Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
Bekijk Berichten
Nu ja, een Fox is gewoon een zeer goede vork qua werking, maar superlicht is hij niet. De stijfste is het ook al niet. Zelfs niet de meest onderhoudsarme. Ze hebben allemaal wel zo'n beetje hun voor- en nadelen.
Ik vind het eigenlijk wel straf dat Cannondale de gewone Fatty zoveel hoger positioneert dan een F32 RL. Kijk maar eens naar het prijsverschil tss de Taurine 3 en 4 van 2009. OK, de 3 heeft betere wielen, een Deore XT-crankstel en zo, maar het kan niet anders dan dat het grootste deel van het prijsverschil aan die vork te wijten is.
Ik heb het sowieso wel meer voor de Fox dan voor de Fatty en de Taurine 4 scoort dan ook nog eens beter qua prijs/kwaliteit (enigszins logisch, als instapmodel). Ik kon dus bijna niet anders dan de goedkoopste Taurine te nemen.
Was de Taurine 3 tegen een redelijke meerprijs optioneel te voorzien van een Lefty, ik had allicht die gekozen. Echter, navraag bij de dealer leerde dat dat relatief duur zou uitkomen.
OK, op een Cannondale hoort een Headshok, maar als je een beetje rationeel probeert te zijn, moet je daar toch al vrij snel van afstappen. Trouwens voor 2009 zijn er behoorlijk veel modellen met een Fox. Vooral onder de fully's natuurlijk.
Comment