Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand met een normaal lichaamsgewicht en een redelijke basisconditie moet met een 34/30 toch wel boven geraken hoor. Ik ben geen goed klimmer, maar ik doe het wel graag. Ik heb wel een goede basisconditie en weeg in de zomer gemiddeld zo'n 72/73 kg voor 1m78. Ik rij in de Alpen met een 34/25 als lichtste verzet, en dat lukt overal.

Comment

• Ah, ok. Dan is er nog hoop voor mij. Ben wel 10kg zwaarder, maar dan ook 8cm groter. Kort klimmen met de MTB tot daaraan toe, maar zo km's aan een stuk klimmen is ni aan mij besteed. Die maat vroeg om eens mee te gaan naar de Oostkantons. Hij kende daar een schoon ritteke en het was niet te lang. 82km is idd niet te lang. 'Zitten maar 3 beklimmingen in', zei hij
      De eerste 4km, de 2de 6km en de 3de was 12km Hij heeft bij die laatste 9 min op mij staan wachten

Comment

• Als ik in dit topic lees krijg ik altijd heimwee naar vroeger.
        Ik zou heel graag terug beginnen fietsen, maar met mijne rug en mijn heup vrees ik dat dat niet meer gaat lukken
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Als ik in dit topic lees krijg ik altijd heimwee naar vroeger.
          Ik zou heel graag terug beginnen fietsen, maar met mijne rug en mijn heup vrees ik dat dat niet meer gaat lukken
          Ik begrijp je. Mss naar alternatieven kijken die minder belastend zijn? Van hybride fiets tot electrisch? Als het maar een leuke ervaring is. Niemand blijft 20 jaar
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Rug, heup?
            Ik heb een jaar met pijn in de heup gelopen en zit met een hernia. En ik fiet er gewoon op los.

Laat u dat niet tegen houden.

Comment

• Als je met rugkwalen zit, dan moet je bewegen. En fietsen is bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Als je met rugkwalen zit, dan moet je bewegen. En fietsen is bewegen.
                Zo is dat. Enkel zitpositie moet je bekijken. Een koersfiets is niet erg bevorderlijk

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Rug, heup?
                  Ik heb een jaar met pijn in de heup gelopen en zit met een hernia. En ik fiet er gewoon op los.

Laat u dat niet tegen houden.
                  2 hernia's en 3 afgesleten tussenwervels. Ondertussen al jaren en word alleen maar erger.
                  En mijn heup van vorig jaar en is blijkbaar ook niks aan te doen, vorig jaar een heupinfiltratie laten doen maar heeft meer een maandje geholpen, daarna kwam de pijn terug.
                  Ik zit tegenwoordig constant aan de pijnstillers en dat wil ik eigenlijk niet, maar zonder kan ik niet aan het werk blijven.
                  Ik ben al enkele keren van pijnstiller moeten veranderen, de ene is slecht voor de nieren, de andere voor de maag, …

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Als je met rugkwalen zit, dan moet je bewegen. En fietsen is bewegen.
                  Ik blijf bewegen, ik wandel veel.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

2 hernia's en 3 afgesleten tussenwervels. Ondertussen al jaren en word alleen maar erger.
                    Dan moet je je laten opereren.

Comment

Dan moet je je laten opereren.
                      Meneer doktoor zal ook eens iets zeggen

Comment

Meneer doktoor zal ook eens iets zeggen
                        Draai maar met je ogen, maar 't is wel de waarheid.

Comment

Draai maar met je ogen, maar 't is wel de waarheid.
                          Als dat de waarheid is, waarom willen de dokters dan niet opereren??
                          Ik zou niet liever hebben, want dan ben ik hopelijk van die pijn af die ik nu constant heb.
                          Misschien dat jij het aan hen kan gaan uitleggen? Want wat ik ook zeg, ze blijven bij hun besluit.

"Operatie zo lang mogelijk uitstellen in de hoop dat er nieuwere en betere technieken beschikbaar zijn tegen die tijd"
                          Dat is de uitleg van elke dokter waar ik tot nu toe al bij geweest ben.

Comment

• Dan zou ik toch nog eens een andere opinie opzoeken. Eigenlijk hangt het gewoon van jou af. JIJ bepaalt of het leefbaar is of niet. Sorry dat ik het zeg, maar aangezien je nog niet zo ver bent, moet het zijn dat het leefbaar is. Anders stond je gegarandeerd klaar voor een operatie. Ik spreek uit ervaring. Als je niet meer kan stappen omdat zenuwen gekneld zitten door tussenwervelschijven die kapot zijn en tegen zenuwen drukken, dan weet je het wel. Dan sta je op de rand van een permanente verlamming. Geloof me, dan ga je snel overstag.

Comment

Als dat de waarheid is, waarom willen de dokters dan niet opereren??
                              Ik zou niet liever hebben, want dan ben ik hopelijk van die pijn af die ik nu constant heb.
                              Misschien dat jij het aan hen kan gaan uitleggen? Want wat ik ook zeg, ze blijven bij hun besluit.

"Operatie zo lang mogelijk uitstellen in de hoop dat er nieuwere en betere technieken beschikbaar zijn tegen die tijd"
                              Dat is de uitleg van elke dokter waar ik tot nu toe al bij geweest ben.
                              Ik ben geen dokter, maar m'n vrouw zit wel al 25 jaar in de sector (OK verpleegkundige, consultatie, recovery, enz... ). Dus ik hoor al 25 jaar zulke verhalen. En bovendien heeft ze zelf een nekhernia gehad, met een wervel die verwijderd is en vervangen is door een prothese.

Als ze niet (willen) opereren is dat een teken dat het niet ernstig genoeg is.

Comment

• Fiets is binnen:

Nog nieuwe shoes gaan halen, wss sidi's want heb een brede voet. Of zijn er alternatieven? Nog 2 zwarte bidonhouders erop en toertje gaan doen.
                                Terug een 60 van maat maar positie totaal anders dan mijn vorige Batavus. Is wel een matte, had ik niet echt door. Soit als hij rijdt zoals hij aanvoelt en eruit ziet, zal ik een goede koop gedaan hebben. Can't wait.
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Als je brede voeten hebt, dan moet je Northwave schoenen kopen. Sidi's zijn eerder smal.

Comment

• Northwave moet je hebben.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ben hier ook aan het overschakelen naar Nortwaves. Iets breder. Heb een gewone schoenmaat 44. Bij Shimano moet ik naar 46, bij Northwave naar 45.

Heb uiteindelijk voor de Ventoux de cassette van m'n crossfiets op de koersfiets gelegd. Met 32 als kleinste verzet. Maar eens in Frankrijk wild ehij niet naar het grootste blad schakelen. Dus uiteindelijk alles met 30 als kleinste verzet gedaan.

Ben gestart via de Gorges de la Nesque en dan via Sault de Ventoux op. Tot aan Chalet Reynard eigenlijk heel makkelijk. De laatste 6 km waren afzien en zeker de laatste twee.
                                      Echt wel genoten onderweg. Er heerst op die berg ook een echte leuke sfeer.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Just like a pro...

Sjieke foto's!

Comment

• Merci.
                                          Ik voelde me helemaal geen pro

Al ben ik zelden ingehaald en heb ik er zelf best veel opgeraapt... Het is vooral een kwestie van een kadans te zoeken die je aankan voor lange tijd.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X