Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
-
-
stond op ander topic.
is een hard-tail van 950 gram en kan 0.5cm "veren" eerder "flexen" achteraan.
Is ontwikkeld samen met Roel Paulissen. Hij heeft er het EK mee gewonnen.
Het WK heeft hij ook ermee gereden maar daar had hij pech met de remmen (nieuwe XX van Sram) En pech met de banden ( al 2-3 keer op laatste events, sinds ze omgeschakeld zijn van Vredestein naar Schwalbe)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk BerichtenDie is zo mooi eh die flash,wat zou prijs zijn van deze 3000€?met een fox vering wss rond 2000€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk BerichtenDie is zo mooi eh die flash,wat zou prijs zijn van deze 3000€?met een fox vering wss rond 2000€
Enfin, dit allemaal terzijde natuurlijk.
Comment
-
Gewoon even melden dat mijn Fox qua werking veel beter is dan mijn Super Fatty vroeger. OK, minder stijf en zwaarder, maar qua werking wel beter. En ik ben niet de enige die er zo over denkt. Heb eens soortgelijke commentaar gelezen in Bike Magazin. Mijn dealer wist me trouwens hetzelfde vertellen. Maar bon, wil je puur XC-materiaal, dan zal je mss idd liever een Fatty hebben.
Edit:
Louter qua werking, vinden ze bij Bike Magazin een Fox zelfs beter dan een Lefty. Al zou ik nu wel een Lefty verkiezen boven een Fox. Voor de stijfheid ...Last edited by Beta; 02/08/2009, 23:06.
Comment
-
een oude super fatty kun je ook niet vergelijken met een nieuwe FOX
Maar ik moet ze deel gelijk geven.
Maar wat is "beter"?
is lichter beter ?
is stijver beter ?
is onderhoud beter ?
is levensduur beter ?
of
is demping beter ?
is meer veerweg beter?
Ik rijd liever met een Fatty omdat de eerste lijst voor mij belangrijker is als de 2de lijst (in België) maar dat is vooral een persoonlijke keuze denk ik.
edit:
een fox beter als een lefty qua werking ?
Ik vind een lefty anders veel soepeler aanspreken als een fox.
En fox zorgt mss voor een iets betere filtering voor de kleine schokken maar voor de rest ....
En over de flash,
waarom een flash met een FOX ?
Het stijfste frame op de markt kopen en er dan een FOX onder zetten...
De prijzen komen echter niet echt overeen met wat ge denkt
Flash carbon 2 = 3750 $
* Lefty Speed Carbon DLR 110
* DT Swiss XCR 1.5 wheelset
* FSA V-Drive BB30 44/32/22 crankset
* SRAM X-7 shifters, X-9 rear derailleur
* Avid Elixir R disc brakes
Flash carbon 1 = 6400$
* Lefty Speed Carbon SL 110
* Shimano XTR wheelset
* FSA K-Force Light BB30 44/32/22 crankset
* Shimano XTR shifters/derailleurs
* Shimano XTR disc brakes
Flash Ultimate = 9600$
* Lefty Speed Carbon SL 110
* DT Swiss XCR 1.2 carbon wheelset
* Schwalbe Furious Fred 26 x 2.1 EVO folding tyres
* Cannondale Hollowgram SL BB30 42/28-tooth crankset w/ custom spider for SRAM XX
* SRAM XX groupset
* Fizik Antares carbon-rail saddle
Dat zijn de enige 3 met het highmod frame.
daaronder gewone carbon en alu frames
Carbon 3
Carbon 4
Aluminium :
F1
F2
F3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb een Taurine 4 van 2009. De adviesprijs is 2049 €. Mogelijks gaat die nieuwe nog iets meer kosten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk BerichtenIk koop toch liever een f1 dan.
BTW: http://www.dirty-pages.net/nieuws/it...d3ee18f99169ba
Edit:
De duurste Flash Alloy blijft F1 heten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenDan kun je beter een taurine kopen. Dan lopen de kabels langs boven.
Bij de aluminium modellen heb ik dat nog meer. Ik heb het niet zo voor "hydroformed tubes". Doe mij maar gewone rechte buizen. Eenvoudiger en mooier imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk blijf die wel knapper vinden dan die nieuwe Flash.
Bij de aluminium modellen heb ik dat nog meer. Ik heb het niet zo voor "hydroformed tubes". Doe mij maar gewone rechte buizen. Eenvoudiger en mooier imo.
Mooiste vind ik nog altijd de CAAD en Optimo frames.
Maar puur prestatie gericht ben ik er zeker van de carbon Flash echt wel een topper is.
Echter 950 gram lijkt mij eerder een frame om maximaal 2 jaar intensief te gebruiken en dan weggooien. En dus voor gewone gebruiker niet echt te verantwoorden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenGewoon even melden dat mijn Fox qua werking veel beter is dan mijn Super Fatty vroeger. OK, minder stijf en zwaarder, maar qua werking wel beter. En ik ben niet de enige die er zo over denkt. Heb eens soortgelijke commentaar gelezen in Bike Magazin. Mijn dealer wist me trouwens hetzelfde vertellen. Maar bon, wil je puur XC-materiaal, dan zal je mss idd liever een Fatty hebben.
Edit:
Louter qua werking, vinden ze bij Bike Magazin een Fox zelfs beter dan een Lefty. Al zou ik nu wel een Lefty verkiezen boven een Fox. Voor de stijfheid ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEn te zeggen dat je ook een Lefty kan kopen met Fox cartridge..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenQua uitzicht vind ik de nieuwe modellen (van de meeste merken, zeker specialized) echt niet mooi met al die rare buizen.
Mooiste vind ik nog altijd de CAAD en Optimo frames.
Maar puur prestatie gericht ben ik er zeker van de carbon Flash echt wel een topper is.
Echter 950 gram lijkt mij eerder een frame om maximaal 2 jaar intensief te gebruiken en dan weggooien. En dus voor gewone gebruiker niet echt te verantwoorden.
OK, moest ik nu een nieuwe MTB willen bestellen, ik zou allicht ook wel wachten op de nieuwe Flash. En allicht de F1 of de goedkoopste carbon-versie bestellen. Ook al vind ik de oudere modellen dan mooier. Schoonheid is ondergeschikt aan kwaliteit.
Ik vraag me wel af of Cannondale deze weg gaat blijven volgen. Zou dit het einde zijn van de Cannondales met de klassieke buizen? Ik hoop van niet alleszins.
Comment
Comment