Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenGisteren een rondje gedaan op dat cycloparcours in Lichtaart, respect
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenGisteren een rondje gedaan op dat cycloparcours in Lichtaart, respect
Enkele toertjes volgas en ge zit stikkapot. Constant keren en draaien en op een geven moment de ene helling na de andere. Zelfs onze vlaamsbrabanders Niels Albert en Sven Nijs komen er regelmatig trainen.
Comment
-
Ik heb even het advies van de kenners nodig.
Ik zou graag beginnen mountainbiken. Nu vroeg ik me af waar ik dat het best kan doen in de driehoek GENT-KORTRIJK-BRUGGE. Zijn er bossen die ideaal zijn of zijn er echte parcours?
Verder heb ik dus ook een mountainbike nodig. Wat raden jullie aan voor mij:
- 1m94
- 80kg
- budget: €1000-1300 (eventueel iéts meer, maar liefst niet teveel)
Ik hoor het graag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMooi hé.
Enkele toertjes volgas en ge zit stikkapot. Constant keren en draaien en op een geven moment de ene helling na de andere. Zelfs onze vlaamsbrabanders Niels Albert en Sven Nijs komen er regelmatig trainen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIk heb even het advies van de kenners nodig.
Ik zou graag beginnen mountainbiken. Nu vroeg ik me af waar ik dat het best kan doen in de driehoek GENT-KORTRIJK-BRUGGE. Zijn er bossen die ideaal zijn of zijn er echte parcours?
- 1m94
- 80kg
Ik hoor het graag.
Dit bv.: http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...ies/6700disce/
Goed genoeg voor jaren plezier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMTB-seizoen is ook gedaan hoor. Het cyclocross-seizoen daarentegen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenVoor mij stopt het mtb-seizoen niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenVoor mij stopt het mtb-seizoen niet
Ik heb hem juist gekocht om de winter door te kunnen fietsen
Comment
-
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen altijd in de winter wil MTB-en. Het is een zomersport. Hopen modder doorkruisen zegt me trouwens niets. Veel leuker in de zomer.
OK, in de winter is het koud, maar dan nog. Daar kan je je tegen kleden. OK, bij vriesweer is MTB wel leuk, want dan ligt toch alles hard. En dan kan je effectief niet altijd met de koersfiets de baan op. Ofwel is het glad, ofwel liggen er massa's zout op de weg (wat allesbehalve gezond is voor de fiets).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk snap eigenlijk niet waarom iedereen altijd in de winter wil MTB-en. Het is een zomersport. Hopen modder doorkruisen zegt me trouwens niets. Veel leuker in de zomer.
OK, in de winter is het koud, maar dan nog. Daar kan je je tegen kleden. OK, bij vriesweer is MTB wel leuk, want dan ligt toch alles hard. En dan kan je effectief niet altijd met de koersfiets de baan op. Ofwel is het glad, ofwel liggen er massa's zout op de weg (wat allesbehalve gezond is voor de fiets).
Vooral omdat ik niet veel volk vind om door het weekend mee te gaan rijden en ik niet graag op pad ga met de koersfiets als er bladeren en regen zijn.
En voor de MTB zijn er elk weekend wel TT's waar je dan mee kan rijden en dus 'in groep' wat kan trainen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenPersoonlijk heb kies ik daar voor omdat ik eigenlijk liever op de weg rij maar in de winter dit niet graag doe.
Vooral omdat ik niet veel volk vind om door het weekend mee te gaan rijden en ik niet graag op pad ga met de koersfiets als er bladeren en regen zijn.
En voor de MTB zijn er elk weekend wel TT's waar je dan mee kan rijden en dus 'in groep' wat kan trainen.
In de regen ga ik sowieso niet fietsen. Toch zeker niet alleen. Als ik met een maat ga fietsen en het regent niet al te veel, dan durf ik wel vertrekken, maar wel met de oude koersfiets dan. De Pinarello heeft nog quasi nooit regen gezien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenTiens. Het zal dan toch aan de vrienden liggen. In de winter zit toch nog redelijk wat volk op de koersfiets ook.
In de regen ga ik sowieso niet fietsen. Toch zeker niet alleen. Als ik met een maat ga fietsen en het regent niet al te veel, dan durf ik wel vertrekken, maar wel met de oude koersfiets dan. De Pinarello heeft nog quasi nooit regen gezien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenMja ik zit sowieso niet in een club, pik hier en daar maar met een groepje bij aan en niemand van mijn maten rijdt met de koersfiets, dus ...
No probs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenBij mij is het net begonnen
Ik heb hem juist gekocht om de winter door te kunnen fietsen
Comment
-
Met de mountainbike rij ik het ganse jaar door, in de zomer is dat wel minder, doordat ik dan veel wegkm's met de koersfiets doe. Alleen vettige offroad toestanden probeer ik zoveel mogelijk te mijden, zowel winter als zomer. In de winter, wanneer de wegen er nat en vies bijliggen en er gestrooid wordt, dan maal ik wegkm's met de MTB, geen slicktoestanden ofzo, gewoon met dezelfde banden als wanneer ik offroad ga.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIk heb even het advies van de kenners nodig.
- 1m94
- 80kg
Ik hoor het graag.
Ook rond Brugge zijn de toertochten best aangenaam (veel bos regio Loppem, Zedelgem,...)
Een lijst met toertochten vind je op mountainbike.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenNiet vergeten, morgenvroeg om 5u50 voor de buis en supporteren voor Paulissen, Nys en Filip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenNiet vergeten, morgenvroeg om 5u50 voor de buis en supporteren voor Paulissen, Nys en Filip
Ik volg die wedstrijden eigenlijk helemaal niet. Is het WK?
Waar zenden ze dat uit?
Comment
Comment