Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Amai, da's ook al een serieuze afstand voor een 7-jarige!

Dat gaat een tweede Jolien D'Hoore worden peins 'k.

Haar laatste rit was op 2 april.
    Die week is mijn pa gestorven en sindsdien heeft ze niet meer gefietst.
    Nu was het de vtt van zijn club en wilde ze weer rijden.
    Ik neem wel altijd de gps mee voor als ze te moe wordt zodat ik de kortste route kan nemen.
    Dit jaar heeft ze al een goede 420km gereden.
    Het is plezant om samen te rijden in de natuur en veel mensen rijden een stukje met ons mee uit sympathie en om haar aan te moedigen.
    Die aandacht geeft haar vleugels.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Bandje sop de crosser zijn Continental Cyclocross Speed.
      Zocht een bandje dat zowel op asfalt als gravel als lichte bosgrond het doet. Asfalt en gravel zijn getest. Losse bosgrond nog niet.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Vaststelling dit jaar :
        Meer en meer automobilisten die op een kruispunt met hun snuit op het fietspad staan, rijden een stuk achteruit om het fietspad vrij te maken zodat je al wielertoerist kan doorrijden op dat fietspad.
        Op smalle eenvaksbaantjes stoppen automobilisten half op de kant als je vanuit de tegenover gestelde richting af komt, zodat je toch een stevig meter breedte hebt om door te peddelen ipv 20 cm.

Nu nog al die would be-fietspaden eens omtoveren in veilige fietspaden...

Comment

• Ja, er verandert wel iets. In zo'n geval steek ik ook altijd ostentatief m'n handje op. Hoe meer bedankjes ze krijgen, hoe meer ze het zullen herhalen in de toekomst?

Aan de andere kant vorige week weer van de baan gereden door een boerke met een klein pietje die dat compenseert met z'n mega tractor. Geen seconde vertraagt op een smal boerenbaantje. Ik kon niet anders dan het hoge gras inrijden. Als ik dat niet deed, had hij me twee seconden later geramd aan 40 per uur. IK begrijp dat niet. Zonder melodramatisch te zijn, maar da's spelen met iemands leven.

http://www.youtube.com/watch?v=76gGKpH44V0

Comment

• Mij deze week eens een eerste deftige fiets gekocht

Deze avond al eens goed gaan uittesten in de Oostkantons...

Tis wat anders en vermoeiender dan wandelen of met de oldtimer erdoor te rijden

Wat sfeer foto's

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Very nice!
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Mooie foto's. Waar is die tunnel ergens?

Comment

• Tunnel is in Lommersweiler ...

Is een gedeelte van de vehnbahn

Filmpje ...
                  De Vennbahn – vroeger een ijzeren levensader, nu een grensoverschrijdende fietsroute en een toeristisch succesverhaal. De 125 km lange spoorweg van Aken, doo...
                  Benzine

Diesel

Comment

• En het is echt de moeite

Welkom in voor mij het mooiste stukje van ons land .

Vennbahn - Fietspad doorheen de Hoge Venen - Augustus 2015
                    Benzine

Diesel

Comment

• In Japan heeft men een oplossing gevonden voor het teveel aan geparkeerde fietsen in het straatbeeld.Deze ondergrondse silo biedt plaats voor 204 tweewielers.De ECO-Cycle parkeert uw fiets in slechts 13 seconden, je hoeft hem zelfs niet op slot te doen.

Comment

• Cannondale-Drapac ziet sponsor afhaken, renners mogen op zoek naar opties

Comment

• Paar fietsen eens gewassen.

den borre

Int3x0r

Comment

• Mooie collectie!

Comment

• Bijlange niet zoals deze van u

Mijn elektrische en mijn dochter haar schoolfiets zijn voor een volgende keer.
                              den borre

Int3x0r

Comment

• Toch maar eens gps'je aangeschaft.
                                Vanmorgen buienradar gecheckt, geen regen voorspeld. Dus gps getest.
                                Na 10 km stortbuien, donder en bliksem...

Heb een ritje van 50 km laten berekenen met de SURPRISE ME functie. Niet feilloos, maar toch al mooie nieuwe weggetjes gedaan.

Comment

• een hele tijd geleden was hier iemand die experimenteerde met volle rubberen banden, ipv gewone luchtbanden, omwille van zijn frustratie omtrent frequent lekrijden.
                                  ik geloof dat zijn ervaring negatief

recent is er in brussel en andere steden een explosie aan deelfietsen.
                                  niet meer gewoon villo, maar ook free floating shared bikes, meestal van chinese groepen die ze gewoon droppen en rommelfietsen aanbieden (in brussel zelfs zonder versnellingen teriwjl je er veel hellingen hebt)

specifiek 1 van die heeft dus ook volle rubberen banden. moest direct aan die persoon denken.
                                  betwijfel dat dat aangenaam zal rijden op de kasseien, laat staan evenveel grip bied... de band kan immers moeilijk om een object heen plooien.

maar goed! het kan dus wel!

t is deze speler
                                  ​​​​​​http://gobee.bike/

Comment

• Volle banden kunnen zeker. Het nadeel is dat die zwaar en oncomfortabel zijn. Een beetje zoals de runflat banden op bepaalde auto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Toch maar eens gps'je aangeschaft.
                                      Vanmorgen buienradar gecheckt, geen regen voorspeld. Dus gps getest.
                                      Na 10 km stortbuien, donder en bliksem...

Heb een ritje van 50 km laten berekenen met de SURPRISE ME functie. Niet feilloos, maar toch al mooie nieuwe weggetjes gedaan.
                                      Proper gerief!
                                      Ik zit constant te sukkelen met de google maps functie van de smartphone.

Comment

• Hayes, ondertussen al wat meer ervaringen mee? Wat zijn de bevindingen tot nu toe?

Deze week pano gezien waar er drie gezinnen een maand zonder auto moesten leven, de fiets/ autodelen bleek toch het beste, het OV totaal niet zoals gewoonlijk...
                                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Ik ben tevreden van de gps functie. Werkt echt goed. Heel af en toe stuurt hij me een gravelpaadje in, maar dat is te omzeilen door even door te fietsen en dan past hij zich aan. Ook de Surpise me-functie is fijn. Gewoon zeggen hoeveel km je wil fietsen en dan berekent hij 3 verschillende routes.
                                          Batterijduur kon net iets beter. Ik denk dat je er een uur of 6-7 uit haalt, al hangt dat ook af van bv schermhelderheid.
                                          De houder aan de achterzijde is wel afgekraakt, maar dat zou ook door de Hide My Bll houder kunnen komen. Wordt hersteld in garantie.

De Mio heeft er al voor gezorgd dat ik heel wat nieuwe wegen gereden heb.
                                          Vandaag een rit gereden in de Vogezen die ik thuis uitgestippeld had. Dan kan je je op het fietsen concentreren en niet elke 5 km stoppen om de weg te bekijken op de smartphone.

Comment

Working...
                                          X