Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Gisteren en verleden donderdag de Langste Afdaling van Belgie nog eens gereden (1 keer om mijn geheugen op te frissen en 1 keer als gids voor een groep van het werk)

    De Langste Afdaling is ooit verschenen in O2 Bikers #59 (in 2001 geloof ik). De klim is begonnen als een asfaltstuk van Theux naar Sart en dan de venen in.
    Ik heb jaren gewerkt om die "langste klim" te verbeteren en ik denk wel dat ik nu een mooi traject uitgewerkt heb.
    De tocht vertrekt in Theux en gaat tot het Signal de Botrange, waarna er van het Signal de Botrange terug naar Theux gedaald wordt - de eigenlijke Langste Afdaling dus.

    Het is een tocht van 65km en in mijn versie zo'n 1100 a 1200 hoogtemeters. Er zit zowat alles in wat onze Ardennen te bieden hebben. Ik heb de GPS track van mijn verkenning (met een paar omwegen er nog in) naar EveryTrail opgeladen. je kan de track hier downloaden.
    thx zeker eens proberen als ik weer een auto heb.

    Comment


    • Wat zouden jullie kiezen?





      Verschillen: crankstel is FC-M542 bij Scott en SLX bij Trek, remmen Elixir 5 bij Scott en BR-M575 bij Trek en de rest is op de foto's te zien.
      Achter XT, voor en shifters Deore en een Recon SL. Prijs zal nagenoeg gelijk zijn, denk ik?

      Comment


      • ik zou persoonlijk voor de trek gaan.

        Comment


        • Gewoon buikgevoel of zijn er dingen die duidelijk beter zijn?
          De Trek heb ik al in het echt gezien (veel mooier dan op foto), de Scott nog niet.

          Comment


          • Dit week-end de Trek 6700 van 2010 gezien (in de winkel). Die ziet er wel deftig uit. Voor 1200 € met V-brakes (deore XT) en voor 1300 € met schijfremmen.
            Voor de meesten zouden de V-brakes zeker volstaan. Rest van de afmontage: XT achterderailleur en crankstel, SLX voorderailleur en shifters. Wielen van Bontrager, net zoals zoveel andere onderdelen (logisch).
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Adviesprijs is 1400 euro voor die met schijfremmen. Ook wel interessant, maar dan is een 8000 ook maar 1 stapje meer... (1600 euro dacht ik) Die heeft dit jaar trouwens als verschillen het frame, de vork en de wielen. Al de rest is hetzelfde, maar SSR ipv Ranger en Reba ipv Recon en een beter frame zijn die 200 euro wel waard denk ik dan.
              Last edited by ; 21/09/2009, 17:05.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Adviesprijs is 1400 euro voor die met schijfremmen. Ook wel interessant, maar dan is een 8000 ook maar 1 stapje meer... (1600 euro dacht ik) Die heeft dit jaar trouwens als verschillen het frame, de vork en de wielen. Al de rest is hetzelfde, maar SSR ipv Ranger en Reba ipv Recon en een beter frame zijn die 200 euro wel waard denk ik dan.
                Ja, idd.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Heb jij een fiets met een Lefty ? Je schijnt er ook veel over te moeten vertellen.
                  Ik heb met eenzelfde fiets gereden, een keer uitgerust met een Fatty en een keer uitgerust met een Lefty, voor ik mijn Taurine bestelde.
                  Dat heb je al meer dan 1 keer gevraagd en staat hier ook al meerdere keren beschreven.

                  De enige ervaring die ik verder heb met Fatty's, is dat ik ze regelmatig ineengezakt langs de kant zag staan.
                  Ook al meerdere keren hier gepost.

                  Stop toch met die eindeloze discussie Fatty/Lefty...
                  Ik heb ervaring met een Fatty D, een Fatty SL, en een Lefty Speed 120. Sinds ik m'n Prophet SL heb met de Lefty Speed 120 heb ik eindelijk vertrouwen in de kwaliteit van C-Dale voorvorken ... want met de Fatty's had ik altijd wel iets. Ze stonden vaak plat, yep (na b.v. 2 maanden niet rijden), en ik heb vooral bij de Fatty D verdorie véél de lagerlatjes mogen vervangen. Bovendien deed die instelknop geen zeik, 't was altijd precies dezelfde demping, en blokkeren zat er niet in. De Fatty SL was beter, ook 6 cm veerweg denk ik, met lockout maar geen instelbare demping (of ik moet me vergissen, maar 2 maand met die vork gereden). Ook daar moest ik na een weekje of 2-3 best 'es met de vorkpomp de luchtdruk checken, en daar durfde dan al 10 PSI uit zijn.
                  M'n Lefty Speed 120 wordt bij momenten geregeld gebruikt (drie-vier ritten per week, wel nooit zware afdalingen), en staat dan weer eventjes (paar weken tot soms een maand) weer stil. Al verschillende keren gecheckt en staat nog altijd mooi op dezelfde druk, lockout werkt gigantisch goed (vast is écht vast). Zeer tevreden van.

                  En dan nog ... de Fatty vergaf ik z'n wispelturige bestaan. 't Is gewoon de max zo'n ding.

                  Comment


                  • Het is eigenlijk een Lefty Speed 110.

                    Zelf nooit last gehad met mijn Super Fatty (76 mm veerweg).
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • lefty speed 120 heeft ook bestaan dacht ik.
                      Is nu hernoemt naar de Lefty Ultra (waarom niet super is me niet duidelijk) en zit bv in de RZ

                      Met mijn Fatty Super heb ik paar problemen gehad tot ze naar 88+ gegaan is.
                      mijn Fatty Super Ultra heb ik niet lang genoeg gebruikt om eventuele mankementen te ontdekken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                        lefty speed 120 heeft ook bestaan dacht ik.
                        Is nu hernoemt naar de Lefty Ultra (waarom niet super is me niet duidelijk) en zit bv in de RZ

                        Met mijn Fatty Super heb ik paar problemen gehad tot ze naar 88+ gegaan is.
                        mijn Fatty Super Ultra heb ik niet lang genoeg gebruikt om eventuele mankementen te ontdekken.
                        Vind ik nergens iets van.
                        In 2006 (van dat jaar is je bike toch, gTa?) zat er een Lefty met 140 mm veerweg op de Prophets.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Met een Fatty D negen jaar en ongeveer een 25.000 à 30.000 km's gereden, waaronder heel veel 'echt' MTB werk (lees : frequent Ardennen in alle weersomstandigheden). Eén keer een gescheurde beschermhoes vervangen, en één keer een onderhoud op uitgevoerd (vervangen van olie). Nooit iets mee gehad, zelfs de lock out deed het nog prima toen ik de fiets verkocht heb.
                          Die positieve ervaring met de Fatty D was de belangrijkste reden waarom ik terug voor een Cannondale met Fatty ben gegaan. Nu een dikke twee jaar een Fatty Ultra DLR, nog niks aan gehad, zelfs geen drukverlies!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Vind ik nergens iets van.
                            In 2006 (van dat jaar is je bike toch, gTa?) zat er een Lefty met 140 mm veerweg op de Prophets.
                            klopt idd de 120mm lefty is nieuw van dit jaar. Ik zat even in de war met de lefty max140 die ze soms op 120mm locken om er dan een 29" wiel in te monteren

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Vind ik nergens iets van.
                              In 2006 (van dat jaar is je bike toch, gTa?) zat er een Lefty met 140 mm veerweg op de Prophets.
                              Ja, maar ik heb een Prophet SL, die hebben minder veerweg. Maar zal idd 110mm zijn ipv. 120mm. My mistake.

                              Comment


                              • straks ene met vaste vork bestellen
                                cheapass tita-frame'ke en een ritchey disc only carbonvorkske
                                rest xt

                                benieuwd hoe mijn armpjes de winter gaan doorkomen
                                ('t is voor in 't zonienwoud/BXL)

                                Comment


                                • Titanium is toch redelijk duur in assemblage ?

                                  Ben ook wel eens benieuwd naar Uw ervaringen met een vaste vork. Pas op, 't zijn die vorken met de beste lock-out

                                  Comment


                                  • Knappe fiets Jupke, en mooi tempo
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Knappe fiets Jupke, en mooi tempo
                                      Ale merci, gij doet dat ook niet slecht voor nog geen jaar te fietsen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                        Titanium is toch redelijk duur in assemblage ?

                                        Ben ook wel eens benieuwd naar Uw ervaringen met een vaste vork. Pas op, 't zijn die vorken met de beste lock-out
                                        Nee, titanium is redelijk duur in fabricage. het is een klote materiaal om te bewerken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                          Ale merci, gij doet dat ook niet slecht voor nog geen jaar te fietsen.
                                          En voor BMI 31
                                          Last edited by Lotuzzz; 24/09/2009, 23:58.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

                                          Comment

                                          Working...
                                          X