Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    En te zeggen dat je ook een Lefty kan kopen met Fox cartridge..
    Ik wou het zo niet zeggen.
    Nu ja, een Fox is gewoon een zeer goede vork qua werking, maar superlicht is hij niet. De stijfste is het ook al niet. Zelfs niet de meest onderhoudsarme. Ze hebben allemaal wel zo'n beetje hun voor- en nadelen.
    Ik vind het eigenlijk wel straf dat Cannondale de gewone Fatty zoveel hoger positioneert dan een F32 RL. Kijk maar eens naar het prijsverschil tss de Taurine 3 en 4 van 2009. OK, de 3 heeft betere wielen, een Deore XT-crankstel en zo, maar het kan niet anders dan dat het grootste deel van het prijsverschil aan die vork te wijten is.
    Ik heb het sowieso wel meer voor de Fox dan voor de Fatty en de Taurine 4 scoort dan ook nog eens beter qua prijs/kwaliteit (enigszins logisch, als instapmodel). Ik kon dus bijna niet anders dan de goedkoopste Taurine te nemen.
    Was de Taurine 3 tegen een redelijke meerprijs optioneel te voorzien van een Lefty, ik had allicht die gekozen. Echter, navraag bij de dealer leerde dat dat relatief duur zou uitkomen.
    OK, op een Cannondale hoort een Headshok, maar als je een beetje rationeel probeert te zijn, moet je daar toch al vrij snel van afstappen. Trouwens voor 2009 zijn er behoorlijk veel modellen met een Fox. Vooral onder de fully's natuurlijk.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Ik vraag me wel af of Cannondale deze weg gaat blijven volgen. Zou dit het einde zijn van de Cannondales met de klassieke buizen? Ik hoop van niet alleszins.
      ik vraag me dat ook af. Zorgt dat echt voor een prestatie/comfort verschil of is het een mode trend die we over X aantaljaar weer kunnen vergeten.
      Ik hoop op het laatste.

      Dit


      En dit


      vind ik dus absoluut geen mooie modellen.
      De HT zijn onderste buis vind ik niet mooi met de knik aan het balhoofd
      en de Fully doet me denken aan de fiets van oma met zo'n knik onderaan om makkelijk te kunnen opstappen.

      ook de versmalling van de bovenbuis naar de zaal vind ik minder geslaagd bij de Flash.
      Last edited by ; 03/08/2009, 16:27.

      Comment


      • Wij begrijpen elkaar.
        Mijn madam heeft een hybride van Trek, een 7.5 FX WSD voor vrouwen. Is een model van twee of drie jaar geleden. Gelukkig nog met gewone buizen. Tengenwoordig hebben die modellen ook allemaal variabele buisdiameters met knikken in. Dan is die van mijn madam toch veel knapper.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Mailtje gekregen dat m'n fiets is overgedragen aan DHL.

          Nog even geduld ...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            Mailtje gekregen dat m'n fiets is overgedragen aan DHL.

            Nog even geduld ...
            Ben benieuwd wat je ervaringen/bevindingen ervan gaan zijn.
            Heb die Radon bikes toevallig sinds kort ook op 't oog

            Comment


            • Ik was heel tevreden van mijn Radon MTB.
              Kader was niet superlicht of superstijf, maar niet beter of slechter dan pakweg een Specialized of Trek alu frame, maar wel stukken goedkoper.
              Ik heb nog af en toe een beetje spijt dat ik mijn zwarte Radon heb verkocht...

              Comment


              • Kan er mij eens iemand het verschil uitleggen tussen een Cannondale Fatty vorm met en rond rebound?

                Bedankt!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                  Kan er mij eens iemand het verschil uitleggen tussen een Cannondale Fatty vorm met en rond rebound?

                  Bedankt!
                  Ik snap uw vraag niet.

                  Edit:
                  Fatty-vork met en zonder rebound mss?? Rebound betekent dat je de uitgaande beweging kan controleren. Dus hoe snel de vork na het inveren terugkeert naar zijn beginpositie.
                  Last edited by Beta; 07/08/2009, 19:47.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Die met rebound zal wschlk iets zwaarder zijn, wegens extra hardware binnenin?
                    Rebound control is wel leuk, zoals Beta al zei, je bepaalt er de snelheid mee waarmee een vork terugkeert naar zijn oorspronkelijke stand ná het inveren.

                    Comment


                    • 'k ben al inkopen gaan doen.
                      Nieuwe schoenen, zadeltasje, klikpedaaltjes, bidonhouder en fietscomputertje.

                      Maar 'k heb nog geen fiets om het te gebruiken

                      **ongeduldig**

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Ik snap uw vraag niet.

                        Edit:
                        Fatty-vork met en zonder rebound mss?? Rebound betekent dat je de uitgaande beweging kan controleren. Dus hoe snel de vork na het inveren terugkeert naar zijn beginpositie.


                        Oei, blijkbaar is er iets raar met mijn zin gebeurd .

                        Maar ik weet wel wat ik wou weten! Merci!

                        Comment


                        • Ik heb zo'n Fatty met reboundregeling. Allemaal mooi en wel die snelheid van terug uitveren, maar ik vind het iets nutteloos. Ik heb dat al eens getest, helemaal in en vervolgens helemaal uitgedraaid. In beide gevallen ben ik even traag, en 't is even (on)comfortabel.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ik heb zo'n Fatty met reboundregeling. Allemaal mooi en wel die snelheid van terug uitveren, maar ik vind het iets nutteloos. Ik heb dat al eens getest, helemaal in en vervolgens helemaal uitgedraaid. In beide gevallen ben ik even traag, en 't is even (on)comfortabel.
                            Rebound kan nochtans van belang zijn. Als de vork goed afgesteld is, kan je het als amateur eventueel nog missen, maar als de vork wat olie "lekt" om zichzelf te smeren, is het zelfs voor amateurs belangrijk. OK goed, op mijn Super Fatty miste ik het vroeger ook niet.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • ik miste het ook niet op mijn fatty's vroeger waarschijnlijk om twee redenen. Ik had nog nooit met een vork met (fatsoenlijke) rebound gereden. En de werking is af fabriek al beter als de meeste vorken zonder rebound.

                              Toen even een Fox gehad en nu de Lefty en nu merk ik het pas.
                              Missen doe ik het niet echt. Het zou tof zijn en iets meer controleerbaar maar ik kan perfect zonder. Ben er ook redelijk zeker van dat 90% van de mountainbikers die gewoon wat TT's rijden etc het verschil ook niet merken en dat de meeste hun reboud zelfs niet goed/op de beste mannier staat afgesteld.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                ik miste het ook niet op mijn fatty's vroeger waarschijnlijk om twee redenen. Ik had nog nooit met een vork met (fatsoenlijke) rebound gereden. En de werking is af fabriek al beter als de meeste vorken zonder rebound.

                                Toen even een Fox gehad en nu de Lefty en nu merk ik het pas.
                                Missen doe ik het niet echt. Het zou tof zijn en iets meer controleerbaar maar ik kan perfect zonder. Ben er ook redelijk zeker van dat 90% van de mountainbikers die gewoon wat TT's rijden etc het verschil ook niet merken en dat de meeste hun reboud zelfs niet goed/op de beste mannier staat afgesteld.
                                Voilà.
                                Het verkoopt ook beter hé, als er in de folder staat: MET reboundinstelling.
                                Dan beginnen en al veel te fonkelen met hun oogjes terwijl ze nog maar amper weten wat het betekent.
                                Da's net met die veerwegen ook zo, maar da's een andere discussie.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Voilà.
                                  Het verkoopt ook beter hé, als er in de folder staat: MET reboundinstelling.
                                  Dan beginnen en al veel te fonkelen met hun oogjes terwijl ze nog maar amper weten wat het betekent.
                                  Da's net met die veerwegen ook zo, maar da's een andere discussie.
                                  Ik denk dat de meesten die niet weten wat het is, er ook niet om geven. Die mannen kijken daar niet naar hoor. Wel naar welke achterderailleur er op de fiets zit.
                                  OK, diegenen die het hebben, prutsen er allicht eens mee en zetten het dan weer op een gemiddelde stand, dus in dat opzicht maakt het allemaal niet zoveel uit.
                                  Anderzijds, een rebound in een vork monteren, wat kan dat kosten? Dat is toch niet veel meer dan een wieletje met een stangetje eronder en daaraan een plaatje met gaatjes van verschillende grootte?
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • vandaag nog eens bandje mogen plakken.. dat singletrackske zag er heel verleidelijk uit, lekker maagdelijk en zo.. tot ik halverwege een paar doornstruiken opmerkte langs de kant ..
                                    en ja hoor, 500m verder stond ik plat.. Al een chance dat ik altijd plakgerief bij heb..
                                    Trouwens mooi tochtje gedaan vandaag, net geen 100km inaar het zonienwoud, in het Zonienwoud en weer terug.

                                    Last edited by ; 08/08/2009, 20:30.

                                    Comment


                                    • Ik heb dus nooit gerief bij mij hé, alleen ID, GSM en 5€

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                        Ik heb dus nooit gerief bij mij hé, alleen ID, GSM en 5€
                                        Als je niet te ver van huis bent is dat nog te riskeren. Gisteren ben ik van Nieuwpoort naar huis gereden, 165 km. Dan kan je best wel het één en ander bij je hebben.
                                        Wat ik bij had...

                                        Eten: een 3action 'gelleke', een 3action koek, drie suikerwafels en twee volle grote drinkbussen.
                                        Bij thuiskomst 1,5 drinkbus leeg en nog twee suikerwafels over.
                                        Verder nog twee reserve binnenbanden, bandenafnemers, pompje, portefeuille, regenjasje (had ik aan de eerste 50 km's want het was aan 't gieten toen 'k vertrok) en m'n GSM... en dit alles in de achterzakjes van het truitje, buiten de drinkbussen natuurlijk.

                                        Comment


                                        • op de koersfiets is het risico op lekrijden natuurlijk ook10 keer zo groot


                                          (ale dat hoop ik toch, voorlopig nog geen MTB ervaring he )

                                          'k ga toch een reseveband, een bommeke en bandelichters in het tasje van de fiets steken voor zeker te zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X