Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Als je dat nu nog eens leest Jakkel, zul je tussen de lijnen kunnen lezen dat ik de Alu afgeleide echt niks vind..
    De carbon flash vind ik niet kloppen, ook door die te dunne achterkant, maar de alu is zo mogelijk nog minder mooi..
    Nog effe voor de duidelijkheid : Flash is niet bijzonder, alu is nog minder mooi..
    Wat jij daar grappig aan vindt, is mij een raadsel...

Comment

• Ik ga volgende week op midweek naar een landalpark in hollands limburg, lommmerbergen.

Ergens tussen venlo en 't drielandenpunt. Iemand mooie routes weet zijn om te MTB'en daar in de buurt?

Hebben ze in NL ook van de 'blosoroute'?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Ik ga volgende week op midweek naar een landalpark in hollands limburg, lommmerbergen.

Ergens tussen venlo en 't drielandenpunt. Iemand mooie routes weet zijn om te MTB'en daar in de buurt?

Hebben ze in NL ook van de 'blosoroute'?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          merci, straks eens op snuffelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            merci, straks eens op snuffelen.
            En 11 oktober veldtoertocht in Vosselaar
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ik vind dit anders stukken mooier dan het alu afkooksel.. :

Zalige wielen !!
              Alleen geen goede fiets voor mensen die graag upgraden, deze fiets is AF !!
              Voor 7999€ mag dat natuurlijk ook wel af zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                Zo'n 15 km, maar ik ken die verdeler niet en ik ben content van de mens waar ik mijn koersfiets gekocht heb, hoewel die alleen maar Specialized, Cube en Cervelo verdeelt.

Blijft moeilijk om een MTB uit te kiezen.
                Ik heb mijn cannondale ooit besteld bij een dealer die geen cannondale deed. Dat gaat allemaal hoor.
                Mijn Moots frame komt uit Duitsland en is hier gemonteerd, door dezelfde dealer, en de Merlin komt direct van de benelux importeur en werd ook - weer bij dezelfde dealer - hier gemonteerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Staat een test van in de nieuwe Velo Vert. Beetje diagonaal gelezen, vooral de achterkant is zeer springerig en het is een geluk dat er wat comfort van de zadelpen komt. Ze raden dit soort bike dan ook alleen aan voor iemand die zeer zuivere lijnen kan rijden, een expert dus. Niet echt iets waar je wil op leren biken
                  Fiets woog 8.5kg zoals getest.

Comment

• Voor de liefhebbers, de Dean is nu af

meer fotokes hier : IS

Comment

Als je dat nu nog eens leest Jakkel, zul je tussen de lijnen kunnen lezen dat ik de Alu afgeleide echt niks vind..
                      De carbon flash vind ik niet kloppen, ook door die te dunne achterkant, maar de alu is zo mogelijk nog minder mooi..
                      Nog effe voor de duidelijkheid : Flash is niet bijzonder, alu is nog minder mooi..
                      Wat ik daar grappig aan vind?

Je vindt het Flash Carbon frame stukken mooier ogen dan het Flash alu frame.

Toch zeg je eerder dat je de Flash carbon maar niets vindt. Vooral de dunne achterkant vind je maar niks (dat haal je nu aan als reden dat de Flash carbon niet mooi is).

Nu, de Flash alu heeft niet zulke een dunne achterkant als de Flash carbon (iets waar je duidelijk op afknapt op de carbon dus... ).

Kan je mij dan eens vertellen waarom je het alu Flash frame esthetisch minder geslaagd vindt als het Flash carbon frame??
                      Want ik kan niet meer volgen hoor...

Comment

Amai, dat dacht ik ook al...

Comment

Staat een test van in de nieuwe Velo Vert. Beetje diagonaal gelezen, vooral de achterkant is zeer springerig en het is een geluk dat er wat comfort van de zadelpen komt. Ze raden dit soort bike dan ook alleen aan voor iemand die zeer zuivere lijnen kan rijden, een expert dus. Niet echt iets waar je wil op leren biken
                          Fiets woog 8.5kg zoals getest.
                          Ik dacht dat de Cannondale MTB carbon frames bijna veringen op zich waren als je de gebruikers ervan bezig hoort. Vanwaar die springerige achterkant dan? Of is Cannondale misschien vergeten schokdempers te plaatsen?

Comment

• Zet zo'n Flash Ultimate en een F1 alu naast mekaar.
                            Op de te dunne achterkant van de Flash na, is die Flash ultimate toch een stukken mooiere fiets ?
                            Ik heb het niet over frame alleen, de gehele fiets is toch wat je ziet..
                            En de afmontage van die Flash Ultimate op een alu f1 zetten, zou wel erg dom zijn.

Carbon veringen op zich ? Dat hangt puur af van de verwerking en richting van de vezels.. De Flash zal bedoeld zijn als een beenhard en superstijf wedstrijdframe. Kwestie van keuzes bij het ontwerp en materiaal. Hoe die alu versie zich gaat gedragen, zullen we binnenkort ook wel horen zeker ?

Comment

• Bon, blijkbaar heb je nogal problemen met uw geheugen, ik zal het even opfrissen dan.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Echt wel mooi frame dat nieuwe Cannondale Flash alu frame, zeker aan de balhoofdbuis is de vloeiende vormgeving van de vertrekkende buizen super geslaagd naar mijn mening. In tegenstelling tot z'n Flash carbonbroertje heeft dit frame ook niet zulk een dunne achtervork, wat ik esthetisch toch minder geslaagd vind. En die Flash alu achtervork heeft nog steeds het 'Handmade in USA' opschrift. Een opschrift dat eigenlijk verplicht hoort te zijn op een Cannondale.

Frame zou 1,4 kg wegen en dat is slechts 150 gr. zwaarder dan het oude Cannondale carbon hardtail frame, de Taurine.
                              Ik verkondig hier hoe zalig ik het alu Flash frame vind! Ik heb het niet over de afmontage, noch over de kleur, noch over een gehele fiets..

Uw reactie hierop:
                              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Ik vind dit anders stukken mooier dan het alu afkooksel.. :

Ik vind dat grappig, hier laat je duidelijk blijken dat je 't over het frame hebt.... en eerder heb je duidelijk gezegd dat je een Flash carbon frame ook maar niets vond... Toch vind je de carbon stukken mooier, enfin... hier klopt iets niet hé?

Uw reactie hierop:
                              Hier heb je 't dus weer duidelijk over het frame, dus... dat je de carbon versie mooier vindt, ook al heeft 'ie een te dunne achterkant, iets wat de alu variant niet heeft...

Ik vraag daarop dit:
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Kan je mij dan eens vertellen waarom je het alu Flash frame esthetisch minder geslaagd vindt als het Flash carbon frame??
                              Want ik kan niet meer volgen hoor...

... Waarop jij plots over de ganse fiets begint!
                              Ik heb het niet over frame alleen, de gehele fiets is toch wat je ziet..

Kan je nog volgen...?

Comment

Zet zo'n Flash Ultimate en een F1 alu naast mekaar.
                                Op de te dunne achterkant van de Flash na, is die Flash ultimate toch een stukken mooiere fiets ?
                                Neen, vind ik niet... buiten het crankstel van de Ultimate, da's knapper. Voor de rest niks... .
                                1. Ik hou niet van team replica's (had ik al gezegd), je bent ze binnen de kortste keren strontbeu gezien omdat ze 'r mee naar je kop smijten. Net hetzelfde verhaal met die zwart/oranje en zwart/wit/oranje Taurine's. Dat zijn de meest verkochte Taurine's en ik hou niet zo van dingetjes die iedereen heeft.
                                2. Ook al was dat zwart/groen géén teamkleur, dan moest ik 'm nog niet hebben. ik vind persoonlijk de combinatie zwart/groen niet echt supergeslaagd.

Puur op het uiterlijk afgaande verkies ik zeker de F1, veel mooier naar mijn mening ( het alu Flash frame op zich is mooier vormgegeven, witte Lefty, wit frame met rode accenten, wit/rode naafjes,...)

Carbon veringen op zich ? Dat hangt puur af van de verwerking en richting van de vezels.. De Flash zal bedoeld zijn als een beenhard en superstijf wedstrijdframe. Kwestie van keuzes bij het ontwerp en materiaal.
                                Yeah rigt... en de Taurine had niet de bedoeling een beenhard en superstijf wedstrijdframe te zijn zeker?

Hoe die alu versie zich gaat gedragen, zullen we binnenkort ook wel horen zeker ?
                                Ik koop niks hoor, als je dat al zou bedoelen. Mijn Caffeine is een superfietske, supersnel, beenhard en betrouwbaar... .

Comment

• Ik wil alleen zeggen dat ik een alu f1 nooit zou overwegen, met of zonder bijhorende afmontage.
                                  De Flash carbon is een knappe fiets, uitgezonderd de achterste vorken...
                                  Nog eens :
                                  Alu F1 heeft niet die smalle achtervorken, maar interesseert mij geen bal. Afmontage is duidelijk minder, en een volledig alu frame interesseert mij niet meer.
                                  Flash carbon : jammer van die achtervorken, maar in zijn geheel wel om vingers van af te likken.

Puur op het uiterlijk afgaand : Flash carbon
                                  Puur funtioneel : Flash carbon
                                  Last edited by ; 02/10/2009, 16:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik dacht dat de Cannondale MTB carbon frames bijna veringen op zich waren als je de gebruikers ervan bezig hoort. Vanwaar die springerige achterkant dan? Of is Cannondale misschien vergeten schokdempers te plaatsen?
                                    Ja, van horen zeggen kan er veel he. Ik heb toch meer vertrouwen in wat die mannen van velo vert schrijven dan wat cannondale zelf beweert. Natuurlijk hebben ze bij VV die bike niet op de weg getest. Ze hebben er het WK masters in Pra-Loup mee gereden.

Comment

Ik wil alleen zeggen dat ik een alu f1 nooit zou overwegen, met of zonder bijhorende afmontage.
                                      Zeg dat in 't vervolg dan meteen hé!

Puur op het uiterlijk afgaand : Flash carbon
                                      Puur funtioneel : Flash carbon
                                      Op welke vlakken scoort puur op het uiterlijk afgaand de Flash carbon dan beter dan de Flash alu volgens u? Want dat heb je nu nog altijd niet gezegd hé.

Comment

Ja, van horen zeggen kan er veel he. Ik heb toch meer vertrouwen in wat die mannen van velo vert schrijven dan wat cannondale zelf beweert. Natuurlijk hebben ze bij VV die bike niet op de weg getest. Ze hebben er het WK masters in Pra-Loup mee gereden.
                                        Een fabrikant gaat zijn eigen ding altijd de hemel inprijzen natuurlijk, nogal logisch.
                                        Als consument kan je dan uiteindelijk zelf oordelen (liefst zo objectief mogelijk oordelen natuurlijk!) of de reclamejongens van een bepaald merk u al dan niet de waarheid hebben gezegd. En objectief zijn over iets waar je helemaal weg van bent is soms moeilijk...

Comment

• TI kan blijkbaar ook breken verdorie

Comment

Working...
                                          X