Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Of voor allebei.
    In mijn geval niet. Nooit zo geweest. Niet met mijn auto's, niet met mijn fietsen en niet met mijn moto's. Altijd gekocht waar ik graag mee of op reed. Enige voorwaarde is geen rood

Maar dat wil niet zeggen dat ik dan iets lelijks zou kopen. Mijne LBS doet bv Merida. Mijne racefiets is ne goedkope Merida (jawel, goedkoop omdat deze vooral dient voor op den tacx en als ik eens geen zin heb in kuisen) en vind het een zeer knap kader. Als ge dan naar de MTB's gaat kijken van Merida, dan zijn de HT's ook nog knap. Maar de FS modellen lijken wel kaders die ze na 10 jaar nog eens ergens achterin hebben gevonden. Totaal niet mee met het design van nu. Dus mijne volgende MTB zal ofwel ne Orbea, Niner of Mondraker (als ze tegen dan een XC FS hebben) worden.

Dus ja, het oog wilt ook wat, maar ik kijk vooral dat ik zoveel mogelijk bang for the bucks heb en het niet te lelijk is Nu, dit laatste strookt wel niet met Niner en Mondraker, maar mijne LBS doet beide merken ook en als ik vanaf een leeg kader vertrek, valt die prijs nog wel mee.

Maar om dan nog eens nachten wakker te liggen over welk drankbushoudertje, of welk pompje tegen de kader, dat gaat er mij wat over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Nieuwe fiets. Nu is het moment om die in orde te zetten.
      Ik had het laatste jaar op m'n Wilier bidonhouders van Aliexpress van 80 cent per stuk
      Mooi maar op kasseien steevast goed voor een langzaam omhoog kruipende bidon en al snel een stuiterende bidon...

De Elite Cannibal is ook specifiek ontworpen om de bidon er zijjwaarts uit te kunnen halen. Zeker met een 750ml bidon heb je als nel problemen om de bidon er naar boven uit te halen.

Vwoila, net de Cannibal besteld. Kunnen we ons weer met belangrijker zaken bezighouden
      Die zijdelingse bidonhouder is vooral dus voor de Spark. Maar heb dezelfde op de race gezet omdat ik het makkelijk vindt. Maar ik gebruik dat eigenlijk alleen als ik korte ritjes doe of in de winter. En op de tacx ook

In de zomer rij ik met een camelbag en afhankelijk van de rit vertrek ik met 1,5 tot 2 liter water. En na ne TT is hij ook vaak leeg.
      Nu in de winter rij ik gewoon met bidon op de MTB, maar heb er wel eentje van 950ml.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

In mijn geval niet. Nooit zo geweest. Niet met mijn auto's, niet met mijn fietsen en niet met mijn moto's. Altijd gekocht waar ik graag mee of op reed. Enige voorwaarde is geen rood

Maar dat wil niet zeggen dat ik dan iets lelijks zou kopen. Mijne LBS doet bv Merida. Mijne racefiets is ne goedkope Merida (jawel, goedkoop omdat deze vooral dient voor op den tacx en als ik eens geen zin heb in kuisen) en vind het een zeer knap kader. Als ge dan naar de MTB's gaat kijken van Merida, dan zijn de HT's ook nog knap. Maar de FS modellen lijken wel kaders die ze na 10 jaar nog eens ergens achterin hebben gevonden. Totaal niet mee met het design van nu. Dus mijne volgende MTB zal ofwel ne Orbea, Niner of Mondraker (als ze tegen dan een XC FS hebben) worden.

Dus ja, het oog wilt ook wat, maar ik kijk vooral dat ik zoveel mogelijk bang for the bucks heb en het niet te lelijk is Nu, dit laatste strookt wel niet met Niner en Mondraker, maar mijne LBS doet beide merken ook en als ik vanaf een leeg kader vertrek, valt die prijs nog wel mee.

Maar om dan nog eens nachten wakker te liggen over welk drankbushoudertje, of welk pompje tegen de kader, dat gaat er mij wat over
        Ik zal nooit looks laten primeren op gebruikscomfort of efficiëntie. Maar als de looks dat gebruikscomfort en die efficiëntie niet nadelig beïnvloeden, dan zie ik niet in wat het probleem is. Een blauwe fiets met flashy decals rijdt net hetzelfde als een identieke fiets maar dan in het matgrijze zonder decals. Dat is wat ik bedoel.
        En Hayes vraagt gewoon advies omtrent een drinkbushouder. Niets mis mee denk ik dan.

Comment

In de zomer rij ik met een camelbag en afhankelijk van de rit vertrek ik met 1,5 tot 2 liter water. En na ne TT is hij ook vaak leeg.
          Dat is nu eens iets dat bij mij het comfort nadelig beïnvloedt, zo'n camelbag. Ongelooflijk dat mensen daar mee willen rondbollen in de zomer.

Comment

• IK ben helemaal een bang for buck rijder. Ik heb nog nooit een fiets gekocht van het modeljaar zelf. Deze is ook een 2016 model. Meer dan 700 euro goedkoper dan de adviesprijs van het 2018. Al mijn fietsen op die manier gekocht. Ik heb deze Sensa gekocht voor dezelfde prijs als m'n Wilier 4 jaar geleden. Maar nu wel nog een kilo lichter en met Ultegra ipv Veloce. Dus weer een stap(je) omhoog.

En ja, ik vind hem mooi. Dezelfde fiets in blauw geel en rood zou ik niet gekocht hebben. Ik fiets veel en heb jaarlijks meer dan 1000 euro fietsvergoeding via het werk. Dan koop ik daar spullen mee die ik echt wil en mooi vindt. Maar nooit tegen een ridicule prijs.

Maar al bij al geef ik per gefietste kilometer niet zo veel uit.
            Denk ik

Aan auto's geef ik dan weer niet veel uit. We rijden met een Pug Partner en een intussen 14 jaar oude 206.
            Wat ik doe ik eigenlijk op dit forum?
            Last edited by Hayes; 02/02/2018, 18:27.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Wat ik doe ik eigenlijk op dit forum?
              Over uw fietsen praten. Net zoals iedereen dat hier doet.

Comment

Dat is nu eens iets dat bij mij het comfort nadelig beïnvloedt, zo'n camelbag. Ongelooflijk dat mensen daar mee willen rondbollen in de zomer.
                Ik ben thans ook gene liefhebber van rugzakken. Zo kocht ik ooit een rugzak voor op de skipiste. Welgeteld 1x gebruikt

Maar ik heb gewoon zo ne fake camelbak van den decathlon en zelfs met 2 liter erin voel ik nauwelijks dat ik hem bij heb. Zo der is idd leuker, maar in de zomer paar keer zonder drank gevallen en dat beperkt mijn comfort nog minder. Op nen TT gaat het nog omdat ge kunt bijvullen op de bevoorrading. Maar ik zie sommigen met bijna een reistas op de rug en dan stel ik mij ook vragen.

Op de HT had ik 2 bidonhouders, maar op de Spark gaat dat niet tenzij zo een dubbele achter het zadel. Op de race heb ik maar 1 gezet omdatbik toch die camelbak mee heb.
                Last edited by ; 02/02/2018, 19:48.

Comment

Ik zal nooit looks laten primeren op gebruikscomfort of efficiëntie. Maar als de looks dat gebruikscomfort en die efficiëntie niet nadelig beïnvloeden, dan zie ik niet in wat het probleem is. Een blauwe fiets met flashy decals rijdt net hetzelfde als een identieke fiets maar dan in het matgrijze zonder decals. Dat is wat ik bedoel.
                  En Hayes vraagt gewoon advies omtrent een drinkbushouder. Niets mis mee denk ik dan.

Tuurlijk is daar niets mis mee, maar dacht dat ge wel zou door hebben dat de smileys er waren om wat te zwanzen.

Comment

IK ben helemaal een bang for buck rijder. Ik heb nog nooit een fiets gekocht van het modeljaar zelf. Deze is ook een 2016 model. Meer dan 700 euro goedkoper dan de adviesprijs van het 2018. Al mijn fietsen op die manier gekocht. Ik heb deze Sensa gekocht voor dezelfde prijs als m'n Wilier 4 jaar geleden. Maar nu wel nog een kilo lichter en met Ultegra ipv Veloce. Dus weer een stap(je) omhoog.

En ja, ik vind hem mooi. Dezelfde fiets in blauw geel en rood zou ik niet gekocht hebben. Ik fiets veel en heb jaarlijks meer dan 1000 euro fietsvergoeding via het werk. Dan koop ik daar spullen mee die ik echt wil en mooi vindt. Maar nooit tegen een ridicule prijs.

Maar al bij al geef ik per gefietste kilometer niet zo veel uit.
                    Denk ik

Ik vind van mezelf dat het allemaal mee valt qua kosten. Mijn vrouw denkt daar anders over en laat af en toe vallen dat ik mss mijne moto eens moet verkopen daar ik er zelden nog op rij Maar dat gaat ook ni gebeuren.

Ben nu ietske langer als 2 jaar aant fietsen, en zal wel al over de 5 a 6000 zitten . En overweeg september ergens weer eens van MTB te wisselen en degene die ik wil is €3999 . Voor een echte fietsfanaat wss kleingeld, maar voor mij toch ff slikken. Racefiets kan ik dan echt geen geld aan geven. Heb €825 betaald met spd pedalen erbij. Net ni de goedkoopste gekocht en dus maar Sora afgemonteerd En vermoed dat ik deze ook heel wat jaren ga houden. Tenzij ik eens geld teveel heb.

Binnen een paar jaar kan da weer anders zijn. 20jaar terug en de 10 volgende jaren gaf ik veel uit aan snowboarden. Bijna elk jaar nieuw board, om de 2 jaar nieuwe outfit. Nu doe ik met alles veel langer. Moto’s in den tijd ook. Om de 2 jaar ne andere. Maar nu al van 2012 dezelfde En nu dan redelijk wa geld in fietsen voorlopig.
                    Last edited by ; 02/02/2018, 19:49.

Comment

Ik ben thans ook gene liefhebber van rugzakken. Zo kocht ik ooit een rugzak voor op de skipiste. Welgeteld 1x gebruikt
                      Het is niet dat het me per se stoort als gewicht. Maar je zweet daar als een rund onder en dat stoort me enorm. Ik moest vorige week nog naar Antwerpen met de fiets en moest iets meenemen waardoor ik een rugzak nodig had. Zelfs in de winter zweet ik me daar kapot onder. Bij extreem warme omstandigheden rij ik met twee 750 ml drinkbussen, dat is ook 1,5 liter.

Comment

Ik vind van mezelf dat het allemaal mee valt qua kosten. Mijn vrouw denkt daar anders over en laat af en toe vallen dat ik mss mijne moto eens moet verkopen daar ik er zelden nog op rij Maar dat gaat ook ni gebeuren.

Ben nu ietske langer als 2 jaar aant fietsen, en zal wel al over de 5 a 6000 zitten . En overweeg september ergens weer eens van MTB te wisselen en degene die ik wil is €3999 . Voor een echte fietsfanaat wss kleingeld, maar voor mij toch ff slikken. Racefiets kan ik dan echt geen geld aan geven. Heb €825 betaald met spd pedalen erbij. Net ni de goedkoopste gekocht en dus maar Sora afgemonteerd En vermoed dat ik deze ook heel wat jaren ga houden. Tenzij ik eens geld teveel heb.

Binnen een paar jaar kan da weer anders zijn. 20jaar terug en de 10 volgende jaren gaf ik veel uit aan snowboarden. Bijna elk jaar nieuw board, om de 2 jaar nieuwe outfit. Nu doe ik met alles veel langer. Moto’s in den tijd ook. Om de 2 jaar ne andere. Maar nu al van 2012 dezelfde En nu dan redelijk wa geld in fietsen voorlopig.
                        Ik vind fietsen een vrij goedkope hobby. Als je 4.000 euro uitgeeft aan een fiets heb je echt al een topfiets. Bij een moto begint het pas bij zo'n bedrag, en daar moet je nog benzine inkappen en tax op betalen.

Comment

Het is niet dat het me per se stoort als gewicht. Maar je zweet daar als een rund onder en dat stoort me enorm. Ik moest vorige week nog naar Antwerpen met de fiets en moest iets meenemen waardoor ik een rugzak nodig had. Zelfs in de winter zweet ik me daar kapot onder. Bij extreem warme omstandigheden rij ik met twee 750 ml drinkbussen, dat is ook 1,5 liter.
                          Dat is wel een feit van dat zweten. Maar met fietskledij heb ik daar weinig last van. In de zomer doe ik wel eens een mouwloos t-shirt aan en da wordt zeiknat en ijskoud dan

Comment

Ik vind fietsen een vrij goedkope hobby. Als je 4.000 euro uitgeeft aan een fiets heb je echt al een topfiets. Bij een moto begint het pas bij zo'n bedrag, en daar moet je nog benzine inkappen en tax op betalen.
                            Eigenlijk is dat ook niet duur, maar alle hobby’s samen loopt wel op

Een paar jaar terug, toen ik nog ni fietste, zei ik tegen ne maat met een paar dure fietsen dat ik niet snapte dat hij er zoveel geld aan kon geven. Ik kreeg als antwoord: “en wat kost uwe moto?”. En toen was het mij wel duidelijk.

Ik ging het eerst proberen op,een fiets van €1000 en als het mij beviel, dan wilde ik max €2500 geven aan een fiets. Dat was voor mij de psychologische grens. Maar dan overgeschakeld op fully en die beginnen in principe pas vanaf €2500 en dus al opgekrikt naar €3500 . Maar heb mijn oog laten vallen op de Lapierre XR729 en die staat €3999 en nergens geven ze korting op Lapierre. Dus mss eind dit jaar nog ne overjaarse. Anders mss Orbea OIZ m30 Eagle . Of ne niner of mondraker laten opbouwen.

Comment

• Als ik een fiets koop begint het toch altijd met de looks.
                              Dan kijk ik naar de afwerking en de prijs.

Mijn Specialized koste in 2005 al 3500€.
                              Eigenlijk is het merendeel goedkoper geworden buiten de top end fietsen.

Sinds 2 jaar rij ik ook altijd met een rugzak (speciale lichte fiets rugzak) en ik voel daar niks van.
                              Het moet al heel warm zijn om daar meer te zweten dan elders, dat ventileert heel goed.
                              Moet nu ook alles bij hebben voor de dochter.
                              Binnenband, andere handschoenen, regen of windvest, beetje eten, extra drinken.
                              Dat geraakt allemaal niet in mijn zadel tasje en bidon.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Jakkel, die zwart witte Cannondale is prachtig!

Hayes, de beste beslissing gepakt ivm bidon houder
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Mijn grens is zowat 2000 euro voor een racefiets. En dat vind ik persoonlijk al duur.
                                  Ik had destijds ook moto & fiets. Ik merkte dat ik zelden nog op de moto reed. En dan is het een duur stuk garagevulling. Dus weggedaan. En sindsdien raar genoeg ook niet gemist.

Ik heb nu drie fietsen. Ik mag er van mezelf niet meer hebben. Bijgevolg moet er telkens een fiets verkocht worden. Ik heb voor de Wilier best nog een goeie prijs gekregen, want de aankoop van de Sensa wat draaglijker maakte.

M'n fietsenmaker heeft de Sensa helemaal in orde gezet. Was vergeten dat de Engelsen hun remmen anders zetten. Die toch maar laten verwisselen omdat ik anders bij een noodstop wel eens verrast zou kunnen worden.

Hierbij de volledige fiets Twijfel nog of ik de spacers boven het stuur verwijder. Bij doorverkoop kan het wel handig zijn als de koper nog wat speling heeft qua hoogte.
                                  Heb al wat rode accentjes voorzien: snelspanners, ventieldopjes, zadelklem, spacers. Ik zie wel of ik ze er op zet of de fiets zwart-wit laat.
                                  En nu gaan rijden? Of morgen?

Last edited by Hayes; 05/02/2018, 11:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                    Jakkel, die zwart witte Cannondale is prachtig!
                                    Vind ik qua kleurstelling net m'n lelijkste.

Maar... 't is wel m'n beste koersfiets die ik ooit gehad heb. Super stijf, heel licht en sterk frame!

Comment

Mooie fiets, Hayes.

Die spacertoren op je stuurpen is niet ideaal, maar ik begrijp wel dat je 't zo wilt laten. Naar doorverkoop toe is dat inderdaad een pluspunt.

Comment

• Merci.
                                        Ik neig toch om die de voorvorkbuis in te korten. Ik moet het nu doen en niet binnen drie jaar. Het stoort me wel...
                                        Verder heel tevreden van de fiets na eerste ritje. Enkel het zadel is wennen want smaller dan voorheen. Maar ik geef m'n achterwerk nog wat tijd om zich aan te passen.

Comment

• Ik heb m'n vorkbuis ook ingekort tot een halve cm boven de stuurpen.

Comment

Working...
                                          X