Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trekkingfietsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik hoor veel boffen in de regio met ENIK, maar dit lijken me niet echt middenklasse. Kent er iemand dit?

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      en zijn die goed?

Je hebt het antwoord zelf al gegeven . Is hetzelfde bedrijf, maar onderging gewoon een naamsverandering.

Comment

Ik rij al enkele jaren rond op een Gazelle Medio Trekking. Koste wel iets meer dan €500, maar je krijgt dan ook een heel degelijke fiets.
        €890 toen ik hem kocht in 2004

Foto in Estland 2006

Comment

Gazelle zijn wel goede fietsen, maar ik denk dat ze eerder een klasse duurder zijn. Zo hebben ze iemand/meerdere personen in dienst om de fietsen te ontwerpen, terwijl dat in vele andere fabrieken niet het geval is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Granville is zeker een van de betere middenklassers die zelfs erg goede mtb's maken.
            Bovendien Belgisch( Lees Vlaamsch ).
            Ik heb al een aantal jaren een Granville. Kwaliteit is best wel ok! Hier en daar roest een vijsje maar dat is geen probleem. Wist niet goed waar ik op moest letten en de verkoper heeft me dus een te klein frame aangesmeerd. Dus neem je tijd om te kiezen en rijd wat langer proef dan 1 minuut (zoals ik deed...)
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichten
              Je hebt het antwoord zelf al gegeven . Is hetzelfde bedrijf, maar onderging gewoon een naamsverandering.
              ik wist niet zeker dat Ludo zo goed is, al ondervind ik het op de mijne wel

Iemand die die ENIK kent?

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                ik wist niet zeker dat Ludo zo goed is, al ondervind ik het op de mijne wel

Iemand die die ENIK kent?
                Tsjechisch merk. Goedkoop, maar toch kwaliteit is er mij gezegd. Wordt hier in België verdeeld door 1 bedrijf, wiens naam me ontsnapt

Comment

Hi,

ben zelf ook een beetje aan het rondkijken. Granville is me wat te duur, maar ben ondertussen op de "Thompson Wave" (details) en "Thompson Hydro" uitgekomen (vind niet onmiddellijk details over die laatste). Iemand ervaring met een van beide, iemand een voorkeur (of een alternatief in dezelfde prijsklasse?).
                  bedankt!
                  Last edited by ; 02/02/2009, 11:13.

Comment

Kijk hier anders ook eens: http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/bike_path/
                    Veel fietsenmakers verkopen Trek, je hebt redelijk wat keuze, het zijn goeie fietsen en je krijgt waar voor je geld.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Hey Beta, bedankt voor de tip!
                      Heb eens even gekeken en tot de conclusie gekomen dat ze geen modellen met een 'vlinderstuur' aanbieden. Ik heb im mijn hoofd gehaald dat ik zo'n stuur wil (eerder dan een klassiek MTB-stuur) om m'n rug wat te ontzien.
                      Zeggen die Thompsons joe iets? Is een van beiden misschien een oud model (aangezien ik geen info meer vind)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dEN_BERE Bekijk Berichten
                        Hey Beta, bedankt voor de tip!
                        Heb eens even gekeken en tot de conclusie gekomen dat ze geen modellen met een 'vlinderstuur' aanbieden. Ik heb im mijn hoofd gehaald dat ik zo'n stuur wil (eerder dan een klassiek MTB-stuur) om m'n rug wat te ontzien.
                        Zeggen die Thompsons joe iets? Is een van beiden misschien een oud model (aangezien ik geen info meer vind)?
                        Geen idee. Van gewone fietsen ken ik niet zo veel.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zocht een complete, sportieve, lichte en toch comfortbale trekkingfiets en we kwamen uit bij volgende modellen:

Ik kocht een paar weken geleden een Trek T500sl (klinkt net als de mercedes) en ben er erg tevreden van. Hij is licht (ong. 14 kg) en toch is alles er op en eraan. De bandjes zijn dun en hij heeft een ontspannen zithouding... Snel maar toch ontspannen fietsen dus. Hij kostte 900€..

Als je echt de top of the bill wil, moet je mijns inziens bij Koga Myiata zijn.
                          Mijn pa kocht onlangs de lightdeluxe en die rijdt echt fantastisch. Nog lichter 11,5 kg en nog stijver frame, daar rij je echt superlicht mee... En ook erg ontspannen. Alleen jammer dat ze zo duur zijn (1700€)....

Voila, hier mijn bevindingen met fietsen in 2009...

Comment

Ik ben van plan een goedkope herenfiets te kopen, budget 100 euro. 2 de hands dus.

Ik ga nu met mijne scott naar school maar die is wat klein. En met de Cannondale riskeer ik niet, het is niet de eerste keer dat ze krassen zetten op fietsen Het is dus eigenlijk voor woon-werk euhm school verkeer

Oja, liefst eentje met vitessen want ik zo graag men medefietsers er nog altijd graag afrijden

Comment

Kapaza ...
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Kdenk wel dat hij te groot is maar wat peizen jullie hier van?

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                  Kdenk wel dat hij te groot is maar wat peizen jullie hier van?

http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...s_Rambler.html
                                  Zo groot lijkt die me toch niet. En ben je het niet gewoon met een te grote fiets te rijden?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Zo groot lijkt die me toch niet. En ben je het niet gewoon met een te grote fiets te rijden?

Nee die Cannondale valt echt goed mee.
                                    Heb hem al een keer getest op echt MTB-terrein en ik moet zeggen dat het in de bochten een verbetering is tov de Scott al kom ik wel van iets heel slechts.
                                    Kzal tijdens het verlof es rondzien.

Comment

Ahja. Succes met de examens alleszins.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Ahja. Succes met de examens alleszins.
                                        Thanks

Comment

Mijn Grandville Quartzite

Leuke fiets, destijds iets van 17-18.000 bef voor betaald. Zou nu eigenlijk een trapje hoger willen.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X