Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
    Deze bike lijkt me ook wel het overwegen waard: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=68833

Iemand ervaringen met Sensa, carbonframes, e.d... ?

En afgaand op voorgaande posts: Zijn schijfremmen nu echt af te raden als je veel in de duinen zou rijden?
    Als je een fiets uit een hogere prijsklasse wil die niet al te oud is, zal je sowieso bijna niet anders kunnen dan eentje met schijfremmen kopen. Als je daar niet principieel tegen bent, is dat zeker geen nadeel.

Wat dat frame betreft: ik ken het niet. Zou er ook eerst uitgebreid informatie over opzoeken, want de kwaliteit van carbon frames kan ENORM schelen. Ik bedoel dan niet alleen naar stevigheid, maar ook naar stijfheid e.d. Een goed carbon frame is comfortabel waar het kan en stijf waar het moet (dat is nu net het voordeel van carbon). Echter, er zijn ook carbon frames op de markt waar weinig tot geen research kwam kijken bij de ontwikkeling ervan. Dat kan bv. resulteren in een te stijf frame dat te springerig is om te MTB-en (een Viper was vroeger zo). Dan ben je beter af met een deftig aluminium frame.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Frame is waarschijnlijk off-the-rack in the verre oosten gekocht, zoals zovele kleinere merken dat doen (en ook bekendere ) . Op zich is daar niks mis mee. Lijkt me wel een mooi pakket voor die prijs. En de afmontage is ook redelijk goed gelukt kwa kleuren en zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Frame is waarschijnlijk off-the-rack in the verre oosten gekocht, zoals zovele kleinere merken dat doen (en ook bekendere ) . Op zich is daar niks mis mee. Lijkt me wel een mooi pakket voor die prijs. En de afmontage is ook redelijk goed gelukt kwa kleuren en zo.
        Wie is dat op jouw avatar?
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• plaatje dat vandaag is uitgekomen...
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
            dat gaat hier weer de 105de fatty-lefty discutie worden...
            Fatty is stijver als de Lefty. Maar de snelspanner is echt een 'zwak'punt. Moesten ze ooit een fatty maken met een steekas denk ik dat je een enorme stijve vering hebt die ook nog eens zeer direct reageerd.

Daar zit al direct het eerste nadeel... Lefty is overall mss niet zo stijf maar hij stuurt wel directer wss door de conische verbinding.
            Daar mag je mij nu eens een technisch onderlegde verklaring bij geven m'n beste, want daar geloof ik nu eens geen bal van. Een Lefty is (theoretisch praatje weer) net iets stijver dan een Fatty wat betreft de voor- en achterwaartse stijfheid. Voor de rest scoort 'ie qua stijfheid nagenoeg nergens beter dan de Fatty, die betere voor- en achterwaartse stijfheid heeft 'ie waarschijnlijk vooral te danken aan het 'veergeheel' dat zich dichter bij de as van het wiel bevindt dan dat van de Fatty. Ik zou in de verste verte niet weten waarom het 'wielspansysteem' van een Lefty (voelbaar) stijver zou zijn dan dat van een conventioneel systeem. Tenzij... jij een duidelijke verklaring hebt... .

Comment

plaatje dat vandaag is uitgekomen...
              Aha. Is hij goed? Hun laatste single vind ik wat teleurstellend. Als de rest van die schijf ook zo is, moet dat toch de slechtste tot nog toe zijn. Ik heb zelf een CD of vier van Rammstein.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Terug on-topic: tot een dikke week geleden tien dagen in Frankrijk gezeten (departement Lot-Et-Garonne). 950 km rijden van hier. We zaten in een buitenverblijf van mijn schoonouders en het is daar nogal heuvelachtig (meer dan hier in de Vlaamse Ardennen alleszins). Dit jaar is het derde opeenvolgende dat we naar daar gingen. De vorige jaren moest ik niet denken aan fietsen vanwege de knieproblemen. Nu zou het wel gelukt zijn, maar mijn Mégane is niet zo groot, dus met nog een fiets in de koffer had mijn wagen tot aan het dak gevuld geweest (toegegeven, we hadden wel veel te veel kleren mee, ook al omdat we niet wisten welk weer het ging zou zijn tijdens de vakantie) en een trekhaak heb ik niet op de Mégane. Dat zal binnenkort veranderen, maar dat terzijde.
                Door de smalle wegen en de auto's die er nogal snel door de véle (!) bochten gaan zou ik daar toch niet echt op mijn gemak rijden met een koersfiets. Op de gewone secundaire wegen mag je daar 90 km/h rijden, en dat doét men daar ook effectief. En bepaald voorzichtig kan men dat niet noemen, maar door de weinige huizen ginder trekt men zich dat ook niet aan. Kinderen op straat laten spelen is levensgevaarlijk, dus dat zie je daar gewoon niet.
                To the point: we hebben wel een aantal wandelroutes gedaan. Die routes staan vooral aangegeven als MTB-routes. Ze zijn alleszins de moeite! Niet zo veel single tracks, maar er zijn genoeg steile paden. En geen modder, dus perfect.
                Volgende keer met de nieuwe wagen naar daar met een fietsendrager op de trekhaak en met de MTB. Ideaal in die streek.
                Even een paar foto's in mijn foto-emmer gooien en posten ...

Edit:
                Is bezig. Zal ze binnen een dik half uur posten. Eerst naar de herhaling van Het Eiland kijken.
                Last edited by Beta; 16/10/2009, 21:23.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                  En afgaand op voorgaande posts: Zijn schijfremmen nu echt af te raden als je veel in de duinen zou rijden?
                  Hey Petrol,

Ik rijd de hele herfst en winter in de duinen en gebruik daarvoor mijn hardtail met schijfremmen. Het enige dat je echt moet vermijden (en niet enkel voor de remmen) is het rijden in zeewater (bvb door wakken rijden op 't strand).

Ik doe veel passages in los zand en heb toch niet de indruk dat de remblokken overmatig slijten. Laat ons zeggen dat de sleet ook beperkt blijft doordat je in onze streken niet veel hoeft te remmen. Ik heb toch ettelijke duizenden kms gedaan en pas recent de achterste blokjes vervangen.

Vanmiddag ben ik voor 't eerst weer de duinen en bossen ingetrokken (De Haan), efkes wennen maar 't was weer de max (wel een zandstorm moeten trotseren toen ik een stukje strand meepikte, wawasmeda !)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                    dat gaat hier weer de 105de fatty-lefty discutie worden...
                    Fatty is stijver als de Lefty. Maar de snelspanner is echt een 'zwak'punt. Moesten ze ooit een fatty maken met een steekas denk ik dat je een enorme stijve vering hebt die ook nog eens zeer direct reageerd.

Daar zit al direct het eerste nadeel... Lefty is overall mss niet zo stijf maar hij stuurt wel directer wss door de conische verbinding.
                    Dan de travel. Ik heb altijd beweerd dat een fatty hier in de streken makkelijk toekomt mijn zijn 7 cm travel(ongeveer) maar eens je de lefty gewend bent is dat toch even wennen. Ik denk ook dat mijn rijstijl door de lefty veranderd is en waarschijnlijk iets wat agressiever.

en laatste punt is niet van toepassing op de fatty DLR maar mijn fatty is dus een DL en heeft geen rebound na enkele maanden prutsen aan de lefty stond die echt fijn afgesteld en werkte in mijn ogen subliem. Dat kan ik jammer genoeg niet zo fijn afstellen op de fatty.
                    Ik moet wel nog wat spelen met de druk op de fatty want die staat niet 100% ok
                    Geen discussie, ik wou alleen weten wat jij concreet als verschil ervaart...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Geen discussie, ik wou alleen weten wat jij concreet als verschil ervaart...
                      Ik denk dat Saiko het licht anders bedoelde.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Terug on-topic: tot een dikke week geleden tien dagen in Frankrijk gezeten (departement Lot-Et-Garonne). 950 km rijden van hier. We zaten in een buitenverblijf van mijn schoonouders en het is daar nogal heuvelachtig (meer dan hier in de Vlaamse Ardennen alleszins). Dit jaar is het derde opeenvolgende dat we naar daar gingen. De vorige jaren moest ik niet denken aan fietsen vanwege de knieproblemen. Nu zou het wel gelukt zijn, maar mijn Mégane is niet zo groot, dus met nog een fiets in de koffer had mijn wagen tot aan het dak gevuld geweest (toegegeven, we hadden wel veel te veel kleren mee, ook al omdat we niet wisten welk weer het ging zou zijn tijdens de vakantie) en een trekhaak heb ik niet op de Mégane. Dat zal binnenkort veranderen, maar dat terzijde.
                        Door de smalle wegen en de auto's die er nogal snel door de véle (!) bochten gaan zou ik daar toch niet echt op mijn gemak rijden met een koersfiets. Op de gewone secundaire wegen mag je daar 90 km/h rijden, en dat doét men daar ook effectief. En bepaald voorzichtig kan men dat niet noemen, maar door de weinige huizen ginder trekt men zich dat ook niet aan. Kinderen op straat laten spelen is levensgevaarlijk, dus dat zie je daar gewoon niet.
                        To the point: we hebben wel een aantal wandelroutes gedaan. Die routes staan vooral aangegeven als MTB-routes. Ze zijn alleszins de moeite! Niet zo veel single tracks, maar er zijn genoeg steile paden. En geen modder, dus perfect.
                        Volgende keer met de nieuwe wagen naar daar met een fietsendrager op de trekhaak en met de MTB. Ideaal in die streek.
                        Even een paar foto's in mijn foto-emmer gooien en posten ...

Edit:
                        Is bezig. Zal ze binnen een dik half uur posten. Eerst naar de herhaling van Het Eiland kijken.
                        De foto's:

Dit was een vrij steile met grote losliggende stenen:
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb nog vier geschikte foto's, maar blijkbaar was er een probleem met het uploaden. Ze volgen.

Edit:

Edit 2:
                          De andere twee raken na drie keer nog niet geüpload, dus ik laat het erbij.
                          Last edited by Beta; 16/10/2009, 22:53.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Slotje aangevraagd (+ 5000 berichten) en nieuw topic geopend.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik denk dat Saiko het licht anders bedoelde.
                              Goed mogelijk, maar ik was enkel geïnteresseerd in zijn bevindingen, niet in enige speculaties of pogingen tot uitlokking van anderen...Maak er dus niet meer van...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                Goed mogelijk, maar ik was enkel geïnteresseerd in zijn bevindingen, niet in enige speculaties of pogingen tot uitlokking van anderen...Maak er dus niet meer van...
                                Ik bedoel dat ook anders.
                                Zo dadelijk wordt het nog ingewikkeld.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Aha. Is hij goed? Hun laatste single vind ik wat teleurstellend. Als de rest van die schijf ook zo is, moet dat toch de slechtste tot nog toe zijn. Ik heb zelf een CD of vier van Rammstein.
                                  Ik heb de special version, met 2CD en ik vind hem redelijk goed ja. Als je van Rammstein houdt heb je alle nummers natuurlijk al wel eens gehoord
                                  Dat filmpje bij Pussy is wel lichtelijk p-rnografisch
                                  Last edited by ; 16/10/2009, 23:58.

Comment

Ik heb de special version, met 2CD en ik vind hem redelijk goed ja. Als je van Rammstein houdt heb je alle nummers natuurlijk al wel eens gehoord
                                    Dat filmpje bij Pussy is wel lichtelijk p-rnografisch
                                    Ik vind de tekst van dat liedje nogal onnozel. Klinkt alsof ze die op vijf minuten geschreven hebben nadat ze tien-vijftien pinten op hadden.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Waarschijnlijk.. er staan wel een paar stukken betere nummers op. Waar de teksten je toch aan het denken zetten. Pussy is een lokkertje.

Comment

Working...
                                      X