Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beveiliging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Hier in Aalter hebben ze mijn fiets eens proberen stelen aan het station, stond ook vast met zo'n slot. Stond er 5 dagen!
    Na dag 3 waren ze er nog niet aangeweest. Aan dag 5 een poging tot openbreken maar niet gelukt. Dus sindsdien maar voortgebruikt.

Ze zijn eigelijk wel supermakkelijk open te breken.
    'How to' volgens mijn neef:

1. Je geeft een goeie stamp tegen de pikkel van de fiets tot deze eraf vliegt
    2. Je neemt de pikkel en steekt deze door de lus
    3. Neem nu de pikkel aan beide kanten van de lus vast met je handen en begin te draaien
    4. Blijf draaien tot het door is

Duurt 30 seconden.

Zo'n slot breek je met één knip als je zo'n grote tang met dubbele hefboom hebt. En nog wel zonder veel kracht te moeten zetten.
    De enige sloten die niet snel open gaan kosten minstens 50 €. Al de rest is brol.
    Zelfs goedkope U-sloten gaan makkelijk open. Gewoon door erop te slaan met een hamer.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
      Ik ga de mijne straks (gratis) laten graveren bij de politie,veel zal het wel niet helpen maar toch rapper opspoorbaar bij verlies.

Iemand al gedaan?
      Ja, de mijne heb ik al enkele jaren terug laten graveren.
      Maar of het echt helpt tegen diefstal weet ik niet.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Stalen of een wat zwaarder aluminium frame? Anders zou ik het niet doen. Lijkt me niet zo gezond voor het frame.

Ze hebben het gedaan met een plakkertje (waarop mijn rijksregisternummer staat) maar niet gegraveerd,heb nog een fietspas meegekregen.
        Nora!

Comment

Zo'n slot met 4 cijfertjes heb ik laatst nog in een minuutje opengekregen. Het lag thuis bij een vriendin en ze was het nummer vergeten. Gewoon wat spanning zetten en aan de wieltjes draaien, ik voelde redelijk goed wanneer er eentje juist zat.
          i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
            Ze hebben het gedaan met een plakkertje (waarop mijn rijksregisternummer staat) maar niet gegraveerd,heb nog een fietspas meegekregen.
            Ahzo. Kunnen die stickertjes er niet af geprutst worden?
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Altijd binnen, ofwel tegen een paal in het zicht van veel mensen en wielen losmaken.

Comment

Iemand nog goei tips voor een stevig slot?

Comment

Working...
                X