Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    En je bent gaan kijken bij Pro Bike in Tervuren voor een Cannondale?

Trek is ook een uitstekend merk. Je krijgt er iets meer waar voor je geld dan bij Cannondale.

Veel hangt ook af van of je zelf kan en wil werken aan je fiets. Indien niet, dan is het beter van de fiets in eigen streek te kopen bij een dealer. In het andere geval kan een je eventueel online kopen.
    Neen bij Pro Bike in Tervuren ben ik nog niet gaan kijken, maar was wel van zin om daar eens te gaan kijken. Had die op internet gevonden. Is dat een grote/goede fietsenwinkel mss? Waarom veronderstel je dat ik er gaan kijken was?

Wat ik aan een fiets kan doen is:
    -Banden oppompen
    -Naar kijken
    -Kijken terwijl iemand anders de banden aan het oppompen is
    -Enzovoort...

Een fiets online kopen, scheelt dat veel in prijs? Vallen er koopjes te doen online? linkjes... ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
      Neen bij Pro Bike in Tervuren ben ik nog niet gaan kijken, maar was wel van zin om daar eens te gaan kijken. Had die op internet gevonden. Is dat een grote/goede fietsenwinkel mss? Waarom veronderstel je dat ik er gaan kijken was?

Wat ik aan een fiets kan doen is:
      -Banden oppompen
      -Naar kijken
      -Kijken terwijl iemand anders de banden aan het oppompen is
      -Enzovoort...

Een fiets online kopen, scheelt dat veel in prijs? Vallen er koopjes te doen online? linkjes... ?
      Ik was maar aanhet raden hoor. Tervuren ligt ook in Vlaamse-Brabant, al heb ik er eigenlijk niet echt een idee van hoe ver dat is voor jou.

Online kan je fietsen kopen van bv. Canyon. Die dingen hebben een uitstekende verhouding prijs/kwaliteit omdat je rechtstreeks bij de fabrikant koopt (zoals bij Dell-computers). Nadeel is natuurlijk dat niet ieder lokale fietsenboer je even graag met zo'n ding ziet langskomen voor onderhoud e.d. Er doen ook verhalen de ronde dat de garantie van Canyon niet zou zijn zoals het hoort.
      De tests die ik al zag over Canyons waren zeer goed, al werd wel telkens commentaar gegeven op de iets mindere kwaliteit van de lak. Mss is die ondertussen al beter.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik was maar aanhet raden hoor. Tervuren ligt ook in Vlaamse-Brabant, al heb ik er eigenlijk niet echt een idee van hoe ver dat is voor jou.

Online kan je fietsen kopen van bv. Canyon. Die dingen hebben een uitstekende verhouding prijs/kwaliteit omdat je rechtstreeks bij de fabrikant koopt (zoals bij Dell-computers). Nadeel is natuurlijk dat niet ieder lokale fietsenboer je even graag met zo'n ding ziet langskomen voor onderhoud e.d. Er doen ook verhalen de ronde dat de garantie van Canyon niet zou zijn zoals het hoort.
        De tests die ik al zag over Canyons waren zeer goed, al werd wel telkens commentaar gegeven op de iets mindere kwaliteit van de lak. Mss is die ondertussen al beter.
        Ok.
        Kan ik bijvoorbeeld bij Canyon een carbon fully kopen die een pak minder kost dan de 2500€ die ik bij cannondale betalen? (met vergelijkbare afmontage)

Comment

Ok.
          Kan ik bijvoorbeeld bij Canyon een carbon fully kopen die een pak minder kost dan de 2500€ die ik bij cannondale betalen? (met vergelijkbare afmontage)
          Bij Canyon heb je voor hetzelfde geld alleszins een afmontage die een stuk beter is. Of voor een pak minder geld een gelijkaardige fiets met gelijkaardige afmontage.

www.canyon.com
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Bij Canyon heb je voor hetzelfde geld alleszins een afmontage die een stuk beter is. Of voor een pak minder geld een gelijkaardige fiets met gelijkaardige afmontage.

www.canyon.com
            snel ff op die site zitten kijken, en ik vind niet direct een carbon fully in hun gamma.

De enige carbon fietsen die ik kan vinden zijn enkele hartails, en zelfs die lijken me niet zo heel goed kwa prijs...

Een "grand canyon CF8.0" bijvoorbeeld... Vergelijkbaar kwa afmontage met een taurine 3 of 4.
            Die grand canyon CF8.0 betaal je 2.700€, moet je daar geen klojo voor zijn om voor minder geld (2.599 € catalogusprijs, nu waarschijnlijk te krijgen voor +- 2100€) een taurine 3 te gaan halen?
            Ook een carbon hardtail, qua afmontage lijkt hij me minstens even goed te zijn, niet nodig om online te kopen, en je hebt wel de naam en garantie van een cannondale mee.... ? Of zie ik iets over het hoofd?

Comment

Ik sta open voor alle merken. Moet niet noodzakelijk cannondale zijn. Ik ken er niet veel van, maar als ik een beetje rondlees en -kijk, merk ik dat cannondale blijkbaar kwalitatief geacht wordt. Het feit dat ze goede garantie geven, en dat ik ze vaak wel knap vind, lokken me vooral die richting uit. Maar zoals ik al zei, ik sta open voor andere merken, als ze me een betere fiets kunnen leveren voor dezelfde of een lagere prijs.
              Bij Trek hebben ze ook knappe fietsen vind ik, ben ik ook eens aan het bekijken.

Andere merken.. shoot...

Vind je dat cannondale af te raden is ofzo?

ik ben van vlaams brabant, Dilbeek
              Ik ben mijn Cannondale in Schepdaal gaan halen. http://www.bikepoint.be Tot dusver heel tevreden over de service, mag hem binnenkort gratis op eerste onderhoud doen..

Comment

snel ff op die site zitten kijken, en ik vind niet direct een carbon fully in hun gamma.

De enige carbon fietsen die ik kan vinden zijn enkele hartails, en zelfs die lijken me niet zo heel goed kwa prijs...

Een "grand canyon CF8.0" bijvoorbeeld... Vergelijkbaar kwa afmontage met een taurine 3 of 4.
                Die grand canyon CF8.0 betaal je 2.700€, moet je daar geen klojo voor zijn om voor minder geld (2.599 € catalogusprijs, nu waarschijnlijk te krijgen voor +- 2100€) een taurine 3 te gaan halen?
                Ook een carbon hardtail, qua afmontage lijkt hij me minstens even goed te zijn, niet nodig om online te kopen, en je hebt wel de naam en garantie van een cannondale mee.... ? Of zie ik iets over het hoofd?
                Op twee vergelijkbare fietsen (dus bv. een carbon hardtail van 2500 € van beide merken), heb je op de Canyon toch wel héél duidelijk de beste afmontage. En dan heb ik het uiteraard niet alleen over de achterderailleur. Kijk ook eens naar andere onderdelen als wielen, stuur, stuurpen, zadelpen, remmen, ...
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Daarstraks TT meegedaan in Kasterlee. je kon kiezen uit 25 - 45 - 70 en 100 km.

Had wel zin in de 70 maar omdat ik tegen de middag terug thuis moest zijn en ook niet met de auto naar daar wou (en er dus 30km bij kwam) toch maar de 45 gedaan.

Mooi tochtje weer, ik kan er nog steeds niet aan uit dat er hier zoveel bos en veld nog is

Van de 45 km hebben we hooguit 5 km asfalt gehad voor de rest altijd offroad, zalig

Comment

• Bij die laatste link staat er iets over de breedte van het stuur en dat je met een breder stuur minder grip zou hebben op het voorste wiel.

Is daar iets van aan? Ik heb nl. een redelijk breed stuur, dit is lekker stabiel en ik vind het wel fijn maar heb de indruk dat ik snel de grip verlies in zanderige bochten. Ik kan niet vergelijken natuurlijk he, misschien is het wel normaal en vlieg ik gewoon te hard de bocht in

De banden staan ondertussen op 2.5 bar (min van de banden volgens opschrift)

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik misschien beter andere banden leg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Daarstraks TT meegedaan in Kasterlee. je kon kiezen uit 25 - 45 - 70 en 100 km.

Had wel zin in de 70 maar omdat ik tegen de middag terug thuis moest zijn en ook niet met de auto naar daar wou (en er dus 30km bij kwam) toch maar de 45 gedaan.

Mooi tochtje weer, ik kan er nog steeds niet aan uit dat er hier zoveel bos en veld nog is

Van de 45 km hebben we hooguit 5 km asfalt gehad voor de rest altijd offroad, zalig
                      Mooi, ben naar de rally geweest en heb er tientallen zien rijden ja.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                        Mooi, ben naar de rally geweest en heb er tientallen zien rijden ja.
                        Ik wist niet dat er rally was, ineens horen we in de verte een bende brullende motoren, , later in het centrum veel auto's gezien toen werd het wat duidelijker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Daarstraks TT meegedaan in Kasterlee. je kon kiezen uit 25 - 45 - 70 en 100 km.

Kasterlee-herentals is het beste wat wij hier op mountainbikegebied te bieden hebben. Je kan hier constant rondrijden zonder asfalt te zien, maar dat gaat niet ivm vergunningen. De groenen zijn hier nogal lastig...

Comment

• 6 dagen
                            10791 hoogtemeters
                            358 km

foto's: http://flupke73.pinkbike.com/album/M...Rallycom-2009/

tip: ervaring in de bergen (lees: zware ardennentochen ) hoogst noodzakelijk,
                            2 nederlanders mochten na 2 dagen naar huis, crash boem bang en toen de trein op naar huis
                            (er rijdt een dokter mee in de groep (=120deelnemers))

Comment

• Zitten aantal erg leuke fotos bij, dik de moeite zo te zien Dat je zoiets niet moet doen zonder ervaring lijkt me wel evident...

Comment

• laatst een artikel gelezen in O² of mtb+ over een rally net als de transalp maar met minder druk,betere sfeer en goedkoper. Is dat deze ? ziet er tof uit.

Comment

• Ziet er de max uit Flupperke !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                    laatst een artikel gelezen in O² of mtb+ over een rally net als de transalp maar met minder druk,betere sfeer en goedkoper. Is dat deze ? ziet er tof uit.
                                    groot artikel in MountainbikePlus
                                    ging over 2008
                                    was dat jaar in Tirol, (minder zwaar, betere hotels)

volgend jaar terug in Zwitserland
                                    Luzern=>Montreux
                                    3/5 dagen terug stevig, 2dagen meer singletrack beloven ze...

Comment

• Flupke maakt mooie tripkes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                        Flupke maakt mooie tripkes
                                        merciekes,
                                        probeer nog in de trans-mallorca te geraken (oktober),
                                        maar dat zal wss niet meer lukken,
                                        dan maar met de auto rondtuffen

Comment

• Hmm, dit zou wel eens iets kunnen zijn voor volgend jaar:

Miljaar, lekker ding... Denk wel dat hij wat duurder wordt dan het vorige model (XT crank en achterderailleur i.p.v. SLX). Maar ze hebben er dan wel weer goedkopere wielen onder gestoken (Rangers i.p.v. SSR, en die liggen zelfs op mijn 6000) en dat versta ik niet zo goed...
                                          Last edited by ; 31/08/2009, 20:47.

Comment

Working...
                                          X