Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers-topic
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIk volg het wereldje tegenwoordig minder, maar ben je zeker dat die dingen onbetrouwbaar zijn? Ze bestaan toch al lang nu. De stijfheid van Lefty's was van in het begin al goed, dus dat zal nu ook wel geen probleem zijn.
De kinderziektes van toen zullen er nu wel uit zijn, toch moet ik het niet hebben, misschien ben ik wat behoudensgezind op dat vlak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk volg het wereldje ook niet echt meer hoor. Die van m'n kameraad is een F800 van 2002 met een Lefty DLR vork, hij heeft er veel problemen mee gehad (er waren altijd problemen met de elektronische lock-out van de vork).
De kinderziektes van toen zullen er nu wel uit zijn, toch moet ik het niet hebben, misschien ben ik wat behoudensgezind op dat vlak.
De fiets die ik eind vorig jaar tweedehands wou kopen, was trouwens ook een F800, maar dan wel van '06.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenJe hebt het over de Lefty ELO (ofte Electronic Lock-Out). Dat electronische onderdeel gebruiken ze bij mijn weten niet meer tegenwoordig. Al een paar jaar niet meer zelfs.
Kan zijn, weet ik niet.
Enfin, de Caffeine 4 SL is besteld, levering vanaf 19 juli.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenKan zijn, weet ik niet.
Enfin, de Caffeine 4 SL is besteld, levering vanaf 19 juli.
Nice. Louter voor recreatief gebruik, of doe je af en toe ook een wedstrijdje. Ik MTB eigenlijk niet veel meer De Super V is redelijk werkloos. Binnenkort nog eens beginnen gebruiken. Ik lig al meer dan tien weken stil omwille van knieproblemen, maar ben gisteren bij een orthopedist geweest, en die heeft me een injectie gegeven. Volgens hem mag ik alweer beginnen fietsen. Ik neem het zekere voor het onzekere en ga vrijdag of zaterdag voor het eerst weer op de fiets kruipen. Hopelijk heeft hij gelijk en is de pijn weg.
Mogelijks komt er binnenkort wel een andere demper op mijn Super V. Momenteel heb ik nog de originele Fox Float Air (behalve de luchtdruk kan je daar niets aan regelen, en dat is natuurlijk niet echt ideaal). Ik zou er eentje willen op monteren die ofwel blokkeerbaar is, ofwel over een ProPedal-functie beschikt. Dat schijnt namelijk ook goed te zijn.
Comment
-
Krijg nu wat: die F800 van 2006 die ik in november bijna had gekocht (de eigenaar zag op het laatste moment af van de verkoop omdat hij zijn vrouw er nog niet over had ingelicht, en zij bijgevolg nogal kwaad was omdat hij een bijna nieuwe fiets zo snel al wou verkopen tegen zo'n lage prijs), staat weer te koop sinds deze avond. Als ik dat ding alsnog koop, vliegt de Super V buiten.
Edit:
Jakkel, welke maat heb jij gekozen, en hoe groot en je?
Ik vraag dit omdat mijn Super V een maat L is, en die F800 een M. Volgens de tabellen die voortgaan op de binnenbeen-, bovenlijf- en armlengte, val ik net op het randje tss een M en een L. Mijn racefiets is een maat 56. Ik zit wel niet bepaald kort op mijn Super V, doch ik ervaarde hem nog niet als te groot. Mijn vroegere Cannondale was een 18" (M dus), doch er zat toen een langere stuurpen gemonteerd. Tegenwoordig is het wel zo dat men de bovenbuis langer gemaakt heeft van alle maten. Ik ga toch een testritje doen met die F800, denk ik.Last edited by Beta; 13/06/2007, 01:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenNice. Louter voor recreatief gebruik, of doe je af en toe ook een wedstrijdje.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIk MTB eigenlijk niet veel meer De Super V is redelijk werkloos. Binnenkort nog eens beginnen gebruiken. Ik lig al meer dan tien weken stil omwille van knieproblemen, maar ben gisteren bij een orthopedist geweest, en die heeft me een injectie gegeven. Volgens hem mag ik alweer beginnen fietsen. Ik neem het zekere voor het onzekere en ga vrijdag of zaterdag voor het eerst weer op de fiets kruipen. Hopelijk heeft hij gelijk en is de pijn weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenKrijg nu wat: die F800 van 2006 die ik in november bijna had gekocht (de eigenaar zag op het laatste moment af van de verkoop omdat hij zijn vrouw er nog niet over had ingelicht, en zij bijgevolg nogal kwaad was omdat hij een bijna nieuwe fiets zo snel al wou verkopen tegen zo'n lage prijs), staat weer te koop sinds deze avond. Als ik dat ding alsnog koop, vliegt de Super V buiten.
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEdit:
Jakkel, welke maat heb jij gekozen, en hoe groot en je?
Ik vraag dit omdat mijn Super V een maat L is, en die F800 een M. Volgens de tabellen die voortgaan op de binnenbeen-, bovenlijf- en armlengte, val ik net op het randje tss een M en een L. Mijn racefiets is een maat 56. Ik zit wel niet bepaald kort op mijn Super V, doch ik ervaarde hem nog niet als te groot. Mijn vroegere Cannondale was een 18" (M dus), doch er zat toen een langere stuurpen gemonteerd. Tegenwoordig is het wel zo dat men de bovenbuis langer gemaakt heeft van alle maten. Ik ga toch een testritje doen met die F800, denk ik.
Ik zou zeggen, alleen kopen na een testrit natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Idd, die is het.
Ik ben er 100 % zeker van dat dat een M is. Niet alleen omdat ik het gewoonweg weet, maar ook omdat ik weet hoe een M van Cannondale eruit ziet.
Ik heb ook al gezien dat de bovenbuizen van Cannondale langer zijn geworden dan ten tijde van mijn Super V ('00), maar ik vroeg me al af of ze die lengte niet op een andere manier zijn gaan meten. In principe moet die M dus goed zijn voor mij. Langer dan mijn Super V moet het in ieder geval NIET zijn. Een tikkeltje korter kan geen kwaad, want de MTB is sowieso een funbike voor mij, aangezien ik voornamelijk met de koersfiets rijd.
Ik heb al eens op die F800 gezeten, en ik had helemaal niet het gevoel dat die te klein was, maar dat was in de woning van die verkoper. Ik heb gisteravond reeds een berichtje achtergelaten dat ik nog wel eens een kort ritje zou willen doen met die fiets, gewoon op straat, maar in principe moet dat ding goed zijn voor mij.
Hopelijk kan ik dit week-end eens naar ginder gaan.
Edit:
De vraagprijs ligt in die advertentie hoger dan de prijs waarvoor ik hem een half jaar geleden bijna had gekocht, maar ik kijg er nog wel wat aan af.Last edited by Beta; 13/06/2007, 18:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
Edit:
De vraagprijs ligt in die advertentie hoger dan de prijs waarvoor ik hem een half jaar geleden bijna had gekocht, maar ik kijg er nog wel wat aan af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk zou inderdaad toch wel proberen wat af te pingelen, je hebt een nieuwe voor 1.600 euro volgens deze site.
http://www.biker-boarder.de/cannonda...Path=1002_1148
Het aantal km is beperkt, maar ze zijn bijna allemaal in vuile omstandigheden gereden. Was in november zo, dus zal nu nog zo zijn.
Comment
-
Wat de maat betreft en als het al zinnig is : ik ben 1m83 en mijn scalpel is een medium. In feite moet je gewoon testrijden met aangepaste stuur- en zadelhoogte.
Over Lefty en schijfremmen trouwens geen kwaad woord bij mij : na duizenden kilometers op mijn scalpel hebben beiden nog geen gebreken gekend, ik heb wel al veeeel setjes remblokken verstookt... Aan de lefty is zelfs nog nooit werk geweest !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenWat de maat betreft en als het al zinnig is : ik ben 1m83 en mijn scalpel is een medium. In feite moet je gewoon testrijden met aangepaste stuur- en zadelhoogte.
Over Lefty en schijfremmen trouwens geen kwaad woord bij mij : na duizenden kilometers op mijn scalpel hebben beiden nog geen gebreken gekend, ik heb wel al veeeel setjes remblokken verstookt... Aan de lefty is zelfs nog nooit werk geweest !
Wat de maat betreft: ik vermoedde al zoiets, doch mijn twijfel kwam er doordat ik al op de Super V van een maat van me gereden heb. Hij heeft hetzelfde frame van hetzelfde bouwjaar in M (één maat kleiner dan de mijne dus). Dat frame voelde toch duidelijk te klein aan. De stuurpen stond wel naar beneden gedraaid i.p.v. naar boven, en ze was ook korter. Ik geloof dat het totale verschil van de zitbuis (dus zonder rekening te houden met de zadelstand) tot het stuur zo'n 4 cm bedroeg (éénvoudig gerekend, want zowel stuurpen als bovenbuis zijn 2 cm korter).
Maar goed. Cannondales zijn sowieso langer geworden de laatste jaren. En zoals gezegd: iets korter kan geen kwaad met het oog op meer bewegingsruimte.
De verkoper heeft nog steeds niet gereageerd. Hij heeft een winkel in Gent en is normaalgezien elke dag laat thuis, dus dat zal nog wel komen. Ze kunnen niet allemaal dagelijks hun berichten controleren.
Wat de Lefty betreft: de vorige keer dat ik ging kijken om hem te kopen, had ik wel de indruk dat de vorkpoot mochten gesmeerd worden. Verder kan ik er niet veel over zeggen, wegens niet mee gereden.
Comment
-
Miljaar, nu is die F800 al verkocht. Dat is de tweede keer dat ik er naast grijp.
Edit:
De koper heeft de volle pot betaald (1390 €). Het ging om een standaard F800, maar wel met XT-trapas en -crankset.Last edited by Beta; 14/06/2007, 21:51.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMiljaar, nu is die F800 al verkocht. Dat is de tweede keer dat ik er naast grijp.
Edit:
De koper heeft de volle pot betaald (1390 €). Het ging om een standaard F800, maar wel met XT-trapas en -crankset.
Je kan binnenkort nog altijd een F1000 van '99 kopen hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is spijtig.
Je kan binnenkort nog altijd een F1000 van '99 kopen hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMiljaar, nu is die F800 al verkocht. Dat is de tweede keer dat ik er naast grijp.
Edit:
De koper heeft de volle pot betaald (1390 €). Het ging om een standaard F800, maar wel met XT-trapas en -crankset.
Ik heb de mijne van 2002 een stuk meer betaald, zeer content trouwens van die Lefty al komt ie veel te weinig buiten. Deze zomer terug eens werk van maken...
Ziet er zo uit :
Hoeveel is die nog waard bij (eventuele) verkoop 'k volg dat niet echt meer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk BerichtenNieuwprijs 1390 voor een f800 met lefty die zijn serieus gezakt precies.
Ik heb de mijne van 2002 een stuk meer betaald, zeer content trouwens van die Lefty al komt ie veel te weinig buiten. Deze zomer terug eens werk van maken...
Ziet er zo uit :
Hoeveel is die nog waard bij (eventuele) verkoop 'k volg dat niet echt meer?
1390 € is de prijs waartegen hij tweedehands verkocht is. Nieuw kostte een standaard F800 van 2006 ongeveer 2200 €, maar de verkoper had een paar zaken opgewaardeerd bij aankoop, en had dus nog een 100 € meer betaald.
Uw fiets is waard wat de zot ervoor geeft. Kijk anders eens op tweedehandssites en zoek op mountainbikes van Cannondale.
Hoeveel is je fiets eigenlijk gebruikt geweest, en in welke staat verkeert hij?
Comment
-
Ik ben aan het overwegen om een koersfiets aan te schaffen. Het is nu niet zo dat ik elke avond een uur of 2 ga rijden. Maar ik heb momenteel een stadsfiets ( Trek L200 ) en das toch wel een beetje zwaar om eens met door te vlammen. Enfin, om de conditie een beetje op peil te houden.
Dus een volledig lichtgewicht fiets is echt niet nodig.
Iemand advies? ( heb een voorkeur voor Trek )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenIk ben aan het overwegen om een koersfiets aan te schaffen. Het is nu niet zo dat ik elke avond een uur of 2 ga rijden. Maar ik heb momenteel een stadsfiets ( Trek L200 ) en das toch wel een beetje zwaar om eens met door te vlammen. Enfin, om de conditie een beetje op peil te houden.
Dus een volledig lichtgewicht fiets is echt niet nodig.
Iemand advies? ( heb een voorkeur voor Trek )
Trek is zeker in orde.
Wat is je budget? Hoeveel wens je de fiets te gebruiken?
Comment
Comment