Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo'n uitschuifbare dragers is wel handig. Zo kan je de fietsen dikwijls wat beter positioneren zodat ze elkaar niet raken. Ik heb een 29'er MTB met breed stuur, samen met de koersfiets op de de drager is dat wel wat 'afstellen'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
      Thule is idd de aanrader. Fietskarren, fietsdragers, dakkoffer en dakdragers van dit merk. Van niets klagen of breuken tot nu toe.
      Thule is OK. Indien je echt de top wil hebben, neem je een Uebler /Übler. Niet goedkoop, maar onwaarschijnlijk goed. Ik heb die fietsdrager nu enkele weken, en ben er écht tevreden van. Licht, compact en erg robuust. Wint ook zowat alle vergelijkende tests van de voorbije jaren. Google maar eens ;-)
      BMW 420dA : >>>

Comment

• Ja, heb daar ook naar gekeken.
        Vind het niet slechter of beter.
        Als je het wilt verkopen kent de meerderheid het ook niet.
        De onderkant van de Thule is dicht wat de fietsen proper houd als het regent of het wegdek vuil is.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
          Thule is idd de aanrader. Fietskarren, fietsdragers, dakkoffer en dakdragers van dit merk. Van niets klagen of breuken tot nu toe.
          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Ja, heb daar ook naar gekeken.
          Vind het niet slechter of beter.
          Als je het wilt verkopen kent de meerderheid het ook niet.
          De onderkant van de Thule is dicht wat de fietsen proper houd als het regent of het wegdek vuil is.
          Je merkt het verschil wanneer je dat ding op je wagen zet. Erg licht en toch verankerd op je trekhaak. Erg makkelijk en comfortabel, en opplooibaar...
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Deze die ik heb ook hoor, zoals al gezegd duurt het maar een paar seconden en opgeplooid neemt het geen plaats in.
            Zet zichzelf mooi recht ook.
            Dat kon de vorige ook maar die was wel wat lomper om erop te zetten en het duurde iets langer waardoor ik het rek minder snel uithaalde.
            Heb elk type en merk bekeken deze keer om zo een fout niet meer te maken.
            den borre

Int3x0r

Comment

• Dus best zelf even gaan kijken en proberen zeker.
              den borre

Int3x0r

Comment

• Gisterennamiddag toch een een anderhalf uurtje gevonden om te fietsen. Deed deugd, maar miljaar m'n tenen hadden koud! Ik kan alles goed beschermen maar m'n tenen blijven een teer punt.

Had nochtans twee paar kousen, schoenen én thermische overschoenen aan.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Koude handen en voeten, dat is iets waar ik eigenlijk nooit last van heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Koude handen en voeten, dat is iets waar ik eigenlijk nooit last van heb.
                    Was ook iets waar ik nog nooit last van gehad heb, tot ik met endocrinologische problemen eens enkele maanden heb thuis gezeten en sindsdien is dat iets waar ik plots vaak mee geconfronteerd wordt. Ook 's nachts kan ik mij niet meer op temperatuur houden zonder mijn elektrische deken, terwijl ik tot daarvoor ook kon slapen in een kamer waar het maar 12°C is, of zelfs in een tentje terwijl het vriest in een slaapzak tot -5. Maar nu kan ik het op een kamer van 18°C 's nachts niet warm houden.
                    Ik weet niet of er niet al zoiets bestaat als elektrische verwarming op accu voor in je schoenen? Bestaat wel in shirts en broeken, dus zie niet in waarom het nog niet tot de kousen is geraakt?

Ondanks dat ik een fervente fietser ben, laat ik met ijsweer de fiets toch staan. Vorig jaar beet ik door en in mijn thuisstad is de fiets koning en worden de fietspaden beter ijsvrij gemaakt dan de wegen, maar dan een beetje verder in Kortrijk, daar borstelen ze de straten ijsvrij en hoopt alles zich op op het fietspad, gevolg daar wel gevallen, fiets & ik allebei kosten aan... De derde keer vorig winter dat ik op mijn bakkes ging was het keerpunt en sindsdien blijft de fiets wel aan de haak bij vorst en sneeuw.

Comment

• Geen idee of zulke elektrische kousen bestaan. Wel een vervelend iets wat je hebt.

Comment

• Verwarmde inleg zolen bestaan al heel lang.
                        Meer bedoeld voor in moto botten of rij botten bij het paard rijden.
                        Je hebt toch ook zo van die zakjes of gels?
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Verwarmde inleg zolen bestaan al heel lang.
                          Meer bedoeld voor in moto botten of rij botten bij het paard rijden.
                          Je hebt toch ook zo van die zakjes of gels?
                          En zou dat handig zijn bij het fietsen?

Comment

• Of ze passen in een smalle fiets schoen weet ik niet.
                            Dan neem je best de schoenen mee om eens te passen.
                            Ik heb er wel iemand weten mee rijden in northwave Mtb schoenen.
                            Met die andere dingen heb ik geen ervaring maar al veel goed van gehoord.
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Of ze passen in een smalle fiets schoen weet ik niet.
                              Dan neem je best de schoenen mee om eens te passen.
                              Ik heb er wel iemand weten mee rijden in northwave Mtb schoenen.
                              Met die andere dingen heb ik geen ervaring maar al veel goed van gehoord.
                              Met een type schoen als Northwave zou het inderdaad wel eens kunnen lukken. Die zijn immers belachelijk breed. Met een (smalle) Sidi vrees ik ervoor.

Comment

• Hoe marcheert dat dan? Vooraf opwarmen?
                                Iets met een accu lijkt me weer wat extra gewicht meesleuren.

't Is bij mij echt enkel m'n tenen. M'n handschoenen zijn eigenlijk bedoeld voor het tussenseizoen maar gisteren geen koude handen gehad.
                                Ik had ook al gedacht aan van die halve overkousen (weet de correcte benaming niet) nog een sbovenop m'n overschoenen.
                                Last edited by Hayes; 21/01/2016, 17:11.

Comment

• Zooltjes gevonden: http://www.warmtekleding.be/zolen.html

Comment

• En sokken staan er dus ook idd op. http://www.warmtekleding.be/sokken.html Alleen niet het type om mee te gaan fietsen.
                                    Mijn vader heeft al jaren zo'n jas, werkt aan het water en staat dus veel in de wind, scheelt wel een stuk om hem warm te houden.

Comment

• Merino sokken ? Kan ook al een verschil maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                                        Merino sokken ? Kan ook al een verschil maken.
                                        Die was ik intussen ook al tegengekomen.
                                        Alleen nogal prijzig... Futurumshop heeft wel een aantal goekopere huis-sokken met merino wol.

Ander vraagje: iemand ervaring met Northwave schoenen?
                                        Al m'n Shimano fietsschoenen zijn maat 46. Als ik wat rondzoek op het net vind ik niet echt een richtlijn. Northwaves zijn breder maar over lengtemaat vind ik geen uitsluitsel. En ik vin dhet zo mottig om te gaan passen bij de lokale FM om dan online te kopen.

Dagelijkse schoenen zijn maat 43-45. Meestal 44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          Die was ik intussen ook al tegengekomen.
                                          Alleen nogal prijzig... Futurumshop heeft wel een aantal goekopere huis-sokken met merino wol.

Ander vraagje: iemand ervaring met Northwave schoenen?
                                          Al m'n Shimano fietsschoenen zijn maat 46. Als ik wat rondzoek op het net vind ik niet echt een richtlijn. Northwaves zijn breder maar over lengtemaat vind ik geen uitsluitsel. En ik vin dhet zo mottig om te gaan passen bij de lokale FM om dan online te kopen.

Dagelijkse schoenen zijn maat 43-45. Meestal 44.
                                          Ik heb ervaring met Northwave MTB schoenen. Ik heb de Northwave Razer SBS Carbon gehad, vier seizoenen hebben die het uitgehouden, en dan brak van eentje de carbon zool in twee (voor schoenen van destijds toch al een dikke 200 euro vind ik dat niet onmiddellijk oké). Ze zijn inderdaad breed, ik moest een inlegzooltje erin leggen om ze strak genoeg te krijgen. Nadeel was ook dat de zool niet superstijf was, wat voor een performance product toch wel mag. Een voordeel was dan weer dat de onderkant gans van een zachte rubberen laag was voorzien. Dat is handig om niet van de pedaal te schuiven (en je te bezeren) wanneer je niet meteen ingeklikt geraakt. Ik heb nu de Sidi Dragon3, die past mij als gegoten en heeft een superstijve zool. Maar die heeft wel een harde gladde carbon onderkant.

Dit waren die Razers, zagen er wel vet uit.

Comment

Working...
                                          X