Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Voor de fans van de lefty, een alternatief


    Er is optisch iets mis met die fiets. De framebuizen lijken me te 'iel' in verhouding tot de zwaar ogende vork... denk ik?

    Edit: Ook de geometrie van het frame is naar mijn gedacht niet gemaakt om er zo'n lange vork in te plaatsen. De zitbuis lijkt me te fel naar achteren te hellen voor een hardtail frame, ook de liggende buizen van de achtervork liggen haast horizontaal, terwijl die normaal gezien licht hellen van de trapas naar de naaf van het achterwiel toe.
    Last edited by Jakkel; 27/09/2009, 08:11.

    Comment


    • en ik heb mijn bedenkingen bij de constructie onderaan.
      Als die inveert gaat volgens mij de rem verder van de schijf weg?
      of zie ik iets over het hoofd ?

      voor de rest wel mooie fiets, eens iets anders.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
        en ik heb mijn bedenkingen bij de constructie onderaan.
        Als die inveert gaat volgens mij de rem verder van de schijf weg?
        of zie ik iets over het hoofd ?

        voor de rest wel mooie fiets, eens iets anders.
        Het is omgekeerd. Bij het inveren gaat de rem tegen de richting van het wiel in. Dus op een dergelijk moment zou de rem iets harder werken bij het inveren en iets minder hard bij het uitveren. De remkracht wordt er natuurlijk wel minder constant door.
        Ik kan mij toch ook niet inbeelden dat dat ding kan tippen aan een Lefty. Of ligt de prijs daarvan zoveel lager?
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • De bedoeling is dat de rem blijft werken bij het inveren van de vork. Het is de fiets van een Fransman die constant in de bergen rijdt en een hekel aan Shimano heeft De geometrie is perfect in orde.
          Hij zoekt altijd speciale oplossingen, zijn vorige vork was een Fournales, die overigens stijver zou zijn dan een Lefty maar net iets minder stijf dan een fatty . Het frame is iel omdat het van titanium is en niet dikker hoeft te zijn
          Ook de achterderrailleur is nogal speciaal.

          Comment


          • Ik heb daarjuist iemand zijn fietsen met achteraan slechts 1 tandwiel en een dikke naaf, ik vermoed dus een soort busversnelling, iemand meer info daar over? Had het nog nooit gezien op een MTB.

            Comment


            • Hmm, beetje lucht aflaten uit mijn Fatty was geen goed idee , werkt blijkbaar iets anders dan een autoband, nu is alle lucht eruit :s.

              Morgen best eens zo'n vorkpomp gaan halen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Ik heb daarjuist iemand zijn fietsen met achteraan slechts 1 tandwiel en een dikke naaf, ik vermoed dus een soort busversnelling, iemand meer info daar over? Had het nog nooit gezien op een MTB.
                Idd, een naafversnelling. Gegarandeerd van Rohloff. Die dingen zouden veel beter presteren in de modder, dus zijn ze ideaal in onze streken. Desalniettemin zijn ze toch nog vrij exclusief. Op Amerikaanse merken vind je die naven ook helemaal niet op standaardfietsen. En op de meeste Europese merken ook niet. Endorfin is een voorbeeld van een merk dat wel af fabriek verkrijgbaar is met die naven.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                  Hmm, beetje lucht aflaten uit mijn Fatty was geen goed idee , werkt blijkbaar iets anders dan een autoband, nu is alle lucht eruit :s.

                  Morgen best eens zo'n vorkpomp gaan halen.
                  Voorlopig zou je de vork eventueel ook met een gewone pomp kunnen oppompen. Het ventiel van een Fatty is immers een autoventiel, al zal je dat wel al gezien hebben. Juist maken dat het uiteinde van de pomp over het ventiel past zonder de rest van de vork te raken natuurlijk.
                  En zeker niet altijd de vork op die manier oppompen, want gewone pompen zijn minder nauwkeurig dan vorkpompjes.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Idd, een naafversnelling. Gegarandeerd van Rohloff. Die dingen zouden veel beter presteren in de modder, dus zijn ze ideaal in onze streken. Desalniettemin zijn ze toch nog vrij exclusief. Op Amerikaanse merken vind je die naven ook helemaal niet op standaardfietsen. En op de meeste Europese merken ook niet. Endorfin is een voorbeeld van een merk dat wel af fabriek verkrijgbaar is met die naven.
                    Ze presteren inderdaad beter in de modder wat normaal is want alles zit binnenin maar hebben toch 2 grote nadelen. Het hoge gewicht in de naaf en de grip-shifters zelf die niet goed tegen de modder kunnen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Voor de fans van de lefty, een alternatief







                      http://www.use1.com/products/sub_anti/index.php
                      Zeer proper !!
                      Voor mij hoeft het niet per se Lefty te zijn, als het maar even zuiver stuurt, soepel werkt, en betrouwbaar is..
                      Die naaldlagers doen het 'm voor mij..

                      Flash vind ik niet mooi, en de alu afgeleide is maar een afgeleide he..

                      Comment


                      • Hoe komt het dat de linkershifter van die Dean zo groot is? Is die customized of is dat geen SRAM?
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Ik zal het hem eens vragen. Knap dat je al gezien hebt welk merk het is
                          Hij gaat de stickers trouwens laten vervangen door zwart-wit versies..
                          Last edited by ; 28/09/2009, 11:33.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Zeer proper !!
                            Voor mij hoeft het niet per se Lefty te zijn, als het maar even zuiver stuurt, soepel werkt, en betrouwbaar is..
                            Die naaldlagers doen het 'm voor mij..

                            Flash vind ik niet mooi, en de alu afgeleide is maar een afgeleide he..
                            Vroeger wás Cannondale alu, en al het andere was afgeleide.. nu is er blijkbaar een shift naar het zwarte goud gebeurd

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Vroeger wás Cannondale alu, en al het andere was afgeleide.. nu is er blijkbaar een shift naar het zwarte goud gebeurd
                              Vroeger hadden Cannondales meer karakter. De Flash in aluminium is inzake looks een serieuze stap achterwaarts. Dat dat design werk voor een carbon fiets, kan ik begrijpen, maar voor een aluminium model kan het dempende effect van die achtervork toch no way zo groot zijn als op de carbon versie? Dus in feite is de aluminium variant meer show dan wat anders. En hij is ook nog een stuk lelijker dan de Caffeine, die ik persoonlijk zowat het knapste Cannondale-frame van het afgelopen decennium vond (ja, mooier dan de Optimimo of de CAAD5).
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Er zal niet veel gedempt worden door die alu buizen. Groot nadeel van alu is dat je het niet te veel kan laten plooien, daar kan het niet goed tegen . Dus die buizen moven niet. Demping?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Ik zal het hem eens vragen. Knap dat je al gezien hebt welk merk het is
                                  Hij gaat de stickers trouwens laten vervangen door zwart-wit versies..
                                  De ene is een sram rocket, de andere een sram 9 shifter.. dat had hij nog liggen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Er zal niet veel gedempt worden door die alu buizen. Groot nadeel van alu is dat je het niet te veel kan laten plooien, daar kan het niet goed tegen . Dus die buizen moven niet. Demping?
                                    Wel ja, dat was dus mijn punt.
                                    Heb die opmerking laatst ook nog gemaakt tegen een verkoper van Moving Store in Gent. Ik was daar met een maat die een nieuwe MTB zoekt.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      De ene is een sram rocket, de andere een sram 9 shifter.. dat had hij nog liggen.
                                      Ah, OK.
                                      Ik ken die types duidelijk niet allemaal meer.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Potverdekke: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=68281

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                          Als dat geen knappe fiets is, dan weet ik het ook niet meer.

                                          Price is right. Happen, jan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X