Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
    Bwa, voor zen geld mag het best veel verschil uitmaken hé? Niet?

Ik weet nu niet de preciese prijs van die velgjes maar goedkoop zal het niet geweest zijn hé.

Er zijn winkels die Ksyrium Elites verkopen voor 300 €. De adviesprijs zal wel een goeie 100 € hoger liggen. Goedkoop is dat niet, maar duur is het zeker ook niet.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
      Licht, lichter lichtst?

Aangezien de wielen bij jou toch al zoveel in gewicht uitmaken.

Als je lichte wielen wil, moet je geen Ksyrium Elites in huis halen hoor. Voor hetzelfde geld kan je nog lichter krijgen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Beste Z4 M , carbon frames zijn niet altijd lichter dan alu frames, met licht heeft het dus niets te maken.
        Ik verkies liever een licht kwaliteitsframe uit alu dan zo'n goedkoop carbonmassaproduct uit China dat niet lichter is dan het mijne.

Damn right. Veel pseudokenners kopen een hoop relatief goedkope carbon onderdelen voor hun fiets omdat ze denken dat het lichter en sterker is. Ik lach daar eens goed mee, want deftig materiaal in aluminium is niet alleen lichter, maar niet zelden ook sterker.
        Er zijn trouwens onderdelen die ik nooit in carbon zou willen. Anderzijds moet ik ook niet weten van extreem lichte onderdelen, of ze nu uit aluminium of carbon zijn gemaakt. Veel (domme) mensen geloven nog steeds dat iets wat duur is ook sterk is. Compleet belachelijk.
        Ikzelf ben bereid om te betalen voor goed materiaal, maar je moet dom zijn om alles tegen adviesprijs te kopen. Gewicht is voor mij trouwens minder belangrijk dan kwaliteit. Voor de prijs die mijn fietsje (mijn meest recente koersfiets) waard is, had ik gemakkelijk een veel lichter exemplaar kunnen kopen. Vooral mijn frame is relatief zwaar voor zijn prijs, maar er valt dan ookniets op aan te merken.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Er zijn winkels die Ksyrium Elites verkopen voor 300 €. De adviesprijs zal wel een goeie 100 € hoger liggen. Goedkoop is dat niet, maar duur is het zeker ook niet.
          De adviesprijs voor de Elite (model 2007) is 525 euro voor de Benelux.
          Ik heb 399 euro betaald bij Van Eyck, persoonlijk nergens goedkoper gevonden.

Kan je mij eens vertellen waar je ze voor 300 euro kan krijgen?

Comment

Als je lichte wielen wil, moet je geen Ksyrium Elites in huis halen hoor. Voor hetzelfde geld kan je nog lichter krijgen.
            Ik ben tevreden over Mavic, 'k heb er altijd al mee gereden.
            'k Vind de Elite ook mooier dan de andere wielen van dezelfde prijsklasse die momenteel op de markt zijn.

Je hebt voor dezelfde prijs ongetwijfeld nog lichtere wielen, maar dat interesseert me eigenlijk niet echt.

Comment

De adviesprijs voor de Elite (model 2007) is 525 euro voor de Benelux.
              Ik heb 399 euro betaald bij Van Eyck, persoonlijk nergens goedkoper gevonden.

Kan je mij eens vertellen waar je ze voor 300 euro kan krijgen?

In ons land is Van Eyck algemeen genomen de goedkoopste, dat klopt, maar in het buitenland vind je dikwijls nog goedkoper.
              Op www.s-tec-sports.de staan de Ksyriums 299 €. Je moet er wel nog 15 € verzending bij rekenen, geloof ik.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ben tevreden over Mavic, 'k heb er altijd al mee gereden.
                'k Vind de Elite ook mooier dan de andere wielen van dezelfde prijsklasse die momenteel op de markt zijn.

Je hebt voor dezelfde prijs ongetwijfeld nog lichtere wielen, maar dat interesseert me eigenlijk niet echt.

Mavic is goed, doch met de eerste versies van de Ksyrium Elite zijn er veel problemen geweest. Nu zouden die moeten over zijn.
                Dat je nog lichtere wielen hebt voor die prijs, was eigenlijk niet naar jou bedoeld. Zoals reeds gezegd vind ik gewicht ook van ondergeschikt belang. Door jaren met gewichten te trainen, weeg ik nu toch zo'n 84 kg bij 1m80, dus het lichtste moet ik niet kiezen als ik betrouwbaar materiaal wil.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

In ons land is Van Eyck algemeen genomen de goedkoopste, dat klopt, maar in het buitenland vind je dikwijls nog goedkoper.
                  Op www.s-tec-sports.de staan de Ksyriums 299 €. Je moet er wel nog 15 € verzending bij rekenen, geloof ik.
                  € 299,- voor een setje 2006 wielen, geen 2007 model hé.

Comment

€ 299,- voor een setje 2006 wielen, geen 2007 model hé.
                    Idd, vergeten bij vermelden. Wat is het verschil eigenlijk? Het model 2006 is in ieder geval vrij van problemen en het nieuwe model zal niet noemenswaardig meer waard zijn dan het oude.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Mavic is goed, doch met de eerste versies van de Ksyrium Elite zijn er veel problemen geweest. Nu zouden die moeten over zijn.
                      Dat je nog lichtere wielen hebt voor die prijs, was eigenlijk niet naar jou bedoeld. Zoals reeds gezegd vind ik gewicht ook van ondergeschikt belang. Door jaren met gewichten te trainen, weeg ik nu toch zo'n 84 kg bij 1m80, dus het lichtste moet ik niet kiezen als ik betrouwbaar materiaal wil.
                      Die problemen zouden er nu uit moeten zijn, de toekomst zal het uitwijzen.
                      Als je meer dan 90 kg. weegt worden de Elites wel afgeraden. Mijn wintergewicht van 78 kg zit daar nog ruimschoots onder, dus geen probleem.

Comment

Idd, vergeten bij vermelden. Wat is het verschil eigenlijk? Het model 2006 is in ieder geval vrij van problemen en het nieuwe model zal niet noemenswaardig meer waard zijn dan het oude.
                        Wat de verschillen net allemaal zijn weet ik niet, maar er zijn wel verschillen.
                        Ze zijn nu vooral geïnspireerd op de Ksyrium ES wielen.

Lees: http://www.mavic.com/ewb_pages/p/pro...ute&annee=2007

Comment

Die problemen zouden er nu uit moeten zijn, de toekomst zal het uitwijzen.
                          Als je meer dan 90 kg. weegt worden de Elites wel afgeraden. Mijn wintergewicht van 78 kg zit daar nog ruimschoots onder, dus geen probleem.
                          Ik heb er zelf ook al aan gedacht Elites te kopen, maar omdat die wielen minder stijf zijn bij iemand van mijn gewicht, twijfel ik persoonlijk toch om een meer traditioneel setje te kopen. Ik heb een leuk setje met Hügi-naven en -velgen gezien. Alleen vind ik weinig info over die velg (R 1.1).
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb er zelf ook al aan gedacht Elites te kopen, maar omdat die wielen minder stijf zijn bij iemand van mijn gewicht, twijfel ik persoonlijk toch om een meer traditioneel setje te kopen. Ik heb een leuk setje met Hügi-naven en -velgen gezien. Alleen vind ik weinig info over die velg (R 1.1).
                            Kijk hier eens, Hügi is van DT Swiss.
                            Die R 1.1 van u staat er wel niet tussen.

Comment

Kijk hier eens, Hügi is van DT Swiss.
                              Die R 1.1 van u staat er wel niet tussen.

http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseaction=wheels.bike

Ik weet dat het van DT is. Ik zocht eerst op "DT R 1.1".
                              Het betreft trouwens wel degelijk velgen, geen complete wielen.
                              Check: http://www.dtswiss.com/index.asp?fus...ikedetail&id=8

Ik overweeg een setje via bovenvernoemde Duitse onlinewinkel. De naven zijn DT 240's. De spaken zijn uiteraard ook DT's. Ze staan te koop voor 249 € en kosten normaal blijkbaar meer dan Ksyrium Elites. Het betreft ook wel een model van vorig jaar, maar toch.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik weet dat het van DT is. Ik zocht eerst op "DT R 1.1".
                                Het betreft trouwens wel degelijk velgen, geen complete wielen.
                                Check: http://www.dtswiss.com/index.asp?fus...ikedetail&id=8

Ik overweeg een setje via bovenvernoemde Duitse onlinewinkel. De naven zijn DT 240's. De spaken zijn uiteraard ook DT's. Ze staan te koop voor 249 € en kosten normaal blijkbaar meer dan Ksyrium Elites. Het betreft ook wel een model van vorig jaar, maar toch.
                                Zien er mooie velgjes uit, zou ik ook nog wel durven kopen.
                                Toch vind ik persoonlijk op puur esthetisch vlak de Ksyriumlijn onklopbaar.
                                Kwalitatief zullen ze wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten, een DT is natuurlijk wel wat exclusiever en dat is dan ook weer meegenomen.

Enfin, je hebt nu toch wat meer info i.v.m. uw R 1.1 velg.

Comment

Zien er mooie velgjes uit, zou ik ook nog wel durven kopen.
                                  Toch vind ik persoonlijk op puur esthetisch vlak de Ksyriumlijn onklopbaar.
                                  Kwalitatief zullen ze wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten, een DT is natuurlijk wel wat exclusiever en dat is dan ook weer meegenomen.

Enfin, je hebt nu toch wat meer info i.v.m. uw R 1.1 velg.

Ik vind de Ksyriums ook mooi, doch SL's zou ik niet snel kopen, want ik heb niet zo'n groot vertrouwen in de aluminium spaken ervan. Voor iemand die 70 kg weegt, kan dat allemaal geen kwaad, maar als je stevig materiaal wil ... Je moet er dan ook nog rekening mee houden dat je op gewoon tempo verder rijden mag vergeten als je bij een Ksyrium-wiel een spaak breekt. Nog een nadeel: al te dikwijls moet je je wiel laten opsturen als je er een probleem mee hebt. Dan ben je het dus makkelijk een paar weken kwijt. Ten slotte heb ik al gehoord dat Ksyriums redelijk slap zijn, hoewel dat bij de nieuwe versie wellicht wel zal verbeterd zijn.

Die DT-wielen zijn een echt koopje, dus mogelijks haal ik die in huis. Een maat van me wil trouwens zo'n setje voor zijn MTB, dus dan kunnen we de verzendkosten nog delen ook.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik vind de Ksyriums ook mooi, doch SL's zou ik niet snel kopen, want ik heb niet zo'n groot vertrouwen in de aluminium spaken ervan. Voor iemand die 70 kg weegt, kan dat allemaal geen kwaad, maar als je stevig materiaal wil ... Je moet er dan ook nog rekening mee houden dat je op gewoon tempo verder rijden mag vergeten als je bij een Ksyrium-wiel een spaak breekt. Nog een nadeel: al te dikwijls moet je je wiel laten opsturen als je er een probleem mee hebt. Dan ben je het dus makkelijk een paar weken kwijt. Ten slotte heb ik al gehoord dat Ksyriums redelijk slap zijn, hoewel dat bij de nieuwe versie wellicht wel zal verbeterd zijn.

Die DT-wielen zijn een echt koopje, dus mogelijks haal ik die in huis. Een maat van me wil trouwens zo'n setje voor zijn MTB, dus dan kunnen we de verzendkosten nog delen ook.
                                    Tsja... dat van die spaken breken en niet verder kunnen rijden klopt wel een beetje, hoe minder spaken je in je wiel hebt steken hoe groter de slag kan zijn bij een breuk, maar dat als reden aanhalen om een bepaalde wielset niet aan te schaffen vind ik wat vergezocht.

En als er iets mis is met het wiel, moet het inderdaad opgestuurd worden, maar dat probleem heb je ook bij een DT velg die bijvoorbeeld zou scheuren hé.
                                    En slap, mijn Equipes voelden niet slapper aan dan een conventioneel gespaakt wiel. Ik heb nu de Elites ook al getest en hier voel ik ook geen verschil met de Equipes qua stijfheid.
                                    Wel heb ik een kameraad die met Ksyrium SL's rijdt en die had in het begin wel problemen met de velg (achteraan) die scheurde ter hoogte van de spaaknippels. Wel alles in garantie vervangen geweest maar hij was wel z'n wiel een tijd kwijt, nu heeft 'ie geen problemen meer, ze hadden bij Mavic blijkbaar maatregelen genomen en de kinderziektes bij hun SL's weggehaald.
                                    SL's zijn natuurlijk echt wel lichtgewichten, en bijna alles wat licht is, is ook fragiel natuurlijk.

Enfin, ik denk dat de Elite nog het perfecte compromis vormt tussen relatief weinig gewicht en stevigheid.
                                    Alleen de toekomst zal het echter kunnen bevestigen.

Comment

Tsja... dat van die spaken breken en niet verder kunnen rijden klopt wel een beetje, hoe minder spaken je in je wiel hebt steken hoe groter de slag kan zijn bij een breuk, maar dat als reden aanhalen om een bepaalde wielset niet aan te schaffen vind ik wat vergezocht.

En als er iets mis is met het wiel, moet het inderdaad opgestuurd worden, maar dat probleem heb je ook bij een DT velg die bijvoorbeeld zou scheuren hé.
                                      En slap, mijn Equipes voelden niet slapper aan dan een conventioneel gespaakt wiel. Ik heb nu de Elites ook al getest en hier voel ik ook geen verschil met de Equipes qua stijfheid.
                                      Wel heb ik een kameraad die met Ksyrium SL's rijdt en die had in het begin wel problemen met de velg (achteraan) die scheurde ter hoogte van de spaaknippels. Wel alles in garantie vervangen geweest maar hij was wel z'n wiel een tijd kwijt, nu heeft 'ie geen problemen meer, ze hadden bij Mavic blijkbaar maatregelen genomen en de kinderziektes bij hun SL's weggehaald.
                                      SL's zijn natuurlijk echt wel lichtgewichten, en bijna alles wat licht is, is ook fragiel natuurlijk.

Enfin, ik denk dat de Elite nog het perfecte compromis vormt tussen relatief weinig gewicht en stevigheid.
                                      Alleen de toekomst zal het echter kunnen bevestigen.

Ik zeg nergens dat Mavic geen goeie service verleent, enkel dat je de wielen toch een tijdje kwijt bent.
                                      Het setje dat ik op het oog heb is een "handgespaakt" setje, dus als er een spaak breekt, kan je die zelf vervangen of laten vervangen. Je hoeft het betreffende wiel helemaal niet op te sturen.
                                      De Elites lijken mij ook het beste compromis te bieden onder de Ksyriums. Ach, in feite is er helemaal niets mis met dat setje hoor, en ik heb twee koersfietsen (+ een MTB) en ook in elke fiets een paar wielen (zelfs nog een extra setje voor de MTB en nog twee oudere koerswielen met 9 speed-naven), dus voor mij maakt het niet zo veel uit of ik de wielen bij breuk nu al dan niet een paar weken kwij zou zijn.
                                      In feite heb ik altijd gezegd dat ik handgespaakte wielen wou, maar sinds een jaartje, begon ik toch met het idee te spelen deze keer Ksyriums te kopen, maar als dat DT-setje deftig is, koop ik dat wel. De spaken daarvan zijn immers ook op spanning gemeten, wat toch een verschil is met een handgespaakt setje dat in elkaar gezet is door de fietsenmaker van om de hoek. Het op gelijke spanning brengen van de spaken is immers het grootste probleem. Meestal doet een fietsenmaker dat op het gevoel, niet met een meter. Bovendien zoek je best iemand met veel ervaring als je een setje met de hand wil laten spaken.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zeg nergens dat Mavic geen goeie service verleent, enkel dat je de wielen toch een tijdje kwijt bent.
                                        Ik zeg ook nergens dat ze een slechte service geven hé.
                                        Wat ik zeg is, als je bijvoorbeeld een gebroken velg hebt, wel een breuk die er is gekomen door een fabricagefout btw, dat je zowel bij Mavic als bij DT de velg dient op te sturen. Daar zit dus geen verschil op.

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Het setje dat ik op het oog heb is een "handgespaakt" setje, dus als er een spaak breekt, kan je die zelf vervangen of laten vervangen. Je hoeft het betreffende wiel helemaal niet op te sturen.
                                        Bij een spaak die stukgaat bij een Ksyrium hoef je het wiel ook niet op te sturen hé, die kan je zelfs zelf vervangen met de bijgeleverde tool.

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        De Elites lijken mij ook het beste compromis te bieden onder de Ksyriums. Ach, in feite is er helemaal niets mis met dat setje hoor, en ik heb twee koersfietsen (+ een MTB) en ook in elke fiets een paar wielen (zelfs nog een extra setje voor de MTB en nog twee oudere koerswielen met 9 speed-naven), dus voor mij maakt het niet zo veel uit of ik de wielen bij breuk nu al dan niet een paar weken kwij zou zijn.
                                        In feite heb ik altijd gezegd dat ik handgespaakte wielen wou, maar sinds een jaartje, begon ik toch met het idee te spelen deze keer Ksyriums te kopen, maar als dat DT-setje deftig is, koop ik dat wel. De spaken daarvan zijn immers ook op spanning gemeten, wat toch een verschil is met een handgespaakt setje dat in elkaar gezet is door de fietsenmaker van om de hoek. Het op gelijke spanning brengen van de spaken is immers het grootste probleem. Meestal doet een fietsenmaker dat op het gevoel, niet met een meter. Bovendien zoek je best iemand met veel ervaring als je een setje met de hand wil laten spaken.
                                        Elite kopen!!

Comment

Bij een spaak die stukgaat bij een Ksyrium hoef je het wiel ook niet op te sturen hé, die kan je zelfs zelf vervangen met de bijgeleverde tool.

Elite kopen!!

Dat van die tool, wist ik niet. Tiens, vroeger moesten die wielen bij spaakbreuk altijd opgestuurd worden en vorig jaar was er iemand in de club met Ksyrium ES wielen. De eerste of tweede keer dat hij ermee reed, leed hij al spaakbreuk, én mocht hij zijn wielen laten opsturen. Is dat dan anders bij de Elites?

Die DT's zien er even goed uit, en zijn erg mooi koopje. Normaal betaal je voor zo'n setje 400 à 500 € en in Duitsland heb je ze voor amper 250 €.
                                          Ik heb met mijn meest recente koersfietsje in feite al héél veel voordeel genoten. Tot nog toe reed ik met wielen die ik een paar jaar voordien had gekocht voor mijn vorige fiets. Die kon wel nieuwe wielen gebruiken. Nu zou ik die wielen terug in mijn oud fietsje steken en terug prepareren voor 9 speed i.p.v. 10 speed.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X