Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mooie breuk net waar de zadelpen grijpt
    aan de andere brug zie ik precies ook een haarscheurtje.. beetje overgewicht ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Zeg dat in 't vervolg dan meteen hé!

Op welke vlakken scoort puur op het uiterlijk afgaand de Flash carbon dan beter dan de Flash alu volgens u? Want dat heb je nu nog altijd niet gezegd hé.
      Voor mij is de carbon mooier omdat de kleuren me meer aanstaan. Wit is geen kleur
      Ah .. de gustibus et coloribus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        mooie breuk net waar de zadelpen grijpt
        aan de andere brug zie ik precies ook een haarscheurtje.. beetje overgewicht ??
        ander brug is ook bijna door idd.

overgewicht weet ik niet. atm rond de 80km. (al bena 6 kg bijgekomen op 1 maand )
        zaal zat wel geklemt over het limiet dat op de rails stond.

Comment

Voor mij is de carbon mooier omdat de kleuren me meer aanstaan. Wit is geen kleur
          Ah .. de gustibus et coloribus
          Ik doel niet onmiddellijk op de kleur hoor, meer op de vormgeving van het frame. Ik vind 'm ook net iets te wit, in het rood bijvoorbeeld zou ik 'm liever zien. Btw, wit is nog altijd meer kleur dan die blote tita frames van u hé.

Deze bijvoorbeeld (de F2), maar dan met die witte Lefty.

Comment

• bloot is mooi

Comment

Btw, wit is nog altijd meer kleur dan die blote tita frames van u hé.

Mja, doe er maar 150-200 g lak bij, zal mij worst wezen.
              tita moet niet geverfd worden, dat oxydeert niet. Carbon trouwens ook niet.

Comment

bloot is mooi
                Blote madammen wel... blote frames niet...

Comment

Mja, doe er maar 150-200 g lak bij, zal mij worst wezen.
                  Zal mij ook worst wezen die 150-200 gr. lak!

Comment

Blote madammen wel... blote frames niet...
                    Tja, smaken verschillen hee.. al een geluk of we waren allemaal met dezelfde madam getrouwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Ik ga volgende week op midweek naar een landalpark in hollands limburg, lommmerbergen.

Ergens tussen venlo en 't drielandenpunt. Iemand mooie routes weet zijn om te MTB'en daar in de buurt?

Hebben ze in NL ook van de 'blosoroute'?
                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      merci, straks eens op snuffelen.
                      Ik ga naar de verkeerde regio denk ik.

Er is 1 route van 3.5 km in de buurt en aan de commentaar te lezen is die slecht uitgepijld

35 km verder is er dan nog een route en voor de rest in de wijde omgeving niks te vinden ....

De grens naar belgie is dan ook niet heel erg ver, maar kanten maaseik enz. vind ik precies ook geen routes?

'k kan misschien beter mijn koersfiets meenemen ....

Comment

• Ga eens biken daar waar een mountainbike echt voor dient, in de Ardennen, in plaats van op die cyclocross parcours

Comment

Ga eens biken daar waar een mountainbike echt voor dient, in de Ardennen, in plaats van op die cyclocross parcours
                          dat vroeg ik niet he.

Ik ben daar nu een week met verlof en daarom wil ik daar in de buurt iets doen, zo simpel ist.

Comment

• Ah ok.. dan pakt ge inderdaad best uwe koersvelo mee

Comment

• Als jullie zouden moeten kiezen tussen de C'dale Flash F1 en een Specialized Stumpjumper Expert, wat zou het resultaat zijn en waarom?

Beiden zijn gelijkwaardig afgemonteerd en vallen in dezelfde prijsklasse. O ja, vork Spec is Rockshox SID, 90mm.

De C'dale is de revue al gepasseerd, pic van de Specialized staat hier.

Comment

• Flash, tenzij de Specialized ook in andere kleuren te krijgen is. Wit is wel mooi, maar niet met witte velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  Flash, tenzij de Specialized ook in andere kleuren te krijgen is. Wit is wel mooi, maar niet met witte velgen.
                                  Nee, dat is ie niet. Enkel de Comp kan je in't rood krijgen (met rode velgen) of in houtskool...

Maar ik ben op zoek naar de algemene overwegingen van beide bikes. Het Specialized-frame zou wendbaar moeten zijn owv de kromme bovenbuis terwijl de C'dale messcherp aanvoelt, mede dankzij z'n Lefty. Kan er iemand dat bevestigen of kennen jullie andere verhalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                    Nee, dat is ie niet. Enkel de Comp kan je in't rood krijgen (met rode velgen) of in houtskool...

Maar ik ben op zoek naar de algemene overwegingen van beide bikes. Het Specialized-frame zou wendbaar moeten zijn owv de kromme bovenbuis terwijl de C'dale messcherp aanvoelt, mede dankzij z'n Lefty. Kan er iemand dat bevestigen of kennen jullie andere verhalen?
                                    Ik zou voor de F1 kiezen. Vooral omwille van de Lefty. De rubberen beschermhoes rond de inschuivende buis van de Lefty beschermt de bewegende onderdelen beter tegen vuil, stof en water. De vorkbenen van zo'n Rock Shox bijvoorbeeld zijn blank en vergen na verloop van tijd meer onderhoud door dichtingen die het laten afweten. Voorts gaat die SID (race?) ook een tikkeltje zwaarder zijn dan een een Lefty, en een Lefty ziet er ook gewoon beter uit (vind ik toch). Ook denk ik dat een Cannondale iets meer waardevast is dan zo'n Specialized.
                                    Enfin, genoeg redenen om voor de Cannondale te kiezen hé.

En over dat stijver en scherper sturen van de ene tegenover de andere, da's vooral verkoopspraat en theoretische zever hoor. Beide fietsen staan simpelweg op hetzelfde niveau, en gaan beide even snel (of traag) zijn.

Comment

• Iemand die hier de nieuwprijs ongeveer van weet destijds? Rond de 2000 euro zeker?

Comment

Iemand die hier de nieuwprijs ongeveer van weet destijds? Rond de 2000 euro zeker?

Comment

Iemand die hier de nieuwprijs ongeveer van weet destijds? Rond de 2000 euro zeker?

model 2008, prijs toen: 2.099

Comment

Working...
                                          X