Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Bwa, dat is een verloren trui, want die zie je tijdens het jaar nooit op een marathon.
    maar wel goed van Roel natuurlijk
    Is ook niet direct de bekendste wielerdiscipline.
    Maar wel zeer goed natuurlijk!
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
      Echt. Dan is het sportweekend
      - 30 minuten over da lopen waar belgië niets haalt (buiten een 4de plaats van de 4x400 mannen: respect daar voor!)
      - 3 minuten over Paulissen...

Komaan mannen, die is wel voor de tweede keer wereldkampioen marathon geworden é... Als hem een andere sport deed konde het de komende 6 maanden nog alle dagen lezen, maar nu... Schandalig eigenlijk.
      Kijk, mocht Tom Boonen wereldkampioen worden, was dat inderdaad zo. En Roel zal er zeker niet minder voor doen.
      Maar iedereen weet dat de sporten op dunne bandjes meer centen trekken en dus ook meer aandacht trekken..
      Terecht of niet, daar ga ik me niet over uitspreken, maar het nieuws van Roel was absoluut maar heel kort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Is ook niet direct de bekendste wielerdiscipline.
        Maar wel zeer goed natuurlijk!
        Voor Roel is dit een centenkwestie en ook omdat het goed staat op de PR van de sponsor.
        Maar ik ben eens benieuwd of we z'n Belgische trui gaan mogen zien van Cannondale.

Op VTM heb ik trouwens niks gehoord van z'n titel.

Comment

• Sinds gisteravond terug van de Cristalp.
          Finishen was het doel en dat is dan ook (op het nippertje) gebeurd.
          Deze race is echt met niks te vergelijken. Waar ik dacht een relatief snelle race te gaan rijden over brede 'shotterpaden' werden mij welliswaar brede paden naar boven voorgeschoteld maar de downhill stukken waren bena allemaal technisch tot zeer technisch. Bepaalde bergpaden zelfs moeten wandelen omdat er gewoon niet te rijden viel.

In het begin zat ik echt goed. De eerste 57 km heb ik ook in 3:15 uur gedaan dacht ik.
          Toen kreeg ik echter kramp in mijn rechterbovenbeen en sindsdien is het niet meer goed gekomen. Ik heb zelden krampen maar als ik er heb kom ik er altijd doorheen. Half uurtje iets minder rijden en dan kan ik weer verder (tegen iets lagere hartslag) maar de zaterdag niet. Ik kon gewoon geen kracht meer zetten op mijn rechterbeen of de kramp kwam omhoog. Stukken plat en niet al te stijl heb ik dan met alleen het linkerbeen gereden en het rechter gestrekt houden. Stijle stukken allemaal tevoet. Ik vond het echt raar want hartslag was normaal,benen voelden nog goed aan,... (linkerbeen heeft totaal geen problemen gehad...)
          Totale tijd was 12:00:36 volgens de sms die ik kreeg.
          Ik had nog 4 minuten over aan de laatste timegate.
          Finishen was het doel en dat hebben we gedaan. Zonder de krampen had ik wss een betere tijd neergezet maar dat is voor een volgende keer als ik een ander doel heb

Het was een heel toffe ervaring waar ik veel van geleerd heb.
          ik heb een paar pics genomen en zal ze uploaden in de loop van de dag.

Comment

• Nice, Saiko!
            Die krampen moeten wel frustrerend geweest zijn.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              Sinds gisteravond terug van de Cristalp.
              Deze race is echt met niks te vergelijken. Waar ik dacht een relatief snelle race te gaan rijden over brede 'shotterpaden' werden mij welliswaar brede paden naar boven voorgeschoteld maar de downhill stukken waren bena allemaal technisch tot zeer technisch. Bepaalde bergpaden zelfs moeten wandelen omdat er gewoon niet te rijden viel.

In het begin zat ik echt goed. De eerste 57 km heb ik ook in 3:15 uur gedaan dacht ik.
              Toen kreeg ik echter kramp in mijn rechterbovenbeen en sindsdien is het niet meer goed gekomen. Ik heb zelden krampen maar als ik er heb kom ik er altijd doorheen. Half uurtje iets minder rijden en dan kan ik weer verder (tegen iets lagere hartslag) maar de zaterdag niet. Ik kon gewoon geen kracht meer zetten op mijn rechterbeen of de kramp kwam omhoog. Stukken plat en niet al te stijl heb ik dan met alleen het linkerbeen gereden en het rechter gestrekt houden. Stijle stukken allemaal tevoet. Ik vond het echt raar want hartslag was normaal,benen voelden nog goed aan,... (linkerbeen heeft totaal geen problemen gehad...)
              Finishen was het doel en dat hebben we gedaan. Zonder de krampen had ik wss een betere tijd neergezet maar dat is voor een volgende keer als ik een ander doel heb

toch uitgereden, da's de spirit !! Knap werk in moeilijke omstandigheden ! Proficiat!

Comment

• Ja nipt uitgereden. Al moet ik zeggen dat het wel puur op karakter was want tof was het niet echt meer. Ik had het gevoel dat ik nog zoveel over had qua kracht maar dat rechterbeen wou gewoon niet mee. Als je ziet dat ik de eerste helft tegen een gemiddelde van rond de 17-18 per uur zat zonder dat ik op mijn max reed omdat ik toch wel ongeveer wist wat ging komen. En dan finishen met een gemiddelde van 10 per uur. Dan weet je al direct hoelang de 2de helft geduurd heeft

komend weekend de 24 uur van zolder met de fiets. Iets totaal anders. kijken hoe dat meevalt.

Comment

• Respect om toch uit te rijden in zo'n omstandigheden !

Reed je met een hardtail of fully ?

Ik wil dit ooit ook nog eens doen en vraag me af of je dan moet kiezen voor een licht klimgewicht (de Taurine in mijn geval) of voor meer comfort bergaf (Scalpel). Ben geneigd het lichte gewicht te kiezen...

Comment

Sinds gisteravond terug van de Cristalp.

Knap gereden, zoiets uitrijden is al een prestatie op zich! Proficiat!

... Maar... door de gemiddelde snelheden die je hier neerschreef, de krachtexploten, de super langeduurtrainingen en nog talrijke andere posts van u die toch wel lieten uitschijnen dat uw conditie héél goed was, had ik toch net iets meer verwacht van u. Ik bedoel maar, met wat bescheidenheid op voorhand kan je achteraf nooit op je bek gaan.

Comment

• Op mijn bek was ik gegaan als ik gezegd had dat mijn doel top 100 was geweest
                      Zonder de krampen zat er wss meer in maar ik heb fouten gemaakt op veel gebieden.
                      Mijn conditie was zeker goed genoeg om hem uit te rijden maar ik heb wat tegenslag gehad gelukkig had ik in het begin veel tijd goed gemaakt (na 2,5uur zat ik bij de kopgroep die 25minuten eerder gestart waren) zodat ik naderhand voldoende tijd over had om door de timegates te kunnen gaan.
                      Het was een ideale leerschool voor de komende marathons.
                      Mijn doel was hem uit te rijden en dat is gelukt. Als je de Cristalp uitrijd kun je al moeilijk op je bek gaan denk ik....

Fully of niet is eerder persoonlijke keuze. Ik heb tijdje langs iemand gereden met een "Bionical"? Hij kon uphill voor 50mm veerweg kiezen en downhill voor 160mm.

In de uphill stukken reed ik hem altijd voorbij omdat zijn fiets zwaarder was, in de downhill ging hij mij dan weer voorbij. Het grote voordeel van een fully is dat je wat kunt bekomen in de downhill stukken want met een hardtail moet je op sommige stukken echt alles uit de kan halen en is van recuperen in de afdaling weinig sprake.

Sneller ga je sowieso zijn met een hardtail. De fully gaat minder vermoeiend zijn.
                      Persoonlijk zou ik kiezen voor een lichte scalpel aangezien dat toch eerder een softtail is en geen "echte" fully. Veel mensen reden met epics en scalpels van rond de 9-11kg. Veel zelfs met echte weightweinie stuff op hun fully's zoals 140mm schijven vanachter

edit:
                      trouwens Verbier (startplaats) is ABNORMAAL.
                      Ik heb daar alle S en RS modellen van audi meermaals zien passeren. Der reden meer bmw M, mercedes AMG's rond dan de standaard modellen. Stuk of 5 masseratis gezien,de nieuwe nissan GTR (foto's van gemaakt) Prototype BMW jeep gezien (onduidelijke foto's van)
                      ....
                      even gekeken naar de prijzen van appartementen. Een appartement van 26m² (zo groot als mijn studeerkot in Hasselt vorig jaar..) koste 340000€
                      Ook even een pintje gedronken de donderdag na de aankomst en mijn vriendin een cider. Omgerekend moest ik 6€ betalen voor mijn pint !!!
                      ...
                      Last edited by ; 24/08/2009, 13:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        Respect om toch uit te rijden in zo'n omstandigheden !

Reed je met een hardtail of fully ?

Ik wil dit ooit ook nog eens doen en vraag me af of je dan moet kiezen voor een licht klimgewicht (de Taurine in mijn geval) of voor meer comfort bergaf (Scalpel). Ben geneigd het lichte gewicht te kiezen...
                        Ik zou eerder de Taurine nemen. In de klim kan je veel meer tijd goedmaken dan in de afdaling..
                        Met stevige 2.2 banden, waar ik nu ook mee rijdt, heb je al genoeg bij de Taurine. Die is al comfortabel en daar nog die banden bij..
                        Enfin, ik kan er niet echt over oordelen, ik heb nog niet gereden waar Saiko gereden heeft...
                        Maar met de laatste buitenlandse trips in het achterhoofd, lijkt me dat een goede tussenoplossing. Een Scalpel is zeker goed, Roel heeft er toch al 2 maal het WK mee gewonnen, maar wat kost zo'n ding ? Team editie ? Ik dacht rond de 11000 euro en dat is mij teveel om weinig te gebruiken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          ... Maar... door de gemiddelde snelheden die je hier neerschreef, de krachtexploten, de super langeduurtrainingen en nog talrijke andere posts van u die toch wel lieten uitschijnen dat uw conditie héél goed was, had ik toch net iets meer verwacht van u. Ik bedoel maar, met wat bescheidenheid op voorhand kan je achteraf nooit op je bek gaan.
                          Da's maar een flauwe reactie, er kan altijd iets mislopen en dat gebeurde hier ook blijkbaar... ik denk niet dat er iets scheelde aan zijn vormpeil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Ik zou eerder de Taurine nemen. In de klim kan je veel meer tijd goedmaken dan in de afdaling..
                            Met stevige 2.2 banden, waar ik nu ook mee rijdt, heb je al genoeg bij de Taurine. Die is al comfortabel en daar nog die banden bij..
                            Enfin, ik kan er niet echt over oordelen, ik heb nog niet gereden waar Saiko gereden heeft...
                            Maar met de laatste buitenlandse trips in het achterhoofd, lijkt me dat een goede tussenoplossing. Een Scalpel is zeker goed, Roel heeft er toch al 2 maal het WK mee gewonnen, maar wat kost zo'n ding ? Team editie ? Ik dacht rond de 11000 euro en dat is mij teveel om weinig te gebruiken...
                            Hmm, ik heb nog een "oude" scalpel (2004), ik zie net dat de nieuwe carbonversies net onder 10 kg geraken De mijne weegt zo'n 11,5 denk ik.

Comment

Op mijn bek was ik gegaan als ik gezegd had dat mijn doel top 100 was geweest
                              Zonder de krampen zat er wss meer in maar ik heb fouten gemaakt op veel gebieden.
                              Mijn conditie was zeker goed genoeg om hem uit te rijden maar ik heb wat tegenslag gehad gelukkig had ik in het begin veel tijd goed gemaakt (na 2,5uur zat ik bij de kopgroep die 25minuten eerder gestart waren) zodat ik naderhand voldoende tijd over had om door de timegates te kunnen gaan.
                              Het was een ideale leerschool voor de komende marathons.
                              Mijn doel was hem uit te rijden en dat is gelukt. Als je de Cristalp uitrijd kun je al moeilijk op je bek gaan denk ik....

...
                              Oké, je hebt gelijk, op je bek gaan is misschien niet meteen de beste uitdrukking.
                              Enfin, ik heb het je altijd gezegd, voorzichtig zijn met voorspellingen te doen over dingen waar je geen weet van hebt, simpelweg omdat je 't nog nooit gedaan hebt.
                              Je hebt meermaals laten uitschijnen dat je er geen slecht figuur zou slaan. Je zag het echt zitten om een er een goede tijd neer te zetten, kan je niet ontkennen. Als ik je zei dat ik de Marmotte in 8 uur had gereden, dan zei je dat ook wel te kunnen naar je gedacht, en zo zijn er nog voorbeelden van uw 'zelfzekerheid' hé? ... En nu eindig je bijna gans achteraan in 't pak, oké, de krampen zullen er geen goed aangedaan hebben. Maar het op krampen enzo steken is nonsens, dat weet je ook hé.

Ik waag mij nooit aan voorspellingen over mijn individuele sportprestaties. Ik had dit jaar tot doel de Marmotte binnen de 8 uur te rijden, maar ik verkondig dat nergens. Zelfs de mensen met wie ik naar Frankrijk afgereisd was wisten niet dat ik die 8 uur tot doel had. Nu, uiteindelijk is het net niet gelukt (8u 04'), door de extreem warme omstandigheden en een patat van jewelste op Alpe d'Huez (door ja... een combinatie van weinig drinken en de extreme hitte). In de omstandigheden van vorig jaar had ik ongeveer een 7u 45 à 7u 50 moeten kunnen halen. Maar hé, 't is anders uitgedraaid, dat hoort bij de 'koers' hé. Enfin, gezien die extreme omstandigheden heb ik voor mij persoonlijk wel m'n doel bereikt. En niemand kan zeggen van: "Hé, jij ging toch...!".
                              Allée, da's mijn gedacht erover hé.

Nu, volgend jaar opnieuw hé. Uit fouten kan je leren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Hmm, ik heb nog een "oude" scalpel (2004), ik zie net dat de nieuwe carbonversies net onder 10 kg geraken De mijne weegt zo'n 11,5 denk ik.
                                En wat weegt je Taurine ? De mijne op 2.2 banden 9,5 kilo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Oké, je hebt gelijk, op je bek gaan is misschien niet meteen de beste uitdrukking.
                                  Enfin, ik heb het je altijd gezegd, voorzichtig zijn met voorspellingen te doen over dingen waar je geen weet van hebt, simpelweg omdat je 't nog nooit gedaan hebt.
                                  Je hebt meermaals laten uitschijnen dat je er geen slecht figuur zou slaan. Je zag het echt zitten om een er een goede tijd neer te zetten, kan je niet ontkennen. Als ik je zei dat ik de Marmotte in 8 uur had gereden, dan zei je dat ook wel te kunnen naar je gedacht, en zo zijn er nog voorbeelden van uw 'zelfzekerheid' hé? ... En nu eindig je bijna gans achteraan in 't pak, oké, de krampen zullen er geen goed aangedaan hebben. Maar het op krampen enzo steken is nonsens, dat weet je ook hé.
                                  Jij zult het wel beter weten als mij zeker ?

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ik waag mij nooit aan voorspellingen over mijn individuele sportprestaties. Ik had dit jaar tot doel de Marmotte binnen de 8 uur te rijden, maar ik verkondig dat nergens. Zelfs de mensen met wie ik naar Frankrijk afgereisd was wisten niet dat ik die 8 uur tot doel had. Nu, uiteindelijk is het net niet gelukt (8u 04'), door de extreem warme omstandigheden en een patat van jewelste op Alpe d'Huez (door ja... een combinatie van weinig drinken en de extreme hitte). In de omstandigheden van vorig jaar had ik ongeveer een 7u 45 à 7u 50 moeten kunnen halen. Maar hé, 't is anders uitgedraaid, dat hoort bij de 'koers' hé. Enfin, gezien die extreme omstandigheden heb ik voor mij persoonlijk wel m'n doel bereikt. En niemand kan zeggen van: "Hé, jij ging toch...!".
                                  Allée, da's mijn gedacht erover hé.

Maar het op extreme warme omstandigheden steken is nonsens, dat weet jij ook hé

Jij had jezelf een doel opgelegd wat je niet gehaald hebt.
                                  Ik heb mezelf een doel opgelegd wat ik wel gehaald heb.
                                  Moest ik een doel wat ik mezelf opgelegd hebben niet gehaald hebben zou ik me enorm slecht voelen.

Ik had totaal geen idee wat ik kon verwachten, ik had nog nooit een buitenlandse marathon gedaan. Jij had hem wel al eens gedaan en wist waaraan je je kon verwachten.
                                  Ik heb fouten gemaakt waar ik zeker mijn lessen uit kan leren en een volgende keer hopelijk beter bij zal opletten om zo een betere tijd te kunnen neerzetten.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  En nu eindig je bijna gans achteraan in 't pak,
                                  achteraan in een pak van 1100 mensen die een gans jaar naar dit event toe hebben getrained en waar meer als 30% dan nog niet de finish haalt.
                                  Ik heb mijn doel gehaald en meer hoefde dat voor mij niet te zijn.

Comment

Jij zult het wel beter weten als mij zeker ?
                                    Dat zeg ik toch niet?
                                    12.00u is gewoonweg een slechte tijd. Enfin, zeg het dan, aan wat lag het dan, buiten de krampjes?

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                    Maar het op extreme warme omstandigheden steken is nonsens, dat weet jij ook hé
                                    Met dat verschil dat ik nooit heb komen verkondigen dat ik daar ook maar iets ging presteren hé (en gezien mijn vrij beperkte voorbereiding en leeftijd heb ik het niet echt slecht gedaan vind ik, plaats 699 op 7.200 deelnemers). Btw, ik heb m'n doel wel bereikt, op 4' na oké, door de hitte net niet. Ik denk dat jij wel iets meer in gedachten had dan er 4' sneller over te rijden (lees 11u 56') dan die 12.00u zekers?

Jij had jezelf een doel opgelegd wat je niet gehaald hebt.
                                    Ik heb mezelf een doel opgelegd wat ik wel gehaald heb.
                                    Moest ik een doel wat ik mezelf opgelegd hebben niet gehaald hebben zou ik me enorm slecht voelen.
                                    Je moet nu niet doen alsof je echt tevreden bent hé. Je had er véél meer van verwacht, dat heb je hier dikwijls genoeg gezegd, punt uit.

Ik had totaal geen idee wat ik kon verwachten, ik had nog nooit een buitenlandse marathon gedaan. Jij had hem wel al eens gedaan en wist waaraan je je kon verwachten.
                                    Ik heb fouten gemaakt waar ik zeker mijn lessen uit kan leren en een volgende keer hopelijk beter bij zal opletten om zo een betere tijd te kunnen neerzetten.
                                    Zeg dan eens welke fouten je gemaakt hebt? Want door enkel krampen verlies je geen uren hé? Allée, aan wat lag het? Was het er ook extreem warm misschien?

achteraan in een pak van 1100 mensen die een gans jaar naar dit event toe hebben getrained en waar meer als 30% dan nog niet de finish haalt.
                                    Ik heb mijn doel gehaald en meer hoefde dat voor mij niet te zijn.
                                    Heb jij dan niet naar dit evenement getraind?? Je hebt het laatste half jaar niet gezwegen over uw Cristalp man?
                                    Nee nee, nu niet afkomen alsof je voorbereiding niet oké was hé, da's flauw.
                                    Je hebt hier meermaals dingen gepost over extreme duurtrainingen over GR paden en dergelijke, over flinke gemiddelde snelheden tegen lage hartslagen enzomeer,.... dan moet je nu niet afkomen alsof je 'r niet naar toegeleefd hebt hé.

Comment

• Saikoboarder wou uitrijden, en dat deed hij. En hij zei dat hij in goeie conditie was, en dat was hij ook (zelfs mét een goeie conditie kan er al eens iets mislopen). Punt!

Edit:
                                      Typo uitgehaald.
                                      Last edited by Beta; 25/08/2009, 01:53.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• nope ik had totaal geen ander doel als hem uitrijden.
                                        Als het van de eerste keer al direct een mooie tijd was geweest was het mooi meegenomen. Nu was het gewoon prachtig dat ik mijn eerste marathon heb uitgereden en er veel van heb kunnen leren.
                                        Ik heb genoten van de hele sfeer en natuurlijk van de aankomst.

Slechte voorbereiding ga ik het zeker niet op steken dat ik geen betere tijd heb want ik was echt goed in form. Het waren echt puur de krampen.
                                        Als je ziet dat ik de eerste helft van de race op 3 uur en een beetje doe zonder aan mijn limiet te zitten (totaal niet) en dan de tweede helft (ongeveer 60km) op 9uur doe. Dan weet je ook dat niet echt normaal is. Ik heb echt als een gehandicapte moeten rijden met alleen mijn linker been. En grote stukken moeten wandelen.

Als jij 12 uur een slechte tijd vind op de Cristalp maakt mij dat eigenlijk bitter weinig uit.
                                        Ik heb mijn doel bereikt en hem uitgereden.

En tuurlijk heb ik ook naar dit evenement getrained en blijkbaar ook goed genoeg ook want zelfs met onvoorziene omstandigheden (en andere als gewoon een beetje warm weer) heb ik hem nog uit gereden.

Enfin morgen eens naar de dokter met mijn "krampjes" zoals jij het noemt. Ik kan nog steeds mijn rechterbeen niet strekken en de trap oplopen doet redelijk wat pijn.

Comment

• Ik heb de Cristalp nooit gereden dus ik ga geen kommentaar geven op de prestaties van diegenen die hem wel reden, behalve proficiat !
                                          Een vriend van mij heeft de 70 gereden in 7u en nog wat en hij zei dat het een zware was. En hij was 6de in zijn klasse (op de 16 )

Comment

Working...
                                          X