Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    op de koersfiets is het risico op lekrijden natuurlijk ook10 keer zo groot

(ale dat hoop ik toch, voorlopig nog geen MTB ervaring he )

'k ga toch een reseveband, een bommeke en bandelichters in het tasje van de fiets steken voor zeker te zijn
    Ik rijd nu ongeveer een 3.000 km's met Michelin Pro Race3 bandjes (achteraan ligt al wel een nieuwe) en ik ben nog geen enkele keer lekgreden. Ook niet op de soms erbarmelijke fietspaden die ik gisteren en vorige week heb moeten trotseren. Tegenwoordig zijn koersbandjes echt wel goed bestand tegen lekrijden, maar een MTB band doet het natuurlijk nog altijd beter.

Comment

• Ik rijd met Michelin Pro² Race en rijd daar ook bijna nooit lek mee.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik heb dit jaar 2 keer lek gereden.

wel erbij vermelden dat ze wel zo goed als versleten zijn.

't zijn nog altijd de originele die er op liggen, geen idee van merk en type eigenlijk

Comment

ik heb dit jaar 2 keer lek gereden.

wel erbij vermelden dat ze wel zo goed als versleten zijn.

't zijn nog altijd de originele die er op liggen, geen idee van merk en type eigenlijk
          Ondertussen toch al vervangen? Met versleten banden rijden, is om problemen vragen.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Ondertussen toch al vervangen? Met versleten banden rijden, is om problemen vragen.
            Nope

Comment

Nope

Ik laat de mijne meestal liggen tot ik merk dat ze er wat door beginnen te zitten (dus tot als ik er eens mee lek rijd), maar dan vervang ik ze wel zo snel mogelijk.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb al een tijdje geen binnenbanden meer steken. Heb een produkt ipv binnenband (No Tubes). Werkt perfect. 5000km bospaden. 0.0 lekke band.
                btw. Weet iemand van jullie een verdeler van Weber fietsaanhangers. Ga volgende zomervakantie met nog enkele een fietstochtje naar Oostenrijk rijden. (Rond de 1000km op 10 dagen)
                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• ik heb in een fiets van die groene latex binnenbanden omdat ik daar nogal veel wissel van banden. In de andere heb ik ook anti-lek vloeistof maar geen no-tubes.
                  Ik heb dat even gehad maar even later Joe's No Flat leren kennen ik ik wil nooit meer terug naar Stan's no tubes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                    Ik heb dus nooit gerief bij mij hé, alleen ID, GSM en 5€
                    tja, dan zou je wel best wat trainen in het lopen.. ik ben vandaag toch zo'n 35km op z'n verst van huis geweest.. da's al een hele afstand om te voet te doen

Ik ben met NoTubes ook al platgereden hoor, je hebt best ALTIJD een biba en een goede pomp mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                      ik heb in een fiets van die groene latex binnenbanden omdat ik daar nogal veel wissel van banden. In de andere heb ik ook anti-lek vloeistof maar geen no-tubes.
                      Ik heb dat even gehad maar even later Joe's No Flat leren kennen ik ik wil nooit meer terug naar Stan's no tubes
                      Waarom maakt dat je tevredener bent van Joe dan van Stan?
                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                        Waarom maakt dat je tevredener bent van Joe dan van Stan?
                        - Sneller en beter dichten van gaten. Bij Stan's had ik soms aan de hand dat een groter gat niet fatsoenlijk dicht was. Als ik dan de band met het gat naar onder weg zet was het de dag erna wel inorde

- betere hechting tegen de velg waardoor burpen minder snel voor komt

- langer houderbaar, Stans droogde op en werd een 'bol' in mijn band

- Dichten van kleine gaten in de zijkflanken, iets van Stans helemaal niet deed

dat zijn enkele dingen waar ik nu opkom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          vandaag nog eens bandje mogen plakken.. dat singletrackske zag er heel verleidelijk uit, lekker maagdelijk en zo.. tot ik halverwege een paar doornstruiken opmerkte langs de kant ..
                          en ja hoor, 500m verder stond ik plat.. Al een chance dat ik altijd plakgerief bij heb..
                          Trouwens mooi tochtje gedaan vandaag, net geen 100km inaar het zonienwoud, in het Zonienwoud en weer terug.

vandaag zelfde fiets gezien op een tourtocht in de buurt van Luik. Dacht eerst dat jij het was maar herinnerde me net dat jij XTR950 crank had en die persoon had een XT762

Comment

• ik denk dat ik wel weet van wie die is.
                            Er lopen er zo niet te veel. Is wel een maatje kleiner dan de mijne.
                            Oli van O2 Bikers heeft er ook nog 1 maar die heeft geen XT.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              - Sneller en beter dichten van gaten. Bij Stan's had ik soms aan de hand dat een groter gat niet fatsoenlijk dicht was. Als ik dan de band met het gat naar onder weg zet was het de dag erna wel inorde

- betere hechting tegen de velg waardoor burpen minder snel voor komt

- langer houderbaar, Stans droogde op en werd een 'bol' in mijn band

- Dichten van kleine gaten in de zijkflanken, iets van Stans helemaal niet deed

dat zijn enkele dingen waar ik nu opkom.
                              Joe's is een ander mengsel? Maar het principe blijft hetzelfde vermoed ik? Inkappen en de band goed laten rollen zodat het evenwichtig verdeeld wordt.
                              Met Stans loop ik al gauw een jaar zonder nieuw product erin te kappen. Band loopt wel langzaam leeg.

Comment

• Ik heb Michelin Pro3 Grip liggen, 1 keer met lek gereden. Op een week eens drie binnenbandjes mogen vervangen. Met een trainingswiel, wedstrijdwiel en dan nog een krom ventiel van een steentje. Tegen het einde van de week kon ik het

2 weken later 20 km met een leegloper gereden in afdalingen en al Al moet ik wel zeggen dat ge dan totaal anders rijd en als je dan later een afdaling doet met gene leegloper dan gaat dat vele beter. Alleja bij mij toch
                                Ik kan eigenlijk goed dalen als ik mijn verstand op nul zet.

Comment

• Is de Radon al geleverd Jupke?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                    Is de Radon al geleverd Jupke?
                                    Als ik vandaag had thuis geweest wel

Ik mag hem morgen op het postkantoor gaan ophalen.

Comment

• Nice, laat die foto's dan maar komen!

Comment

• Net terug van wat fietsen in Oostenrijk, leuk!
                                        Toch 5 dagen kunnen rijden, zo'n 50 km per dag en iets van een 700 meter stijgen. Fietsje deed dat goed, maar ik ben vreselijk lomp geweest door water op m'n remschijf te spatten na een afdaling... Met als gevolg dat die nu sleept, maar het remt bijna niet af. Het maakt alleen een ergerlijk geluid...
                                        SpeedMax bleken ook verre van de juiste banden van zodra het wat losser fijn grint was. In steile hellingen rust er te weinig gewicht op de achterkant en ze slippen nogal snel door... Op asfalt ben ik er enorm tevreden van, rollen heel vlot.

Ik had wat leesvoer meegenomen ook, en ik denk dat ik mijn droomfiets gevonden heb. Een Carraro Sette Guadi 499, prachtige machine! Maar voorlopig onbetaalbaar.
                                        Dan nog ergens in een winkel wel een carbon Fuji zien staan met full SLX en een Recon voor 1000 euro. Leek me weinig.
                                        En in Holland is de Trek 8000 in promotie, van 1499 naar 1162 euro.
                                        Aargh, nog een jaartje op m'n tanden bijten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                          Net terug van wat fietsen in Oostenrijk, leuk!
                                          Lijkt me ook leuk, ooit ga ik eens naar de bergen met de MTB, ik heb er al heel veel vertoeft met de koersfiets. Maar ik heb dit jaar MTB'ers bezig gezien vanuit de téléferique op Alpe d'Huez en Oz-en-Oisans, bangelijk gewoonweg!

Heb je geen foto's van ginds?

Comment

Working...
                                          X