Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Een (ex-)forumlid op de voorgrond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Een (ex-)forumlid op de voorgrond.
      Had hij geen Noble?
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Had hij geen Noble?
        Inderdaad.

Comment

• Vorig jaar bij het begin van het seizoen was die hier nog of is het al langer geleden.
          Tijd gaat snel hé.
          Wie was die andere renner die hier ook zat?
          den borre

Int3x0r

Comment

• Laatste post dateert van 2011, in 2015 nog eens online geweest.

Gregory Joseph hing hier vroeger ook rond. Maar die is mee naar het 'andere forum' gegaan, denk ik. Tim Wellens hangt hier nog rond, maar post niet veel.

Comment

• Tijd gaat dus snel.
              Herinner mij dat je hem proficiat wenste met zijn seizoensstart.

Sent from my Apple muziekdoos.
              den borre

Int3x0r

Comment

• als er liefhebbers zijn om een ritje te doen met Fabian Cancellara in sunny California : er zijn nog enkele plaatsjes:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                  ik heb een vraagje: weet er hier pertoeval iemand ongeveer hoe snel (gemiddeld) de 'jongeren' van 14jaar rijden in koersen dat die rijden?

Ik heb vroeger nog bij de nieuwelingen gefietst en dat hangt natuurlijk serieus af van het parcours, het wedstrijdverloop en de bezetting. Even uitgaande van het vlakke heb ik wedstrijden gehad waar 12 renners aan de start stonden en we op knollenwegen met veel wind amper 35 gemiddeld reden en heb wedstrijden gehad waar we op een rechttoe, rechtaan peloton van 100 renners 42 km/h gemiddeld reden. In de krant staan de uitslagen en de gemiddelden staan erbij of je kunt ze uitrekenen. De nieuwelingen is ook een hele mooie periode om te beginnen met koersen.

Het gemiddelde van profs is vaak relatief laag, omdat ze heel rustig beginnen. Bij de nieuwelingen is het meestal direct vanuit de start vol gas. Het peloton is ook veel slechter georganiseerd. In een profkoers laten ze vaak een groepje rijden om dan juist op tijd georganiseerd jacht te maken. Bij de profs ligt de snelheid op het einde veel en veel hoger dan in het begin, bij de nieuwelingen is dat vaak omgekeerd.

Die organisatie ontbreekt bij nieuwelingen volkomen. Vaak is het maar 'n beetje achter alles en iedereen rijden en soms rijdt er zomaar een groepje weg en zie je die nooit meer terug. Met regelmatige training - en als 14-jarige kun je daar best genoeg tijd voor hebben - is het goed te doen. Ook al ben je geen supertalent, als je in de groep uit de wint rijdt, rijd je je koersen wel uit. Als je gericht traint en/of talent hebt, is het nu ook weer niet zo heel moeilijk om mee te doen aan het spel.

Het is wel serieus trainen en het beste doe je dat m.i. onder begeleiding. Goede begeleiding. Je ziet onder jongeren veel coureurs overtraind raken. Je hebt er ook het meeste plezier aan als je 'n beetje mee kunt doen. Ik heb jaren met veel plezier gereden en denk er nog vaak met een goed gevoel aan terug. De junioren vond ik de leukste tijd. Probeer ook bij een groepje aan te sluiten. Samen trainen is leuker dan alleen trainen. Ik was geen echt trainingsbeest. Ik vond vooral wedstrijden rijden leuk, trainen niet. In een groep heb je natuurlijk wel zo wat kilometers weggetrapt.

Als tweedejaars belofte ben ik gestopt. Eerstejaars belofte ging het nog redelijk goed, de meeste koersen reed ik uit in het peloton, kon af en toe aanvallen en in kleinere klassiekers reed ik ook mee. Ik was na de junioren juist overgestapt naar een ambitieuze ploeg, maar die ploeg bleek in april al een grote zeepbel te zijn. Geld op, beloofde vergoedingen werden niet betaald, beloofde programma werd niet meer gereden, beloofde koersfiets kwam niet (niet zo'n ramp, want ik had een betere). Toen individueel een kermiskoersprogramma afgewerkt. Vergis je niet, daar zitten best leuke koersen tussen en daar rijden goede renners rond. Er rijden soms renners van betere ploegen mee en de echte toppers uit de kermiscoureurs staan in die koersen ook wel hun mannetje tegen de toppers of zelfs tegen de wat mindere profs. Zo'n Patrick Cocquyt won destijds bijvoorbeeld nog weleens van renners als Nico Eeckhout en zo.

In de zomer vier keer hard gevallen in hele korte tijd en een tijd uit de roulatie geweest. Ik kon toen niet trainen, maar natuurlijk wel uitgaan en dergelijke. Kortom: waar ik voorheen vooral bezig was met fietsen, was ik nu vooral bezig met andere dingen. Ook werken. Gevolg: minder trainingskilometers en ook de kwaliteit van de trainingskilometers nam af. Gevolg daar weer van was dat ik er in de voorjaarswedstrijden afwaaide. Veel wedstrijden in het voorjaar is volle bak starten, de boel op de kant zetten en daarna kijken wie er nog mee zijn. Op smalle wegen en met toen vaak 200 of zelfs meer coureurs aan de start, betekende dat dat er de eerste tien kilometer al minimaal 100 man afwaaide. Daar zat ik door gebrekkige vorm dan bij. Een wedstrijd was dan vaak al na 15 kilometer afgelopen. Toen was de lol er snel vanaf eigenlijk. Ook zag je links en rechts ook wel doping. In combinatie met minder tijd om te trainen, minder motivatie en andere bezigheden ging het koersen toen als 'n nachtkaars uit.

Een paar jaar laten nog 'n paar keer wezen fietsen, maar dan merk je dat het moeizaam gaat als je heel lang niet meer geweest bent. Afgelopen jaar ben ik begonnen met te mountainbike op BLOSO-parcoursen in de buurt. Ik vind het nog weleens jammer dat ik ben gestopt destijds, maar aan de andere kant... er gaat heel veel tijd in zitten, het is geen goedkope hobby en het is niet iets wat je er zomaar even bij doet.
                  Last edited by ; 15/04/2016, 16:58.

Comment

• Het vraagt ook nogal wat van je ouders natuurlijk. Ze zullen materiaal moeten kopen en ook de wedstrijden zijn niet altijd bij de deur. Met 2 a 3 wedstrijden in de week (ook in Nederland want in België mag je er maar 2 per week rijden als nieuweling / junior) heb je het dan toch over zo'n 600 kilometer of meer extra dat ze moeten rijden en bv. een woensdagavond + beide weekenddagen van 10.00 tot 19:00 dat ze kwijt zijn. Op woensdagavond in Hasselt of zo, reden er ook wel jongens uit Wallonië, Antwerpen of zelfs van Nederland van boven de rivieren rond.

Comment

• Iemand ervaring met Pearl izumi maatvoering?
                      Ik heb Bij Santini en Castelli een L qua broek. Ik ben 1m78 en weeg 80-82 kg.
                      Ik kom met de maten bij Pearl ook uit bij L, maar lees overal dat ze ruim vallen.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik heb daar broeken van maar heb nog niet op de maten gelet.
                        Volgens mij zijn de etiketten er zelf uit.
                        Zal morgen eens kijken.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Gisteren nog eens 50 km gaan fietsen, heeft deugd gedaan. Wel niet veel volk op de baan gezien, twas rustig langs Passendale/Ieper.
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Die cheape plooifietsen uit Decathlon, is dat iets?
                            Zou maar voor occasioneel gebruik zijn..
                            Of toch een afrader?
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Welke bedoel je?

Comment

• de goedkoopste (170) of eventueel die van 230 mag ook nog als die beduidend beter zou zijn in iets
                                Denk die een 10à15 tal keer/jaar te gebruiken voor een paar km, niet veel meer
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Die cheape plooifietsen uit Decathlon, is dat iets?
                                  Zou maar voor occasioneel gebruik zijn..
                                  Of toch een afrader?
                                  Om eerlijk te zijn, neen, ik heb die 740 gehad, toen kostte die nog 699euro. Is tig keer hersteld geweest, 3keer geruild voor een nieuwe en moment je de nieuwe ontving mankeerde er al weer wat aan. LED verlichting is een ramp, spaken braken of waren gebroken bij levering, zadelpen plooide, kabel van plooimechanisme brak in frame, remmen verloren hun afstelling na plooien en herplooien. En fietsten echt wel zwaar. De mijne had 7versnellingen (op de naaf), de eerste 4 trok je wheelies mee moment je beetje kracht gaf en dan de 5 en 6 had je zo een beetje het gevoel dat je als daffyduck op een fiets zat, versnelling 7 was dan met de minste wind te zwaar. Ook zijn die nog vrij lomp, mijne woog 13kg dacht ik, om op de trein te dragen en trap op of af, is dat toch wel een gewicht.

Ik ben blij dat ze hem uiteindelijk terug betaald hebben en ik naar een alternatief opzoek kon.

En als vervanging heb ik enkele keren zo'n 320 gehad. Levensgevaarlijk, die hebben geen remmen en in bochten moest je echt wel opletten met dat fietsje. Ook de pedalen (zelfde op alle modellen) zijn helemaal in kunststof en die assen breken heel snel, op een bepaald moment steek je en blokkeert de trapper en krijg je een vies duwke.
                                  Ook kun je hiermee niet terecht in het atelier in de winkel, ze hebben nooit stukken en sturen hem dus altijd op. Gemakkelijk 3weken zonder dan.
                                  Last edited by ; 14/06/2016, 17:54.

Comment

de goedkoopste (170) of eventueel die van 230 mag ook nog als die beduidend beter zou zijn in iets
                                    Denk die een 10à15 tal keer/jaar te gebruiken voor een paar km, niet veel meer
                                    Test ze vooral eens uit in en buiten de winkel, op verzoek mag je er ook mee op de parking rijden, doe dat vooral eens. Want binnen op die gepolierde beton gaat dat nog, maar buiten met wind is al heel iets anders. Hoe groot ben je? Let ook op je gewicht.

Comment

• Ai, toch maar niet doen dus.
                                      Bedankt voor de info!
                                      Zal het maar bij openbaar vervoer houden wanneer ik aan de stadsrand parkeer
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Gewicht zal het probleem niet zijn, ik weeg nog geen 70kg
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Gewicht zal het probleem niet zijn, ik weeg nog geen 70kg
                                          Welja, ik zet geladen (dus gekleed en met rugzak met materiaal voor werk in) ook nog 20kg onder toegestane gewicht, maar toch begaf alles het constant.

Comment

Working...
                                          X