Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tom Boonen mag niet naar de Tour

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tom Boonen mag niet naar de Tour

Tom Boonen (Quick Step), die eind mei betrapt werd op cocaïnegebruik, mag komende maand niet starten in de Ronde van Frankrijk, maakte Christian Prudhomme, directeur van de Tour, woensdag bekend. Boonen behaalde vorig jaar de groene trui in de Tour.

(belga) - De ex-wereldkampioen bood vandaag op een persconferentie nog zijn verontschuldigingen aan bij zijn familie en supporters. "Ik ben niet perfect", zei Boonen, die daarmee impliciet toegaf dat hij cocaïne heeft genomen.

De renner zei ook nog dat hij bereid is de consequenties voor zijn gedrag te aanvaarden en dat hij nu een korte rustperiode zal inlassen. Lefevere maakte verder bekend dat het aflopende sponsorcontract met Quick.Step met drie jaar wordt verlengd.
    Blijkbaar maakt het voor sommige mensen dus toch uit wat hij in zijn privé-leven doet. Dit zal nog zeer negatieve gevolgen hebben voor Tommeke.

Spijtig, zeer spijtig
    Maarja, als hij hopelijk mag meedoen aan het WK hoop ik dat hij dan deelneemt in 2009 in de regenboogtrui.

Comment

Niet auto gerelateerd. Tenzij je hem nu misschien nog meer gaat zien rondrijden met exclusieve bolides?

Comment

De toer heeft de laatste jaren al meer dan genoeg schandalen meegemaakt ivm doping (Festina, Landis,...) en pakt nu het zekere voor het onzekere. Volledig logische beslissing in mijn ogen.
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Het staat bij tweewielers dus...

Comment

fuuuuuuuuuuck

stom fransozen!

Schild en vriend!

Comment

Hier hoefde nu niet echt een nieuw topic aangemaakt te worden.

Anyway, ik snap niet goed waarom. Omdat hij cocaïne gebruikte in zijn privésfeer? Absurd toch?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Beta moet je nog eens iets weten wat absurd is (nee en ik ben het niet )

Comment

Tja, ze zijn gewoon consequent bij de tour. Chic.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Anyway, ik snap niet goed waarom. Omdat hij cocaïne gebruikte in zijn privésfeer? Absurd toch?
                    Niks absurd aan. Als ik EPO gebruik in privésfeer, ben ik wel degelijk als wielrenner zwaar in de fout gegaan. Dat geeft je toch niet het recht om de productjes van de dopinglijst uit te testen zeker? Hij heeft reteveel geluk dat dit buiten seizoen gebeurde, of z'n carrière was finito. Omdat het dan nog over cocaïne gaat, blijft de associatie met dopinggebruik achterwege. Maar ik zou durven zeggen, waar rook is, is vuur. Als toprenner feesten, dronken zijn, en drugs nemen.. goed bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Niks absurd aan. Als ik EPO gebruik in privésfeer, ben ik wel degelijk als wielrenner zwaar in de fout gegaan. Dat geeft je toch niet het recht om de productjes van de dopinglijst uit te testen zeker? Hij heeft reteveel geluk dat dit buiten seizoen gebeurde, of z'n carrière was finito. Omdat het dan nog over cocaïne gaat, blijft de associatie met dopinggebruik achterwege. Maar ik zou durven zeggen, waar rook is, is vuur. Als toprenner feesten, dronken zijn, en drugs nemen.. goed bezig.
                      coke buiten de competitie staat niet op de wada lijst, epo wel.

puur technisch gezien hebben ze geen reden om hem te weren.

maar dat hadden ze bij unibet natuurlijk ook niet ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        coke buiten de competitie staat niet op de wada lijst, epo wel.

puur technisch gezien hebben ze geen reden om hem te weren.

maar dat hadden ze bij unibet natuurlijk ook niet ....

Daarom dat ik het absurd vind. Het is niet dat Boonen er voordelen van had in wielerwedstrijden.
                        OK, zijn voorbeeldfunctie is nu natuurlijk nogal verminderd, maar het gaat om feiten uit zijn privésfeer. Wat Boonen in zijn privéleven uitvreet, kan me eigenlijk niet zo veel schelen.
                        En nee, ik ben geen rasechte Boonen-fan. Integendeel. Als iedereen voor een bepaald iemand supportert, heb ik de neiging om er tegen te zijn en voor de underdog te kiezen. Leif Hoste bv.
                        Met Musseeuw had ik dat trouwens ook. Alleen op het einde van zijn loopbaan had ik dat gevoel minder.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Daar moet ik je ergens in gelijk geven

Comment

tuttuttut, van coke ga je trager rijden:

Oorspronkelijk geplaatst door sporza.be
                            Vandenbroucke: "Trager met cocaïne"

wo 11/06/08 - Frank Vandenbroucke kan zich inleven in de situatie van Tom Boonen. Hij werd tijdens zijn carrière ook geconfronteerd met drugs. "Ik ben de laatste die een oordeel mag vellen. Maar wat Tom nu meemaakt, is me jaren geleden ook overkomen", zegt hij.

"Hoe gaat dat? Je bouwt een feestje met vrienden, zoals dat elke dag duizenden mensen doen."

"Snuif je in de sfeer van het moment een lijntje of twee, krijg je 's anderendaags controle en hop, je bent positief", legt Vdb uit in Het Laatste Nieuws.

"Ok, een grove fout, maar geloof me: hij had op de eerste dag van de Ronde van België moeten plassen, dan was het negatief. Je rijdt trager mét cocaïne."

"Zelf nam ik vooral mijn toevlucht tot amfetamines, maar qua euforisch effect is dat vergelijkbaar met cocaïne", weet Vandenbroucke. "Je gaat je beter voelen en vergeet voor een uur alle stress."

"Op het moment zelf voelt het "cool" aan. Maar op termijn doet het je lichaam meer slecht dan goed. Het tast je weerstand aan."
                            en dat is nu toch al een kenner die het zegt hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                              tuttuttut, van coke ga je trager rijden
                              Voila, wat een beetje raar is, is dat je als atleet normaal gezien zo'n fratsen niet uithaalt. Iemand die leeft voor de sport en moet leven van z'n lichaam, speelt daar niet mee. Toch niet op dat niveau. En dan heb ik ergens het idee dat het allemaal ook nog ietsje te gemakkelijk gaat voor ons Tommeke.

Doet me ook denken aan Ullrich. Als prof zijnde, in het nachtleven stappen en XTC durven nemen, met de nadruk op DURVEN nemen... in geen geval ben je dan als wielrenner clean! Als je durft te experimenteren met spul waarvan je de substantie niet eens kent... dan mag je er prat op gaan dat die kerels gebruiken wat er voorhanden is om de centjes te verdienen die in dat wereldje circuleren, nee?

Comment

Het zat eraan te komen he
                                Ik had het eerlijk gezegd nooit verwatcht van Tommeke.

Nu komt die zin van toen hij het WK won wel terug van pas: " Tommeke, Tommeke, wat doede nu"
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                    Niet auto gerelateerd. Tenzij je hem nu misschien nog meer gaat zien rondrijden met exclusieve bolides?
                                    Inderdaad.

maaar... Heel af en toe moet eens een minder autogerelateerd topic kunnen. Zeker zo'n draadje zoals dit.

Comment

Mr Flashy - ASO : 0-1

ASO bepaalt de laatste jaren zowat zijn eigen regels. Los van WADA of andere instanties, zeggen die jongens wie ze wel willen en wie niet. Voor hetzelfde geld, hadden ze hem geweerd wegens zijn snelheidsovertredingen en drankgebruik waar hij laatst mee betrapt is. Nu dit er nog bovenop komt, hadden ze geen andere keuze, gezien hun weigering naar Astana toe. Om het iet of wat geloofwaardig te houden, moeten ze consequent de harde lijn doortrekken.
                                      En een ideale manier om Tommeke ne keer wakker te schudden. Allicht gaan ze ook weer de Wesp van Vlaanderen interviewen hieromtrent, al ging het daar over aranesp en epo..

Vind het ergens wel fijn dat er toch nog iets gerechtigheid bestaat, in de zin van iedereen gelijk voor de wet.

Comment

Ook voor de sportman van het jaar komt hij niet in aanmerking...

Comment

Working...
                                        X