Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    MTB-seizoen is ook gedaan hoor. Het cyclocross-seizoen daarentegen ...

Gisteren een rondje gedaan op dat cycloparcours in Lichtaart, respect
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Drie hellingen van 10 meter?
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Mooi hé.

Enkele toertjes volgas en ge zit stikkapot. Constant keren en draaien en op een geven moment de ene helling na de andere. Zelfs onze vlaamsbrabanders Niels Albert en Sven Nijs komen er regelmatig trainen.

Comment

• Ik heb even het advies van de kenners nodig.

Ik zou graag beginnen mountainbiken. Nu vroeg ik me af waar ik dat het best kan doen in de driehoek GENT-KORTRIJK-BRUGGE. Zijn er bossen die ideaal zijn of zijn er echte parcours?

Verder heb ik dus ook een mountainbike nodig. Wat raden jullie aan voor mij:

- 1m94
          - 80kg
          - budget: €1000-1300 (eventueel iéts meer, maar liefst niet teveel)

Ik hoor het graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Mooi hé.

Enkele toertjes volgas en ge zit stikkapot. Constant keren en draaien en op een geven moment de ene helling na de andere. Zelfs onze vlaamsbrabanders Niels Albert en Sven Nijs komen er regelmatig trainen.
            Heel intens ja!
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              Ik heb even het advies van de kenners nodig.

Ik zou graag beginnen mountainbiken. Nu vroeg ik me af waar ik dat het best kan doen in de driehoek GENT-KORTRIJK-BRUGGE. Zijn er bossen die ideaal zijn of zijn er echte parcours?

- 1m94
              - 80kg

Ik hoor het graag.
              Als beginner best een fiets die je bij de fietsenmaker om de hoek kan kopen (kwestie van onderhoud). Dan zou ik een Trek of een Cube overwegen.
              Dit bv.: http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...ies/6700disce/
              Goed genoeg voor jaren plezier.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

MTB-seizoen is ook gedaan hoor. Het cyclocross-seizoen daarentegen ...

Voor mij stopt het mtb-seizoen niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Ik was half aan het zeveren hé. Maar je weet wel waar ik op doelde.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Bij mij is het net begonnen

Ik heb hem juist gekocht om de winter door te kunnen fietsen

Comment

• Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen altijd in de winter wil MTB-en. Het is een zomersport. Hopen modder doorkruisen zegt me trouwens niets. Veel leuker in de zomer.
                      OK, in de winter is het koud, maar dan nog. Daar kan je je tegen kleden. OK, bij vriesweer is MTB wel leuk, want dan ligt toch alles hard. En dan kan je effectief niet altijd met de koersfiets de baan op. Ofwel is het glad, ofwel liggen er massa's zout op de weg (wat allesbehalve gezond is voor de fiets).
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen altijd in de winter wil MTB-en. Het is een zomersport. Hopen modder doorkruisen zegt me trouwens niets. Veel leuker in de zomer.
                        OK, in de winter is het koud, maar dan nog. Daar kan je je tegen kleden. OK, bij vriesweer is MTB wel leuk, want dan ligt toch alles hard. En dan kan je effectief niet altijd met de koersfiets de baan op. Ofwel is het glad, ofwel liggen er massa's zout op de weg (wat allesbehalve gezond is voor de fiets).
                        Persoonlijk heb kies ik daar voor omdat ik eigenlijk liever op de weg rij maar in de winter dit niet graag doe.

Vooral omdat ik niet veel volk vind om door het weekend mee te gaan rijden en ik niet graag op pad ga met de koersfiets als er bladeren en regen zijn.

En voor de MTB zijn er elk weekend wel TT's waar je dan mee kan rijden en dus 'in groep' wat kan trainen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Persoonlijk heb kies ik daar voor omdat ik eigenlijk liever op de weg rij maar in de winter dit niet graag doe.

Vooral omdat ik niet veel volk vind om door het weekend mee te gaan rijden en ik niet graag op pad ga met de koersfiets als er bladeren en regen zijn.

En voor de MTB zijn er elk weekend wel TT's waar je dan mee kan rijden en dus 'in groep' wat kan trainen.
                          Tiens. Het zal dan toch aan de vrienden liggen. In de winter zit toch nog redelijk wat volk op de koersfiets ook.
                          In de regen ga ik sowieso niet fietsen. Toch zeker niet alleen. Als ik met een maat ga fietsen en het regent niet al te veel, dan durf ik wel vertrekken, maar wel met de oude koersfiets dan. De Pinarello heeft nog quasi nooit regen gezien.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Tiens. Het zal dan toch aan de vrienden liggen. In de winter zit toch nog redelijk wat volk op de koersfiets ook.
                            In de regen ga ik sowieso niet fietsen. Toch zeker niet alleen. Als ik met een maat ga fietsen en het regent niet al te veel, dan durf ik wel vertrekken, maar wel met de oude koersfiets dan. De Pinarello heeft nog quasi nooit regen gezien.
                            Mja ik zit sowieso niet in een club, pik hier en daar maar met een groepje bij aan en niemand van mijn maten rijdt met de koersfiets, dus ...

Comment

Mja ik zit sowieso niet in een club, pik hier en daar maar met een groepje bij aan en niemand van mijn maten rijdt met de koersfiets, dus ...
                              Veel groepjes rijden in de winter ook nog met de koersfiets. Maar goed, een hoop anderen trekken idd het veld in, al snap ik dat niet helemaal.
                              No probs.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Bij mij is het net begonnen

Ik heb hem juist gekocht om de winter door te kunnen fietsen
                                Natuurlijk

Comment

• Met de mountainbike rij ik het ganse jaar door, in de zomer is dat wel minder, doordat ik dan veel wegkm's met de koersfiets doe. Alleen vettige offroad toestanden probeer ik zoveel mogelijk te mijden, zowel winter als zomer. In de winter, wanneer de wegen er nat en vies bijliggen en er gestrooid wordt, dan maal ik wegkm's met de MTB, geen slicktoestanden ofzo, gewoon met dezelfde banden als wanneer ik offroad ga.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Ik heb even het advies van de kenners nodig.

- 1m94
                                    - 80kg

Ik hoor het graag.
                                    Regio Beernem-Hertsberge-Maria-Aalter is er veel bos, geregeld is er een georganiseerde toertocht, je hebt ook een Blosoroute in die regio, technisch is dat niet veel soeps, maar wel mooi en goed om het MTBgevoel gewoon te worden (dan bedoel ik op reacties van de fiets op vsch ondergrond, zeker modder).

Ook rond Brugge zijn de toertochten best aangenaam (veel bos regio Loppem, Zedelgem,...)

Een lijst met toertochten vind je op mountainbike.be

Comment

• Niet vergeten, morgenvroeg om 5u50 voor de buis en supporteren voor Paulissen, Nys en Filip

Comment

Niet vergeten, morgenvroeg om 5u50 voor de buis en supporteren voor Paulissen, Nys en Filip
                                        'k wou toch om 7u30 aan de start van de wurth-classic staan, kan ik daarvoor wel even kijken

Comment

Niet vergeten, morgenvroeg om 5u50 voor de buis en supporteren voor Paulissen, Nys en Filip
                                          Sure!

Ik volg die wedstrijden eigenlijk helemaal niet. Is het WK?
                                          Waar zenden ze dat uit?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X