Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Slijpen van schijfremmen : centeren terwijl ge hard in de hendel knijpt, hè. En dan goed vastdraaien. Best ook 'es je remmen gaan inremmen, scheelt een hoop qua remkracht en piepen.
Best ook 'es je remmen gaan inremmen, scheelt een hoop qua remkracht en piepen.
Inremmen heb ik al lang niet meer gedaan. Blokjes met een tang vastpakken en met een gasbrandertje roodgloeiend warm maken. Rustig laten afkoelen, in de remklauw steken en klaar...
Is toch al effe geleden dat ik mijn blokjes moest veranderen....
Inremmen heb ik al lang niet meer gedaan. Blokjes met een tang vastpakken en met een gasbrandertje roodgloeiend warm maken. Rustig laten afkoelen, in de remklauw steken en klaar...
In remblokjes zit een bepaalde hoeveelheid staal. Je zou de blokjes inderdaad harder kunnen maken (en bijgevolg slijtvaster) door ze op te warmen en plots af te koelen en daarna eventueel te ontlaten. Op voorwaarde dat er genoeg koolstof in het staal zit, anders lukt het gewoonweg niet.
Verder vraag ik mij af of het harder maken van remblokjes eigenlijk echt wel voordelen met zich meebrengt. Als ze harder zijn gaan ze inderdaad langer mee, dat klopt. Maar de remkracht (grip) neemt af naarmate je ze harder maakt, daar bovenop komt nog eens dat uw schijf ook veel sneller gaat slijten door de harde blokken. Dus eigenlijk brengt dat ene voordeel ook nadelen met zich mee. Een compromis zoeken is eigenlijk het beste, en dat is ook wat de fabrikant doet.
Op hun site 1499, maar je vindt 'm nu bij Salden in Holland voor 1162.
Vind ik best een scherpe prijs voor hetgeen je krijgt. Zelfs vergeleken met Cube en zo...
Jawadde mijne kameraad heeft me al direct ferm afgejaagd
15 km baan, 40km door het bos en dan 15 km baan terug, net geen 70 km gedaan. gem van 25.3, geen idee of dat goed of slecht is maar 'k was zeker gmoe genoeg
Juist voor herentals de rode lus, dan groen en blauw naar kasterlee en dan blauw en groen terug tot aan herentals. Allemaal op en af dus in het bos. Was leuk
Normaal vertrek ik met een drinkbuske enbreng die half mee terug, nu was m'n bus leeg en m'n reepke isostar ook op
Maar 't ging eigenlijk goed. In het begin wat zoeken omdat ik constant in de verkeerde ersnelling zat precies op die smalle paadjes enz maar eens dat wat begon te lukken ging het beter en beter.
Maar de volgende keer mag het toch wat rustiger ook zenne
Comment