Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Best nog leuke foto's, Lotzzz, maar waarom zijn ze zo uitgesneden (al dan niet achteraf)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenBest nog leuke foto's, Lotzzz, maar waarom zijn ze zo uitgesneden (al dan niet achteraf)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenGewoon slecht gekadreerd, er is niks aan gedaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenThis gewoon dat de snelspanners van de koersfiets niet goed toe blijven.
Eigenlijk zou ik ze gewoon moeten weg gooien. Laatst was ik bena mijn wiel kwijt bij het vervoeren van de fiets op de auto. Gelukkig zijn er van die verdikkingen vanvoor aan de vork.
Mijn remmen houden ze ook niet tegen want ik rijd altijd 'met de remmen open' omdat het voorwiel iets een slag heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNogals wiedes, je MOET je Dura Ace spanners wel gebruiken, de DT's zijn zonder spanners geleverd.
Normaal gezien, als je een nieuw setje koopt waar spanners bij zijn, dan ga je toch nooit de spanners van de vorige wielen gebruiken zeker. Of het zouden opvallend lichte dingen moeten zijn.
Mavic en Shimano sluiten nog steeds als de besten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenWel zien dat je niet valt daardoor want de gevolgen kunnen erg zijn, zie Kurt Hovelijckx maar
.
Dat juffrouwke (een prachtexemplaar) gaf tenminste het goed voorbeeld. Ok ze ging maar 9.4km mee maar ze had tenminste een helm op.
Kurt Hovelijckx zal ook nooit meer zonder helm gaan fietsen, denk ik zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEuhm, nee. Ik zei trouwens ook nog dat ik mijn oude Ringlé's kon gebruiken, maar dat die er niet bij passen.
Met Dura Ace-snelspanners in DT-naven is niets mis. Niet volgens mij althans. Jij zou er direct KCNC's bij kopen (you actually did).
Die KCNC's heb ik gekocht omdat 'k dat goudkleurige laagje erop schoon vind, niet omdat ik geen snelspanners bij m'n wielen had, de Fulcrums zijn namelijk geleverd MET spanners. Uw DT wielen zijn geleverd ZONDER snelspanners, dus.... jij MOET snelspanners apart kopen of er van oude wielen gebruiken. Jij hebt die van uw oude wielen gebruikt, niks mis mee natuurlijk. Of moet ik een tekening maken om het duidelijk te maken?
Btw, heb ik ooit gezegd dat er iets mis mee is om Dura Ace spanners te gebruiken in DT naven? Ik dacht het niet hé... 'gast'.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenGast, wat zit jij weer snel op je paard vandaag!
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenOf ze zouden niet zo goed moeten zijn als je vorige spanners. Die DT Swiss dingen bvb vind ik van geen kanten goed.
Mavic en Shimano sluiten nog steeds als de besten
Da's een vrij simpel mechanisme waar weinig mis mee kan zijn mijn gedacht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenEn als ik dan gisteren zie dat er nog idioten zijn die zonder helm de weg op gaan.. domme renners toch
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb nog nooit slechte spanners gevoeld of gehad...
Voor de rest: je bent wel degelijk een erg opgefokt ventje. Ga een eindje fietsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb nog nooit slechte spanners gevoeld of gehad...
Titanium snelsluiters moet je nu en dan eens lossen en terug vastzetten, want ze rekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk vind dat er wel een overdreven heisa gemaakt wordt over dat helmengedoe hoor. Als die gasten rustig gaan losrijden worden ze als criminelen aanzien omdat ze geen helm dragen. wat een zever zeg. En al die kinderen die naar school rijden zonder helm, of het gezinnetje dat 's zondags wat gaat fietsen op de dijk zonder helm, of de buurman die een brood gaat halen naar 't dorp zonder helm,... . Daar zegt niemand niks van, dikke opgeklopte zever mijn gedacht. Ik ben daarnet 100 km's gaan losrijden op het gemakske, zonder helm, rustig langs het jaagpad, niks mis mee mijn gedacht.
Ik heb al teveel gasten gezien die zonder helm niet meer op deze planeet zouden rondlopen. En zeg nooit nooit, je weet immers nooit vooraf wanneer je ten val komt. Dat kan evengoed aan 10 per uur als aan 60.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMij kan het niet schelen, ik zeg altijd, als je niets te beschermen hebt, hoef je inderdaad geen helm te dragen. Had van jou toch wel verwacht dat je altijd een helm op zou hebben, je bent geen dommerik. Waarom draag je hem eigenlijk niet? Denk je dat je er dan cooler uitziet of zo?
En waarom zet ik 'm niet op? Eigenlijk simpelweg gewoonte en ik vind het nog altijd prettiger rijden zonder helm, ik rij al ook 25 jaar met de koersfiets en da's een gewoonte die er moeilijk uitgaat zeker? In de zomer is het trouwens maar een zweterige bedoening, ik ben daarstrak gewoon bloothoofds gaan rijden,rustig op het jaagpad, lekker in het zonnetje.
Kijk, ik blijf erbij dat die 'helmenmania' van tegenwoordig sterk overroepen is, je lijkt tegenwoordig haast een melaatse te zijn als je geen helm op je kop hebt, zielig hoor. Een beetje gaan losrijden op het gemak moet naar mijn mening perfect kunnen zonder helm. Je moet dat allemaal in de juiste context bekijken, zo simpel is dat.
Ik weet het ja, ik kan m'n kop ook invallen tegen 10 per uur. Ik kan natuurlijk ook in m'n zetel gaan zitten, dan kan er zeker niks gebeuren...
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk heb al teveel gasten gezien die zonder helm niet meer op deze planeet zouden rondlopen. En zeg nooit nooit, je weet immers nooit vooraf wanneer je ten val komt. Dat kan evengoed aan 10 per uur als aan 60.
Begrijp je wat ik bedoel?
Comment
-
Ik begrijp wat je bedoelt, maar als ik ga fietsen zet ik een helm op.. begrijp je?
5 jaar geleden deed ik dat ook niet, in de winter, zette toen een muts op. maar tegenwoordig hebben ze zo'n dun materiaal dat je daar nog best een helm over kan.
Ik ben gisteren 124km gaan mountainbiken, met buff op m'n kop en met helm, maar ik heb geen speciaal warm hoofd ervan gekregen. De nieuwe helmen zijn trouwens ook redelijk licht . Heb al een paar jaar zo'n Specialized. Best wel "cool"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk begrijp wat je bedoelt, maar als ik ga fietsen zet ik een helm op.. begrijp je?
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten5 jaar geleden deed ik dat ook niet, in de winter, zette toen een muts op. maar tegenwoordig hebben ze zo'n dun materiaal dat je daar nog best een helm over kan.
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk ben gisteren 124km gaan mountainbiken, met buff op m'n kop en met helm, maar ik heb geen speciaal warm hoofd ervan gekregen. De nieuwe helmen zijn trouwens ook redelijk licht . Heb al een paar jaar zo'n Specialized. Best wel "cool"
Comment
-
-
ik heb altijd helm op.
behalve als met de fiets boodschappen ga doen,naar school reed of naar mijn vriendin fiets. En eigenlijk zou ik hem dan ook moeten opzetten.
ken genoeg mensen die gevallen zijn ook tijdens het losrijden.
Dat wil ik niet meemaken.
Wat de rest doet tijdens het fietsen kan mij weinig schelen. Dat is iedereen zijn vrije keuze.
behalve tijdens tourtochten etc zouden ze dat voor iedereen moeten verplichten.
Comment
-
Ik draag ook steeds een helm tegenwoordig. Behalve om naar de bakker of zo te fietsen dan.
Anderhalf jaar geleden een muts van Assos gekocht waar een helm over past, dus sindsdien heb ik in de winter ook geen uitvluchten meer. Daarvoor droeg ik tijdens de winter veel minder een helm.
Comment
Comment