Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
    Ik heb bijvoorbeeld onlangs een Cannondale rize 4 lefty zien staan voor 2500€. Is dat dan een kutkar waar je liever ver weg van blijft? Als dat inderdaad het geval is , hoor ik het liever op voorhand. Zo'n rize 4 lefty heeft een alu frame. Vandaar ook dat ik hier kwam vragen of een carbon frame (dat je bijvoorbeeld terugvindt vanaf de rize carbon 3) zn meerprijs waard is.

    http://gb.cannondale.com/bikes/09/ce/model-9VT4L.html
    ?????

    Lefty, SLX, Deore XT, Elixir R, DT 370, ... Wat zou daar nu slecht aan moeten zijn??? En dat frame zal ook wel dik in orde zijn. Het is niet omdat het geen carbon is, dat het brol is. Wel intégendeel zou ik zeggen. Een carbon frame voor een freeride-MTB lijkt mij sowieso niet ideaal. Als je crasht en je frame komt hard neer, kan het zijn dat je ritje afgelopen is. Aluminium zal hooguit een buil hebben.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Zelfs met moeite een deftige hardtail met deftige groep en componenten.
      @ 53:
      Ik opende dit topic en kwam meteen uit op de laatste reactie op de vorige pagina ipv op de eerste nieuwe reactie sinds mijn laatste bezoek aan dit topic.
      Ik heb een sterk vermoeden dat Kamikaze hier ironisch is. Toch even duidelijk stellen.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        ?????

        Wat zou daar nu slecht aan moeten zijn?
        geen idee, dat kom ik hier net vragen

        Wat raad je aan qua fully voor dat budget ongeveer? Zijn er in die prijsklasse al carbon fully's te vinden?

        Vergelijking van merken? Specialized, Trek, Cannondale, Cube, ... wat is goed, wat is beter?
        Waarop moet ik letten? Wat is aan te raden, wat is af te raden? ...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
          geen idee, dat kom ik hier net vragen

          Wat raad je aan qua fully voor dat budget ongeveer? Zijn er in die prijsklasse al carbon fully's te vinden?

          Vergelijking van merken? Specialized, Trek, Cannondale, Cube, ... wat is goed, wat is beter?
          Waarop moet ik letten? Wat is aan te raden, wat is af te raden? ...
          Wat wil je ermee doen? Als het niet is om mee in de Ardennen of het hooggebergte te gaan bollen, heb je niet veel aan een Rize, vrees ik.
          Welke ervaring heb je met MTB?
          Carbon fully's zijn imo verre van noodzakelijk. Carbon heeft een dempende werking, maar als je al voor- én achtervering hebt ...
          Cannondale is niet het goedkoopste merk. Specialized en Trek vallen lichtjes beter mee op dat vlak. Cube is een budgetmerk, waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is, maar persoonlijk zou ik dan liever een Cannondale hebben. Vergelijk het met BMW t.o.v. Skoda.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            @ 53:
            Ik opende dit topic en kwam meteen uit op de laatste reactie op de vorige pagina ipv op de eerste nieuwe reactie sinds mijn laatste bezoek aan dit topic.
            Ik heb een sterk vermoeden dat Kamikaze hier ironisch is. Toch even duidelijk stellen.
            Als je een vermoeden hebt dat het ironisch was, stel jij dus dat er wel deftige carbon fuly's zijn voor dat budget? Zo ja.. shoot.

            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Wat wil je ermee doen? Als het niet is om mee in de Ardennen of het hooggebergte te gaan bollen, heb je niet veel aan een Rize, vrees ik.
            Welke ervaring heb je met MTB?
            Carbon fully's zijn imo verre van noodzakelijk. Carbon heeft een dempende werking, maar als je al voor- én achtervering hebt ...
            Cannondale is niet het goedkoopste merk. Specialized en Trek vallen lichtjes beter mee op dat vlak. Cube is een budgetmerk, waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is, maar persoonlijk zou ik dan liever een Cannondale hebben. Vergelijk het met BMW t.o.v. Skoda.
            Zoals ik al zei, ik ben geen kenner. Ik heb momenteel een oude Giant Escaper (alu hardtail uit '90 of '91 geloof ik) Momenteel staan daar banden zonder profiel op, en gebruik ik hem dus als wegfiets. Omdat ik zin heb om wat te gaan "crossen" op veldweggetjes en door bossen, dacht ik eraan om een andere mtb te kopen. Een broekventje op vlak van mtb dus. Denk aan bloso mountenbike routes enzo, dat is het idee min of meer. Maar dat neemt niet weg dat ik geen "goed gerief" wil, waarvan ik weet dat het meer aankan dan hetgeen waarvoor ik het ooit zal gebruiken .

            Aangezien ik er niet veel van ken, maar wel vaststel dat je voor een carbon fully makkelijk 7000 euro en meer kan neertellen, maakte ik de veronderstelling dat het verschil wel ergens moet zitten, en vroeg ik me af wat de concrete verschillen zijn tussen bijvoorbeeld een rize1 (+- 7000 euro) en een rize 4 (+- 3000 euro). En dan heb ik het niet over verschil in onderdelen, een tabel aflezen waar termen zoals sram-xtr-fox-130mm... in voorkomen kan ik zelf wel. Maar ik vroeg me af hoe dit zich qua beleving/mogelijkheden/duurzaamheid/... liet vertalen.

            Geen haar op mijn hoofd dat er dus aan denkt om 7000 euro neer te tellen voor een fiets. Maar ik vroeg me wel af of je voor +- 2500 euro ook deftig materiaal hebt, dat voor de "normale gebruiker" nauwelijks te onderscheiden valt van zn duurdere broertjes, of dat je eigenlijk met een flauw afkooksel naar huis gaat als je je tot zo'n "budget-exoot" laat verleiden.

            Comment


            • carbon of alu maakt niet zoveel uit. Is vooral hype. Voor 2500 moet je al een bike vinden die goed gaat. Blijf van de dure cultmerken weg en kijk eens naar Canyon en dergelijke die voor dezelfde afmontage stukken goedkoper zijn.

              Comment


              • De initiële vraag was of je een carbon fully met wat deftig materiaal op kunt vinden voor +/- 2.500 euro.

                Neen, niet onmiddellijk denk ik. Een carbon hardtail met deftig materiaal zeker wel, ga anders maar eens bij Canyon of Radon kijken. Nu, ik zou niet onmiddellijk kiezen voor een carbon frame. Je betaalt veel voor uiteindelijk weinig voordeel ten opzichte van een alu frame. Rond carbon heerst vooral een hype, zoals Adri ook al wist te zeggen. De goede carbon frames zijn (meestal) lichter en geven een iets betere demping wordt gezegd, maar die kleine voordelen rechtvaardigen niet de flinke meerprijs die je dikwijls betaalt voor een kwaliteits carbon frame tegenover een kwaliteits alu frame. Net door die hype die er heerst rond carbon frames, en doordat het fel gewild is heden ten dage, worden nu kwaliteits alu frames aangeboden aan scherpe prijzen.

                Als je een goede fully wilt voor 2.500 euro. Koop er eentje bij Cube, Canyon of Radon, voor die prijs ga je 'r eentje hebben met alu frame en met deftig materiaal op.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                  Als je een vermoeden hebt dat het ironisch was, stel jij dus dat er wel deftige carbon fuly's zijn voor dat budget? Zo ja.. shoot.

                  Zoals ik al zei, ik ben geen kenner. Ik heb momenteel een oude Giant Escaper (alu hardtail uit '90 of '91 geloof ik) Momenteel staan daar banden zonder profiel op, en gebruik ik hem dus als wegfiets. Omdat ik zin heb om wat te gaan "crossen" op veldweggetjes en door bossen, dacht ik eraan om een andere mtb te kopen. Een broekventje op vlak van mtb dus. Denk aan bloso mountenbike routes enzo, dat is het idee min of meer. Maar dat neemt niet weg dat ik geen "goed gerief" wil, waarvan ik weet dat het meer aankan dan hetgeen waarvoor ik het ooit zal gebruiken .

                  Aangezien ik er niet veel van ken, maar wel vaststel dat je voor een carbon fully makkelijk 7000 euro en meer kan neertellen, maakte ik de veronderstelling dat het verschil wel ergens moet zitten, en vroeg ik me af wat de concrete verschillen zijn tussen bijvoorbeeld een rize1 (+- 7000 euro) en een rize 4 (+- 3000 euro). En dan heb ik het niet over verschil in onderdelen, een tabel aflezen waar termen zoals sram-xtr-fox-130mm... in voorkomen kan ik zelf wel. Maar ik vroeg me af hoe dit zich qua beleving/mogelijkheden/duurzaamheid/... liet vertalen.

                  Geen haar op mijn hoofd dat er dus aan denkt om 7000 euro neer te tellen voor een fiets. Maar ik vroeg me wel af of je voor +- 2500 euro ook deftig materiaal hebt, dat voor de "normale gebruiker" nauwelijks te onderscheiden valt van zn duurdere broertjes, of dat je eigenlijk met een flauw afkooksel naar huis gaat als je je tot zo'n "budget-exoot" laat verleiden.
                  Kamikaze zei dat je voor 2500 € zelfs amper een deftige hardtail vindt.

                  OK, een carbon fully voor 2500 € is wat anders, maar ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom dat een vereiste zou moeten zijn.
                  De echt dure fietsen zijn vooral lichter, stijver (of soms comfortabeler, hangt er van af natuurlijk) en zullen ook nog wel iets beter werken, maar je had al wel begrepen dat dat niet echt nodig is.
                  Het frame is het belangrijkste imo. Onderdelen vallen makkelijker up te graden. Een aluminium Rize zal vooral iets zwaarder zijn en de kleine trillingen iets minder filteren, maar carbon wordt vooral nogal gehyped (zoals Adri zei). Ik zei ook al dat ik de noodzaak van carbon op een fully (volledig geveerde fiets) niet inzie. Op een hardtail zal het verschil groter zijn.

                  Je wil er gewoon mee over veldweggetjes crossen? Dus niet of weinig in bergachtige omgevingen en ook niet specifiek op afdalingen gericht. Dan vrees ik dat je de Rize al snel beu zal zijn. Dat ding heeft écht wel veel veerweg. En eens een spurtje trekken zal ook zo vlot niet gaan. Zelfs met beide verigen geblokkeerd zullen bepaalde andere fully's beter scoren.
                  Probeer anders ergens een testritje vast te krijgen.
                  Nu, mocht je per sé een Cannondale willen, zou ik toch eerder een Rush nemen. De carbon versie is uiteraard mooier, maar de aluminium versie voldoet uiteraard ruimschoots.
                  Bij Canyon zoiets: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...ecs.html?b=787. OK, mss iets te veel op XC gericht? Als je vooral wil toeren dan, zonder echt op tijden e.d. te letten.
                  Canyon heeft daar ook fietsen voor, maar dan heb je weer iets met een veerweg als bij de Cannondale Rize.
                  Ik zou het bij veerwegen houden van ongeveer 10 cm. Meer is in ons landje echt niet nodig.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Bij een carbon frame moet je zorgen dat je garantie goed in orde is.
                    Schrap die Canyon dus al maar...

                    Een hardtail carbon met goeie groep en redelijke vering ga je vinden voor die 2500, een fully in geen geval.
                    Toch niet eentje met een deftige garantieregeling.

                    Carbon overroepen ? Ga er eens mee rijden en maak zelf je keuze. Voor een fully lijkt carbon mij ook niet ideaal, je hoeft je vering immers niet te hebben van het framemateriaal, wel van het veringsprincipe.
                    Gewicht is wat anders, daar kan carbon wel wat helpen..

                    Comment


                    • Daarjuist even bij de plaatselijke fietsenboer binnengesprongen.
                      Een Cannondale rush carbon 3, kost daar blijkbaar 2550 euro.

                      Dus:
                      fully: check
                      carbon: check
                      deftig merk + garantie: check
                      deftige afmontage: ook check? (shimano xt versnellingen en pedaalgedoe, avid elixir r remmen, fox vering)


                      Of is die fiets om één of andere reden te mijden?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                        Daarjuist even bij de plaatselijke fietsenboer binnengesprongen.
                        Een Cannondale rush carbon 3, kost daar blijkbaar 2550 euro.

                        Dus:
                        fully: check
                        carbon: check
                        deftig merk + garantie: check
                        deftige afmontage: ook check? (shimano xt versnellingen en pedaalgedoe, avid elixir r remmen, fox vering)

                        Of is die fiets om één of andere reden te mijden?
                        Die fiets valt helemaal niet te mijden. Weet wel dat je dan een fiets van een premiummerk koopt, al vind ik de Cannondale-prijzen de laatst paar jaar wel weer meevallen. Het feit dat de carbon frames NIET in de USA geproduceerd worden, maar wel in het verre oosten, zit daar natuurlijk wel voor iets tussen. Nu, zolang die aan de kwaliteitsnormen van Cannondale blijven voldoen, zie ik daar geen probleem is. En ze voldoen wel degelijk aan die normen.
                        2550 € voor een Rush Carbon 3 is imo een zéér mooie prijs. Cannondale is nu niet direct een merk waarop ze zeer grote kortingen geven en dat model kost normaalgezien 3.199 €. De Rush Carbon 4 kost 2.599 € volgens de cataloog.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Ze geven er inderdaad kortingen op omdat de 2010 modellen al in aantocht (of reeds te krijgen?) zijn.

                          Ik kan niet helemaal uit aan het gamma van cannondale. Wat zijn bijvoorbeeld de verschillen tussen een rize, een rush, een scalpel, ...?
                          Op de website van cannondale staan ze onder verschillende klasses:
                          rize->"All mountain"
                          rush->"Marathon"
                          scalpel->"XC Racing"

                          Nu, die namen van die klasses zeggen mij niks... wat is het verschil hiertussen?


                          Wat is de beste optie?
                          Een Rush carbon 3 voor 2550€
                          Een Rize 4 Lefty voor 2500€

                          Die rize heeft geen carbon frame, maar heeft dan wel een lefty (beter?).
                          Die rize heeft een wat mindere afmontage (slx crank in plaats van xt crank op de rush) maar heeft dan wel meer veerweg vooraan. (130mm in plaats van 110mm bij de rush).


                          Nog een vraagje: Waavoor staan de letters "SL" bij sommige Cannondale modellen? Zo dragen de rush modellen vanaf de rush 2 de letters SL ->"Rush carbon SL 2" dus, maar de topmodellen van de rize serie draagt deze letters blijkbaar niet. Het topmodel daar heet gewoon "rize carbon 1".

                          Veel vraagjes dus

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                            Ze geven er inderdaad kortingen op omdat de 2010 modellen al in aantocht (of reeds te krijgen?) zijn.

                            Ik kan niet helemaal uit aan het gamma van cannondale. Wat zijn bijvoorbeeld de verschillen tussen een rize, een rush, een scalpel, ...?
                            Op de website van cannondale staan ze onder verschillende klasses:
                            rize->"All mountain"
                            rush->"Marathon"
                            scalpel->"XC Racing"

                            Nu, die namen van die klasses zeggen mij niks... wat is het verschil hiertussen?

                            Wat is de beste optie?
                            Een Rush carbon 3 voor 2550€
                            Een Rize 4 Lefty voor 2500€

                            Die rize heeft geen carbon frame, maar heeft dan wel een lefty (beter?).
                            Die rize heeft een wat mindere afmontage (slx crank in plaats van xt crank op de rush) maar heeft dan wel meer veerweg vooraan. (130mm in plaats van 110mm bij de rush).

                            Nog een vraagje: Waavoor staan de letters "SL" bij sommige Cannondale modellen? Zo dragen de rush modellen vanaf de rush 2 de letters SL ->"Rush carbon SL 2" dus, maar de topmodellen van de rize serie draagt deze letters blijkbaar niet. Het topmodel daar heet gewoon "rize carbon 1".

                            Veel vraagjes dus
                            Ik weet waarom ze die kortingen geven hoor, maar dan nog is dat best een mooie korting. Een jaar geleden kreeg ik minder korting op de modellen van dat jaar.

                            Wat die klasses betreft: een Rize is langs geen kanten prestatiegericht. Het is ook een fiets die meer op het gebergte gericht is, maar dat zei ik al. Ik zei ook al dat je je volgens mij snel zal vervelen op zo'n fiets in onze contreien. Daarom zou ik hooguit voor een Rush kiezen. En Scalpel kan ook. Dat is de beste keuze als je een beetje prestatiegericht wil rijden.
                            Meer veerweg wil echt niet zeggen dat die fiets altijd en overal beter is.

                            SL heeft te maken met het carbon van het frame. SL-frames bestaan uit een lichter soort carbon, maar aangezien het gewicht iets minder van belang is voor een Rize, bestaat er geen Rize SL. Een Rize moet vooral stevig zijn en goed zijn om zware afdalingen mee te doen. Iemand met een Rize ziet bergop meer als een noodzakelijk kwaad, niet als iets om zo snel mogelijk te bedwingen. OK, die fiets is daar niet écht slecht in, maar hij is er gewoon minder op gericht.

                            Heb je ooit al met een fully gereden? Het is wel leuk hoor, maar mogelijks denk je na een tijdje: had ik maar iets lichters en stijvers gekozen. Daarom vind ik een Rize nogal overdreven. Zeker als je van een Giant Terrago komt. Het verschil is te groot. Qua doelpubliek en doelterrein hebben die fietsen niets met elkaar gemeen.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • SL staat ook op mijn aluminium fiets en heeft te maken te de SLooping.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Je betaalt veel voor uiteindelijk weinig voordeel ten opzichte van een alu frame. Rond carbon heerst vooral een hype, zoals Adri ook al wist te zeggen. De goede carbon frames zijn (meestal) lichter en geven een iets betere demping wordt gezegd, maar die kleine voordelen rechtvaardigen niet de flinke meerprijs die je dikwijls betaalt voor een kwaliteits carbon frame tegenover een kwaliteits alu frame.
                                Hoe arrogant je onderschrift ook is, hier sla je de bal in elk geval mis !

                                Ik merk persoonlijk een GROOT verschil tussen mijn carbon Taurine en de alu Cannondale die ik daarvoor had : veel minder hard (qua comfort dan) en dus minder stuiterig op slecht terrein en niettemin even stijf + klimt veel vinniger, reageert sneller enz.

                                Zeker wel zijn prijs waard, een heel goed aluframe (niet zo'n hyperstijf ding met nul comfort) kost trouwens ook veel geld.

                                To prove my point, ik heb mijn Scalpel ooit gekocht omdat een hardtail, wel ja : te hard was op bepaald terrein. Nu ik de Taurine heb gebruik ik die ook op zwaar terrein zonder de Scalpel te missen (behalve natuurlijk in bepaalde afdalingen, maar dat wordt dan meer dan gecompenseerd bergop en na de bochten).

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Het feit dat de carbon frames NIET in de USA geproduceerd worden, maar wel in het verre oosten, zit daar natuurlijk wel voor iets tussen. Nu, zolang die aan de kwaliteitsnormen van Cannondale blijven voldoen, zie ik daar geen probleem is. En ze voldoen wel degelijk aan die normen.
                                  De laatste jaren is dat inderdaad geen issue meer, de carbon frames van Cervélo worden bvb ook in China gemaakt (doch wel aan Westerse prijzen verkocht helaas).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Hoe arrogant je onderschrift ook is, hier sla je de bal in elk geval mis !
                                    Oh ja? Zeg dan eens beste vriend waar ik 'de bal missla'? Zeg ik misschien dat er geen verschillen zijn? Zeg ik dat een carbon frame NIET beter dempend is dan een alu misschien? Of lees je weer enkel wat je wilt lezen?


                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Ik merk persoonlijk een GROOT verschil tussen mijn carbon Taurine en de alu Cannondale die ik daarvoor had : veel minder hard (qua comfort dan) en dus minder stuiterig op slecht terrein en niettemin even stijf + klimt veel vinniger, reageert sneller enz.
                                    Ik heb ooit een review gelezen ('k kan het echter niet bewijzen, want ik vind het niet meer terug op het net) van iemand die een Taurine en een alu Cannondale had. Die vond dat z'n alu C'dale comfortabeler reed. Nu, op het net wordt veel gezeverd, gefantaseerd en verzonnen, zeker op fora. Dus het zal wel wat met een korrel zout genomen moeten worden. Een Taurine zal een beter dempende werking hebben, ik heb nooit het tegengestelde gezegd. Maar dat een carbon C'dale frame dan echt zo'n megagroot voelbaar verschil oplevert tegenover een alu C'dale frame, dat maak je mij niet wijs. Ik zeg simpelweg dat de flinke meerprijs die je betaalt voor een carbon frame tegenover een alu frame niet echt gerechtvaardigd is. De nonsens die ik zou verkopen verzin jij erbij (proficiat, je kan al bij die twee gaan slapen). Trouwens, jij vergelijkt uw Taurine frame met uw oud alu C'dale frame, da's prima. Maar... had die dezelfde velgen, banden(druk), vering, veerweg, gewicht, zadelpen, stuur,... dan uw Taurine misschien? Nog nooit meegehad dat een afmontage en het totaalgewicht ook iets kan doen aan comfort, sneller reageren, vinniger zijn,... ?
                                    Ik heb al met de taurine (met Lefty alu) van een kameraad gereden (moest je 't niet geloven, zie de 15c, achter mijn 15a). Echt eerlijk? Sorry man, alle soorten boomstronkskes en puttekes die de kempen rijk zijn meegepakt m'n beste en... eigenlijk voelde ik geen verschil.... . Raar hé?



                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Zeker wel zijn prijs waard, een heel goed aluframe (niet zo'n hyperstijf ding met nul comfort) kost trouwens ook veel geld.
                                    Je zegt het zelf. Dus... een heel goed alu frame, waar de C'dale alu frames tot behoren (jaren ervaring en innovatie in hun alu frames, o.a.: CAD, CAAD (1,2,3,..), Optimo, Caffeine,...), geen hyperstijf ding dus!! Die kosten inderdaad ook veel. Maar nog steeds een pak minder dan de carbons.

                                    MVg



                                    Comment


                                    • Ongelooflijk hoe jij je kan opwinden

                                      Lees gewoon hetgeen ik van jouw post quotete en mijn reactie daarop, hoe moeilijk is dat ?

                                      Elk zijn mening : jij vindt het verschil alu/carbon klein, persoonlijk vind ik het best een groot verschil (op voorwaarde dat het een modern carbon kader van - inderdaad - de hogere klasse betreft). Die ervaring heb ik trouwens ook bij mijn wegfietsen (Cervélo R3 tov alu Ridleyt en Cannondale).

                                      Als jij andere ervaringen hebt, no prob en dat respecteer ik ook maar doe aub niet alsof enkel uw mening de grote waarheid is, juist daarom dat ik uw onderschrift vind getuigen van een verregaande arrogantie of misschien zelfs grootheidswaanzin

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                        Ongelooflijk hoe jij je kan opwinden

                                        Lees gewoon hetgeen ik van jouw post quotete en mijn reactie daarop, hoe moeilijk is dat ?

                                        Elk zijn mening : jij vindt het verschil alu/carbon klein, persoonlijk vind ik het best een groot verschil (op voorwaarde dat het een modern carbon kader van - inderdaad - de hogere klasse betreft). Die ervaring heb ik trouwens ook bij mijn wegfietsen (Cervélo R3 tov alu Ridleyt en Cannondale).

                                        Als jij andere ervaringen hebt, no prob en dat respecteer ik ook maar doe aub niet alsof enkel uw mening de grote waarheid is, juist daarom dat ik uw onderschrift vind getuigen van een verregaande arrogantie of misschien zelfs grootheidswaanzin
                                        Ik wind mij niet op, ik zeg gewoon mijn ding.
                                        En, ik doe niet alsof mijn mening dé grote waarheid is, dat maak jij er nu van.
                                        Ik zeg gewoon dat het immens grote comfortsverschil tussen een alu frame en een carbon frame niet zo groot kan zijn zoals jij wel laat uitschijnen, that's all.

                                        En... mijn onderschrift, da's geen uitspraak van mij hoor.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                          SL staat ook op mijn aluminium fiets en heeft te maken te de SLooping.
                                          Euhm, dan zou die SL op elke hardtail van Cannondale moeten staan hé.
                                          Nee, de SL op jouw fiets betekent dat je een op XC-gerichte Cannondale hebt. Vroeger kon je Cannondale hardtails dikwijls kopen in twee versies. Bv. een Caffeine 2 en een Caffeine 2 SL. De eerste had dan een riser stuur en eventueel meer veerweg. De tweede een recht stuur en (uiteraard) minder veerweg. Mogelijks waren er nog wel verschillen, maar dit waren alleszins de opvallendste.

                                          Edit:
                                          Wat de afkorting betreft: SL staat voor superlight. Dat geldt voor zowel die huidige carbon modellen als voor die hardtails vroeger. Die afkorting bestaat al behoorlijk lang in het fietswereldje en betekent zo goed als altijd hetzelfde.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X