Gisteren handgespaakte Dt RR511db wieltjes gehaald voor de Slate en vandaag meteen gemonteerd en aan een testrit van 80 km onderworpen. Ze doen het prima en ze zien er best wel mooi uit vind ik. Dik tevreden van het werk van http://www.dforcewheels.be
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
Nice.
Hoeveel ik die lefty's ook zie, ergens in mijn achterhoofd blijf ik denken dat het sebiet zal kraken en je op je bek zal gaan...Niet dat ik je dat toewens uiteraard
Ik was al een tijdje aan het twijfelen om een Mango Point Ar gravelbike te kopen. goedkoop, bombproof, krijgt veel goeie reacties op het net.
Plots zag ik dat ze 25% discount gaven. De twijfel was meteen weg... De Tiagra versie ging zo van 900 naar 670 euro.
Maarrrrr helaas niet meer in mijn maat te krijgen. Nu ben ik dus weer aan het twijfelen. Een nieuwe bike moet ik even niet mee afkomen thuis....
Wel precies een fiets voor mij. No nonsens, prijs kwaliteit en toch mooi. Clean qua look. Mooi...
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Als zo'n Lefty zou kunnen breken, dan was dat bij mij al lang gebeurd op de MTB, daar heeft ie immers al fameus afgezien.
Mooie fiets die Mango met een goede groep op, en je hebt ze ook in echte kleurtjes blijkbaar. Van die mechanische schijfremmen ben ik wel niet meteen fan.
Comment
-
Weet wel dat het bombproof is, maar ergens dringt dat niet door tot in het achterste van hersenen
Ik was aan het twijfelen tussen Tiagra of 105. Maar de Tiagra van nu lijkt me evenwaardig aan de 105 die 8 jaar (of zo) geleden op m'n eerste fiets zat. Op de nieuwste Tiagra kunnen de kabels ook onder het stuurlint door. Dus visueel ook ok.
M'nogen zijn open gegaan door deze winter met de crosser te commuten. Dikke banden, iets lagere druk, iets meer rechtop zitten = veel meer comfort.
Ik besef dat die mechanische schijfremmen een budgetoplossing zijn, maar de mini v-brakes op de crosser zijn ook ver van ideaal.
wordt vervolgd
Comment
-
aan het twijfelen om terug te gaan mtb, en als is het maar voor een jaar.
ik verhuis begin volgend jaar naar west kant van brussel, gene mtb opportuniteiten en heel veel stadskm om ergens te geraken (geen auto), nu vlak bij Zoniewoud waar een groepje expats twee maal wekelijks gaat mtb en, echt 1 km van hier.
na diefstal mtb twee jaar terug gestopt en geen nieuwe gekocht, werkte bijna altijd s avonds dus dat lukte toch niet.
nu overweeg ik weer eentje te kopen om dit jaar nog toch veel te gaan rijden sa avonds. maar omdat het maar voor een jaar is weer een goedkope.
reed met een lapierre raid 529, 29er. instap model maar voldeed prima voor mij.
zoek nu weer zoiets, ondertussen zullen ze wel weer beter zijn, maar weet niet waar te beginnen. zoek iets onder 1000 euro.
advies? :-)
ik ga liefst voor een enkelblad van voor. blijkbaar is dit tot nog toe vooral op iets minder budget modellen voorzien?
Comment
-
Tsja, zoveel keuzes. En slechte MTB's bestaan niet. Een 29'er met enkel blad onder de 1.000 euro ga je niet makkelijk vinden. En 29'ers onder de 1.000 euro zijn gewoon zware dingen, daar kan je niet al te veel eisen aan stellen.
Google wat en vergelijk de gebruikte materialen, zo simpel is het...
Maak kennis met onze trail hardtails - Grand Canyon. Veelzijdige en betrouwbare mountainbikes voor gepassioneerde bikers. Dit is jouw ticket naar avontuur!
enz....
Comment
-
Had dit nog niet gezien maar zou het niet weten ook.
Rond nieuwjaar een test gelezen (fietsboekje) waarin de fietsen uit decathlon er zeer goed uitkwamen in de prijsklasse onder 1000€.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Decathlon is altijd oké.
Super fietsje in 27.5. voor 899 euro. Met Mavic wielen en SRAM 1x11 overbrenging.
Comment
-
Ook in het magazine Cycling.be komen ze er goed uit.
Canyon heeft ook goede fietsen aan betere prijzen maar ik zie graag iets in het echt vooraleer ik koop.den borre
Int3x0r
Comment
-
Jarenlang veel gefietst, maar wegens tijdsgebrek...
Eigenlijk zonde !
Daarom terug aan het uitkijken naar een andere tweewieler.
Maar ik zie eigenlijk... bomen & bos & zo...
Waarom letten bij aankoop racefiets ?
Does & don’ts ?
Alu kader verkiezen boven carbon ?
Budget tot +/- 1700 euro te doen ?
Tweedehands voor dat bedrag of toch voor een nieuwe gaan ?
... ???
Comment
-
Voor 1700 kan je best een mooie fiets vinden.
Ofwel een instap carbon fiets of een hele mooie alu fiets.
Ik zou toch voor een carbon exemplaar gaan met een 105 groep.
Aan jou om te kiezen hoe sportief je wil zitten, maw race of meer endurance gericht.
Misschien wil je wel een gravel racer waarmee je ook licht offroad kan.
Zo veel mogelijkheden :-)
Dit is alvast een mooie deal: http://www.bikelife.be/product/wilier-gtr-105/
Ik fiets ook met Wilier, maar er zijn nog veel mooie deals te doen voor dat bedrag.
Comment
-
Over de rij-eigenschappen kan ik me niet uitspreken, maar ik ben geen fan van de look van beide frames. Indien mogelijk natuurlijk ergens ee proefrit proberen te versieren.
Al heb ik ook een overjaars model gekocht zonder testrit. Nog geen moment spijt van gehad.
De Sensa Giulia G2 wordt overal lovend besproken. En die zou ik persoonlijk zelf zo aanschaffen had ik het geld klaar liggen.
Koop nu de Sensa Giulia G2 Full 105 2017 bij Fietsenwinkel.nl. Service aan huis en 100 dagen bedenktijd. Bestel nu!Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Gisteren trouwens behoorlijk onzacht in aanraking gekomen met een metalen ballustrade.
Ik merkte te laat op dat een fietsbrugje vol rijm lag en naderde de bocht toch tegen 30 per uur. Ik wilde remmen maar de remhandel schoot uit m'n hand. Opnieuw vastgegrepen maar tegen dan moest ik beslissen of ik nog m'n bocht probeerde te halen of gewoon rechtdoor ging. In een fractie besloten om rechtdoor te gaan en zo hard mogelijk te remmen. Gevolg was dat ik toch tegen 20 tegen die ballustrade knalde. Gelukkig niet erover want dan was ik in de vaart beland...
Platte band en toch behoorlijk pijnlijke armen en benen waar ik de ballustrade raakte. Vooral trots gekrenkt ook natuurlijk...
Ik was met de crossfiets en had m'n crosswielen voor baanwielen gewisseld en m'n remmen niet bijgesteld. Gevolg was dat ik niet genoeg aan de handel kan trekken en dus niet erg afremde.
Zal me geen tweede keer overkomen.
Vooral pijnlijke posen vandaag van de klap op te vangenIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Cube, Merckx, Thompson : prijsklasse +/- 2.000 euro, Shimano 105, carbon kader
Trek : prijsklasse +/- 1.800 euro, Shimano 105, alu kader
Bij Merckx is de kader in mijn maat editie 2017 niet leverbaar, editie 2016 evenmin. Indien geen 105 maar Ultegra, dan zou eventueel de prijs bespreekbaar zijn, maar dan blijkt mijn maat evenmin leverbaar in editie 2017 en evenmin in editie 2016. Vond ik opvallend, eerder ging het ook al over een bespreekbare prijs, ook als ik effen sprak over reserve bandjes, drinkbushouder, pomp,…
Uitgezonderd eentje, allemaal zwart, met als enige andere kleur de belettering… Zelfs het stuurlint is zwart…
Schijfremmen ga ik niet nemen, geeft problemen als je ander wielen wil insteken die niet “gebouwd” zijn voor schijfremmen. Lijkt mij trouwens ook wel een beetje d’er over.
Uitzondering bij Thompson waar je tussen een twintigtal kleuren kan kiezen voor zowel het kader, de belettering en de kleuren boven de kader en aan de binnenkant van de vorken.
Vooral bij Merckx & Trek heb ik de indruk dat je – zullen geen slechte fietsen zijn – toch wel wat meer betaalt omwille van de naam. Maar ik ben niet bepaald merkgebonden, dat geld geef ik liever uit aan beter materiaal of zo.
Comment
-
Ik heb een Trek, aluminium met carbon voorvork en volledige 105 groep.
Heel goede fiets hoor.
Gekocht op aanraden van een ex prof waar ik mee samen werk.
Heb ook een volledige carbon Eddy M.
Die is wel minder comfortabel dan de trek.
Aangezien ik niet zoveel meer rijd ga ik de trek verkopen.den borre
Int3x0r
Comment
-
Ja ik weet het.
De andere is met elektronische versnellingen en was een cadeau van mijn vrouw.
Ik ging de Trek gebruiken voor in de winter maar dat is er niet van gekomen.den borre
Int3x0r
Comment
Comment