Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Zulke raids heb ik niet gereden. Wel toertochten, uitgestippelde routes en wedstrijden in de buurten van Marche, Spa, Arlon, Amay, Houffalize, Saint-Hubert,... .

Maar ik durf mij gerust wagen aan uw raids en GPS ritten met mijn 'Fattyke' hoor. Ik heb nog in de Ardennen gereden met een stijve vork, bandjes op 2 bar en geen probleem hoor. Voor mij persoonlijk voldoet een vork die de hardste klappen opvangt, zo simpel is dat. De Fatty D met 60 mm veerweg die ik vroeger had vond ik ideaal! Retesnel en strak sturen.
    Mijn cannondale had ook een Fatty (toen nog SL dacht ik ) en inderdaad, dat was een plezier in alle omstandigheden, dus ook in de Ardennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Dat is niet waar hee jakkel, je zet zo'n lefty tegenwoordig op zowat elke fiets
      Maar je bedoelt wrschlk dat enkel cannondale ze standaard op hun fietsen zet.
      OK. Een beetje veel zat precies.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Adri beetje zat?
        nee jong , ik drink niet
        was een open goal, moest enkel nog binnenkoppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          OK. Een beetje veel zat precies.
          zie mijn fotos

Comment

• Adri, de nadruk in mijn post lag helemaal niet op die ene vorkpoot. Herlees het anders nog eens.
            En in geval van die reply op de post van Jakkel: hij had het over een Fatty, jij over een Lefty.
            It doesn't make sense.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Fatty, Lefty, het gaat allemaal op eender welke fiets . Thats my point.

Comment

Fatty, Lefty, het gaat allemaal op eender welke fiets . Thats my point.
                Euhmmmm ... Probeer eens een Fatty in een gewone Merlin, een Trek, een Scott, ... te monteren.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Gvd, je hebt gelijk, ik lijk wel zat
                  Enkel Lefty dus.. fatty enkel met (zwaar) aangepast frame

Comment

Geef eens een voorbeeld van een echte klepper aub??
                    Middenformaat Hasselblad's en Mamiya's, Leica's, en alle well-build grootformaatcameras, dus vermoedelijk staat ie amper in de 'top100 list'. Tot daar de offtopic

edit, dan vergeet ik nog de Rollei's
                    Last edited by ; 12/09/2009, 14:59.

Comment

• Ja, da's wel een beetje appelen en peren vergelijken hee.

Comment

• Vandaag een eindje ge-MTB-d. Op een gegeven moment kom ik met een achterwiel op een grote steen terecht. Band begon traag leeg te lopen. Boel gedemonteerd en gevoeld in mijn buitenband. Niets gevonden. Thuis gekomen bleek het een doorstuik te zijn, maar wel zo nipt dak ik aan twee kanten een minuscuul gaatje in de band had i.p.v. een scheurtje.
                        Ik was amper thuis vertrokken toen het gebeurde. Met de andere binnenband leekhet eerst alsof die ook leeg liep (dus ik dacht dat ik de boosdoener nog in de band had steken, maar hem gewoon niet gevonden had). Bleek mijn gedacht te zijn, maar dan toch maar de MTB voor de koersfiets geruild, kwestie van zeker te zijn.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• en ging het mountainbiken beter met de koersfiets dan ?

Comment

en ging het mountainbiken beter met de koersfiets dan ?
                            Eigenlijk wel. Alleen bijna goed gevallen in een technische afdaling. Daar had ik beter mijn MTB gehad. Op de overige stukken voldeed de koersfiets prima.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vandaag nog een lange erop gezet. Te laat om te starten voor de 92km van de Brandweer van Leuven, dus maar op eigen houtje naar het Zonienwoud gereden en daar een paar lussen die ik ken aan mekaar gebreid met de Hoeilaart BLOSO erbovenop. Toch 103km en net geen 1200 hoogtemeters.

Comment

Mijn cannondale had ook een Fatty (toen nog SL dacht ik ) en inderdaad, dat was een plezier in alle omstandigheden, dus ook in de Ardennen.
                                ... Tuurlijk dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Btw, heb jij ervaring met Fatty's, want je blijkt er veel van te weten? Bij mijn weten heb jij toch nooit een C'dale met Fatty gehad, of vergis ik me?

Groetjes
                                  Heb jij een fiets met een Lefty ? Je schijnt er ook veel over te moeten vertellen.
                                  Ik heb met eenzelfde fiets gereden, een keer uitgerust met een Fatty en een keer uitgerust met een Lefty, voor ik mijn Taurine bestelde.
                                  Dat heb je al meer dan 1 keer gevraagd en staat hier ook al meerdere keren beschreven.

De enige ervaring die ik verder heb met Fatty's, is dat ik ze regelmatig ineengezakt langs de kant zag staan.
                                  Ook al meerdere keren hier gepost.

Stop toch met die eindeloze discussie Fatty/Lefty...

Comment

Vandaag nog een lange erop gezet. Te laat om te starten voor de 92km van de Brandweer van Leuven, dus maar op eigen houtje naar het Zonienwoud gereden en daar een paar lussen die ik ken aan mekaar gebreid met de Hoeilaart BLOSO erbovenop. Toch 103km en net geen 1200 hoogtemeters.
                                    Ik ben wel aan de brandweer geraakt vandaag. Vertrokken in de gutsende regen, maar snel opgeklaard.
                                    Veel bekende paadjes, maar op een goede manier achter mekaar geplakt..Fiets afspuiten ging erg goed

Comment

• Toevallig in de Ardennen een fietswinkel met Trek voorbij gereden.
                                      Me even staan vergapen aan de nieuwe 6-reeks. Frame is compleet veranderd!
                                      En de 6500 staat me ferm aan in het echt, terwijl ik die op foto niet knap vind. SLX remmen en crankstel, XT achter, Deore voor en shifters en een Recon vork. Echt heel mooi in mat wit en blauw. Mooier dan glanzende kleuren vind ik zelfs. Serieuze kanshebber voor volgende lente!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Heb jij een fiets met een Lefty ? Je schijnt er ook veel over te moeten vertellen.
                                        Ik vertel erover wat ik weet en ervaart heb. Vertel ik iets slechts over een Lefty? Ik dacht het niet. Jij zit hier Fatty's af te breken alsof je 'r hopen ervaring mee hebt.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Ik heb met eenzelfde fiets gereden, een keer uitgerust met een Fatty en een keer uitgerust met een Lefty, voor ik mijn Taurine bestelde.
                                        Dat heb je al meer dan 1 keer gevraagd en staat hier ook al meerdere keren beschreven.
                                        En toen heb je ervaren dat een Fatty een megaslechte vork is... . Wauw, een keertje mee rijden en je weet meteen dat deze vork onbetrouwbaar is, niet goed de schokken filtert, onscherper is dan een Lefty,... ; Chapeau!

De enige ervaring die ik verder heb met Fatty's, is dat ik ze regelmatig ineengezakt langs de kant zag staan.
                                        Ook al meerdere keren hier gepost.
                                        Da's een goede. En dan zijn het slechte vorken. Omdat je 'r eens twee of drie hebt zien staan. Wauw, sterk... .

Stop toch met die eindeloze discussie Fatty/Lefty...
                                        Jij begint er weer over, ik niet. Ik legde aan onze vriend stancke gewoon het verschil uit tussen een 'tweepotige' vork en een Lefty. En jij begint weer ganse epistels neer te schrijven over de Fatty vs. Lefty m'n beste. Waarom je altijd over die volgens u megaslechte Fatty begint. Mij is 't een raadsel hoor. Enfin soit...

Comment

Vandaag nog een lange erop gezet. Te laat om te starten voor de 92km van de Brandweer van Leuven, dus maar op eigen houtje naar het Zonienwoud gereden en daar een paar lussen die ik ken aan mekaar gebreid met de Hoeilaart BLOSO erbovenop. Toch 103km en net geen 1200 hoogtemeters.
                                          damn zeg ... zo eventjes 103 km mountainbiken
                                          Chapeau zenne
                                          Hoe lang doe je over zo'n toerke?

Comment

Working...
                                          X