Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Snelspanners zitten er niet altijd bij, nee. Meestal wel.
    Ik dacht eigenlijk altijd wel, maar ik kan me vergissen hoor, ken je merken die geen snelspanners leveren bij hun wielen?
    Ik heb de afgelopen vier jaar vijf nieuwe wielsets gekocht en telkens zaten er toch snelspanners bij hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Om de cassette te vervangen, heb je twee speciale tools nodig. Een remschijf (de)monteer je gewoon met inbussleutels.
    Een centerlock schijf is niet met inbussen bevestigd hoor, om die te monteren (of demonteren) gebruik je dezelfde tool waarmee je de cassette vastzet. De IS 6-gaats schijven zijn met inbussen bevestigd, maar ook heel dikwijls met torx inbussen (die sterinbussen zeg maar). Mijn LX schijven zijn bijvoorbeeld met torx inbussen bevestigd.

Comment

• je kan toch gewoon je oude snelspanners gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        je kan toch gewoon je oude snelspanners gebruiken?
        Da's de bedoeling niet hé Adri.
        Als je een nieuwe auto koopt ga je ook niet de wielen van je oude wagen erop zetten hé.

Comment

• Bof, ik gebruik nog altijd snelspanners van m'n eerste wielen. Daar zit ik nu echt niet mee in, ik neem gewoon diegene waarvan ik content ben en zet die in de wielen waar ik toevallig mee rij. Da's 1 grote mix bij mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Bof, ik gebruik nog altijd snelspanners van m'n eerste wielen. Daar zit ik nu echt niet mee in, ik neem gewoon diegene waarvan ik content ben en zet die in de wielen waar ik toevallig mee rij. Da's 1 grote mix bij mij
            Ja maar, gij zijt nu ook ne speciale hé.

Comment

• als je wielen van een 'merk' koopt alla easton,mavic,dt,... dan zitten de spanners er meestal bij.

als je echter een zelf samengesteld setje koopt (dt naven,sapim spaken,mavic velg ik zeg maar iets) dan meestal niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                als je wielen van een 'merk' koopt alla easton,mavic,dt,... dan zitten de spanners er meestal bij.
                Altijd bij mijn weten...

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                als je echter een zelf samengesteld setje koopt (dt naven,sapim spaken,mavic velg ik zeg maar iets) dan meestal niet.
                Nogal wiedes, als je enkel spaken koopt krijg je 'r de velg ook niet bij, of als je enkel naven koopt krijg je 'r de velgen ook niet bij hé,....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ik dacht eigenlijk altijd wel, maar ik kan me vergissen hoor, ken je merken die geen snelspanners leveren bij hun wielen?
                  Ik heb de afgelopen vier jaar vijf nieuwe wielsets gekocht en telkens zaten er toch snelspanners bij hoor.

Een centerlock schijf is niet met inbussen bevestigd hoor, om die te monteren (of demonteren) gebruik je dezelfde tool waarmee je de cassette vastzet. De IS 6-gaats schijven zijn met inbussen bevestigd, maar ook heel dikwijls met torx inbussen (die sterinbussen zeg maar). Mijn LX schijven zijn bijvoorbeeld met torx inbussen bevestigd.
                  Ik kocht een paar jaar geleden een set DT 240-naven i.c.m. RR1.1-velgen en DT-spaken (Competition, denk ik, alleszins DB) en die kwamen zonder snelspanners. En je kan nog wel naven kopen zonder snelspanners.

Idd, ik had het over IS (International Standard) en de vraag ging over Centerlock. My mistake. Daar is idd speciaal gereedschap voor nodig.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Da's de bedoeling niet hé Adri.
                    Als je een nieuwe auto koopt ga je ook niet de wielen van je oude wagen erop zetten hé.
                    Doe ik nochtans met mijn DT's. De Dura Ace-snelspanners van mijn vorige wielen zitten in mijn DT's en de Ultegra's van mijn wielen van daar nóg voor zitten in mijn wielen met Dura Ace-naven.
                    Ik kon ook mijn Ringlé Cam Twist Ti's gebruiken in mijn DT-wielen, maar de paarse kleur ervan past niet echt bij mijn Pinarello, vind ik.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Nogal wiedes, als je enkel spaken koopt krijg je 'r de velg ook niet bij, of als je enkel naven koopt krijg je 'r de velgen ook niet bij hé,....
                      Niets wiedes. Koop je Shimano-naven, dan zitten er snelspanners bij. En ik geloof dat het bij Campa ook zo is. Bij veel andere merken is dat idd niet het geval, maar bij de grootste dus wel.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik kocht een paar jaar geleden een set DT 240-naven i.c.m. RR1.1-velgen en DT-spaken (Competition, denk ik, alleszins DB) en die kwamen zonder snelspanners. En je kan nog wel naven kopen zonder snelspanners.
                        Dat wist ik niet, bij de meer exotische merken zal dat dan van toepassing zijn. Ik koop altijd Mavic, laatste setje waren Fulcrums, en daar hebben altijd snelspanners bijgezeten.

Comment

Doe ik nochtans met mijn DT's. De Dura Ace-snelspanners van mijn vorige wielen zitten in mijn DT's en de Ultegra's van mijn wielen van daar nóg voor zitten in mijn wielen met Dura Ace-naven.
                          Nogals wiedes, je MOET je Dura Ace spanners wel gebruiken, de DT's zijn zonder spanners geleverd.
                          Normaal gezien, als je een nieuw setje koopt waar spanners bij zijn, dan ga je toch nooit de spanners van de vorige wielen gebruiken zeker. Of het zouden opvallend lichte dingen moeten zijn.

Comment

Normaal gezien, als je een nieuw setje koopt waar spanners bij zijn, dan ga je toch nooit de spanners van de vorige wielen gebruiken zeker. Of het zouden opvallend lichte dingen moeten zijn.
                            idd, ik stop mijn KCNC spanners zelfs in de koersfiets als ik weet dat ik die de komende dagen ga gebruiken en mijn mountainbike niet.
                            Alleen het idee (op een fiets van 14kg) doet het al
                            en het feit dat mijn oude spanners niet meer fatsoenlijk klemmen

Comment

Nogals wiedes, je MOET je Dura Ace spanners wel gebruiken, de DT's zijn zonder spanners geleverd.
                              Ik bedoelde gewoon dat ik geen andere snelspanners bij gekocht heb. Dat zou jij gegarandeerd wel gedaan hebben.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                idd, ik stop mijn KCNC spanners zelfs in de koersfiets als ik weet dat ik die de komende dagen ga gebruiken en mijn mountainbike niet.
                                Alleen het idee (op een fiets van 14kg) doet het al
                                en het feit dat mijn oude spanners niet meer fatsoenlijk klemmen
                                OK, dit is wel freaky.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik bedoelde gewoon dat ik geen andere snelspanners bij gekocht heb. Dat zou jij gegarandeerd wel gedaan hebben.
                                  Nee, je bedoelde simpelweg dat je je snelspannertjes van je oude wielen wel moest meezeulen omdat je bij je DT's er geen bijgekregen had.

Btw, waarom zou ik nieuwe spanners moeten kopen? Ik koop alleen wielen waar snelspanners bijgeleverd worden.

Comment

OK, dit is wel freaky.
                                    Compleet nutteloos freaky mijn gedacht.
                                    100 gr. willen besparen op een fiets van 14 kg.

Comment

• Time for some action

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

OK, dit is wel freaky.
                                        This gewoon dat de snelspanners van de koersfiets niet goed toe blijven.
                                        Eigenlijk zou ik ze gewoon moeten weg gooien. Laatst was ik bena mijn wiel kwijt bij het vervoeren van de fiets op de auto. Gelukkig zijn er van die verdikkingen vanvoor aan de vork.
                                        Mijn remmen houden ze ook niet tegen want ik rijd altijd 'met de remmen open' omdat het voorwiel iets een slag heeft.

Comment

Nee, je bedoelde simpelweg dat je je snelspannertjes van je oude wielen wel moest meezeulen omdat je bij je DT's er geen bijgekregen had.

Btw, waarom zou ik nieuwe spanners moeten kopen? Ik koop alleen wielen waar snelspanners bijgeleverd worden.
                                          Euhm, nee. Ik zei trouwens ook nog dat ik mijn oude Ringlé's kon gebruiken, maar dat die er niet bij passen.
                                          Met Dura Ace-snelspanners in DT-naven is niets mis. Niet volgens mij althans. Jij zou er direct KCNC's bij kopen (you actually did).

Gast, wat zit jij weer snel op je paard vandaag!
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X