goed uit voor die prijs. Wel met hydraulische remmen, zie ik. Had je daar niets op tegen? Pas op, die Magura's zijn zeer goeie remmen. Beter doseerbaar dan V-brakes, maar dus ook gevoelig aan lucht in de leidingen. Zelf vind ik dat echter geen nadeel. Het is niet dat je die leidingen elke twee maand moet ontluchten.
Comment
-
'k ben daarnet even in de megabike in turnhout geweest.
Het enige wat ze daar hadden wat in de buurt kwam was een cube, ook met hydrolysche remmetjes (geen schijven) en xt gemonteerd voor 860 euro. ze hadden wel wat aanbiedingen staan maar er zat niks fatsoenlijks tussen precies.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenhoe ist geweest ?
Enfin we waren goed gestart +- 40 van de 93. Maar vanaf de nacht zijn we echt wel beginnen wegzakken (denk dat dieptepunt 70ste was...). We zijn uiteindelijk 63ste geëindigd.
Tijdens de nacht ook nog ne totter gemaakt. Was vloeken want was juist goed bezig. Reed in een groepke maar dat ging al wat minder vlot daar en we waren juist voorbij gestoken door een ander groepke. Ik spring daar hene. Hou den achterste iets te goed int oog en denk niet aan ne lataarnpaal. Ik ontwijk da ding nog, maar op de kiezeltjes was er geen houden meer aan en twas patat. Direct terug op de fiets en nog ronde gedaan, maar daarna toch langs de EHBO. Bil serieus gezwollen en geschaafd, broek kapot, stuur scheef, pijn aan de knie, ...
Waren trouwens redelijk wat accidentjes. Op zaterdag alleen hebben ze al 5 man afgevoerd.
Comment
-
Gisteren stonden er nog geen foto's bij, maar de kader blijkt nu te klein voor mij.
Denk wel dat dit een koopje is voor mensen met wat tijd en gereedschap? Ik had hem wel een bod willen doen, maar het frame vervangen en een ander crankstel steken gaat de totale kosten toch iets te hoog doen oplopen naar m'n goesting.
Comment
-
Onderhoud verende voorvork
Sinds kort dus een Trek 6000. Toch al een kleine 300km gereden sinds de aankoop, en intussen al redelijk vuil. Aan mijn voorvork kleeft op het verende deel heel wat zand en stof. Als is dat wegneem, verwijder ik ook wel wat olie veronderstel ik. Met wat moet ik die terug wat invetten? Ik heb hier nog een spuitbus kettingvet, is dat goed, of moet ik me een specifiek product aanschaffen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenIk heb dit jaar een TREK 8000 aangekocht en ben van plan mijn zoontje (7 jaar) ook een MTB aan te kopen. k'Weet nie goe welk merk te kiezen. Ik denk dat ik hem ook een TREK ga kopen. Heeft iemand ervaring in MTB's voor kinderen ?
Comment
-
Ik vind de Taurine evenwichtiger ogen. Is dit de opvolger, of gewoon een model dat erbij komt? En die staande achtervork, is dat iets speciaals? Een ander materiaal dat is vastgelijmd aan het carbon mss?
Comment
-
Even gegoogled: http://www.singletrackworld.com/2009...nondale-flash/
Er komt blijkbaar ook een aluminium versie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenvoila dit weekend voorgesteld
ziet er goed uit.
Comment
-
Ik vind de flash er wat fragiel uitzien in zijzicht..
De constructie gaat wel rond de zadelbuis, maar ziet er voor mij raar uit. De Ultimate zou naar 7,5 kilo gaan..
Uiteraard kleine maat, in XL kan daar makkelijk een halve kilo bij.
Ik blijf nog effe bij de Taurine..misschien wel met nieuwe versie van de Lefty..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk vind de flash er wat fragiel uitzien in zijzicht..
De constructie gaat wel rond de zadelbuis, maar ziet er voor mij raar uit. De Ultimate zou naar 7,5 kilo gaan..
Uiteraard kleine maat, in XL kan daar makkelijk een halve kilo bij.
Ik blijf nog effe bij de Taurine..misschien wel met nieuwe versie van de Lefty..
Comment
-
7.5 kg en nog zoveel ruimte om omlaag te gaan.
Ze gebruiken zelfs de nieuwe lefty nog niet als ik het goed zie.
De ultimate gebruikt de nieuwe XX groep en daar ben ik nog niet van overtuigd (voor gebruik buiten competitie)
De (veel te dure) cassette gaat volgens mij toch snel body's verslijten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten7.5 kg en nog zoveel ruimte om omlaag te gaan.
Ze gebruiken zelfs de nieuwe lefty nog niet als ik het goed zie.
De ultimate gebruikt de nieuwe XX groep en daar ben ik nog niet van overtuigd (voor gebruik buiten competitie)
De (veel te dure) cassette gaat volgens mij toch snel body's verslijten.
Comment
-
Comment