Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    Ik heb beide en kan dus redelijk goed oordelen over de 2 veringen.
    Fatty is een zalige stijve,lichte vork en ideaal voor hier in vlaanderen wat rond te crossen.
    In de ardennen gaat het ook nog goed maar merk je toch al dat je de Fatty redelijk op zijn limieten aan het gebruiken bent. Niks ergs als je een beetje techniek hebt (anders ga je meestal toch niet naar de ardennen om te fietsen)

De lefty is gewoon een, nee twee klasses hoger.
    Altijd die Ardennen hé. Alsof het daar ooooh zo veel bangelijker is dan op andere plaatsen in het land.
    Ik ben vroeger veel in de Ardennen gaan rijden, op verschillende plaatsen. Maar waarschijnlijk nooit waar jullie altijd vertoeven denk ik.

Comment

• ooit raid des hautes fagnes gereden ?
      of de GPS ritten van Soloride?

Comment

ooit raid des hautes fagnes gereden ?
        of de GPS ritten van Soloride?
        Zulke raids heb ik niet gereden. Wel toertochten, uitgestippelde routes en wedstrijden in de buurten van Marche, Spa, Arlon, Amay, Houffalize, Saint-Hubert,... .

Maar ik durf mij gerust wagen aan uw raids en GPS ritten met mijn 'Fattyke' hoor. Ik heb nog in de Ardennen gereden met een stijve vork, bandjes op 2 bar en geen probleem hoor. Voor mij persoonlijk voldoet een vork die de hardste klappen opvangt, zo simpel is dat. De Fatty D met 60 mm veerweg die ik vroeger had vond ik ideaal! Retesnel en strak sturen.

Comment

• tuurlijk, ik zeg niet dat het niet mogelijk is. Ik rijd ook nog altijd met mijn Fatty.
          Maar met een lefty gaat het gewoon iets sneller in de afdalingen en zeker confortabeler.

Met een Porsche kunt ge ook op een veldweg rijden waar putten inzitten. Met een Landcruiser gaat het gewoon beter,sneller en confortabeler.

Comment

tuurlijk, ik zeg niet dat het niet mogelijk is. Ik rijd ook nog altijd met mijn Fatty.
            Maar met een lefty gaat het gewoon iets sneller in de afdalingen en zeker confortabeler.
            Sneller zou ik nu niet meteen zeggen. Een megabeest misschien wel maar simpele leken als ons, daar heb ik m'n twijfels over, enfin soit... . Een fractie comfortabeler wel, da's nogal logisch.
            Ik wil gewoon aantonen dat sommigen hier altijd laten uitschijnen alsof het 'onmisbaar' is voor iedereen, zo'n Lefty als je 'dé Ardennen' aandoet, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is.

Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
            Met een Porsche kunt ge ook op een veldweg rijden waar putten inzitten. Met een Landcruiser gaat het gewoon beter,sneller en confortabeler.
            Amai, nu vergelijk je bijna een hardtail zonder verende voorvork met een downhill fiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Sneller zou ik nu niet meteen zeggen. Een megabeest misschien wel maar simpele leken als ons, daar heb ik m'n twijfels over, enfin soit... . Een fractie comfortabeler wel, da's nogal logisch.
              Ik wil gewoon aantonen dat sommigen hier altijd laten uitschijnen alsof het 'onmisbaar' is voor iedereen, zo'n Lefty als je 'dé Ardennen' aandoet, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is.
              Ik ben er zeker van dat een lefty sneller is. En ik ben totaal geen megabeest .
              En toch wel iets meer als een fractie confortabeler.

ochja dit gaat toch weer in de 99ste discutie uitdraaien voor fatty,lefty en mss nog een andere vork.
              Ik heb ze beide, ik gebruik ze beide en ik zie de voor- en nadelen in van beide. (fatty/lefty)
              Wat iemand anders er van vind moet hij zelf weten. Zeker als hij geen uitgebreide ervaring heeft met de verschillende vorken.

Comment

Ik ben er zeker van dat een lefty sneller is. En ik ben totaal geen megabeest .
                En toch wel iets meer als een fractie confortabeler.
                Ik hoop dat dit een 100% objectief oordeel is.

Comment

• Aan de Fatty gebruikers:

Is het normaal dat de vork al redelijk ver is ingeveerd bij gewoon rijden? En als ik de vorm blokkeer voor een beklimming is hij na even fietsen ook een heel stuk ingeveerd, ondanks dat de blokkering opstaat.

Comment

• hoelang heb je ze al ?
                    heb je ze al eens bijgepompt ?
                    is ze al eens op onderhoud geweest ?

Comment

• Van begin juli, enkele honderden km's mee gefietst, maar ik ga een van deze dagen eens op onderhoud, ik mocht gratis op onderhoud gaan na een 300km. Nog niet bijgepompt, omdat ik las dat je daar een speciale pomp voor nodig hebt?

Comment

• Ja een vork pomp.
                        dat ze lucht verlies is "redelijk" normaal.
                        Dat ze niet 100% lockt in de lockstand is niet echt normaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                          Van begin juli, enkele honderden km's mee gefietst, maar ik ga een van deze dagen eens op onderhoud, ik mocht gratis op onderhoud gaan na een 300km. Nog niet bijgepompt, omdat ik las dat je daar een speciale pomp voor nodig hebt?
                          Doen, want het is niet normaal. Dat hij een heel klein beetje inveert onder je gewicht, tot daaraan toe, maar dan wel een héél klein beetje.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ben trouwens verbaasd dat mijn simpele Rock Shox dart 3 na bijna 2500 km zonder onderhoud nog goed terugveert en lockt. Ook een beetje jammer want ik wil wel iets beters steken naarmate ie verslijt
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• goed veren bij een Dart is dan ook wel relatief

Comment

goed veren bij een Dart is dan ook wel relatief
                                Alles is relatief, het fototoestel Canon 1Ds MKIII +35/1.4 van 8000€ is ook maar schijtkwaliteit als ik dat vergelijk met de echte kleppers.

Voor mij persoonlijk is 1 a 2 keer per week een MTBtoer van 50km/h gewoon dikke fun, thats it. Je moet ergens een grens trekken, ik heb veel hobby's, en je kan niet over de ganse lijn high-end materiaal kopen, thats life...

Desnietaltemin ben ik nog steeds erg content van het plezier dat mijn bike me geeft, en das het voornaamste. (no worry's, wilde ik gewoon ff verduidelijken)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Doen, want het is niet normaal. Dat hij een heel klein beetje inveert onder je gewicht, tot daaraan toe, maar dan wel een héél klein beetje.
                                  Ik ga morgen meteen eens horen in de winkel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Een Lefty is vooral stijver. Dat lijkt misschien contradictorisch daar er maar één vorkbeen is i.p.v. twee, maar net daardoor moesten ze ervoor zorgen dat de vork zeer stijf was. Anders zou de fiets scheef trekken als je zonder handen reed.
                                    De lichtste versies zijn daarenboven ook behoorlijk licht (tegenover veel andere vorken).
                                    verdorie, heeft die lefty maar 1 vorkbeen, dat had ik zelfs nog niet gezien.
                                    Daar zit hem zeker het verschil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                      Alles is relatief, het fototoestel Canon 1Ds MKIII +35/1.4 van 8000€ is ook maar schijtkwaliteit als ik dat vergelijk met de echte kleppers.

Geef eens een voorbeeld van een echte klepper aub??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat onze vriend stancke meer doelde op de Lefty vs. de gewone 'tweepotige' veervorken (à la Fox, Rock shox,...). Een Fatty staat alleen op een C'dale MTB, en zo immens dik rijden die niet echt rond hé.

Groetjes
                                        Dat is niet waar hee jakkel, je zet zo'n lefty tegenwoordig op zowat elke fiets
                                        Maar je bedoelt wrschlk dat enkel cannondale ze standaard op hun fietsen zet.
                                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          verdorie, heeft die lefty maar 1 vorkbeen, dat had ik zelfs nog niet gezien.
                                          Daar zit hem zeker het verschil
                                          Adri beetje zat?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X