Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Even een bedenking. Is het niet goedkoper om zelf een paar kilo te vermageren dan een fiets te kopen die enkele grammen lichter is maar wel enkele 1000'en €'s duurder is .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
      Even een bedenking. Is het niet goedkoper om zelf een paar kilo te vermageren dan een fiets te kopen die enkele grammen lichter is maar wel enkele 1000'en €'s duurder is .
      Namens ons allen: NEE!!!!!
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Even een bedenking. Is het niet goedkoper om zelf een paar kilo te vermageren dan een fiets te kopen die enkele grammen lichter is maar wel enkele 1000'en €'s duurder is .
        Da's een domme vraag hé.
        Natuurlijk dat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
          7.5 kg en nog zoveel ruimte om omlaag te gaan.
          Ze gebruiken zelfs de nieuwe lefty nog niet als ik het goed zie.

De ultimate gebruikt de nieuwe XX groep en daar ben ik nog niet van overtuigd (voor gebruik buiten competitie)
          De (veel te dure) cassette gaat volgens mij toch snel body's verslijten.
          Die XX groep kost ook massa's geld.. 2400$ voor een volledige groep..
          Als kleinste een 28-36 is toch nog wat zwaarder dan de gangbare 22-32 als kleinste voor de lange of zware klimmen..Niet voor iedereen weggelegd, los van de prijs van dat moois...
          Wel goed nieuws dat SRAM weer eens Shimano onder druk zet, daar kunnen we alleen beter van worden in the end..

Comment

Als je met extreem duur materiaal rondrijdt, gaan we ervan uit dat je geen tientallen kilo's teveel bij hebt..
            Bovendien, het gevoel van een superlichte fiets die vlot accelereert, blijft leuk, ook al heb je 10 kilo teveel aan je lijf hangen..
            Bovendien, wat is duur en wat is teveel ? Allemaal relatief per persoon. De ene geeft 100 euro uit zoals iemand anders er 20 uitgeeft..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Als je met extreem duur materiaal rondrijdt, gaan we ervan uit dat je geen tientallen kilo's teveel bij hebt..
              Bovendien, het gevoel van een superlichte fiets die vlot accelereert, blijft leuk, ook al heb je 10 kilo teveel aan je lijf hangen..
              Bovendien, wat is duur en wat is teveel ? Allemaal relatief per persoon. De ene geeft 100 euro uit zoals iemand anders er 20 uitgeeft..
              ge moet eens een cyclosportieve meerijden in de ardennen

Hoeveel ik er ooit al heb zien fietsen op een fullcarbon een met een bierbuik om u tegen te zeggen kan ik al niet meer tellen denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                ge moet eens een cyclosportieve meerijden in de ardennen

Hoeveel ik er ooit al heb zien fietsen op een fullcarbon een met een bierbuik om u tegen te zeggen kan ik al niet meer tellen denk ik
                Ik was het ook al aan het denken. Wat ik op de gemiddelde plaatselijke VTT's zoal zie rondrijden van dikzakken met ultraduur en licht tuig... niet normaal hoor.
                Nu, da's niet enkel met de MTB'ers zo hoor, op een cyclosportieve zie je dat ook natuurlijk. Alhoewel, op de Marmmotte afgelopen zaterdag heb ik niet echt veel 'dikzakken' gezien. In de bergen is dat natuurlijk echt wel een ramp om extra kilo's mee te sleuren.

Comment

2 personen, even groot, ongeveer zelfde conditie, maar
                  enne van 70 kg met een fiets van 15kg
                  enne van 75 kg met een fiets van 10 kg

wie heeft het meeste voordeel ?

Als ge zelf veel te dik zijt heeft het idd weinig zin om een lichtere fiets te gaan kopen.
                  Maar eens ge fietsen iets wat serieus neemt en ook op u voeding let dan mogen er ook wat grammen van de fiets af.
                  Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
                  2 jaar geleden zat ik op kot en (vr)at daar nogal vettig eten. In die tijd zou ik zelfs iemand die 50€ uitgaf om 100 gram te besparen op snelspanners niet begrijpen denk ik.
                  Ondertussen ben ik zelf 16 kg afgevallen en die snelspanners heb ik ook nu

Comment

• Zeg... zulke moeilijke antwoorden allemaal. X5 stelt een simpele vraag, antwoord dan ook gewoon simpel.
                    'JA' antwoorden is al voldoende!

Comment

Nee, dat is niet hetzelfde. Iemand die op zijn ideaal gewicht zit kan enkel nog winnen door op zijn uitrusting gewicht te beperken.. de onfitten kunnen natuurlijk best eerst een paar kilo's vermageren, zij zijn minder gebaat met een superlichte fiets

Comment

• Voel je een kilo verschil in je fiets even hard als een kilo aan je spekreet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                          Voel je een kilo verschil in je fiets even hard als een kilo aan je spekreet?
                          Ik ben geneigd te geloven van wel.
                          Gewoon omdat 1 kg op 8 kg een veel groter verschil is dan 1 kg op 80 kg.
                          OK, het totaalgewicht blijft hetzelfde, en op dat vlak zou je gelijk moeten hebben, maar je had het over het gevoel, niet over de tijd.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                            Voel je een kilo verschil in je fiets even hard als een kilo aan je spekreet?
                            Ik heb geen spekreet maar ik kan je verzekeren dat je een kilo aan een fiets wel degelijk voelt. Vooral bergop.

Comment

• ooit ergens een onderzoek gelezen over gewicht van de fiets en de 2 cijfers die ik onthouden heb waren ongeveer 3 en ongeveer 7

in grote lijnen kwam het erop neer dat iedere kg aan niet roterende onderdelen evenwaardig was aan 3kg lichaams vet
                              en iedere kg aan de roterende delen aan 7kg lichaams vet.

Een persoon met een stel wielen van 1 kg mag dus 7 kg meer wegen als iemand met wielen van 2kg

Dat is in grote lijnen zonder rekening te houden met verschillende factoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Ik heb geen spekreet maar ik kan je verzekeren dat je een kilo aan een fiets wel degelijk voelt. Vooral bergop.
                                Was niet op jou bedoeld hoor.
                                Allez, ik weet dat bij auto's het niet-afgeveerd gewicht van belang is, en roterende massa evenzeer. Maar stel nu dat je zadel 1 kg lichter wordt, dat moet je toch even hard voelen als wanneer je zelf 1 kg afvalt?

Comment

• Er is al veel over geschreven, persoonlijk heb ik al met fietsen gereden die 1kg zwaarder waren dan anderen en beter klommen gewoon omdat het veersysteem beter werkte. Te lichte fietsen zijn ook zeer nerveus in snelle afdalingen. Het is altijd wat maar algemeen gezien is een lichtere fiets beter, op voorwaarde dat hij ook stevig blijft.

Comment

Dat dacht ik ook. Dankzij mijne nieuwe MTB (10.5 kg) ben ik serieus moeten afstappen van deze redenering. Zeker in groep, optrekken ed, heb je veeeel minder energie nodig.
                                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Er is al veel over geschreven, persoonlijk heb ik al met fietsen gereden die 1kg zwaarder waren dan anderen en beter klommen gewoon omdat het veersysteem beter werkte. Te lichte fietsen zijn ook zeer nerveus in snelle afdalingen. Het is altijd wat maar algemeen gezien is een lichtere fiets beter, op voorwaarde dat hij ook stevig blijft.
                                      Feit.
                                      Bij mij primeert de stabiliteit en de betrouwbaarheid op het gewicht.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Er is al veel over geschreven, persoonlijk heb ik al met fietsen gereden die 1kg zwaarder waren dan anderen en beter klommen gewoon omdat het veersysteem beter werkte. Te lichte fietsen zijn ook zeer nerveus in snelle afdalingen. Het is altijd wat maar algemeen gezien is een lichtere fiets beter, op voorwaarde dat hij ook stevig blijft.
                                        Tegen mij werd ook gezegd dat ik nu met die toch wel redelijk lichte koersfiets (6,9 kg) moeilijker en minder snel zou kunnen afdalen in de Alpen omdat 'ie nerveus zou aanvoelen. Ik heb daar eerlijk gezegd echter niks van gemerkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Tegen mij werd ook gezegd dat ik nu met die toch wel redelijk lichte koersfiets (6,9 kg) moeilijker en minder snel zou kunnen afdalen in de Alpen omdat 'ie nerveus zou aanvoelen. Ik heb daar eerlijk gezegd echter niks van gemerkt.
                                          Er zijn uitzonderingen. Het frame is het belangrijkst voor de stabiliteit en laat Colnago nu net een merk zijn dat stabiliteit hoog in het vaandel voert.
                                          Het carbon raceframe van Giant van een paar jaar geleden, was minder stabiel. Team Telekom reed daar toen mee. Het is niet voor niets dat Zabel dat carbon frame meestal liet voor wat het was en voor de aluminium versie opteerde.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X