Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Superknap. De jouwe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Superknap. De jouwe?
      Nee, niet de mijne. Ik vind het gewoon ne schone.

Deze vind ik nog knapper. Héél mooie framekleuren, een Lefty en hoge carbons... njammie!

Comment

• Die is inderdaad schoon.

Was er trouwens hier iemand niet op zoek naar zo'n 5-spakige MTB-velgen? Ik heb er zien staan op Kapaza in verschillende kleuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
          Die is inderdaad schoon.

Was er trouwens hier iemand niet op zoek naar zo'n 5-spakige MTB-velgen? Ik heb er zien staan op Kapaza in verschillende kleuren
          Ik heb die ook al zien staan, héél schoon wieltjes maar écht loodzwaar (ook al zijn ze van alu). Je kan daar zelfs niet mee offroad gaan want dat stuurt voor geen meter. Ik heb die ook op m'n oude Trek staan, voor op de weg wat rond te tuffen zijn ze wel goed. Ik rij er nu toch al een jaar of zeven/acht probleemloos mee rond. Zijn van het merk Grimeca, lagers zijn wel oké en een slag ga je 'r ook niet gauw in hebben, da's massieve aluminium.

Comment

Deze vind ik nog knapper. Héél mooie framekleuren, een Lefty en hoge carbons... njammie!

hell ja, daarvoor ben ik altijd thuis

Comment

• Ik vind die hoge carbon velgen minder ...
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Idem, ik vind ze zelfs geweldig lelijk...
                Setje Fulcrums en die is af voor mij.

Comment

hmm, 1 steen op de juiste plaats in de Ardennen en je hebt hoge kosten. Zijn die wielen niet te oncomfortabel?

Comment

• Da's een showfiets he, met zo'n wielen kom je niet in de Ardennen. Zou in ieder geval erg onverstandig zijn..

Comment

• Dat vraag ik mij ook altijd af (idem bij de veldrijders, al kan het daar wel zijn om niet teveel modder te scheppen met lage velgen), anderzijds is een Mavic Crossmax SLRwiel ook beenhard...

Het bijzondere nut van een hoge carbonvelg (aerodynamica doorgaans) ontgaat me in elk geval op een MTB, ik kan me niet inbeelden dat dit (veel) lichter is dan een gewone lage velg.

Comment

• Hoog carbon weet ik niet. Op de Tune-Flash stonden ook carbon wielen eergisteren en als ge het gewicht van die wielen bekijkt ...

Comment

• Fak zeg... Erg comfortabel zadel ook, ik vind het allemaal nogal ver gaan.

Nu eens iets anders: wat is een Specialized Stumpjumper Expert uit 2008 in zo goed als nieuwe staat ongeveer nog waard? Kostte nieuw ongeveer 2000 zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                            Fak zeg... Erg comfortabel zadel ook, ik vind het allemaal nogal ver gaan.

Nu eens iets anders: wat is een Specialized Stumpjumper Expert uit 2008 in zo goed als nieuwe staat ongeveer nog waard? Kostte nieuw ongeveer 2000 zeker?
                            tweedehands mtb's die in orde zijn:
                            fully's gaan rond de 1250
                            ht rond de 750
                            voor niet-topmodellen

maar....erg moeilijk om nog een fiets verkocht te krijgen hedentendage

Comment

• Iemand die daar de originele speclist van kan vinden?
                              Ik vind de fiets (hardtail) zelfs niet in het archief...

Edit: Amerikaans archief...
                              Last edited by ; 07/09/2009, 17:29.

Comment

Idem, ik vind ze zelfs geweldig lelijk...
                                Setje Fulcrums en die is af voor mij.
                                Even kracht bijzetten met een voorbeeld:

Met hoge velgen =
                                Met rode velgen =
                                Ik vind dat een mountainbike een mountainbike moet blijven en geen jeanettenfiets die bij het minste uiteen vliegt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  hmm, 1 steen op de juiste plaats in de Ardennen en je hebt hoge kosten. Zijn die wielen niet te oncomfortabel?
                                  De eigenaar lijkt me niet meteen een 'kempisch zandcrosserke' te zijn.
                                  En ja, het zijn dé wielen.

Trouwens, waarom zouden die wielen oncomfortabel zijn? Omdat ze van carbon zijn, of wat? Kwaliteistcarbon frames (o.a. C'dale) zijn veringen op zich als je de eigenaars ervan bezig hoort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Dat vraag ik mij ook altijd af (idem bij de veldrijders, al kan het daar wel zijn om niet teveel modder te scheppen met lage velgen), anderzijds is een Mavic Crossmax SLRwiel ook beenhard...
                                    Tjiens, ik dacht dat ik alleen die indruk had?

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Het bijzondere nut van een hoge carbonvelg (aerodynamica doorgaans) ontgaat me in elk geval op een MTB, ik kan me niet inbeelden dat dit (veel) lichter is dan een gewone lage velg.
                                    Nog nooit van het woord 'show' gehoord? Of is dat nonsens?

Comment

De eigenaar lijkt me niet meteen een 'kempisch zandcrosserke' te zijn.
                                      En ja, het zijn dé wielen.

Trouwens, waarom zouden die wielen oncomfortabel zijn? Omdat ze van carbon zijn, of wat? Kwaliteistcarbon frames (o.a. C'dale) zijn veringen op zich als je de eigenaars ervan bezig hoort.
                                      Een frame is geen wiel. Ik heb ook gehoord dat de nieuwste carbonnen frames ineens comfortable zijn. Tot je de eigenaars hoort die klagen dat ze rugklachten krijgen. De reklamejongens doen er alles aan om hun waren te slijten.
                                      Wie is de eigenaar van die bike misschien, ik ben niet zo goed in postzegels ?
                                      Die cannondale van 6kg rij je aan frut op 1 zware afdaling in de Ardennen, tenminste als je voluit gaat . Ik wil er wel niet opzittenals er wat (vanaf) breekt.

Comment

Even kracht bijzetten met een voorbeeld:

Met hoge velgen =
                                        Met rode velgen =
                                        Ik vind dat een mountainbike een mountainbike moet blijven en geen jeanettenfiets die bij het minste uiteen vliegt.
                                        Ieuw, die hoge velgen. Heeft dat een nut tov "gewone" velgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                          Ieuw, die hoge velgen. Heeft dat een nut tov "gewone" velgen?
                                          Nee. Pure show. Voor diegenen die dat mooi vinden, welteverstaan.
                                          OK, in carbon ook niet echt zwaar natuurlijk, maar ik zou ook niet graag slecht op een steen terecht komen met die dingen. Ik stel betrouwbaar materiaal meer op prijs dan showmateriaal.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X