Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja de 220 km editie is er nog. Ongeveer 7000hm op die afstand.

Ik wist ook niet dat conditie niveau zo verschillend was. Ik had eerst zelfs schrik dat ik de traagste ging zijn omdat ik de laatste 2 weken weinig tijd had om te trainen en hij heeft echt kilometers liggen malen met de koersfiets.

Enkele sfeerbeelden
    Door de tunnel uitgekapt in de bergen moesten we normaal doorrijden.

Camping zaterdagmorgen hoe ik ze vond.
    Heel motiverend als je onderkoeld bent om geen droge kleren meer te vinden
    gelukkig kregen we deelnemers t-shirt

De bergen waar we evenvoordien nog inzaten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Wat je kameraad betreft, het is nooit een goed idee om een race met iemand te rijden die zo'n groot conditieverschil vertoond.
      Waarom niet?
      Wij hebben met z'n vieren de Marmotte gereden, we hebben mekaar enkel aan de start gezien. Voor de rest doe je uw eigen ding natuurlijk, net omwille van de conditieverschillen. Er was een maat van mij een uur achter mij, de andere zelfs twee uur.
      Wachten op mekaar moet kunnen, maar hoeft niet, zeker niet met zo'n weersomstandigheden is het zelfs vrij dom om dat te doen.

Comment

• Ja want alleen in de bergen met dat weer is slim.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
          Ja want alleen in de bergen met dat weer is slim.
          Ja, alle deelnemers hadden wel een maatje mee, niemand die dat individueel rijdt.

Kan jij niet voor jezelf zorgen misschien?

Comment

• Aan de eerste bevooraadings post werd er wel gevraagd om iets wat samen te blijven omdat het weer aan het verslechteren was. Ik heb er niet veel alleen zien rijden.

Ik kan zeker voor mezelf zorgen maar een stuurfout in dat weer is al wat sneller gebeurd.
            Ook de fiets onder controle houden in onderkoelde toestand is iets moeilijker.
            En als je daar in een afgrond valt dan duurt het volgens mij wel even voor ze je vinden.
            Daarom stond ik erop om alle downhill stukken samen uit te voeren.
            Bergop kan er minder gebeuren.

Ik ben snowboard leraar en heb daar verschillende cursussen voor moeten volgen (niet alleen snowboard les)
            Ik ben er redelijk zeker van dat ik op een redelijk correcte mannier gehandeld heb.
            Alleen rijden daar is niet zonder risico (in die omstandigheden)

Comment

Aan de eerste bevooraadings post werd er wel gevraagd om iets wat samen te blijven omdat het weer aan het verslechteren was. Ik heb er niet veel alleen zien rijden.

Ik kan zeker voor mezelf zorgen maar een stuurfout in dat weer is al wat sneller gebeurd.
              Ook de fiets onder controle houden in onderkoelde toestand is iets moeilijker.
              En als je daar in een afgrond valt dan duurt het volgens mij wel even voor ze je vinden.
              Daarom stond ik erop om alle downhill stukken samen uit te voeren.
              Bergop kan er minder gebeuren.

Ik ben snowboard leraar en heb daar verschillende cursussen voor moeten volgen (niet alleen snowboard les)
              Ik ben er redelijk zeker van dat ik op een redelijk correcte mannier gehandeld heb.
              Alleen rijden daar is niet zonder risico (in die omstandigheden)
              Allemaal goed en wel, maar door te wachten op uw maatje heb je wel tot twee keer toe een kwartier in de kou gestaan. Sorry hoor, maar naar mijn gedacht had je beter uw eigen ding gereden. Had meer voordelen dan nadelen met zich meegebracht, enfin... je doet wat je wilt natuurlijk...

Comment

• idd dan had ik het minder snel koud gehad.
                Dan had ik 20 minuten verder kunnen rijden tot de race helemaal stil lag.
                ....
                Maar als er iets gebeurd was waren de gevolgen waarschijnlijk veel groter geweest als nu.
                Je kunt het risico nemen en hopen dat er niets gebeurd.
                Ik doe liever aan risico beperking op die momenten.

Comment

idd dan had ik het minder snel koud gehad.
                  ....
                  Maar als er iets gebeurd was waren de gevolgen waarschijnlijk veel groter geweest als nu.
                  Ja oké, maar je rijdt daar toch niet alleen? Als uw maatje er niet bij was dan word je toch nog omringd door andere deelnemers, of vergis ik me? Die kunnen toch ook helpen moest er iets gebeuren?

Comment

• normaal wel maar door het slechte weer waren er al veel minder gestart en door het slechte weer gaven ook veel mensen op (al dan niet verplicht)

Comment

• Niemand die dit gaat meedoen hier?

Wij gaan alvast afkomen met een ploegske, gewoon voor de fun.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Waarom niet?
                        Wij hebben met z'n vieren de Marmotte gereden, we hebben mekaar enkel aan de start gezien. Voor de rest doe je uw eigen ding natuurlijk, net omwille van de conditieverschillen. Er was een maat van mij een uur achter mij, de andere zelfs twee uur.
                        Wachten op mekaar moet kunnen, maar hoeft niet, zeker niet met zo'n weersomstandigheden is het zelfs vrij dom om dat te doen.
                        In een wedstrijd ga je toch niet op elkaar zitten wachten, wat voor zin heeft dat nu.
                        Zoals je zelf al aangaf, jullie hebben niet op elkaar gewacht. Dus je weet best waarom niet.

Comment

Ja, alle deelnemers hadden wel een maatje mee, niemand die dat individueel rijdt.

Kan jij niet voor jezelf zorgen misschien?
                          Sommige mensen hebben gewoon nood aan een maatje, anderen rijden liever alleen. Ik hoor pertinent bij de laatste groep

Comment

idd dan had ik het minder snel koud gehad.
                            ....
                            Is best te begrijpen maar voor hetzelfde geld klaart het weer uit en kunnen jullie verder. In de bergen is het zowiezo altijd tricky met het weer.

Comment

Ja oké, maar je rijdt daar toch niet alleen? Als uw maatje er niet bij was dan word je toch nog omringd door andere deelnemers, of vergis ik me? Die kunnen toch ook helpen moest er iets gebeuren?
                              Nog zo iets, ga jij iemand helpen in een wedstrijd?? Ja OK als hij verongelukt blijf je wachten en roep je hulp (alhoewel dat ook niet altijd door iedereen gebeurd !! ) maar bvb niet met een pomp of een binnenband. Dat ze hun plan trekken dedju

Comment

• Ik zet mijn helmpje toch ook altijd op, behalve om naar het werk oid te fietsen.

En ik heb geen zonnebril op sterkte, dus 't zonneklepje helpt wel wat
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Naafke

Velgske

Het rubber ziet af bij gebeurlijk asfalt, hier vooraan.

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    In een wedstrijd ga je toch niet op elkaar zitten wachten, wat voor zin heeft dat nu.
                                    Voilà, daar zeg je 't.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Zoals je zelf al aangaf, jullie hebben niet op elkaar gewacht. Dus je weet best waarom niet.
                                    Omdat het een wedstrijd is zekers??

Sommige mensen hebben gewoon nood aan een maatje, anderen rijden liever alleen. Ik hoor pertinent bij de laatste groep
                                    Da's inderdaad ieders keuze...

Nog zo iets, ga jij iemand helpen in een wedstrijd?? Ja OK als hij verongelukt blijf je wachten en roep je hulp (alhoewel dat ook niet altijd door iedereen gebeurd !! ) maar bvb niet met een pomp of een binnenband. Dat ze hun plan trekken dedju
                                    Nee, ik ga niemand helpen in een wedstrijd, of er moest niemand in de buurt zijn en er ene in de kant ligt te creperen, dan wel.
                                    En een pomp of een binnenband moet je maar zelf bijhebben, moet je daarvoor een maatje bij je hebben??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Naafke

Over naafjes gesproken...
                                      De stickertjes op de naven van de SLR's kwamen stilaan los. Ik heb ze 'r maar meteen afgetrokken. Het kleine Mavic logootje heb ik eruit geknipt en dat op de naven gekleefd.

Voor

Na

Comment

• Het is slecht gefilmd en niet door mij.
                                        Maar hier was normaal een pad.
                                        De regenval heeft van het pad gewoon een beek gemaakt.
                                        Zo hebben we enkele kilometers moeten lopen/fietsen

+ YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Het is slecht gefilmd en niet door mij.
                                          Maar hier was normaal een pad.
                                          De regenval heeft van het pad gewoon een beek gemaakt.
                                          Zo hebben we enkele kilometers moeten lopen/fietsen

+ YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                          Fuck man, ik zou bij die helft zijn die 's morgens zijn natte rommel de auto insmijt en naar huis rijdt hoor.

Daar hou ik dus écht niet van, zeker als het dan nog eens koud is.

Comment

Working...
                                          X