Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
    Alleen op hun kaders dan allicht?

    Is wel interessant.

    (en was het geen trek waarvan de stuurpen afbrak in parijs-roubaix? )
    inderdaad, dat was met de Trek van Hincapie

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
      inderdaad, dat was met de Trek van Hincapie
      écht géne reclam da!


      deze kan mij echter wel bekoren


      Comment


      • #23
        Kent iemand een goeie trek verdeler in het waasland?

        De fietsenmakers waar ik ga, verdelen ze niet (van landegem, buyl-sport, van petegem)

        Comment


        • #24
          deze kan mij ook bekoren:



          en wel in dit kleurtje:



          Iemand ervaring met ORBEA?

          Comment


          • #25
            Orbea heeft wel goede kaders, toch voor koersfietsen. Maar ze zijn nogal flashy en elk jaar komt er een andere kleur en model vanuit, waardoor de jouwe onmiddelijk minder trendy is. Dat is bij andere merken ook zo, maar die behouden meer een designlijn over de verschillende jaren

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
              deze kan mij ook bekoren:



              en wel in dit kleurtje:



              Iemand ervaring met ORBEA?
              Die rode maar dan int blauw voor en achtervork in carbon Zal wel voldoende stijf zijn dan Ik denk dat je daar wel een goede koop aan gaat hebben

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                écht géne reclam da!
                Dat voorval van Hincapie kan bij iedereen gebeuren. Carbon is heel stijf en stevig zolang er in de coating geen barst(jes) komen. Als er toch een in is dan mag je je kader/vork/stuurpen ... weggooien. Want anders barst het verder open en na een tijdje breekt het sowieso.

                Daarom bij die orbea als je die koopt er toch zeker van zijn dat je niet al te veel gaat vallen , en ook opletten hoe de garantie ineen zit, dus of je ook vergoed wordt bij valpartijtje/barst...

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                  Kent iemand een goeie trek verdeler in het waasland?

                  De fietsenmakers waar ik ga, verdelen ze niet (van landegem, buyl-sport, van petegem)
                  In het waasland ken ik geen goede Trek dealer. De lijst van dealers vindt je hier terug:


                  Oh ja, die Trek en Orbea fietsen die je gevonden hebt zijn echt wel mooi.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Coug@r
                    Dat voorval van Hincapie kan bij iedereen gebeuren. Carbon is heel stijf en stevig zolang er in de coating geen barst(jes) komen. Als er toch een in is dan mag je je kader/vork/stuurpen ... weggooien. Want anders barst het verder open en na een tijdje breekt het sowieso.

                    Daarom bij die orbea als je die koopt er toch zeker van zijn dat je niet al te veel gaat vallen , en ook opletten hoe de garantie ineen zit, dus of je ook vergoed wordt bij valpartijtje/barst...
                    Dat vind ik geen uitleg.

                    Voor zo een wedstrijd en zo een coereur kunnen ze zich nu eenmaal geen fouten permitteren. Carbon of geen carbon.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                      Dat vind ik geen uitleg.

                      Voor zo een wedstrijd en zo een coereur kunnen ze zich nu eenmaal geen fouten permitteren. Carbon of geen carbon.
                      Nee maar ik wil je duidelijk maken dat carbon op dat vlak nogal 'gevaarlijk' is, je kan het vergelijken met een sterretje in je ruit. Dat is eerst klein en wordt groter naarmate je ermee blijft rondrijden. Natuurlijk is het plausibel dat er een sterretje in je voorruit komt. Alsook het plausibel is dat er een barst komt in je carbon, gewoon niet vallen

                      En wat Hincapie betreft, die was ervoor nog gevallen, na 27km als ik mij niet vergis, waardoor er een barstje was in zijn stuurpen, en dan mag de kwaliteit nog zo goed zijn voor een renner dat is moeilijk op te sporen zo een barstje. En met die kasseien is die barst dan helemaal opgesscheurd.

                      ff helemaal terug on topic, het zijn twee mooie bikes; vraag is of je er een testritje mee mag doen, dan kan je zelf voelen welke het beste zit

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Coug@r
                        Nee maar ik wil je duidelijk maken dat carbon op dat vlak nogal 'gevaarlijk' is, je kan het vergelijken met een sterretje in je ruit. Dat is eerst klein en wordt groter naarmate je ermee blijft rondrijden. Natuurlijk is het plausibel dat er een sterretje in je voorruit komt. Alsook het plausibel is dat er een barst komt in je carbon, gewoon niet vallen

                        En wat Hincapie betreft, die was ervoor nog gevallen, na 27km als ik mij niet vergis, waardoor er een barstje was in zijn stuurpen, en dan mag de kwaliteit nog zo goed zijn voor een renner dat is moeilijk op te sporen zo een barstje. En met die kasseien is die barst dan helemaal opgesscheurd.

                        ff helemaal terug on topic, het zijn twee mooie bikes; vraag is of je er een testritje mee mag doen, dan kan je zelf voelen welke het beste zit
                        Dan zal het geen carbon worden bedankt voor de tip.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                          Dan zal het geen carbon worden bedankt voor de tip.
                          Als je echt voor een lichte fiets wilt gaan, ga dan maar voor en carbon fiets Maar ik denk niet dat jij dat echt nodig gaat hebben, maar als je toch een echt lichte fiets wil, maar geen carbon, kan je eens kijken achter Scandium (lichtste legering tot nu toe voor frames) of Titanium frames.

                          Over het algemeen zal het wel alumium zijn dat ze zullen verkopen, waarschijnlijk zal je deze samenstelling tegenkomen: 7000/7005/6016/6061. De kaders uit de 7xxx reeks zullen sterker en stijver zijn dan die uit de 6xxx reeks. De 7xxx kaders zijn wel iets meer roestgevoelig.

                          Maar als je deze keuze zou hebben tussen twee even dure/goedkope frames, een een 6xxx en een ander 7xxx. Koop dan maar de 6xxx, op de 7xxx zal waarschijnlijk wat bespaart zijn dan.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Coug@r
                            Ik heb ook een Giant wel een mountainbike, qua kwaliteit van de lak zijn die niet echt goed. Wel sterke fietsen!
                            Het hangt er allemaal wat vanaf hoeveel kilometers je ermee wilt doen, welke wegen je zal nemen, ...
                            Heb ook een Gaint. Deze week door mijn voorvork gezakt toen ik 30 kilometer per uur reed. Aangenaam is anders! Ik neem geen Giant fiets meer. Volgende zal iets anders moeten worden.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door de pi
                              Heb ook een Gaint. Deze week door mijn voorvork gezakt toen ik 30 kilometer per uur reed. Aangenaam is anders! Ik neem geen Giant fiets meer. Volgende zal iets anders moeten worden.
                              Carbon voorvork? Dan kan er een barstje ingezeten hebben door is te vallen ofzo en is het normaal dat je erdoor zakt. Alu voorvork, dan is het raar, giant heeft 5 jaar garantie op frame en voorvork, misschien is dat wel interessant voor je?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door de pi
                                Heb ook een Gaint. Deze week door mijn voorvork gezakt toen ik 30 kilometer per uur reed. Aangenaam is anders! Ik neem geen Giant fiets meer. Volgende zal iets anders moeten worden.

                                Als het Carbon voorvork is dan is het carbon en heeft het niets met Giant te maken. Dat is gewoon het carbon, ene keer verkeerd laten vallen, er komt een barstje is en je hebt het zitten.

                                Maar ik denk dat het een verende vork zal zijn niet? Anders zet je dit bericht hier niet denk ik. Het zou straf zijn als je dat overleeft aan 30km/h
                                Als het een verende is dan zal het wel een SR Suntour zijn niet?

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Coug@r
                                  Orbea heeft wel goede kaders, toch voor koersfietsen. Maar ze zijn nogal flashy en elk jaar komt er een andere kleur en model vanuit, waardoor de jouwe onmiddelijk minder trendy is. Dat is bij andere merken ook zo, maar die behouden meer een designlijn over de verschillende jaren
                                  Ridley en dergelijke hebben ook elk jaar andere kaders (kleuren toch... en hun sharp design's)

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                                    Ridley en dergelijke hebben ook elk jaar andere kaders (kleuren toch... en hun sharp design's)
                                    Bijna elk merk hoor Het belangrijkste aan een fiets blijft nog altijd eerst is mee rijden vooraleer te kopen

                                    Comment


                                    • #38
                                      Wat dacht je van een kettler .

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door new_megane
                                        Wat dacht je van een kettler .
                                        Dat is veel te veel geld geven voor wat je krijgt

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Coug@r
                                          Als het Carbon voorvork is dan is het carbon en heeft het niets met Giant te maken. Dat is gewoon het carbon, ene keer verkeerd laten vallen, er komt een barstje is en je hebt het zitten.

                                          Maar ik denk dat het een verende vork zal zijn niet? Anders zet je dit bericht hier niet denk ik. Het zou straf zijn als je dat overleeft aan 30km/h
                                          Als het een verende is dan zal het wel een SR Suntour zijn niet?
                                          Het was idd de vering. Heb er een gebroken sleutelbeen aan overgehouden. Met men schouder tegen een auto gevlogen. Maar toch snel kapot voor een fiets van nog geen 4 jaar oud. Stonden 6000 km op.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X