Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSuperknap. De jouwe?
Deze vind ik nog knapper. Héél mooie framekleuren, een Lefty en hoge carbons... njammie!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenDie is inderdaad schoon.
Was er trouwens hier iemand niet op zoek naar zo'n 5-spakige MTB-velgen? Ik heb er zien staan op Kapaza in verschillende kleuren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNee, niet de mijne. Ik vind het gewoon ne schone.
Deze vind ik nog knapper. Héél mooie framekleuren, een Lefty en hoge carbons... njammie!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNee, niet de mijne. Ik vind het gewoon ne schone.
Comment
-
Dat vraag ik mij ook altijd af (idem bij de veldrijders, al kan het daar wel zijn om niet teveel modder te scheppen met lage velgen), anderzijds is een Mavic Crossmax SLRwiel ook beenhard...
Het bijzondere nut van een hoge carbonvelg (aerodynamica doorgaans) ontgaat me in elk geval op een MTB, ik kan me niet inbeelden dat dit (veel) lichter is dan een gewone lage velg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenFak zeg... Erg comfortabel zadel ook, ik vind het allemaal nogal ver gaan.
Nu eens iets anders: wat is een Specialized Stumpjumper Expert uit 2008 in zo goed als nieuwe staat ongeveer nog waard? Kostte nieuw ongeveer 2000 zeker?
fully's gaan rond de 1250
ht rond de 750
voor niet-topmodellen
maar....erg moeilijk om nog een fiets verkocht te krijgen hedentendage
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenIdem, ik vind ze zelfs geweldig lelijk...
Setje Fulcrums en die is af voor mij.
Met hoge velgen =
Met rode velgen =
Ik vind dat een mountainbike een mountainbike moet blijven en geen jeanettenfiets die bij het minste uiteen vliegt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenhmm, 1 steen op de juiste plaats in de Ardennen en je hebt hoge kosten. Zijn die wielen niet te oncomfortabel?
En ja, het zijn dé wielen.
Trouwens, waarom zouden die wielen oncomfortabel zijn? Omdat ze van carbon zijn, of wat? Kwaliteistcarbon frames (o.a. C'dale) zijn veringen op zich als je de eigenaars ervan bezig hoort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDat vraag ik mij ook altijd af (idem bij de veldrijders, al kan het daar wel zijn om niet teveel modder te scheppen met lage velgen), anderzijds is een Mavic Crossmax SLRwiel ook beenhard...
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHet bijzondere nut van een hoge carbonvelg (aerodynamica doorgaans) ontgaat me in elk geval op een MTB, ik kan me niet inbeelden dat dit (veel) lichter is dan een gewone lage velg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe eigenaar lijkt me niet meteen een 'kempisch zandcrosserke' te zijn.
En ja, het zijn dé wielen.
Trouwens, waarom zouden die wielen oncomfortabel zijn? Omdat ze van carbon zijn, of wat? Kwaliteistcarbon frames (o.a. C'dale) zijn veringen op zich als je de eigenaars ervan bezig hoort.
Wie is de eigenaar van die bike misschien, ik ben niet zo goed in postzegels ?
Die cannondale van 6kg rij je aan frut op 1 zware afdaling in de Ardennen, tenminste als je voluit gaat . Ik wil er wel niet opzittenals er wat (vanaf) breekt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenEven kracht bijzetten met een voorbeeld:
Met hoge velgen =
Met rode velgen =
Ik vind dat een mountainbike een mountainbike moet blijven en geen jeanettenfiets die bij het minste uiteen vliegt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenIeuw, die hoge velgen. Heeft dat een nut tov "gewone" velgen?
OK, in carbon ook niet echt zwaar natuurlijk, maar ik zou ook niet graag slecht op een steen terecht komen met die dingen. Ik stel betrouwbaar materiaal meer op prijs dan showmateriaal.
Comment
Comment