Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    De rage van de Super V's blijkt echt wel over te zijn, slechts 500 euro voor deze in goede staat verkerende V700.

    http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...per_V_700.html

    Nochtans goed materiaal. En het principe blijft een klassieker (er kunnen trouwens ook makkelijk actuele demper op gemonteerd worden, wat van niet alle klassiekers kan gezegd worden). Enige nadeel aan het frame: die achtervork is zijdelings niet bepaald de stijfste. Het hoofdframe en de voorvork zijn uiteraard wel zeer stijf.
    Je pikt er natuurlijk een koop je uit. Zo kan je van elk model beweren dat de restwaarde ervan laag is natuurlijk. In principe worden Super V's toch voor een iets hoger bedrag van de hand gedaan.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • heb zo eentje teruggekocht (had er al een in '96),
      nu heb ik een 2002 (http://gb.cannondale.com/bikes/02/ce/model-2VA7.html)
      afgemonteerd full-XT'04 (incl. wielen)

      steviger ga je niet vinden,
      alleen de voorvering is niet echt top, wel superstijf

      dit is mijn mudbike
      (en voor als er vrienden meewillen=kunnen ze niet zeiken "het licht aan mijn fiets")

      koop wel alleen modellen met driehoekige achtervork
      ook voorvork moet goed inveren
      en vbrakes=max 500euro
      discbrake= rond de 750

      (vergeet niet: onderhoud/herstelling dempers kost altijn min.100euro)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
        heb zo eentje teruggekocht (had er al een in '96),
        nu heb ik een 2002 (http://gb.cannondale.com/bikes/02/ce/model-2VA7.html)
        afgemonteerd full-XT'04 (incl. wielen)

        steviger ga je niet vinden,
        alleen de voorvering is niet echt top, wel superstijf

        dit is mijn mudbike
        (en voor als er vrienden meewillen=kunnen ze niet zeiken "het licht aan mijn fiets")

        koop wel alleen modellen met driehoekige achtervork
        ook voorvork moet goed inveren
        en vbrakes=max 500euro
        discbrake= rond de 750

        (vergeet niet: onderhoud/herstelling dempers kost altijn min.100euro)

        Die achtervork zal idd wel een tikkeltje stijver zijn. Had ik in feite ook liever gehad op de mijne, maar goed, tijdens afdalingen is die zijdelings stijfheid niet echt een punt. Het achtewiel wordt er volgzaam door.
        Wat in feite minder is (en dan aan àlle Super V's), is dat de voor- en achtervering te weinig in verhouding zijn. Vooraan in theorie 8 cm en achteraan in theorie 12 cm, is toch een beetje een te groot verschil. De fatty is te XC-gericht in verhouding tot de meer freeride-gerichte achterkant.

        Edit:
        onderhoud van een Fox-demper, kost dat echt 100 €? De mijne is toe aan een beurtje, maar mss koop ik beter gewoon een nieuwe demper.

        Edit 2:
        Ik denk dat ik binnenkort mijn Super V te koop ga zetten. Krijg ik er te weinig voor, dan houd ik hem gewoon. Ik heb toch nog geen nieuwe bike in het vooruitzicht. Een nieuwe zou sowieso maar iets zijn voor eind dit jaar of zelfs nog later.
        Last edited by Beta; 28/07/2007, 22:30.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Nog vergeten te zeggen, vandaag m'n F1000 verkocht... voor 750 euro.
          Last edited by Jakkel; 29/07/2007, 12:35.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Nog vergeten te zeggen, vandaag m'n F1000 verkocht... voor 750 euro.
            Mooi prijsje voor een fiets van 1999 van een goeie 2000 € nieuwwaarde.
            Als ik de mijne weg doe, komt er sowieso een extra setje wielen bij met LX-naven en Wildgripper-banden. Op de originele wielen liggen momenteel Z-Max-jes.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Denniske zen fiets is gwn fantastisch!!!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                Denniske zen fiets is gwn fantastisch!!!

                stfu
                1991 Mazda MX-5 NA
                Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                www.dennisnoten.com - Flickr

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                  stfu
                  post die foto's!

                  Comment




                  • de bike zelf

                    1991 Mazda MX-5 NA
                    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                    www.dennisnoten.com - Flickr

                    Comment


                    • Beetje bandenslijtage



                      1991 Mazda MX-5 NA
                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                      www.dennisnoten.com - Flickr

                      Comment


                      • Ok, dit is officieël men lievelingsfiets

                        Dat zadel, die 'ruined'-look.... de superafgesleten bandjes

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                          Ok, dit is officieël men lievelingsfiets

                          Dat zadel, die 'ruined'-look.... de superafgesleten bandjes

                          Die fiets wordt tenminste gebruikt voor wat 'ie dient.
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                            Die fiets wordt tenminste gebruikt voor wat 'ie dient.
                            De mijne niet dan? Sorry dat ik dat ding 'verzorg' hé

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                              Beetje bandenslijtage



                              Lijkt me vooral een verduringsproces te zijn.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                De rage van de Super V's blijkt echt wel over te zijn, slechts 500 euro voor deze in goede staat verkerende V700.

                                http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...per_V_700.html
                                Zo'n koopje blijkt 't toch niet te zijn, alleen de advertentie al blijkt reeds 33 dagen oud te zijn. Het heeft meer te maken met de verdwenen interesse voor deze modellen denk ik zo. En zoals flupke73 al wist te zeggen, 't is er zo eentje met een niet-driehoekige achterbrug (de minder stijve achterbrug).

                                Welke 'specialist' hier had er ook weeral gezegd dat ik voor m'n F1000 slechts een 600 euro zou krijgen ('t is uiteindelijk 750 geworden) en hij voor z'n V800 een 200 euro meer? Ik ben eens benieuwd.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Zo'n koopje blijkt 't toch niet te zijn, alleen de advertentie al blijkt reeds 33 dagen oud te zijn. Het heeft meer te maken met de verdwenen interesse voor deze modellen denk ik zo. En zoals flupke73 al wist te zeggen, 't is er zo eentje met een niet-driehoekige achterbrug (de minder stijve achterbrug).

                                  Welke 'specialist' hier had er ook weeral gezegd dat ik voor m'n F1000 slechts een 600 euro zou krijgen ('t is uiteindelijk 750 geworden) en hij voor z'n V800 een 200 euro meer? Ik ben eens benieuwd.

                                  Er is inderdaad minder vraag naar Super V's en fully's in het algemeen. Of die achterbrug daar veel mee te maken heeft? De mijne is lichter dan de driehoekige van de modellen van de jaren ervoor. En tijdens het MTB-en heb je niet echt last van de zijdelingse stijfheid hoor. OK, om met te spurten is het niet goed, maar met een Super V, kan je überhaupt niet spurten, dus dat is het probleem niet.
                                  Nee, fully's worden weinig gekocht in ons land. Ook nieuwe modellen, maar daar hebben we het al over gehad. In zou een Super V zeker niet minder inschatten dan bv. iets van Giant. Nog steeds liever de Super V dan. Een stijve voorvork en een stijf hoofdframe, vind ik belangrijker.
                                  Je bent wel weer kinderachtig aan het doen, vind ik maar goed, het past wel bij het beeld dat ik nu van u heb op dat filmpje, zijnde dat van een overjaarse puber. Geen problemen mee, maar op sommige momenten mag je dat gerust laten vallen.
                                  Enfin, proficiat met dat kunstje. Mij specialiteit is gewoon "surplacen". Zonder er ooit superveel voor geoefend te hebben, mag ik gerust zeggen dat ik er goed in ben. In feite doe ik het maar gewoon als ik moet stoppen voor een rood licht of zo. Vroeger deed ik dat ook zonder handen. Ik zou eens moeten checken of ik dat nog kan.

                                  Edit:
                                  Voor je het weer mis mocht verstaan: ik wil dus toegeven dat een Super V (ofte fully) sneller in waarde zakt dan een F (ofte hardtail). Anders ga je weer beweren dat ik een koppigaard ben.
                                  Ik ga de mijne te koop zetten, en ik denk dat ik er een langetermijnproject van maak. Voor 500 € doe ik hem geenszins weg, want zelfs de originele cassette is nog niet versleten en veel modder heeft dat ding nooit gezien. Een paar keer maar, en dan nog in beperkte mate. I don't really like mud. Ik ben wss in het verkeerde land geboren.
                                  Last edited by Beta; 29/07/2007, 22:45.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Low budget Cannondale (F7), gemaakt in hun Aziatische afdeling.
                                    Vooral de nog duidelijk zichtbare lasnaden duiden op de mindere afwerkingskwaliteit van het frame. Spijtig dat Cannondale deze toer opgaat.

                                    Comment


                                    • Er zijn nog merken die dit doen hé.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                        Er zijn nog merken die dit doen hé.
                                        Niet op de manier van Cannondale denk ik. Hun leuze was altijd: "Handmade in USA", en ze hadden een reputatie van super mooi afgewerkte frames.

                                        Ken je merken die dezelfde toer opgaan?

                                        Comment


                                        • Specialized is al geruime tijd bezig met zo'n afwerking, lelijk is het wel niet op 'n MTB.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X