Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDie rode zijn dan misschien wel niet mooi , maar kosten een schijntje van die Zipps .. Wat zon' hoog carbonwiel op een mtb verloren heeft ontgaat me volledig.
Het schijnt dat dat ook een functie is van een wiel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenEen frame is geen wiel. Ik heb ook gehoord dat de nieuwste carbonnen frames ineens comfortable zijn. Tot je de eigenaars hoort die klagen dat ze rugklachten krijgen. De reklamejongens doen er alles aan om hun waren te slijten.
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWie is de eigenaar van die bike misschien, ik ben niet zo goed in postzegels ?
Nu, die carbon velg is best wel lekker. En als dat een goed exemplaar is kan dat volgens mij best dienen, zelfs voor het zwaardere werk. De 'weefrichting' van het carbon zal wel zodanig gekozen zijn dat ze superstijf zijn en toch comfortabel rijden. Zo doen ze 't bij die frames toch ook, niet?
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDie cannondale van 6kg rij je aan frut op 1 zware afdaling in de Ardennen, tenminste als je voluit gaat . Ik wil er wel niet opzittenals er wat (vanaf) breekt.
Comment
-
Akkoord, door het leggen van de vezels in bepaalde richtingen kan je een zekere beweging toestaan, of net vermijden.
Dat is de reden waarom ik, ALS ik een carbon frame moest willen , zeker voor een groot merk zou gaan dat zijn huiswerk gemaakt heeft.
Maar carbon is bij mij nog altijd equivalent aan afbreken zonder waarschuwing, en dat wil ik niet op plaatsen waar het me pijn kan doen.
Comment
-
Het lag echt weer bijna perfect op de rode en groene van Lichtaart Sorry Jupke, impulsieve beslissing direct na 't werk
Comment
-
Morgen sportdag op het werk. In de voormiddag MTB en in de namiddag wandelen.
Comment
-
verdorie echt niet meer content van mijn DT velgen
Achtervelg zit vol "dumpels" al een tijdje.
Nu nam ik net mijn voorband eraf om er Slicks op te kunnen leggen voor het circuit in zolder.
En heel de lak is er langs de binnenkant aan het afgaan.
Toch nog eens mailen voor garantie. Vind dit niet kunnen voor velgen van 60€ per stuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenverdorie echt niet meer content van mijn DT velgen
Achtervelg zit vol "dumpels" al een tijdje.
Nu nam ik net mijn voorband eraf om er Slicks op te kunnen leggen voor het circuit in zolder.
En heel de lak is er langs de binnenkant aan het afgaan.
Toch nog eens mailen voor garantie. Vind dit niet kunnen voor velgen van 60€ per stuk.
Ik dacht dat er alleen iets slechts kon en mocht gezegd worden van Mavics?
Enfin, even alle gekheid terzijde. Zoiets kan inderdaad niet. En, hoelang heb je die al?
Comment
-
nog geen jaar. Denk maandje of 10.
De dumpels hebben ze mij DT al verklaard op de Salzkammerguttrophy. DT wou met de 4.2D een velg die even veel woog als de Mavic 717 en heeft daarom een ander soort aluminium gebruikt. De modellen van dit jaar zouden dat niet meer hebben.
De lak die afgaat weet ik niet. Zolang het bij het 'velgbed' blijft en niet de buitenkant is het geen ramp. Als ze maar houden tot midden oktober is het mij goed Daarna stuur ik ze op voor garantie en worden de wielen herspaakt met FRM velgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDT velgen als slecht bestempelen??? Da's bijna heiligschennis!
Ik dacht dat er alleen iets slechts kon en mocht gezegd worden van Mavics?
Enfin, even alle gekheid terzijde. Zoiets kan inderdaad niet. En, hoelang heb je die al?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMorgen sportdag op het werk. In de voormiddag MTB en in de namiddag wandelen.
Wel onnozel dat er geen begeleiding was. We kregen gewoon de instructie een vaste route te volgen en een plannetje om die route te bereiken.
We zijn dan vertrokken en hebben gewoon onze eigen zin gedaan. Ben nog eens in bossen gekomen waar ik al een tijdje niet meer geweest was. En in één van die bossen hadden ze uitgebreide parcoursen voor freeriders "aangelegd". OK, ik heb daar niet alles van gedaan, want sommige dingen waren wat extreem (zéér steil en toch minstens vijf meter hoog). Heb één zo'n helling genomen. Was in feite meer een kuip, want je moest snel genoeg gaan omdat je aan de andere kant ook weer boven moest zien te geraken. Die kant was dan ongeveer even steil, maar ietsje minder hoog.
Enfin, het was aangenaam. Het tempo lag niet erg hoog, maar was zeker acceptabel en er zaten genoeg stukken tussen om wat fun te beleven.
Van de andere drie waren er twee die nog regelmatig biketen (al was ik de snelste van de groep). De vierde fietste maar een paar keer per jaar, maar voetbalde. Dus snel rijden kon hij niet, maar hij had wel genoeg conditie om na een uur niet al kapot te zitten.
In de namiddag waren ze met twee of drie keer zoveel voor het MTB-en, maar er zaten wel meer mannen tussen die niet echt gewend waren te fietsen. En dan hadden ze er ook nog eens niet aan gedacht drinken te kopen. Blijkbaar waren er na een uur al die nog amper vooruit geraakten en die dan af en toe geduwd werden door anderen die ook al niet veel fietsen.
Comment
-
Vandaag de O2 Bikers roadbook Lubbeek gereden. Was niet slecht, platte band achteraan, 2 doornen gevonden in buitenband, 2 plakkerkes erop en dan toch nog een derde gaatje gevonden en geen plakkerke meer.
Reservebandje erop en dan met een bang hartje de rest van de tocht afgewerkt. Ik had nog maar 1 reserveband meer en geen plakkerkes meer over.
Comment
-
Die heb ik ook gelezen (ja, eigenlijk zou hier gereden moeten staan... ).
En dat bracht me op een idee.
Ik ga een keer in Google Earth proberen alle onverharde veldwegen aan te duiden in de buurt en ze dan een keer met elkaar verbinden met zo weinig mogelijk asfalt tussen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenDie heb ik ook gelezen (ja, eigenlijk zou hier gereden moeten staan... ).
En dat bracht me op een idee.
Ik ga een keer in Google Earth proberen alle onverharde veldwegen aan te duiden in de buurt en ze dan een keer met elkaar verbinden met zo weinig mogelijk asfalt tussen.
Nog leuker is gewoon gaan rijden, zoveel mogelijk onverhard, en zien waar je uitkomt. Trial en error. Want op GE zie je de leukste wegjes niet
Comment
-
Echt weinig onverhard hier in de buurt... Trial and error levert altijd maar ongeveer 1/4 onverhard op. Maar af en toe pik ik wel gewoon een boomgaard of een akker mee.
Nu wil ik dit weer kopen, maar 1000 heb ik er niet voor over: http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...er_Expert.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
Nu wil ik dit weer kopen, maar 1000 heb ik er niet voor over: http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...er_Expert.html
Heel knap
Comment
-
Comment