Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mooie fiets, Hayes!

Comment

• Zonnebloemveld op 31 oktober in het pajottenland

Comment

• En de bloemen zijn allemaal op uw fiets gericht, dat zegt genoeg!

Comment

• Enkele dagen op vakantie geweest in Nederland. Lekker mtb toertje gedaan in de bossen.
          Ik merk wel dat je met een crossfiets hier en daar wat beperkter bent, zeker in de single track stukjes met snelle,korte bochtjes en het mulle zand. Maar in het algemeen heel tevreden.
          De zitpositie is een stuk relaxter, meer rechtop dat de racefiets. Ook voor woon-werk lijkt me dit ontspannen. Het comfort op slechte fietspaden ook een stuk beter.
          Wel moet ik nog wat zoeken naar bandenspanning off-road.

Sebiet nog eens op de fiets springen
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Het is schoon nu in de bossen.

Comment

• Zalig!

Comment

• Domme vraag misschien.
                Bandjes die ik op het oog heb hebben een max. belasting van 60kg.
                Ok, da's per band dus. Dus 120 kg.

Nu weeg ik (op dit moment) 80-81 kg. Volle rugzak weegt dikwijls een kleine 10 denk ik. Fiets zelf ook een 10. Daarnaast ipod, gsm, twee bidons,...
                Dan zit ik snel aan 100-105 kg. Is dat nipt?

Gaat over cyclocross bandjes dus.

Comment

• Nee hoor, gewoon doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Zalig!

Hij doet hier nu nog geen echt zotte dingen.
                    Maar ik heb bij veel van die stuntfilmpjes altijd een zekere reserve.

Ashton ook altijd leuk gevonden, maar altijd gedacht: "Dat moet ooit echt fout lopen". And it did.
                    Niet dat dat alle fun moet/mag bederven, maar toch...

Comment

• Nat ritje met de Slate vandaag....

Comment

• Blijf het een zalig kleur vinden. Het weer stelt een fietser echt op de proef dezer dagen. Hou dan meer van de droge winterkou dan dit winderig nat weer.

Ben deze week twee keer zeiknat thuisgekomen. In combinatie met de wind en de koude raak je snel echt verkleumd.
                        Zal toch eens moeten kijken voor een dun simpel regenjackje. Nu heb ik wel een wintervest maar na vele keren wassen laat die na 10-20 minuten alle regen door. Al heb ik een hekel aan het flapperen van zo'n dingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Blijf het een zalig kleur vinden. Het weer stelt een fietser echt op de proef dezer dagen. Hou dan meer van de droge winterkou dan dit winderig nat weer.

Ben deze week twee keer zeiknat thuisgekomen. In combinatie met de wind en de koude raak je snel echt verkleumd.
                          Zal toch eens moeten kijken voor een dun simpel regenjackje. Nu heb ik wel een wintervest maar na vele keren wassen laat die na 10-20 minuten alle regen door. Al heb ik een hekel aan het flapperen van zo'n dingen.
                          Ik heb zo'n spannend regenvestje zonder mouwen. Wappert niet, en nat aan de armen vind ik niet zo erg.

En dat kleurtje, de kleurtjes zijn helemaal terug in fietsland, voor mij hadden ze nooit weg hoeven te zijn.

Comment

• Hm. 't Is inderdaad vooral je body die je droog wil houden.
                            Ga die vestjes eens checken.

Daarnet vettig en prettig toertje gedaan.
                            Het achterbandje heeft echt wel z'n tijd gehad. Ik merk wel dat ik zelfs met dit profiel (of het gebrek eraan) door lichte modder kan rijden als er harde ondergrond onder zit.
                            Nieuwe bandjes zijn onderweg.

Comment

• Langs de ijzer?
                              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                Langs de ijzer?
                                Ik denk met vrij grote zekerheid wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  ik vandaag ook wat lichte regen gehad. maar met de korte broek en Tshirt toch niet nat geworden.
                                  enkel goed bezweet.

t zou eens goed moeten regenen zodat ik de fiets eens goed kan testen .
                                  voor wie door weer en wind woon-werk verkeer doet, moet toch eens goed nadenken over een velomobiel. geen last van wind, geen last van regen, lekker makkelijk toekomen op het werk.

vandaag een oude volvo break die me claxonerend voorbij stak, en zijn duim omhoog stak
                                  Last edited by andydv; 14/11/2016, 20:42.

Comment

• Andy, ik heb ook een collega die met een velomobiel komt werken. Hij heeft wel het geluk dat hij haast enkel jaagpad moet doen. En dan is een velomobiel ideaal. Spijtig genoeg rijden de meeste mensen wat meer 'geaccidenteerde' trajecten, en dan is zo'n ding echt niet praktisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                      Langs de ijzer?
                                      Very close.
                                      Is eigenlijk het Ieperlee kanaal. Maar dat kanaal mondt wel uit in de IJzer. Deze foto is daar niet ver van getrokken.
                                      Zowat de helft van m'n ritjes pak ik wel een stuk IJzer mee. Is van bij mij thuis nog geen 3km naar De IJzer.
                                      Je komt er altijd veel fietsers tegen. Rustig rijden en mooi rondkijken. Langs het kanaal is het wel iets rustiger.

Dit is de IJzer, iets bredere weg. Langs kanaal is het een jaagpad.

Comment

• ik heb niks jaagpad, maar heb wel wat schone trajecten uitgezocht.
                                        als ik oprijd neem ik de baan naar waregem, dan de ring rond waregem (fietspad gescheiden van de weg), daarna ga ik smalle veldbanen door tot ik aan het industrieterrein van deinze uit kom. ik moet wel wat grote banen kruisen, maar haast allen met lichten.
                                        daarna kom ik op een grote nationale weg met een apart fietspad om de E17 over te gaan en daarna neem ik de grote baan van nazareth-eke zo de N60 kruisen naar het werk.
                                        smorgens tussen 5h30 en 6h45 valt dat allemaal goed mee, alleen savonds om 16H is dat industriepark levensgevaarlijk. daarom rijd ik savonds langs veldwegen door lozer, ouwegem, kruishoutem om daar dan de grote kronkelbaan (70km/h baan) naar waregem te vliegen.
                                        de ring rond waregem is wel oppassen vooral door mensen die hun kinderen op school afhalen en zonder kijken de fietspaden over rijden..

smorgens langs kruishoutem rijden is dan weer gevaarlijk omdat ik 2-3km moet klimmen op een kronkelweg met grote bomen en weinig verlichting (autos zien me niet tijdig).
                                        60km/dag rijd ik zo, en maandelijks tussen 1000-1200km.

door centrum brussel zou ik daar ook niet mee willen rijden, nogthans ken ik er een paar die het toch doen (velombiel is niet zo handig als je telkens moet optrekken aan een rood licht).
                                        sinds de aankoop van mijn alleweder, me nog geen minuut beklaagd. de overige fietsen zijn niet eens meer buitengekomen en de koersfiets heb ik al verkocht. ik had al een collega die met zoiets reed, maar ik vond het toen maar niks (tot ik er zelf mee begon te rijden)

zijn fietsje heeft er al 60 000km op zitten nu
                                        Last edited by andydv; 14/11/2016, 21:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                          ik vandaag ook wat lichte regen gehad. maar met de korte broek en Tshirt toch niet nat geworden.
                                          enkel goed bezweet.

t zou eens goed moeten regenen zodat ik de fiets eens goed kan testen .
                                          voor wie door weer en wind woon-werk verkeer doet, moet toch eens goed nadenken over een velomobiel. geen last van wind, geen last van regen, lekker makkelijk toekomen op het werk.

vandaag een oude volvo break die me claxonerend voorbij stak, en zijn duim omhoog stak
                                          Goh. ergens snap ik het praktische aspect wel. Het combineert enkele voordelen van auto's met die van fietsen.
                                          Maar een deel van de charme van fietsen is ook blootgesteld zijn aan weer, wind, geuren, geluiden,...

Morgenochtend weer op de fiets in het halfduister, tranende ogen door de koude wind, foefelen met overschoenen, muts, fietsbril,...
                                          En daarbovenop vernomen dat onze fietsvergoeding met 25% stijgt. Mocht ook wel, ze kwamen serieus achter.

Comment

Working...
                                          X