Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• fietsen schollaert fietsen schollaert.
    is dat diene grote op de linkerkant als je van aalst komt?
    ver beneden op de berg?
    Hmmm, daar ben ik al geweest voor stukken van sportbrillen.
    kzal eens gaan piepen, mercikes.

Comment

• bij van eyck gaan kijken resultaat: onder de 360€ niets te vinden.
      bij fietsen schollaert van hetzelfde laken een broek. (Voor zover ik kon zien voor de etalage.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
        bij van eyck gaan kijken resultaat: onder de 360€ niets te vinden.
        bij fietsen schollaert van hetzelfde laken een broek. (Voor zover ik kon zien voor de etalage.)
        Allez jong, ge moet eens binnen gaan hé, er staan 50x meer fietsen binnen dan in de etalage...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Allez jong, ge moet eens binnen gaan hé, er staan 50x meer fietsen binnen dan in de etalage...
          op zondag was schollaert niet open. (en kan hem geen ongelijk geven )
          en bij van eyck ben ik binnen geweest.

Comment

• Het is deze geworden ipv de Merida. Wel in donkergrijs-blauw en met Conti's ipv Michelins.
            Last edited by ; 09/06/2007, 14:59.

Comment

• Prijs?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                Prijs?
                639 euro volgens de site.

Comment

• Mja, dat is dan een gewone prijs voor een dergelijk fietsje. Het is wel niet echt mijn smaak eigenlijk. Vooral die platte zadelbuis vind ik te veel show zonder dat het bijdraagt aan de kwaliteit van de fiets. Doe mij maar ronde buizen dan. En lage velgen ook, liefst. Iets zegt me dat het een redelijk zwaar fietsje is.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Mja, dat is dan een gewone prijs voor een dergelijk fietsje. Het is wel niet echt mijn smaak eigenlijk. Vooral die platte zadelbuis vind ik te veel show zonder dat het bijdraagt aan de kwaliteit van de fiets. Doe mij maar ronde buizen dan. En lage velgen ook, liefst. Iets zegt me dat het een redelijk zwaar fietsje is.
                    Show is nu eenmaal iets waar veel mensen belang aan hechten en de fabrikanten weten dat, ook veel dure fietsen lopen over van de show zonder dat het nut heeft.

En zwaar, voor 639 euro kan je moeilijk een lichtgewicht verwachten hé.

Btw, ik ben er sterk over aan het denken m'n F1000 van '99 te vervangen door een Cannondale Caffeine 4 SL. De schijfremmen van LX houden me echter wat tegen, ik heb liever V-brakes, die zijn gemakkelijker te onderhouden.

Comment

• Mijne minerva koste indertijd 10.000bef en ik heb er 13jaar mee gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                        Mijne minerva koste indertijd 10.000bef en ik heb er 13jaar mee gereden.
                        Van m'n schoonbroer heb ik ongeveer vijftien jaar geleden een afgedankte Norta toeristenfiets gekregen (hij wilde die bij het grof vuil zetten), ik bol daar al die tijd overal mee naartoe (zonder of met kleine achterop), niet kapot te krijgen, kader uit kwaliteitsstaal en inox wielen erin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          En 60€ korting...
                          Voor wat het moet dienen is het een degelijk fietsje denk ik. Gewicht valt heel goed mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Show is nu eenmaal iets waar veel mensen belang aan hechten en de fabrikanten weten dat, ook veel dure fietsen lopen over van de show zonder dat het nut heeft.

En zwaar, voor 639 euro kan je moeilijk een lichtgewicht verwachten hé.

Btw, ik ben er sterk over aan het denken m'n F1000 van '99 te vervangen door een Cannondale Caffeine 4 SL. De schijfremmen van LX houden me echter wat tegen, ik heb liever V-brakes, die zijn gemakkelijker te onderhouden.

http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce...del-7FS4S.html

Ik heb een Super V 800 die ik in juli '99 gekocht heb, maar in feite is het model van 2000 (half-season, weet je wel). In feite rijd ik er niet veel mee, dus als ik hem zou verkopen, zou ik er zeer veel op verliezen.
                            Doch, moest ik nu een nieuw fietsje willen kopen, zou ik voor dit gaan:

Een paar maand geleden had ik bijna de voorloper van 2006 tweedehands van iemand gekocht. Het was een zeer mooi koopje, maar de verkoper zag op de laatste moment af van de verkoop. Zou de eerste keer zijn dat ik een tweedehandse fiets koop, maar voor zoveel ik maar mountainbike, en bovendien had dat ding maar 400 km gebold. De verkoper verkocht het ding wel tegen iets meer dan de helft van de normale prijs, dus het was een buitenkansje.
                            Last edited by Beta; 09/06/2007, 15:01.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                              En 60€ korting...
                              Voor wat het moet dienen is het een degelijk fietsje denk ik. Gewicht valt heel goed mee.
                              Ja, dat wel. Ik wou hem niet afbreken hoor. En je hebt korting gekregen, dus geen reden tot klagen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ja, dat wel. Ik wou hem niet afbreken hoor. En je hebt korting gekregen, dus geen reden tot klagen.
                                Idd, bovendien zal dit beestje eigelijk niet veel off-road zien.
                                De voorvork is in vergelijking wel al een hele verbetering van die op mijn "oude" merkloze fiets.

Comment

• Voorvering voor een fiets die niet off road wordt gebuikt, vind ik in feite nogal zinloos. Ik zou liever een vaste vork prefereren dan. Dat weegt minder, je hebt nooit last van een minder goeie werking, hij kan niet kapot gaan en hij slurpt geen energie op.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb een Super V 800 die ik in juli '99 gekocht heb, maar in feite is het model van 2000 (half-season, weet je wel). In feite rijd ik er niet veel mee, dus als ik hem zou verkopen, zou ik er zeer veel op verliezen.
                                    Doch, moest ik nu een nieuw fietsje willen kopen, zou ik voor dit gaan:

Een paar maand geleden had ik bijna de voorloper van 2006 tweedehands van iemand gekocht. Het was een zeer mooi koopje, maar de verkoper zag op de laatste moment af van de verkoop. Zou de eerste keer zijn dat ik een tweedehandse fiets koop, maar voor zoveel ik maar mountainbike, en bovendien had dat ding maar 400 km gebold. De verkoper verkocht het ding wel tegen iets meer dan de helft van de normale prijs, dus het was een buitenkansje.
                                    Tsja, die Caffeine 2 kost een 200 euro meer dan de Caffeine 4 SL, maar die leftyvork zint me niet. Een collega van me heeft enorm veel problemen met zo'n vork gehad, 'k vind het ook wat eigenaardig rijden (maar dat is inbeelding denk ik). Qua afmontage is de Caffeine 4 SL gelijkwaardig en die heeft nog de oude betrouwbare Fatty vork. De kleur past trouwens perfect bij m'n clubkledij.

Comment

Voorvering voor een fiets die niet off road wordt gebuikt, vind ik in feite nogal zinloos. Ik zou liever een vaste vork prefereren dan. Dat weegt minder, je hebt nooit last van een minder goeie werking, hij kan niet kapot gaan en hij slurpt geen energie op.
                                      Dat is inderdaad zinloos, bij veel MTB wedstrijden zie je tegenwoordig vorken die eruitzien als een veervork maar die vast zijn, dat doen ze om gewicht te besparen en om de geometrie van het frame juist te houden (afstand vork tot band is hetzelfde als bij een veervork).

Comment

• Op mijn Super V zit ook een Fatty. Dat is idd wel een zeer betrouwbaar en stijf vorkje, maar om de één of andere reden vind ik een Lefty een zeer sexy vorkje, vooral in combinatie met een hardtail. Een combinatie van eenvoud en wat extravagants dus.
                                        In principe kies geen al te opvallende onderdelen voor een fiets, maar een Lefty ligt me wel. Eigenlijk heeft het ook wel te maken met de veerweg. Een hardtail met 100 mm is eens wat anders dan een fully met vooraan 80 mm en achteraan 120 mm, zoals bij mij.
                                        Momenteel zoek ik voor mijn Super V nog een blokkeerbare achterdemper, want ik heb momenteel nog steeds de Fox Float Air die er origineel op zat. Die verkeert trouwens in goede staat (nooit echt afgezien), maar zou wel eens een onderhoud mogen krijgen. Als ik iets anders vind, mag die dus weg. Inbouwlengte is 165 mm, dus dat is de meest gebruikte maat. Past dus op veel fully's.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Op mijn Super V zit ook een Fatty. Dat is idd wel een zeer betrouwbaar en stijf vorkje, maar om de één of andere reden vind ik een Lefty een zeer sexy vorkje, vooral in combinatie met een hardtail.
                                          't Is inderdaad een extravagant vorkje, je ziet het bij geen enkel ander merk.
                                          Toch prefereer ik betrouwbaarheid boven de looks.

Comment

Working...
                                          X